Vállalati tömegközlekedésre szoktatnák át a dolgozókat

Autó helyett céges busszal munkába járni nemcsak olcsóbb és kényelmesebb lehet, hanem mérhetően környezetkímélőbb is - ezt bizonyítja az Audi Hungaria példája, ahol már el is indult az a program, amelyben a dolgozókat a vállalati közösségi közlekedés felé terelik. A teljesen magyar fejlesztésű MyBusDirect szoftver nemcsak optimalizálja a céges járatokat, de pontos adatokkal is szolgál a fenntarthatósági jelentésekhez.

Vállalati tömegközlekedésre szoktatnák át a dolgozókat

A gazdasági nehézségek és a fenntarthatósági célok egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a vállalatokra, hogy optimalizálják működésüket. A magyar fejlesztésű MyBusDirect forradalmasítja a dolgozói szállítást, jelentős költségmegtakarítást és mérhető környezeti előnyöket kínálva a vállalatoknak. Éppen ezért a felhasználói oldalt képviselő Busz.hu ügyvezetője, Éber Ákos úgy fogalmazott az innovációról, hogy: a rendszer bevezetése valódi piaci versenyelőnyt jelent a buszos szolgáltató cégek számára.

Demeter József, a saját bevallása szerint nem buszos, hanem informatikai szolgáltató cégként működő MyBusDirect Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója azt mondja: a covid-19 idején élesedett ki igazán a flottamenedzsmentet, a telematikát és a szinte végletekig vállalatra szabható rendszert ötvöző szoftvermegoldás. Az ötletet az adta, hogy a munkavállalókat szállító buszok telítettségét járványügyi előírások szabályozták, így a vállalatok részéről hamarosan megjelent az igény, hogy bizonyos utasszám fölött riasszon a rendszer.

Nemzetközi szinten is a legjobb innováció

Persze számos más kívánalom is érkezett. Az elvárások között volt, ami a költségcsökkentésre irányult, mások a kötelező adatszolgáltatáshoz kinyerhető mérési eredményeket szerették volna látni.

Ilyen és ehhez hasonló igények mentén indult el az a fejlesztés, ami idén egy nemzetközi (thaiföldi Minőség-Innováció Nemzetközi verseny) és egy hazai (Magyar Minőség Innováció Nemzeti díj) versenyen a kisvállalati kategória legjobbjának járó díjban csúcsosodott ki.

Hogy a MyBusDirect Zrt. szoftvere mennyire tekinthető valódi innovációnak, erre volt kíváncsi Bangkokban a thaiföldi Tudományos Akadémi egyik prominense is. Kérdésére Demeter József csak annyit válaszolt, hogy innováció az, amit 26 ország sok száz pályamunkája közül a legújszerűbbnek választanak a beszélgetés helyszínéül szolgáló nemzetközi innovációs versenyen…

Lehet egy busszal kevesebb?

A MyBusDirect rendszerének lényege ugyanis mindössze annyi, hogy a vállalatok az azonos útvonalon közlekedő dolgozóikat ne külön-külön, hanem a díjat költségarányosan megosztva egy járművel juttassák el a munkahelyükre és vissza, miközben a szoftver egzakt, méréseken alapuló adatokat szolgáltat a munkáltatóknak és a szállítást végző vállalatoknak. A megoldás előnye, hogy a fentieken túl nemcsak a cégek, de az egyes vállatok részlegei közötti költségmegosztásra is képes, miközben az utazóközönségnek számos kényelmi szolgáltatást (helyfoglaló applikáció, online menetrend) nyújt.

Nem véletlenül nyilatkozott úgy a rendszer felhasználójaként dr. Steiner Arnold, a Medicor elnök-vezérigazgatója, hogy a MyBusDirect rendszere alapjaiban értelmezi újra azt, amit a dolgozói szállításról gondolunk.

ESG scope 3 adatszolgáltatás pontos számokkal

Az Európai Unió az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében (2030-ra legalább 40%-os csökkentést, 2050-re viszont a karbonsemlegesség elérését tűzte ki célul) a vállalatokat fenntarthatósági jelentés készítésére kötelezte. A többi között például az ESG scope 3-ban (nem közvetlenül a vállalat tevékenységéhez kapcsolódó üvegházhatású gázkibocsátás) az egyes dolgozók munkába járási karbonlábnyomáról is nyilatkoznia kell a munkáltatónak. Ennek viszont előfeltétele a konkrét adatok begyűjtése.

Sok esetben csak becsült értékek állnak rendelkezésre az adatszolgáltatáshoz, a MyBusDirect rendszere viszont a betöltött információk alapján a GHG protokoll (a szén-dioxid-kibocsátás mérésére és jelentésére hivatott nemzetközi szabványrendszer) szerinti pontos kimutatást készít a járművek fogyasztásáról, a megtett útról, a károsanyag-kibocsátásról (nitrogén-dioxid, kén-dioxid stb.). A kinyert adatokból a szoftver karbonegyenértéket számol, ami alapján aztán kiszámítható az utasokra lebontott munkába járási karbonlábnyom.

A jövő a vállalati tömegközlekedés

Azok a vállalatok, amelyek nemcsak a fenntarthatósági keretrendszer kötelezettségei miatt, de saját elhatározásból is előnyben részesítik a zöldebb megoldásokat, már felfedezték a rendszerben rejlő lehetőségeket. A társaság AUDI HUNGARIA Zrt.-vel indított közös programjának célja, hogy a személyautóval munkába járó dolgozókat átszoktassák a vállalati tömegközlekedésre. A változástól azt remélik az Audinál, hogy a járatok kihasználtságának növelésével és a jellemzően autónként egy utas rendszerének kiváltásával javul majd a vállalat károsanyag-kibocsátási mutatója.

A teljes egészében magyar fejlesztésű szoftver a környezetterhelés csökkentése mellett nem meglepő módon mégis a költségeiket redukálni kívánó vállalatoknál arat nagy sikert. A fluktuáció a társaságoktól a munkásjáratok, menetrendek igényekhez igazítása okán e téren is nagyfokú rugalmasságot vár el, a MyBusDirect adatszolgáltatása pedig megfelelő kiinduló pontot biztosít a megalapozott döntésekhez.

Demeter Jozsef ennek szemléltetésére két példát hoz fel. “Ügyfeleink közül két, egymáshoz közeli telephelyű vállalkozás korábban külön-külön szolgáltatóval szállíttatta dolgozóit, gyakran kihasználatlan buszokkal. Miután a két cég rendszerünkkel optimalizálta járatait, éves szinten közösen 33 millió forintos megtakarítást ért el (ez a két vállalat teljes büdzséjének 7%-a). Nem mellékesen ezáltal havi szinten mintegy másfél tonnával kevesebb széndioxid került a levegőbe.

Egy másik vállalkozás szintén költségracionalizálási céllal a korábbi három buszos járatát kettőre redukálta. Az év végi összesítésnél az derült ki, hogy havi szinten 18 ezer, éves szinten 216 ezer eurót spóroltak meg így, miközben a környezetüket havonta 5 és fél tonnával kevesebb szén-dioxiddal szennyezték.

Bangkok és Budapest után a zrt. most a tengerentúlt veszi célba és innovációjukkal az ottani piacon is meg kívánják vetni a lábukat. Hogy ez mikor következik be, azt egyelőre nem lehet tudni, de annyi bizonyos, hogy ameddig lesznek ingázó dolgozók, addig lesz létjogosultsága a MyBusDirectnek is. 

Nyugdíjreform magyar módra! Előbb mehetnek nyugdíjba a férfiak, mint a nők?

Az egységes nyugdíjrendszer 2011-es bevezetése óta időről időre felmerül az igény a rendszer átalakítására vagy javítására. A leggyakrabban visszatérő javaslat az, hogy a férfiak számára biztosítsanak valamilyen kedvezményt, amely lehetővé tenné számukra a korábbi nyugdíjba vonulást.
2025. 07. 12. 02:00
Megosztás:

Hogyan fogyjak le 20 kilót könnyen és gyorsan?

Mégis hogyan fogyjak le? - Sokak álma, mások kétségbeesett vágya, hogy gyorsan, lehetőleg minél kevesebb szenvedéssel megszabaduljanak 20 kiló feleslegtől. Ez a cél első hallásra ijesztőnek tűnhet, hiszen a 20 kiló jelentős mennyiség, és a legtöbb divatdiéta, villámmódszer inkább csak ideiglenes eredményeket produkál. De vajon lehetséges-e mégis könnyen és gyorsan leadni ezt a súlyt? A válasz: igen, de fontos megérteni, hogy mit jelent valójában a könnyű és a gyors.
2025. 07. 12. 01:00
Megosztás:

Eldőlt! A nyugdíjakkal ez történik, ha Magyarország bevezeti az EURÓ-t

Az alábbi pénzügyi elemzői összefoglaló a magyar euróbevezetésről és annak nyugdíjakra gyakorolt hatásáról megbízható források alapján készült.
2025. 07. 12. 00:05
Megosztás:

Kerékpáros sebességkorlátozás tesztelését kezdik meg Hollandiában

Holland önkormányzatok a jövő év elejétől kísérleti jelleggel kötelező vagy ajánlott sebességkorlátozást vezethetnek be a kerékpárokra; a teszt a közlekedési szabályok kiigazításának szükségességét méri fel - tájékoztatott az NL Times című, angol nyelvű holland hírportál pénteken.
2025. 07. 11. 23:00
Megosztás:

Oroszország Franciaországot jelölte meg legfőbb európai ellenfelének

A francia vezérkari főnök szerint Moszkva Franciaországot jelölte meg legfőbb ellenfeleként Európában. Thierry Burkhard ennek okát mindenekelőtt abban látja, hogy Párizs támogatja az Oroszország által megtámadott Ukrajnát.
2025. 07. 11. 22:00
Megosztás:

A migráció miatt növekszik az EU népessége

Az Európai Unió népessége a negyedik egymást követő évben növekedett, január elsején elérte a 450,4 milliót, ami 1 070 702-vel több az előző évinél, az uniós népességnövekedés főként a migrációnak tulajdonítható - közölte az uniós statisztikai hivatal, az Eurostat pénteken.
2025. 07. 11. 21:00
Megosztás:

A kisnyugdíjak megduplázását szorgalmazza a DK

A kisnyugdíjak megduplázását sürgette pénteki online sajtótájékoztatóján Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció (DK) alelnöke.
2025. 07. 11. 20:00
Megosztás:

A Katolikus Karitász tízmillió forint azonnali támogatást különített el a károsultaknak

Tízmillió forint azonnali támogatást különít el a Katolikus Karitász az e hét elején az országon végigsöprő viharok miatt nehéz helyzetbe került családok számára.
2025. 07. 11. 19:00
Megosztás:

A lakásokban több mint 7,5 milliárd, a vállalatoknál, intézményeknél csaknem 2 milliárd forintnyi kár keletkezett

A héten rendkívüli erejű vihar csapott le Magyarországra, az első három napon a Mabisz-tagbiztosítókhoz érkezett kárbejelentések alapján 45 734 lakásban 7 milliárd 526 millió forint kár keletkezett, ezáltal a lakásokban a vihar átlagosan 165 ezer forintnyi kárt okozhatott. A vállalatok, intézmények, önkormányzatok 1700 káreseményt jelentettek be, 1 milliárd 941 millió forint értékben - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) pénteken az MTI-vel.
2025. 07. 11. 17:30
Megosztás:

Ha több hitelük lenne az embereknek, az előnyösebb lenne a magyar gazdaságnak

Noha a hazai háztartások alacsony eladósodottsága első ránézésre előnyös adottságnak tűnik, ugyanakkor több kutatás is rámutat: bizonyos esetekben a magasabb – de nem extrém – hitelállomány kifejezetten serkentőleg hat a gazdaságra, és a lakosság jóléte szempontjából is előnyös. Az MBH Elemzési Centrum szakértői szerint a magyarországi háztartási adósságállomány jelenleg alacsonyabb a régiós átlagnál, s így valószínűleg a növekedési szempontból optimális szinttől is elmarad.
2025. 07. 11. 17:00
Megosztás:

