Belehúztak a németek a shoppingolásba
Júniusban ár, naptári és szezonális kiigazítással 4,2 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Németországban a májusi 4,6 százalékos havi növekedés után. A piac 2,0 százalékos növekedést várt júniusra. Az egy évvel korábbihoz képest 6,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban Németországban árkiigazítással. Májusban 1,8 százalékkal maradt el a forgalom az egy évvel korábbitól, júniusra pedig 2,2 százalékos elmaradást várt a piac az egy évvel korábbihoz képest.
A Destatis a járványvédelmi korlátozási enyhülésének tulajdonítja a kiskereskedelmi forgalom júniusban bekövetkezett vártnál nagyobb növekedését. A járványvédelmi korlátozások által nem érintett utolsó hónaphoz, 2020 februárjához képest 9,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az idén júniusban Németországban. Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 3,9 százalékkal csökkent az idén júniusban naptári és szezonális kiigazítással az előző hónaphoz képest.
A szupermarketek és áruházak forgalma 6,1 százalékkal maradt el az előző havitól. Az élelmiszerek forgalma viszont 1,7 százalékkal nőtt. Jelentősen növekedett a nem élelmiszeripari termékek forgalma júniusban, az előző havihoz képest 8,7 százalékkal. A járványvédelmi korlátozások miatt bevezetett üzletbezárások feloldásával a textilipari termékek, ruházati cikkek, cipők és bőripari termékek forgalma 70,5 százalékkal nőtt júniusban az előző havihoz képest, és az első alkalommal haladta meg a válság előtti, a 2020. februári szintet, mégpedig 4,8 százalékkal. Általában az iparcikkek forgalma 34,3 százalékkal nőtt havi bázison júniusban és 7,6 százalékkal haladta meg a válság előtti szintet.
A berendezési tárgyak, háztartási eszközök és építési alapanyagok kiskereskedelmi forgalma 18,1 százalékkal emelkedett havi bázison és 9,7 százalékkal haladta meg a 2020. februárit az idén júniusban. Az internetes kiskereskedelmi forgalom ár, naptári és szezonális kiigazítással 7,5 százalékkal csökkent júniusban az előző havihoz képest, de ezzel együtt is 38,4 százalékkal múlja felül a válság előtti, 2020. februári forgalmat.