A Henkel eredményei 2022 első felében

A csoport árbevétele 2022 első felében szervesen +8,9 százalékkal, mintegy 10,9 milliárd euróra nőtt (nominálisan +9,9 százalékkal), az összes üzletág és régió hozzájárulásával.

A Henkel eredményei 2022 első felében

Ahogy az várható volt, a drasztikusan megnövekedett anyag- és logisztikai árak negatív hatással vannak ez eredményre:

- Az üzemi eredmény (EBIT)* eléri az 1166 millió eurót (-18,5%)
- EBIT marzs* 10,7% (-370 bázispont)
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* 1,95 euró, -20,8% változatlan árfolyamon
- Jól halad a céltudatos növekedési cselekvési terv megvalósítása és a fogyasztói üzletágak egyesítése a Henkel Consumer Brands égisze alatt
- Frissítve a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó kilátások:
- Szerves árbevétel növekedés: +4,5 és +6,5 százalékra nőtt
- EBIT marzs*: változatlan, 9,0-11,0 százalék
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* változatlan árfolyamon: változatlan, -35 és -15 százalék közötti csökkenés

2022 első felében a Henkel mintegy 10,9 milliárd euróra növelte a csoport árbevételét. Ez jelentős, +8,9 százalékos szerves árbevétel-növekedésnek felel meg. Ehhez a pozitív fejleményhez minden üzletág és régió hozzájárult. A várakozásoknak megfelelően az első félév eredményét az anyag- és logisztikai árak drasztikus emelkedése befolyásolta. A jelentős áremelkedések, a szigorú költséggazdálkodás és a további hatékonyságjavítás ellenére ezeket a hatásokat nem sikerült maradéktalanul ellensúlyozni.

„A rendkívül nehéz környezetben az első hat hónap árbevétel teljesítménye meghaladta a teljes évre vonatkozó korábbi várakozásokat, miközben az eredményadatok a Csoport 2022-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésével összhangban alakultak. Az eddigi fejleményeket tekintve a Csoport szerves árbevétel-növekedésére vonatkozó éves előrejelzésünket megemeltük, és megerősítettük az EBIT marzsra és az elsőbbségi részvények korrigált hozamára vonatkozó prognózisunkat” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Következetesen követjük a céltudatos növekedésre irányuló stratégiánkat, és 2022 első felében jelentős előrelépést tettünk megvalósításában – mindenekelőtt munkatársaink világszerte nagy elkötelezettségének köszönhetően. Adhesive Technologies üzletágunkkal globális vezető szerepet töltünk be, és innovatív megoldásokat kínálunk, amelyek egyértelműen a jövőbeli trendekre, például a mobilitásra, a kapcsolódásra és a fenntarthatóságra összpontosítanak. A Laundry & Home Care és a Beauty Care fogyasztói üzletágak összevonásával egy többkategóriás platformot hozunk létre, mintegy 10 milliárd eurós árbevétellel. Jó úton haladunk, és arra törekszünk, hogy jövőbeli Consumer Brands üzletágunkat legkésőbb 2023 elejére létrehozzuk. Az egyesített üzletág szélesebb alapot kínál majd portfóliónk következetesebb optimalizálásához, és magasabb növekedést valamint árrést eredményez az üzletág számára.”

Frissített kilátások a 2022-es pénzügyi évre

Csoportszinten a Henkel most +4,5 és +6,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a 2022-es pénzügyi évben (korábban: +3,5 és +5,5 százalék között). Az Adhesive Technologies üzletágnál továbbra is +8,0 és +10,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedés várható. A Beauty Care területén a Henkel most -3,0 és -1,0 százalék közötti szerves árbevétel-teljesítményt feltételez (korábban -5,0 és -3,0 százalék között). A Laundry & Home Care üzletágnál a Henkel most +4,0 és +6,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedéssel számol (korábban: +2,0 és +4,0 százalék között). A korrigált EBIT marzs csoportszinten várhatóan változatlan marad, 9,0 és 11,0 százalék között. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) változatlan árfolyamon számított alakulása tekintetében a Henkel továbbra is -35 és -15 százalék közötti csökkenést vár.

Az oroszországi és fehéroroszországi tevékenységekből történő kilépés folyamatban van

2022 áprilisában a Henkel úgy döntött, hogy kilép oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységeiből. A Henkel minden lehetőséget alaposan felülvizsgál, és az év végéig kívánja befejezni a folyamatot.

Csoport-szintű árbevétel és eredmény 2022 első felében

A Csoport 10 913 millió eurós árbevétele 2022 első felében +9,9 százalékkal haladta meg az előző évi szintet (2. negyedév: 5642 millió euró, +13,8 százalék). A szerves árbevétel, amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és az akvizíciók/eladások hatását, jelentős, +8,9 százalékos növekedést mutatott (2. negyedév: +10,9 százalék). Az akvizíciók és értékesítések -1,4 százalékos negatív hatással voltak az árbevételre (2. negyedév: -1,8 százalék). 2022 második negyedév eleje óta ez magában foglalja az oroszországi és fehéroroszországi tevékenységekből történő kilépés hatásait is. Az árfolyamhatások +2,4 százalékkal növelték az árbevételt (2. negyedév: +4,7 százalék). Ezek magukban foglalják az IAS 29-et (Pénzügyi Jelentéstétel a hiperinflációs gazdaságokban), a Törökország számára a beszámolási időszak kezdete óta előírt alkalmazásából eredő hatásokat is.

Az első félévi árbevétel-növekedést elsősorban az Adhesive Technologies üzletág generálta, amely kétszámjegyű, +12,2 százalékos szerves növekedést ért el. Itt minden üzleti terület árbevétel-növekedést ért el. A Beauty Care üzletág +0,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el az első félévben. A fodrász üzletág kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést rögzített. Ezzel szemben a fogyasztói üzletág az előző évi szint alatt maradt, elsősorban a portfóliójavításra bejelentett intézkedések miatt. A Laundry & Home Care üzletág jelentős, +7,4 százalékos szerves árbevétel-növekedésről számolt be, elsősorban a Laundry üzleti terület kétszámjegyű növekedésének köszönhetően. A Home Care üzleti terület pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el az év első felében.

A feltörekvő piacokon a szerves árbevétel-növekedés kétszámjegyű, +12,9 százalékos növekedést mutatott (2. negyedév: +14,6 százalék). Az érett piacokon végzett üzleti tevékenység nagyon jó, +5,5 százalékos szerves értékesítési fejlődést mutatott (2. negyedév: +7,8 százalék).

Az első félévi árbevétel Nyugat-Európában +2,2 százalékos szerves növekedést mutatott (2. negyedév: +4,8 százalék). Kelet-Európában a szerves árbevétel +23,2 százalékos növekedést ért el (2. negyedév: +26,3 százalék). Afrikában/Közel-Keleten a szerves árbevétel +3,2 százalékkal nőtt (2. negyedév: +5,1 százalék). A szerves árbevétel-növekedés Észak-Amerikában +9,2 százalék volt (2. negyedév: +11,7 százalék). Latin-Amerika +16,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelt el (második negyedév: +18,5 százalék). Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a szerves árbevétel +6,1 százalékkal nőtt (2. negyedév: +6,9%).

A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) 1166 millió euró volt az első félévben, szemben az előző évi 1430 millió euróval. A visszaesést elsősorban a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek okozták.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) 14,4 százalékpontról 10,7 százalékra csökkent, a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek miatt.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama 1,95 euró volt 2022 első felében. Ez változatlan árfolyamon -20,8 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezt elsősorban a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása generálta.

A nettó forgótőke 1,6 százalékponttal az árbevétel 5,2 százalékára nőtt (előző év azonos időszaka: 3,6 százalék), amelyet szintén befolyásolt a nyersanyagárak meredek emelkedése.

A 46 millió eurós szabad cash flow alacsonyabb volt, mint 2021 első félévében (471 millió euró), az alacsonyabb működési eredmény és a magasabb nettó forgótőke következtében alacsonyabb, működési tevékenységből származó cash flow miatt.

A nettó pénzügyi helyzet 2022. június 30-án -1441 millió eurót tett ki (2021. december 31.:
-292 millió euró). Ez magában foglalja a 2022 februárjában elindított részvény-visszavásárlási program mintegy 430 millió eurós kiadásait, valamint a második negyedévben mintegy 800 millió eurós osztalékfizetést is.

Az üzletágok teljesítménye 2022 első felében

2022 első felében az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +15,0 százalékkal 5467 millió euróra nőtt (2. negyedév: 2836 millió euró, +18,5 százalék). A szerves árbevétel +12,2 százalékkal nőtt (2. negyedév: +13,7 százalék). Ehhez minden üzleti terület és régió hozzájárult. A korrigált üzemi eredmény 2022 első felében elérte a 743 millió eurót, szemben az előző évi azonos időszak 820 millió eurójával. A 13,6 százalékos korrigált árbevétel-arányos megtérülés 3,7 százalékponttal maradt el 2021 első félévétől, a nyereség adatokat pedig a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása befolyásolta.

A Beauty Care üzletágban 2022 első félévében az árbevétel szerves növekedése +0,4 százalék volt (2. negyedév: +2,1%). Nominálisan az árbevétel +0,2 százalékkal nőtt, és elérte az 1842 millió eurót (2. negyedév: 950 millió euró, +3,9 százalék). Ezt a növekedést elsősorban a fodrász üzleti terület erős teljesítménye generálta, amely képes volt építeni az előző évi kiemelkedő teljesítményére. A fogyasztói üzleti terület viszont elmaradt az előző évi szinttől, elsősorban a 2022-re meghirdetett portfóliójavító intézkedések végrehajtása miatt. A korrigált működési eredmény 2022 első felében elérte a 169 millió eurót, 2021 első félévi 183 millió euróhoz képest. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,8 százalékponttal elmaradt az előző évi szinttől (9,2 százalék), amit a magasabb közvetlen anyagköltségek is befolyásoltak.

A Laundry & Home Care üzletág jelentős, +7,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el 2022 első felében (2. negyedév: +10,1 százalék). A növekedést elsősorban a Laundry üzleti terület árbevételének kétszámjegyű növekedése generálta. Nominálisan az árbevétel +6,7 százalékkal 3494 millió euróra nőtt (2. negyedév: 1802 millió euró, +11,3 százalék). A korrigált üzemi eredmény elérte a 313 millió eurót, szemben az előző évi azonos időszak 490 millió eurójával. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 9,0 százalék volt, ami szintén elmaradt 2021 első félévétől, különösen a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása miatt.

A célirányos növekedés cselekvési terv jól halad

A Henkel a céltudatos növekedést követi, és ehhez világos stratégiai keretet dolgozott ki. A stratégiai keret kulcsfontosságú elemei a sikeres portfólió, az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció terén megnyilvánuló egyértelmű versenyelőny, valamint a jövőképes működési modellek – az erős vállalati kultúrán alapulva.

2022 első felében a Henkel továbbra is következetesen dolgozott növekedési cselekvési terve megvalósításán, és minden pillérben jó előrehaladást ért el. A Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak új Henkel Consumer Brands üzletágban történő egyesítésével a Henkel céltudatos növekedési cselekvési tervét a következő szintre emeli. Az új üzletág struktúrája a központi funkciók által támogatott két globális Laundry & Home Care és Hair Care kategóriából, valamint négy régióból áll. A további kategóriák kezelése regionális ellenőrzés alatt történik. Az első négy irányítási szint mostanra meghatározásra került. A Henkel legnagyobb egységes piacán, az USA-ban az új szervezet várhatóan már szeptembertől teljes mértékben kiépül.

