Legördült a szalagról az utolsó kocka LADA
Igor Burenkov azt nem mondta el, hogy mikortól áll le a gyártás, csupán annyit közölt, hogy az utóbbi időben erősen visszaesett a klasszikus Lada-modellek kereslete. Az idei első három hónapban a Nyugat-Európában Lada Nova és Lada Riva néven árusított kocsik eladása 76 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.
A Lada 2107-esek gyártása 1982-ben kezdődött, a Volga menti Togliattiban felépített gyárban a legjobb időkben évente 700 ezer kocsit állítottak elő. 2011-ben gyártását áthelyezték egy másik városba, Ijevszkbe, az összeszerelést teljesen átvette az IzsAvto.
Az Avtovaz-ban 2008 óta 25 százalékos részesedése van a francia Renault csoportnak, azóta az üzemet korszerűsítették. Jelenleg az AvtoVAZ legnagyobb darabszámban eladott modellje a Lada Kalina, emellett két új modellt, a Grantát és az új Largust állítják elő a gyárban.