A benzines autóknak vége 2030-ra
Az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményük szerint áttörésről akkor lehet beszélni, amikor az elektromos járművek aránya a teljes járműparkon belül eléri a 10 százalékot.
Kiemelték: míg három éve minden 100 eladott új járműből 4 volt teljesen elektromos (BEV) és plug-in hibrid (PHEV), addig ez az arány tavaly 20-ra emelkedett az EU 27 tagállama, az Egyesült Királyság, Norvégia és Svájc piacain.
Az elektromos buszok és kisteherautók a teljes piac 14, illetve 7 százalékát adják, míg az elektromos teherautók részesedése 1,5 százalék körül volt 2023-ban az előző évi 0,4 százalék után.
A környezetkímélő járművek térnyerésével párhuzamosan bővül a töltőpontok száma - közölték, hozzátéve, hogy számuk Európában tavaly 744 ezerre emelkedett az előző évi 530 ezerről, ezen belül a gyors és ultragyors egyenáramú (DC) töltők száma 100 ezerrel (77 százalékkal) nőtt egy év alatt.
Tavaly a töltőpontok több mint háromnegyede (78 százalék) hét országban (Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Svédország és az Egyesült Királyság) volt.