A FlixMobility megvásárolta a Greyhoundot az USA-ban
A globális FlixBus hálózat több mint 2500 úti célt érint, az USA-n kívül még 36 országban, 400.000 napi összeköttetést biztosít. A Greyhound jelenleg megközelítőleg 2400 úti célt köt össze Észak Amerikában, közel 16 millió utast szállít évente.
A szén-dioxid kibocsátás tekintetében kiváló környezeti teljesítményüknek köszönhetően a távolsági buszok világszerte elengedhetetlenek a fenntartható mobilitási forradalomhoz. A FlixMobility legfrissebb befektetési köre egyértelműen jelzi az elköteleződést a zöld jövő felé. A Greyhound felvásárlásával a FlixMobility jelentősen közelebb kerül víziójához, hogy a zöld és megfizethető utazást mindenki számára elérhetővé tegye.
„Az észak-amerikai ügyfelek egyre inkább keresik a megfizethető, kényelmes, okos és fenntartható mobilitási megoldásokat. Egy vonzó ajánlat jelentősen több utazót csábít a személyautókból a távolsági buszos közösségi mobilitás felé. A FlixBus és a Greyhound közösen ki fogja elégíteni a megnövekedett keresletet. Ahogy a vállalatunk folytatja a kilábalást a világjárványból, megismételjük majd a sikert, amit 37 országban elértünk innovatív és ügyfélközpontú szolgáltatásunkkal.” - mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.
„A hálózatunk folyamatos bővítése partnerek bevonásával és akvizíciókkal mindig szerves része volt a növekedési stratégiánknak, globális jelenlétünk építésének. A Greyhound megvásárlása hatalmas lépés előre, ami megerősíti a FlixBus pozícióját az USA-ban. A FlixBus és a Greyhound csapatainak közös víziója, hogy az okos, megfizethető és fenntartható mobilitás mindenki számára elérhetővé váljon.” – tette hozzá Jochen Engert, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.
David Martin, a FirstGroup plc ügyvezető elnöke: „A Greyhound eladása a FlixMobility-nek része a portfólió racionalizálási stratégiánknak, a FirstGroup-ot vezető tömegközlekedési vállalattá fókuszáljuk újra az Egyesült Királyságban. A Greyhound erőssége az emberekben rejlik, és szeretnék mindannyiuknak köszönetet mondani az ügyfelek és közösségek iránti megingathatatlan elkötelezettségükért. Biztos vagyok abban, hogy a FlixMobility részeként a Greyhound jó helyen lesz ahhoz, hogy még sok éven át növekedjen és fejlessze ikonikus szolgáltatásait.”
Az elmúlt nyolc évben a FlixMobility jelentős sikereket ért el: a FlixBus Európa legnagyobb távolsági buszhálózata lett, csak 2019-ben több mint 62 millió embert juttatott el úti céljára. A Greyhound megvásárlása jelentős mérföldkő a vállalat globális terjeszkedési stratégiájában, a jövőbeli növekedés kritikus hajtóereje.
A FlixBus USA 2018-ban indult, eleinte délnyugati desztinációkat kínált, mint például Los Angeles, Las Vegas vagy Phoenix. Azóta a vállalat kiterjesztette tevékenységét, így megkönnyítette az utazást további délnyugati, déli, északkeleti és a csendes-óceáni partvidék északnyugati régiójában lévő városok között.