Nyár, diákmunka, első fizetés – és az első pénzügyi döntések

Játékkonzol, robogó, nyári utazás vagy egy régóta vágyott ruhadarab – ki ne emlékezne arra, mire költötte élete első fizetését? És mire gyűjtenek a mai fiatalok? A nyári szünetben sok kamasz és fiatal találkozik először a munka világával, így most különösen aktuális a kérdés.
2025. 07. 11. 16:30
Megosztás:

Egyedülálló élménygazdaságot alakítanak ki a gödöllői egyetemen

Egyedülálló növénytermesztési és állattenyésztési bemutatókertet alakítanak ki Gödöllőn, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) Szent István Campusán - jelentették be pénteken a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
2025. 07. 11. 16:00
Megosztás:

Gyorsult az éves infláció Romániában

Júniusban 5,66 százalékra gyorsult az éves infláció Romániában - közölte pénteken az Országos Statisztikai Intézet (INS).
2025. 07. 11. 15:30
Megosztás:

Michelin-csillagos étterem séfje főz Budapesten Jennifer Lopeznek

Hatalmas megtiszteltetésnek nevezte az esztergomi 42 Restaurant séfje, hogy felkérést kaptak Jennifer Lopez budapesti koncertjére, a catering biztosítására. Koppány Levente elárulta, hogy az étlap összeállításánál fontos szempont volt az egészségtudatosság.
2025. 07. 11. 15:00
Megosztás:

Megvan a százezer (BUX, OTP…)

Tegnap elérte a BUX a lélektani százezer pontot, sőt – napközben – meg is haladta azt (akárcsak ma). Persze nem a magyar piac volt az egyedüli, amely új csúcsra emelkedett, hanem pl. az S&P500, a DAX, vagy éppen a varsói börze is. Az utóbbi esetében az az érdekes, hogy az is a 100.000 ponttal küzd mostanában.
2025. 07. 11. 14:30
Megosztás:

Borsot törhet az USA az oroszok orra alá

Donald Trump az NBC-nek adott interjújában arról beszélt, hogy várhatóan hétfőn kiad egy nyilatkozatot Oroszországgal kapcsolatban.
2025. 07. 11. 14:00
Megosztás:

A teljes használtautó-piac felpörgött júniusban

A korábbi hónapokban megszokhattuk, hogy az előző évekhez képest folyamatosan bővül az elektromos és hibrid hajtásláncú használt autók piaca, júniusban azonban a korábban csak stagnáló hagyományos (benzin, dízel) hajtású autók is újra szárnyra kaptak.
2025. 07. 11. 13:30
Megosztás:

120 ezer diák dolgozik a nyáron: itt vannak a legjellemzőbb órabérek

Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel sem igaz, hogy kizárólag erre az időszakra koncentrálódik a diákmunka.
2025. 07. 11. 13:00
Megosztás:

A fenntartható gazdaságélénkítés kulcsa az épületállomány energetikai megújítása

A hazai lakóépületek energiahatékonysági korszerűsítése egyszerre jelent gazdasági növekedési lehetőséget, társadalmi támogatottságot élvező beruházási irányt és klímavédelmi lépést. A K&H Bank az Egyensúly Intézet által koordinált szakmai szövetség tagjaként aktív szerepet vállal abban, hogy Magyarország épületenergetikai felújítási programja hosszú távon is fenntartható és igazságos módon valósuljon meg.
2025. 07. 11. 12:30
Megosztás:

Szinte önerő nélkül, 35 millió Ft Otthon Start hitelt venne fel egy átlagos érdeklődő

Úgy tűnik annyira megfogadták a kormány tanácsát a lakásvásárlók, hogy már önerőt is csak alig akarnak az első lakásuk vásárlásakor felhasználni – derül ki a Bankmonitor Otthon Start kalkulátorának adataiból. A nagy kérdés, hogy erre majd igent mondanak-e a bankok?
2025. 07. 11. 12:00
Megosztás: