Négyből hárman alulárazzák a használt cikkeiket
Megunt vagy kinőtt felnőtt- és gyerekruhák; régebbi, de még jó állapotban lévő műszaki cikkek; költözés vagy felújítás miatt hirtelen szükségtelenné váló bútorok. Kis odafigyeléssel és tudatossággal mindenki gondoskodhat arról, hogy a lehető legtöbb pénzt „keresse” a feleslegessé vált, így eladásra kínált használt cikkeivel. A havi 2,2 millió látogatót fogadó, összesen több mint 1,5 millió terméket kínáló Jófogás secondhand szakértőként sok éves tapasztalattal és hatalmas rálátással rendelkezik az online használtcikk-piacra.
Hogy hasznos gyakorlati tanácsokkal is tudjon segíteni, 2021 márciusában online felmérést készített az eladói tudatosságról.
Alkudozni szabad?
-A felmérés tanulságai szerint az eladók 90%-a szokott engedni a vételárból, ráadásul minden ötödik ezért eleve kicsit magasabb árat is ad meg
-Vásárlói oldalról amúgy is jellemző az alkudozás: az eladók 47%-ánál gyakran megtörténik, 42%-uknál pedig időnként fordul elő
-Viszont csak minden harmadik eladó kalkulálja bele az árba a szállítási költségeket, ami könnyen potenciális vevők elveszítéséhez vezethet
A Jófogáson 1 nap leforgása alatt több mint 600 adásvétel valósul meg házhozszállítással, vagyis Háztól-Házig szolgáltatással vagy Foxposttal. A házhozszállítási opció kiválasztásával és a szállítási költség kalkulálásával országos szinten sokszorozhatjuk meg az érdeklődők számát.
Az árazás művészete
-Az online felmérés eredményei szerint a válaszadók megközelítőleg háromnegyede érezte már, hogy kérhetett volna többet is egy termékért
-Az eladók túlnyomórésze mégis azt állítja magáról, hogy tájékozódik és megnézi a piaci árakat is, mielőtt bármit is eladásra kínálna. Azonban közülük is minden másodiknak fordult meg a fejében, hogy mégis alulárazta az adott használt cikket
„Árazásnál a következőt tekinthetjük megszívlelendő ökölszabálynak. Újabb, alig használt terméket az újkori ár 50-70%-áért hirdessünk meg. A közepesen használt termékért az újkori ár 25-35%-át, nagyon használtért pedig körülbelül a 10-15%-át érdemes kérni. Ritkább vagy limitált termékek árazásánál persze előfordulhatnak kivételek” – emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
Elég a szövegből?
Az eladók 68%-a szerint nagyon fontos a hirdetés szöveges és fotós része, ezért több részletet is megadnak a feltöltött termékről, ami mindenképpen előnyt jelent a vásárlók szemszögéből
-22%-uk pedig még valami személyes/kreatív tartalommal is színesíti a hirdetését, hogy így is ki tudjon tűnni a tömegből
Főként azok érzik fontosnak a szöveges leírást és a fotókat, akik „Műszaki cikkek, elektronika” és „Otthon, háztartás” kategóriákban adnak el.
A Jófogás szerint a kreatívabb, bőségesebb szöveges tartalom és a megfelelő fotó igenis számít: mivel ebben az esetben jellemzően nem szükséges többkörös egyeztetés, az ilyen hirdetések jellemzően gyorsabban kelnek el.
Az is nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a konkurenciával, ezért is lehet hatékony megoldás a hirdetések kiemelése, előresorolása. A felhasználók 40%-a azonban ennek nem látja hasznát, viszont emiatt sok érdeklődőtől eshetnek el. A Jófogás adatai ugyanis azt mutatják, hogy a kiemelt hirdetések akár 20-szor több vásárlóhoz juthatnak el – és ez a felmérés szerint legnépszerűbb, vagyis a műszaki, a háztartási, a divat- és a sportcikkeket tartalmazó termékkategóriákra is hatványozottan igaz.
És mivel a válaszadók kétharmada örömmel fogadna online adásvételeket segítő profi tippeket, a Jófogás a közeljövőben a vásárlókat érintő tanulságokkal és egyéb jótanácsokkal is jelentkezik.