A két fogyasztói üzletág összeolvadásával összefüggésben és egy aktív portfóliókezelés részeként jelenleg az 1 milliárd eurós összárbevételt elérő üzleti területek és márkák felülvizsgálata folyik. Ez magában foglalja a Henkel növekedési és jövedelmezőségi kritériumainak nem megfelelő üzleti területek leválasztását vagy megszüntetését. 2022 első felében a Henkel már jelentős előrehaladást ért el azáltal, hogy kilépett néhány nem alaptevékenységgel foglalkozó tevékenységből a Beauty Care területén. Ezek a Beauty Care mintegy 200 millió eurós értékesítési volumenű portfólióintézkedései részét képezik, amelyeket az év végéig kívánnak végrehajtani.

A Henkel akvizíciókkal is tovább erősítette portfólióját. 2022 júliusában lezárult a Shiseido fodrász üzletágának felvásárlása az ázsiai-csendes-óceáni régióban. Ezzel a Henkel a Fodrász (Hair Professional) üzletágban a világ 2. vállalata lett.

Versenyelőnyének megerősítése érdekében a Henkel az innovációk további felgyorsítására, a fenntarthatóság mint megkülönböztető tényező fokozására, valamint az ügyfelek és fogyasztók számára a digitalizáció révén történő értékteremtésre összpontosított.

A Henkel stratégiájának kulcsfontosságú pillére a sikeres innovációk révén elért piaci megkülönböztethetőség. Ezek jelentősen támogatták a növekedést az év első felében. Az Adhesive Technologies területén például a Henkel új tűzvédelmi bevonatokat fejlesztett ki elektromos járművek akkumulátoraihoz. Ezek nemcsak jelentősen növelik az utasok biztonságát, hanem költséghatékony termelést is lehetővé tesznek az autóipari ügyfelek számára. A Beauty Care területén a Henkel újraindította Schauma hajápoló márkáját egy újratervezett fenntartható csomagolási koncepcióval, amely 50-100 százalékban újrahasznosított műanyagot tartalmaz. A Laundry & Home Care üzletágban kétszámjegyű növekedést és további piaci részesedésnövekedést értek el a Persil segítségével, amit a fenntartható és e-kereskedelemre alkalmas termékpaletta bővítése támogat.

A fenntarthatóság hosszú ideje a Henkel egyik legnagyobb erőssége. A fenntartható gazdálkodás növekvő fontosságát, valamint az ügyfelek és a társadalom növekvő elvárásait tükrözve a Henkel megerősítette hosszú távú fenntarthatósági stratégiáját az új „2030+ Fenntarthatósági Célkitűzés Keretrendszerrel”, amelyet ez év elején vezettek be. A meglévő célokon túlmenően új, hosszú távú célokat tűztek ki a további előrehaladás érdekében három dimenzióban: „Regeneratív bolygó”, „Virágzó közösségek” és „Megbízható partner”.

A Henkel 2022 első felében további előrelépést tett a fenntarthatóság terén. A Henkel páldául három további gyárat alakított át Európában, hogy 100 százalékban CO2-semleges energiával működjenek, így jó úton halad azon cél felé, hogy 2030-ra elérje a klíma-pozitív CO2-egyensúlyt a gyártóhelyeken. Emellett a Henkel továbbra is folyamatosan a megújuló nyersanyagokra összpontosít. A BASF-fel kötött partnerség révén évente körülbelül 110 000 tonna fosszilis alapú anyagot helyettesítenek megújuló szénforrásokkal.

Az innováció és a fenntarthatóság mellett a Henkel a digitalizációt kulcsfontosságú sikertényezőként határozta meg versenyképességének megerősítésében. Az első félévben a digitális csatornákon generált árbevétel részaránya kétszámjegyű növekedést mutatott, több mint 20 százalékot elérve. Az Adhesive Technologies üzletág saját e-kereskedelmi platformja kétszámjegyű növekedést ért el 2022 első felében. A fodrász (Hair Professional) üzletágban az eShop szintén kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a kibővül márka- és termékpalettával. Emellett a Henkel tovább bővíti az e-kereskedelemre alkalmas kínálatát a Laundry & Home Care terén. Ehhez hozzájárult az új integrált RAQN technikai platform.

A karcsú, gyors és jövőre felkészített működési modellek fontos elemei a Henkel stratégiai keretrendszerének. A Henkel tovább bővítette a 2020-ban elindított változtatásokat: a Henkel dx digitális egység rendkívül hatékony struktúrákkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a magasabb informatikai projektberuházásokat stabil költségek mellett.

A célirányos növekedési cselekvési terv másik kulcseleme a Henkel vállalati kultúrájának továbbfejlesztése és a kulturális átalakulás felgyorsítása. A társaság célja az együttműködésen alapuló kultúra előmozdítása. Az év első felében a Henkel folytatta egy sor intézkedés elindítását e cél elérése és alkalmazottai további felhatalmazása érdekében.

A Henkel átfogó változásmenedzsment programot indított a Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak összevonása kapcsán. A program a változtatással kapcsolatos továbbképzésre és a csapatátalakításra összpontosít. Ezen túlmenően, hogy 2025-re elérje a nemek közötti egyenlőség célját az összes vezetési szinten, a Henkel további konkrét lépéseket tett, és olyan kezdeményezéseket indított el, mint a Sokszínűség, Méltányosság és Befogadás Hete. Az átfogó Smart Work koncepció részeként új kezdeményezéseket vezettek be, amelyek a munkavállalók mentális egészségére és jólétére helyezik a hangsúlyt.

„Bár szembesültünk a COVID-járvány és az ukrajnai háború hatásaival, az év első felében jelentősen növeltük szerves árbevételünket, és az év első felében beszámoltunk róla. Eredményeinket a várakozásoknak megfelelően elsősorban a nyersanyag- és logisztikai költségek drasztikus növekedése befolyásolta. Ez tükröződik a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó frissített előrejelzésünkben is. Büszkék vagyunk arra a kiemelkedő előrelépésre, amelyet a céltudatos növekedést célzó stratégiai programunk megvalósítása terén értünk el, és továbbra is következetesen folytatjuk stratégiánkat még ebben az igen nehéz kihívásokkal teli környezetben is.” – mondta Carsten Knobel.

Kis matek az Otthon Start-ról

A bejelentést követően — már csak kíváncsiságból is — feliratkoztam néhány budapesti lakás esetében árfigyelésre az 50-80 millió forintos kategóriában. Meglepő módon nem csak áremelkedést, de csökkentést is láttam. Igaz, az utóbbiból kevesebbet. De, ami szembetűnő volt, hogy a figyelt lakások jelentős része elkelt az elmúlt cirka egy hónap során - írja az ERSTE elemzője mai piaci kommentárjában.
2025. 09. 04. 14:00
Megosztás:

Az Ondo Finance elindította a tokenizált amerikai részvények és ETF-ek kereskedelmét Ethereumon

A kriptovilág és a hagyományos pénzügyi piacok közötti határvonal egyre inkább elmosódik. Az Ondo Finance legújabb lépése új szintre emeli ezt az integrációt: az Ethereum blokkláncon elérhetővé tettek több mint 100 tokenizált amerikai részvényt és ETF-et.
2025. 09. 04. 13:00
Megosztás:

Minden idők legmagasabb ingatlan keresletét mérték augusztusban

A Duna House lakáspiaci keresletindexe történelmi rekordot állított be: augusztusban 110 ponton zárt, ami a mutató 12 éves fennállása óta messze a legmagasabb érték. A júliushoz képest közel 43%-os, az előző év azonos hónapjához képest pedig 53%-os növekedés egyértelműen az Otthon Start Program hatásának tudható be.
2025. 09. 04. 12:30
Megosztás:

