Jó évet zárt 2010-ben a Rolls-Royce technológiai konszern
A csoport értékesítési árbevétele 11,085 milliárd font sterlingre emelkedett a 2009-es 10,414 milliárdról, adó előtti eredménye pedig hét százalékkal 955 millió font-sterlingre javult az előző évi 915 millióról. A csoport forgóeszköz készletei az év folyamán 258 millió font sterlinggel 1,533 milliárdra emelkedtek az előző évi 1,275 milliárd font sterlinges zárásról.
A csoport 1,134 milliárd font sterling üzleti eredményt ért el 2010-ben az előző évi 1,172 milliárd után. Tavaly 12,3 milliárd font sterling értékben kapott új megrendeléseket a csoport, ezzel megrendelés állománya értékben az év végére 59,2 milliárd font sterlingre duzzadt. Az elmúlt három évben - a világgazdasági válság alatt - a csoport értékesítési árbevétele 39 százalékkal, nyeresége 19 százalékkal nőtt.
A vállalatcsoport folytatta hosszú távú beruházási politikáját: 2007 óta több, mint 4 milliárd fontot fordított egyes részlegei és üzemei, valamint informatikai háttérének modernizációjára, képzésekre és termékfejlesztésre. A globális gazdaság válságot követően egyenlőtlen ütemben indult be a világgazdasági fellendülés, mégpedig a fejlődő térségekben jellemzően szerényebb ütemben.
Ezért különösen fontos a Rolls-Royce számára, hogy a fellendülésnek indult és erős keresletet támasztó új piacokon is megjelenjen magas hozzáadott éréket képviselő termékeivel és szolgáltatásaival. Például a magas belépési költségek miatt mások által nehezen előállítható integrált energetikai rendszerekkel. A 2010-ben a csoport számos kulcsfontosságú, egyúttal a fejlődés irányát is kijelölő fejlesztési programot hajtott végre.
Ilyen volt a Trent 1000 hajtómű a Boeing 787(Dreamliner) számára, vagy az Airbus A400M katonai szállító gép szármára kifejlesztett TP 400-as hajtómű, melynek elkészült példányai már több mint háromezer repült órát teljesítettek. A Gulfstream G650 üzleti géphez készített BR725-ös hajtómű sikeresen teljesítette a projekt követelményeit az elmúlt év során. Az Airbus A350 számára készített XWB hajtóművek - amelyek 2013-ban állnak szolgálatba - júniusban repültek először.