Szoftveres támogatás jelentheti a megoldást az ekáer miatti plusz adminisztrációra
Az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszert (ekáer) 2015. január elsején vezették be Magyarországon: a vállalkozásoknak a közúti szállításhoz kapcsolódó adatokat egy központi elektronikus rendszerben kell rögzítenie még a fuvarozás megkezdése előtt. A Pannon Szoftver közleményében kiemeli: egy olyan cégnek, amely napi négy fuvart indít átlagosan 175 tétellel, már egy teljes állású alkalmazottat kell felvennie az ekáerbe történő adatrögzítéshez.
Az ilyen vállalkozásoknak legalább évi kétmillió forinttal nő a bérköltségük, de az ekáer a kisebb vállalkozásoknak is növekvő feladatkört, plusz adminisztrációt terhet jelent. Hozzáfűzik, hogy az ügyintézés bővülésének kényszere látszik már az álláshirdetéseken is. Az egyik leglátogatottabb álláskereső portálon, a Profession.hu-n 78 százalékkal nőtt a logisztikai adminisztrációs munkahelyeket kínáló hirdetések száma az egy évvel korábbihoz képest. A Pannon Szoftver szerint az adminisztrációs teher növekedését informatikai megoldásokkal lehet legkönnyebben és leghatékonyabban kezelni.
A piacon elérhető már több olyan szoftveres megoldás is, amely a kitöltött szállítólevelek adatait felhasználva viszi fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal online felületére a szükséges információkat, ezzel az adminisztrációs teher nem duplázódik, és fuvaronként csak néhány másodperces "többletmunkát" jelent. A szoftveres megoldások önállóan és a már meglévő vállalatirányítási rendszerekhez integrálva is elérhetőek a piacon - olvasható a közleményben. (MTI)