Ha több a vadász, mint a fóka, mitől függ a Google Ads hirdetéseid sikeressége?
A Google Ads korszakai
A Klikkmarketing csapata a magyar Google Ads szakértő cégek között előkelő helyen szerepel, az általuk rendelkezésünkre bocsátott adatok alapján nagyjából 5 éves periódusokat lehet megfigyelni a Google Ads rendszerében:
- 2005-2010: Egy jó honlappal már ki lehetett tűnni a sok silány weboldal közül. Ha még Google AdWords (akkoriban ezen a néven futott) hirdetéssel rá is segített valaki a honlap ismertségének növelésére, akkor nagyon jó eredményeket tudott elérni.
- 2010-2015: Néhány online marketinghez konyító szakember már elkezdett kiemelkedni a tömegből, de még viszonylag könnyen lehetett egy átlagos honlappal és egy középszerű marketingstratégiával is érvényesülni. Az átlag és a jobbak között egyre nagyobb lett a különbség, és körvonalazódott az a lehetőség, hogy a legjobbakat nagyon nehéz lesz utolérni.
- 2015-2020: A megváltozott algoritmusoknak és a hirdetők nagy számának köszönhetően nagyon lecsökkent a sikeres hirdetők száma. Egyre nagyobb költséggel egyre kisebb eredmények születtek. A dráguló kattintások és csökkenő konverziós ráta miatt leginkább a komoly marketingstratégiával rendelkező vállalkozások számíthattak sikerre.
Nem kell jóstehetség ahhoz, hogy kimondhassuk, a jövőben még kevesebb babér fog teremni azon vállalkozásoknak, akik stratégia nélkül és egyáltalán egy jól megalapozott és kidolgozott vállalkozási ötlet nélkül hirdetik magukat. Mindenképpen ki kell tűnni valamivel, meg kell különböztetni magad a konkurenciától, nagyon alaposan ismerned kell a célpiacodat, és a célpiacnak megfelelő kimagasló kommunikációs módszereket kell alkalmaznod.
A siker pillérei
A Google Ads hirdetések milyensége 20%-ban tudja befolyásolni az eredményességet. A 4/5 részt az alábbiak adják:
- termékminőség,
- célpiac ismerete,
- weboldal minősége,
- termékkínálat,
- ár-érték arány,
- hitelesség,
- minden egyéb, amiben más vagy, mint a versenytársaid.
Ez tehát azt jelenti, hogy nem elég a hirdetéseken javítani vagy a fiókbeállításokat módosítani, ha az alapokkal van gond, akkor először azt kell rendbehozni. Ehhez lehet, hogy segítségre lesz szükséged, konzultálj szakemberekkel személyre szabott marketingstratégia kialakítása érdekében.
A megfelelő alapokon álló vállalkozásnak kifizetődő a Google Ads hirdetés még kevésbé ütős hirdetésekkel is.