A kínai elektromosjármű-gyártás még gyorsabb növekedés előtt áll

A Covid-járvány kitörése előtt optimista hangulat lengte körül az elektromos járművek elterjedését. Számos jelentős ország kormánya stratégiai céllá emelte a zöld politikát és a környezetvédelmi beruházásokat. Bár a reflektorfény főleg az Egyesült Államok és Európa éghajlat-politikájára irányult, Kína is síkra szállt a dekarbonizáció mellett. Tekintve, hogy az elektromos járművekbe szánt akkumulátorok ára a vártnál gyorsabb ütemben csökken, a kínai elektromosjármű-ipar még a jelenlegi előrejelzéseknél is gyorsabb ütemben fejlődhet tovább. A Fidelity szakértői szerint a fejlődés hosszú és ígéretes lesz, az eredményéből nem mindenki fog egyenlő arányban részesedni. A folyamat fő nyertesei várhatóan az értéklánc felső szakaszán álló, kedvezőbb versenyhelyzetben lévő vállalatok lesznek.

A kínai elektromosjármű-gyártás még gyorsabb növekedés előtt áll

Irány a karbonmentesítés

A világ főbb piacain egyre komolyabb ösztönzőket vezetnek be a dekarbonizáció és az elektromos járművek használatának népszerűsítése érdekében. Európában gyors ütemben halad az ún. Green Deal, melynek célja, hogy a régió 2050-re karbonsemlegessé váljon. A terv egyik kulcseleme a fenntartható mobilitás, konkrétabban az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek elterjedését segítő elektromos töltőállomások telepítése. Az USA-ban Joe Biden elnök 2035-re a 2005-ös szint felére tervezi visszaszorítani a karbonkibocsátást; az áruszállítás által okozott környezetszennyezést a kipufogógázok csökkentésével és a töltő-infrastruktúra fejlesztésével próbálja enyhíteni. Hszi Csin-ping kínai elnök bejelentette, hogy országa 2060-ra tervezi elérni a karbonsemlegesség állapotát, és hogy 2035-re már csak „környezetbarát” autókat fognak árulni.E fejlemények fényében a Fidelity szakértői úgy látják, az elektromos járművek elterjedése gyorsabb lesz, mint akár csak egy évvel ezelőtt gondolták volna. Kínában a villanyhajtású járművek aránya 2030-ra meghaladhatja a 40%ot.

A dekarbonizáció és az alacsonyabb akkumulátor-árak kedvezően hatnak a kínai elektromosjármű-iparra

A koronavírus-járvány kitörése után a kormányzati támogatásoknak köszönhetően felpörgött az elektromos járművek értékesítése: az Egyesült Királyságban 3,2 milliárd dollárnak megfelelő összeget költöttek a töltőhálózat fejlesztésére, elektromos járművek fejlesztésére és gyártására, Németországban pedig 5 milliárd dollárt fordítottak a járvány átvészelésére és az elektromos autók értékesítésének támogatására. Fontos körülmény még, hogy az elektromos járművek egyik legdrágább alkatrészének, az akkumulátornak az ára 2019-2020-ban a vártnál gyorsabb ütemben csökkent. A BNEF felmérése szerint 2020-ban az árak 13%-kal voltak alacsonyabbak, mint egy évvel korábban. Ez annak volt köszönhető, hogy nőtt az elektromos autók értékesítési volumene és egyre hatékonyabb technológiai megoldások láttak napvilágot.

Az akkumulátorok ára a vártnál gyorsabb ütemben csökken



A támogatások és a csökkenő akkumulátor-árak kettős hatása komoly hátszelet biztosított a kínai elektromosjármű-gyártásnak. Mindennek következtében megélénkült az ágazat iránti tőkepiaci érdeklődés is, több új szereplő is színre lépett, és élesebbé vált a verseny is. A Fidelity arra számít, hogy mindez segít tovább csökkenteni az ellátási láncon belüli költségeket, és még vonzóbbá teszi az elektromos járműveket a fogyasztók szemében. Ugyanakkor nem minden érintett fog egyenlő mértékben részesülni a folyamat hasznából. Az elektromos járművek piacán egyre kiélezettebbé váló konkurenciaharc miatt csökkenhet a tőkearányos megtérülés, és egyes vállalatok befektetői veszteségeket lesznek kénytelenek elkönyvelni. Mindenkinek alaposan meg kell fontolnia, hogy hová teszi a pénzét.

Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor

2020-ban Kínában alaposan megugrott az elektromosjármű-eladások volumene



Nem minden elektromosjármű-gyártó jár majd jól

Az elektromos járművek ellátási láncának részeként működő vállalatok közül a kompetitív előnyökkel rendelkezőknek van nagyobb esélyük a tartós sikerre. A magasabb piacra lépési küszöbbel, technológiai vezető szereppel vagy költségelőnnyel rendelkező ágazatokban jobban meg tudják védeni piaci részesedésüket és árréseiket. Az értéklánc felső szakaszán elhelyezkedő cégek, főleg a piacvezető akkumulátorgyártók, mint a kínai Contemporary Amperex Technology és a koreai LG Chem látványosan profitálhatnak a skálázhatóságból, az alkalmazott technológiából és a piacvezető pozíciójából. A kínai Wuxi Lead Intelligent Equipment az akkumulátorgyártók által használt berendezéseket szállít, nagyon komoly technológiai tapasztalattal és az ügyfeleivel kialakított hatékony munkakapcsolattal rendelkezik.

Ugyanakkor a közvetlen piaci kitettséggel rendelkező, de kevés kompetitív előnyt felmutatni képes cégekre komoly fenyegetést jelenthetnek az új piaci belépők. A NIO-t a sajtóban gyakran emlegetik a „kínai Tesla”-ként, de nincs birtokában a nagy amerikai gyártóéhoz hasonló technológiai tudásnak és méretezhetőségnek, így fennáll az esélye, hogy továbbra is csak rétegszereplő marad. A Li Auto fosszilis üzemanyagot felhasználó hatótáv-növelő technológiát használ, mely menet közben tölti a jármű akkumulátorát, de ezt a technológiát komoly zavarba hozhatja, ha az akkumulátoros hajtású járművek és a töltési infrastruktúra a vártnál gyorsabb ütemben fejlődnek.

Hosszú és ígéretes fejlődés

„Az elektromos járművek ágazata a háttérben meghúzódó strukturális trend miatt kínál izgalmas lehetőségeket a hosszú távú befektetők számára – a kormányok egyértelműen elkötelezték magukat a több évtizedes dekarbonizációs célkitűzések mellett, és komoly összegeket fordítanak azok megvalósítására”- tette hozzá Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet európai igazgatója.

Az elektromos hajtásra az intelligens és az önvezető járművek elterjedéséhez is szükség van: a belső égésű motorral szerelt járművek többségében használt 12 voltos akkumulátorok kapacitása nem elegendő az önvezető járművekben használt számítástechnika és érzékelők táplálásához, ezért a hibrid és tisztán elektromos személyautókban és tehergépkocsikban használt, magasabb feszültségű elektromos rendszer a valóban önvezető járművek elterjedésének is előfeltétele.Az elektromos járművek piacvezetővé válnak majd. A kínai személygépjármű-piacon az elektromos modellek penetrációja jelenleg 6% alatt van, így jelentős hosszú távú növekedési potenciál áll még az ágazat előtt.

Nagyot zuhant a brit autóipar termelése

Jelentősen visszaesett júliusban a brit autóipar termelése az elektronikai alkatrészek hiánya miatt az ágazat szakmai képviseleti szervezete, az SMMT csütörtöki jelentése alapján.
2021. 08. 26. 17:00
Megosztás:

Vegyes mozgás az ázsiai tőzsdéken

Vegyesen zártak a vezető ázsiai börzék szerdán, és a térségben 8 órakor még nyitva tartó részvénypiacokon sem alakult ki biztos trend.
2021. 08. 25. 08:30
Megosztás:

Az olaj ára nagyot emelkedett, Kínában (állítólag) nincs új Covid fertőzés

A WTI a soron következő, októberi határidőre 66 dollárig emelkedett. A hírek szerint Kínában nem találtak új Covid fertőzést az elmúlt napokban, ami jót tett a piacnak, ráadásul az ázsiai országban kezd az élet teljesen visszatérni a korábbi kerékvágásba.
2021. 08. 24. 13:00
Megosztás:

Tovább terjeszkedik az AutoWallis

Újbudán, a Kopaszi-gát közelében vásárolt 18 ezer négyzetméteres ingatlant az AutoWallis, amelyen több márkának is helyet adó multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ fejlesztését tervezi a társaság.
2021. 08. 24. 11:00
Megosztás:

Nőtt a kínai távközlési szektor bevétele

Jelentősen nőtt a kínai távközlési szektor bevétele az idei első hét hónapban - közölte a kínai ipari és informatikai minisztérium.
2021. 08. 23. 12:00
Megosztás:

A Continental egy zseniális ötlettel rukkolt elő

Continental akár jövőre megkezdheti a műanyag palackok újrahasznosítását a gumiabroncs-gyártás során, már rendelkezésére áll az ehhez szükséges technológia, amelyet az OTIZ Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztett ki - ismertette a társaság közleményében.
2021. 08. 22. 10:00
Megosztás:

Tovább bővült a használatautó-piac

A magyar használtautó-piacon 464 700 személygépkocsi cserélt gazdát július végéig, 3,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban - közölte a Jó Autók.hu csütörtökön az MTI-vel a DataHouse előzetes adatai alapján.
2021. 08. 19. 11:00
Megosztás:

Megszűnt a legnagyobb hongkongi tüntetéseket szervező szövetség

Bejelentette feloszlását vasárnap a legnagyobb hongkongi tüntetéseket megszervező jogvédő ernyőszervezet, a Civil Human Rights Front (CHRF) - jelentette internetes kiadásában a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.
2021. 08. 16. 08:00
Megosztás:

A kínai kikötő lezárás újabb gondokat okozhat

A világ harmadik legforgalmasabb kikötőjében, a Ningbo-Zhoushan-ban határozatlan időre lezárták egy egyik terminált.
2021. 08. 14. 00:05
Megosztás:

Gazdaság szabályozási tervet készített Kína

Kína kiadott egy ötéves gazdaság szabályozási tervet, ami a kulcsfontosságú iparágak szélesebb körű szabályozásának átfogó kereteként fog szolgálni.
2021. 08. 13. 22:00
Megosztás:

Gazdasági lassulást okoz a delta variáns

Ázsiában magukhoz tértek a piacok, hiszen Japánban a Nikkei 225 közel 0,6%-ot emelkedett, Kínában a Shanghai Composite index 0,2%-kal került feljebb, míg a Hang Seng index 0,3%-ot emelkedett.
2021. 08. 11. 14:00
Megosztás:

Egyre gyorsabban terjed a vírus Ázsiában

Ázsiában a piacok emelkednek, annak ellenére, hogy a vírus delta variánsának a terjedése egyre gyorsabb és egyre nagyobb aggodalmat okoz. A japán Nikkei 225 index 0,3%-kal emelkedik, a kínai Shanghai Composite index 0,4%-kal, illetve a Hang Seng index pedig 0,8%-kal kereskedik feljebb.
2021. 08. 10. 16:00
Megosztás:

Nagy-Britanniában 1998 óta nem adtak el ilyen kevés autót

Nagy-Britanniában 29,5 százalékkal, 1998 óta a legalacsonyabb szintre csökkent az eladott új autók száma az idén júliusban részben amiatt, hogy visszavetette a termelést az autóipart globálisan érintő chiphiány, alább hagyott az emberek vásárlási kedve, és még mindig nem nyitott ki az összes autókereskedő sem.
2021. 08. 09. 13:00
Megosztás:

Kialudt a láng, véget ért a nyári olimpia

A tokiói Olimpiai Stadionban rendezett vasárnapi záróünnepségen kialudt a láng, ezzel véget ért a XXXII. nyári olimpia a japán fővárosban.
2021. 08. 08. 21:00
Megosztás:

A japánok is úgy gondolják, hogy sikeresek vagyunk a járvánnyal szemben

Magyarország a harmadik a Nikkei japán gazdasági napilap listáján, amely a világ 120 országát rangsorolja aszerint, hogy hol mennyire sikeres a koronavírus-járvány kezelése.
2021. 08. 07. 21:00
Megosztás:

Vegyesvállalatot alapít az LG és a Magna

Tranzakciós megállapodást kötött egymással az LG Electronics (LG) és a Magna International Inc. (Magna), amelynek értelmében a felek egy vegyesvállalatot hoznak létre. Az LG Magna e-Powertrain néven létrejövő új cég székhelye a dél-koreai Incheonban lesz, irányítását pedig egy tapasztalt menedzsment fogja ellátni.
2021. 08. 06. 07:00
Megosztás:

Növelte forgalmát és nyereségét a Honda

Növelte forgalmát és nyereségét pénzügyi éve első negyedévében a japán Honda autóipari konszern, megemelte éves bevételére és nyereségére vonatkozó előrejelzését is.
2021. 08. 05. 07:00
Megosztás:

Kedvezett a nyári nyitás a használtautó-importnak

Júliusban ismét 11 ezer fölötti mennyiségű importált használt személyautót regisztráltak az országban. A DataHouse adatai szerint a behozott használt autók száma 11 588 volt, ami csupán 2 százalékkal marad el az év eddigi legmagasabb értékének számító júniusi szinttől.
2021. 08. 04. 12:00
Megosztás:

Megjelentek a BMW számai - nagy pozitív meglepetés!

A BMW 28,58 milliárd eurós árbevételt ért el a második negyedévben. Ez 43%-os növekedés és jelentősen felülmúlja a 26,78 milliárd eurós piaci konszenzust.
2021. 08. 03. 16:00
Megosztás:

Új mélyponton a 10 éves kínai állampapír hozama

A 10 éves kínai állampapír hozama már hetedik hete megállás nélkül csökken, és tegnap újabb 52 hetes mélypontra esett.
2021. 08. 03. 15:00
Megosztás: