Pénzforgalmi szolgáltatást is nyújt a Getronics
Rátkai Péter, a társaság ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, úgy gondolják, hogy az elektronikus pénzforgalom lebonyolítása ma már színtiszta informatikai feladat, s ezért informatikai erőforrás kihelyezésként (outsourcing) nyújtanak ilyen szolgáltatást.
Az ügyvezető szerint átalakul az éves szinten mintegy 310 millió tranzakciót lebonyolító piac, mert a bankok mellett mások is végeznek majd nagy tömegben pénzforgalmi szolgáltatást. A Getronics mintegy 100 millió forintért kiépítette saját, havi 3-4 millió tranzakciót elvégző elektronikus fizetéseket kezelő központját, s ezen keresztül olyan cégeknek nyújt szolgáltatást, amelyeknek nem éri meg saját központot létrehozni.
A központ kártyákat is gyárt, illetve feldolgozza a napi elszámolásokat. A piaci folyamatokat elemezve a Getronics azt tervezi, hogy az év végén már bővíti központját. Az eseményen közölték, Magyarországon mintegy 9 millió bankkártya van forgalomban, ezek döntő többsége Visa vagy MasterCard, míg a cégek saját logós kártyái kiszorulóban vannak. Vásárolni mintegy 60 ezer terminálon lehet, míg 11 ezer olyan gép (POS) is van, például postákon és a benzinkutaknál, ahol fizetni és készpénzt is lehet felvenni segítségükkel. Ezen túlmenően 4 ezer banki ATM is működik, amelyeken főként készpénzt lehet felvenni.
Papp Attila, a cég kereskedelmi igazgatója elmondta, Magyarországon az egymillió főre jutó ATM-ek száma alig fele az uniós átlagnak, a bankkártyás fizetést lehetővé tevő gépeké pedig alig harmada. Magyarországon a bankkártyával rendelkezők mintegy 57 százaléka kereskedőknél, körülbelül 2 százalékuk pedig ATM-en vásárol a kártyájával, 38 százalékuk pedig ATM-en vesz fel készpénzt vele. Rátkai Péter elmondta, a Getronics eddig például a Mol Nyrt.-nél, a postákon, az Erste Banknál és a Raiffeisen Banknál épített ki ATM és POS végpontokat.
Rátkai Péter úgy vélte, a bankfüggetlen kártyaközpontok megjelenésével minden eddiginél jobban testre szabhatók a kártyás tranzakciók, s ezért a vállalatok is szélesebb körű szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleiknek. Az új kártyaközpontok szerepet játszhatnak abban is, hogy csökkenjenek a tranzakciós díjak, s így már a kisebb vállalkozásoknak is megéri kártyaszolgáltatást nyújtani. Az ügyvezető szerint a független központok megjelenésével a ma 2-3 százalékos tranzakciós díjak 1 százalékra csökkenhetnek.