Új magyar sikersztori? Tizennégy országban terjeszkedik az iPONT
A társaság a 3D-s televíziókat gyártó német Tridelity céggel együttműködve, 3D-s szemüveg nélkül is élvezhető képernyőkhöz készít szoftvereket. Termékeit főként nyilvános helyeken, így repülőtereken, bevásárlóközpontokban elhelyezett kivetítőkben alkalmazzák a megrendelők - számolt be az ügyvezető. Korcsok Zoltán elmondta, hogy a cég tavaly 430 millió forint költségvetésű hardverfejlesztési projektet indított, amelyhez uniós forrásokból mintegy 270 millió forintnyi támogatást nyert el.
A 3D-s technológiával 2007 óta foglalkozó iPont árbevétele tavaly 220 millió forint volt, míg 2008-ban 248 milliónyi forgalmat ért el. Az ügyvezető azzal indokolta a visszaesést, hogy a vállalat terjeszkedési stádiumban van, így energiáik nagy részét a kutatás-fejlesztés, illetve az üzletszerzés köti le. A mintegy 40 főt foglalkoztató vállalat, cégformáját hamarosan Zrt.-vé kívánja átalakítani és hosszú távon a tőzsdei bevezetést is tervezi. Az iPONT kivetítőit New Yorkban a L'Oreal kozmetikai cég használja, nemrég pedig a legnagyobb törökországi mobilszolgáltatótól kapott megrendelést.
A cég Magyarországon elsősorban a városmarketingre koncentrálna. Korcsok Zoltán elmondta, hogy üzleti modelljükben az árbevétel megosztására törekednek, így termékeiket viszonylag olcsón elérhetővé teszik, a forgalom döntő részét pedig a marketing és reklámbevételektől várják. Ennek érdekében üzletfeleiktől garanciát kérnek a reklámok megtérülésére. Az egyebek mellett internet alkalmazásokat, és e-business rendszereket is gyártó iPONT Consulting Kft. a közeljövőben egészségügyi projektben is részt vesz - jelezte az ügyvezető.