Jó eredmény az Adidastól
Pedig a befektetőket komoly aggodalommal töltötte el, hogy a Kínában gyártott ruhaneműk értékesítése veszélybe kerülhet. Erre cáfolt rá most a cég, sőt a vezérigazgató szerint a negyedik negyedévben sem kell ilyen jellegű gondokkal szembenézni (szeptemberben léptek életbe az új vámtételek). Ezzel szemben Európában az értékesítés csak 3,2 százalékkal növekedett.
Mindezek eredményeként az árbevétel 6,4 milliárd euróra rúgott a tavalyi 5,9 milliárddal és a várt 6,3 milliárddal szemben. Az operatív eredmény 897 millió euró lett a várt 877 millióval szemben, míg a nettó profit 646 millió euróra rúgott a tavalyi 658 millióval és a várt 635 millióval szemben.
A csökkenő eredmény oka alapvetően a számviteli változásokban keresendő. A cég a negyedik negyedévben jelentős árbevétel bővülésre számít, és tartja az éves várakozásait: 5-8 százalékos árbevétel növekedés, 52 százalékos bruttó és 11,4-11,5 százalékos operatív marzs. Az eredményre először emelkedett a részvény árfolyama, majd később az eladók kerültek túlsúlyba, a részvény 5% feletti veszteségben zárt.