70 százalékkal növekvő nyereség a Henkel-nél (javítás)
Az előzetes adatok alapján a Henkel a harmadik negyedévben 3,49 milliárd euró értékben értékesített. Az egy évvel korábbi időszakban az eladása 3,76 milliárd euró volt. A vállalat nettó nyeresége 172 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 101 millió euróról.
A deviza vásárlásokkal/eladásokkal kiigazított adatok alapkán az értékesítése 2,5 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest- A működési nyeresége (EBIT) 290 millió euró lett, ebben már szerepel az egyszeri szerkezetátalakítási költség is, mely 95 millió eurót tett ki. Ezen tételek kiszűrése után a működési nyeresége (kiigazított EBIT) 391 millió euróról 385 millió euróra mérséklődött.
A mosó- és háztartási tisztítószerek üzleti szegmensben az értékesítése 1,04 milliárd euró lett, mely mérsékelten elmarad az előző évitől. Az organikus értékesítés 2,4 százalékkal emelkedett. A működési nyeresége (EBIT) 117 millió euróról 137 millió euróra emelkedett. A kozmetikai/egészségügyi szektor a negyedév során 100 millió eurós működési nyereséget ért el az előző évi 96 millió euró után.
A nagyfogyasztók körében elszenvedett értékesítési volumencsökkenés következtében, a ragasztási technológiák üzleti szektorban az eladások 1,63 milliárd euróra mérséklődtek. Organikus értelemben az eladások 7,6 százalékkal csökkentek. A működési nyereség (EBIT) ennek következtében 169 millió euróról 89 millió euróra csökkent. A kiigazított működési nyereség 150 millió euró lett.
A Henkel Igazgatótanácsának elnöke, Kasper Rorsted úgy fogalmazott: "Sikerült túlteljesítenünk a piaci várakozásokat a harmadik negyedévben. Az eredményben tükröződik mind a piaci stabilitás, mind pedig a szerkezetátalakítási és költségcsökkentési programunk."