Vizsgálódik a MEKH
Ismertették: a fogyasztók védelme érdekében a MEKH határozatokban rögzíti a szolgáltatók tevékenységének minimális minőségi követelményeire, elvárt színvonalára, valamint az ügyfélszolgálatok működtetésére vonatkozó minőségi mutatókat.
A MEKH hatósági ellenőrzés keretében vizsgálta, hogy a villamos energia és földgáz elosztói engedélyesek a 2022-2023-as időszakban mennyiben tettek eleget a határozatokban foglalt követelményeknek.
A MEKH hatósági ellenőrzése hiányosságokat tárt fel a villamos energia elosztói engedélyesek - az ELMŰ Hálózati Kft., az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt., az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt., az OPUS Titász Áramhálózati Zrt., az MVM Démász Áramhálózati Kft. és az MVM Émász Áramhálózati Kft. - esetében.
A vizsgálat megállapította, hogy az engedélyesek több esetben nem vagy nem időben válaszolták meg a fogyasztók dokumentált megkereséseit, a fogyasztók felé fennálló kötbérfizetési kötelezettségeiket késedelmesen teljesítették, számos alkalommal nem feleltek meg a telefonos ügyfélszolgálatok szabályos működtetésére vonatkozó követelményeknek. A feltárt hiányosságok miatt a MEKH minőségi mutatónként 4-16 millió forint bírság megfizetésére kötelezte az elosztókat.
A MEKH határozatban kötelezte az érintett társaságokat a fogyasztónak jogosan járó kötbérek, valamint a kiszabott bírságösszegek megfizetésére, illetve felhívta az engedélyeseket, hogy a továbbiakban kellő gondossággal járjanak el a garantált szolgáltatások és az ügyfélkapcsolati szolgáltatás minőségi követelményeinek teljesítése során.
A hivatal hatósági jogkörében eljárva a jövőben is folyamatosan ellenőrzi az energiaszolgáltatók működését - ígérte a MEKH.