Uniós forrásból magasították meg a töltést az Alsó-Tisza vidékén
Kozák Péter, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (ATIVIZIG) vezetője a projekt eredményeit bemutató szerdai rendezvényen közölte, a fejlesztés közvetlenül négy település - Baks, Dóc, Pusztaszer és Ópusztaszer - árvízi biztonsága szempontjából kiemelt jelentőségű. A töltés állapota elsősorban üzemeltetési szempontból jelentet nehézséget, a burkolatlan út kedvezőtlen időjárási körülmények között szinte járhatatlan volt.
A beruházás turisztikai szempontból is fontos, hiszen a fejlesztésnek köszönhetően Csongrád és az algyői híd között végig burkolt töltéskoronán haladhatnak a kerékpárosok - tudatta a szakember.
Frank Szabolcs, az ATIVIZIG árvízvédelmi osztályvezetője kifejtette, az Alsó-Tiszán a XIX. század közepén kezdték kiépíteni a védvonalakat. Az 1879-es szegedi nagyárvizet megelőző petresi gátszakadás ezen a területen történt, majd a 2006-os árvíz idején is megcsúszott a mentett oldali rézsű egy szakaszon.
A beruházás a szegedi ártéri öblözet északi részén, az algyői hídtól a Dong-ér főcsatorna torkolatáig valósult meg. A teljes ártéri öblözetben száznyolcvanháromezer-ötszáz ember lakik, a fejlesztés közvetlenül négy település védelmét javítja. A beruházás két részre bontható: kilencezer-kétszázhetvenhat méteren a töltést - húsz-harminc centiméterrel - a mértékadó árvízszintre magasították. Emellett több mint tíz kilométeren, a töltéskoronán és a gátőrházakhoz, szertárakhoz vezető rámpákon makadámutat építettek ki, mert az aszfaltburkolattal szemben sokkal rugalmasabban tudja követni a töltéstest kiszáradás vagy vízzel telítődés miatti mozgását - tudatta a szakember.
A beruházás kivitelezője a szolnoki székhelyű KÖTIVIÉP'B Kft. volt.