Júliusban tovább folytatódott a kiskereskedelmi forgalom bővülése

Idén júliusban tovább folytatódott a kiskereskedelmi forgalom bővülése, amelyet a jövőben az új kormányzati intézkedések is segítenek: Európa legnagyobb adócsökkentési programját hajtjuk végre és mindent megteszünk a béremelések védelme érdekében - olvasható az NGM friss sajtóközleményében.
2025. 09. 04. 12:00
Megosztás:

Indul az Otthon Start program, megmozdult az egész ország

Szeptember elsején hivatalosan is elrajtolt az Otthon Start program, melyben 3%-os kedvezményes hitellel lehet lakást vásárolni. Az elmúlt hetekben már folyamatosan jöttek a hírek a megnövekedett vásárlói érdeklődésről, az OTP Ingatlanpont szakemberei az egész országban hasonlót tapasztaltak.
2025. 09. 04. 11:30
Megosztás:

A Ripple újabb 200 millió dolláros felvásárlása: új lendületet kap az XRP és az RLUSD

A Ripple újabb jelentős felvásárlással hívta fel magára a figyelmet: a vállalat 200 millió dollárért megszerezte a kanadai Rail fintech céget, amely a stabilcoin-alapú fizetési infrastruktúra egyik feltörekvő szereplője. A lépés nemcsak a Ripple saját stabilcoinja, az RLUSD bevezetését erősíti, hanem az XRP globális fizetési szerepét is tovább mélyítheti. A felvásárlás újabb bizonyíték arra, hogy a Ripple hosszú távú stratégiájában kulcsszerepet szán az intézményi digitális fizetéseknek és az eszközök közötti likviditás növelésének.
2025. 09. 04. 11:00
Megosztás:

Az MI-rendelet végrehajtási szabályai

Azoknak, akik kevésbé ismerik az MI-rendeletet, talán meglepő lehet, hogy a szöveg messze nem szabályoz minden részletet, és jelenleg több tucatnyi végrehajtási dokumentum készül hozzá. Ebben a blogbejegyzésben igyekszem összeszedni, hogy mik is ezek a végrehajtási jellegű normák és „kvázi-normák”. (Szerző: Ződi Zsolt tudományos főmunkatárs, NKE Információs Társadalom Kutatóintézet)
2025. 09. 04. 10:30
Megosztás:

A vártnál is kevesebb volt az USA-ban a betöltetlen álláshelyek száma

Bár reggel még folytatódott a kötvénypiacon a hozamok fiskális aggodalmak miatti emelkedése, délután korrekciót indított el, hogy a vártnál is kevesebb volt az USA-ban a betöltetlen álláshelyek száma.
2025. 09. 04. 10:00
Megosztás:

A BitMine újabb 65 millió dollárnyi ETH-t vásárolt – Közeleg az „Ethereum 1971 pillanata”?

Ethereum kriptovaluta hírek: Az Ethereum jövője fényesebb lehet, mint valaha – legalábbis a BitMine Immersion Technologies szerint, akik nemcsak szavakkal, de dollármilliókkal is szavaznak a második legnagyobb kriptovaluta mellett. A vállalat friss, 65 millió dolláros ETH-vásárlása új lendületet adhat a piacnak, miközben a cég elnöke történelmi fordulóponthoz hasonlítja a jelenlegi időszakot. Vajon valóban egy új pénzügyi korszak küszöbén állunk?
2025. 09. 04. 09:30
Megosztás:

Szerdán emelkedett az S&P 500 és a Nasdaq, közel stagnált a Dow Jones

Míg a Dow Jones közel stagnált, addig szerdán 0,5%-kal emelkedett az S&P500 és 1%-kal került feljebb a technológiai túlsúlyú Nasdaq Composite.
2025. 09. 04. 09:00
Megosztás:

Az európai indexek visszapattantak a keddi jelentős mínuszból

Bár továbbra is komoly aggodalmak vannak a magasra szökő hosszú hozamokkal kapcsolatban, az európai indexek visszapattantak a keddi jelentős veszteségekből. A Stoxx600 0,7%-kal, a DAX 0,5%-kal, CAC 40 0,9%-kal, az FTSE 100 0,7%-kal került feljebb.
2025. 09. 04. 08:30
Megosztás:

Gyengült a forint jegyzése csütörtök reggel

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 09. 04. 07:30
Megosztás:

Túl késő már Bitcoint venni? – Így látják a szakértők a kriptó jövőjét

A kriptopiac újabb hullámvölgye ismét felvetette a kérdést: vajon még mindig érdemes Bitcoint vásárolni, vagy lekéstünk a lehetőségről? Az elmúlt években a Bitcoin és az Ethereum elképesztő csúcsokat és fájdalmas korrekciókat is megéltek, ami sok befektetőt bizonytalanságban hagyott.
2025. 09. 04. 07:00
Megosztás:

Júliusban valósággal felrobbant a személyi hitelek piaca

Megjelentek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, július hónapra vonatkozó adatai. A jegybanki adatsorok alapján elmondható, hogy a személyi hitelek piaca rekordot döntött, miközben a lakáshitelek és a szabad felhasználású jelzáloghitelek terén minimális visszaesést hozott a július. A személyi hitelekhez hasonlóan a babaváró és a munkáshitel esetében is nőni tudott a kihelyezés, igaz, jóval szerényebb mértékben, mint a személyi hiteleknél. A júliusi hónap lendületes voltát az is mutatja, hogy az új kihelyezések mértéke a személyi hitelek és a jelzáloghitelek piacán is meghaladta a szezonálisan kiigazított adatokat.
2025. 09. 04. 06:30
Megosztás:

Trendfordulók az idegenforgalomban

Erős hét hónapot produkált a turizmus, idén január és július között a turisztikai szálláshelyekre érkezett belföldi vendégek száma 2,1, a külföldieké 11%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit. A havi adatok alapján júliusban egy érdekes tendencia figyelhető meg: a korábbi hónapoktól eltérően a vendégek száma növekedett, de kevesebb időt töltöttek a szálláshelyeken. Emellett a belföldi vendégek és vendégéjszakák számában is enyhe visszaesés volt tapasztalható, miközben meglepő fordulatként Budapest megelőzte a Balatont mind a belföldi, mind a külföldi vendégek számában.
2025. 09. 04. 06:00
Megosztás:

A fenntartható működés már nemcsak a nagyvállalatok passziója

A fenntartható fejlődés nemcsak a vállalatok és a civil szervezetek feladata, hanem a településeket vezetőké is. Az önkormányzatok egyedülálló helyzetben vannak, mivel lokálisan képesek összehangolni a lakosság és a helyi vállalkozások kezdeményezéseit.
2025. 09. 04. 05:30
Megosztás:

A kvantumtechnológia már az ajtónkon kopogtat

A többi között a gyógyszerkutatás, a műholdas navigáció és az adatvédelem területén is nagyon jelentős fejlődést hozhat a kvantumtechnológia. Az Európai Bizottság által júliusban elfogadott kvantumstratégia célja, hogy 2030-ra Európa globális vezetővé váljon ezen a területen. Az uniós célokat figyelembe véve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) „A kvantumkommunikáció jelene és jövője” címmel tartott szakmai konferenciát, amelyen arról kaphattak áttekintést a résztvevők, hogy a 100 éve megismert kvantummechanika eredményei a kutatóműhelyek, laborok falait átlépve, miként válhatnak láthatatlanul a mindennapjaink részévé.
2025. 09. 04. 05:00
Megosztás:

Nem mindenki tud majd 10 százalékos önerővel Otthon Start hitelt felvenni

Az Otthon Start hitel fontos előnye, hogy akár 10 százalékos önerővel is igényelhető. Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ez nem mindenki számára lesz elérhető! Ez sok házaspárnak okozhat például nehézséget.
2025. 09. 04. 04:30
Megosztás:

Belgium szankciókat vezet be Izrael ellen

Belgium szankciókat vezet be Izraellel szemben, mert "belefáradt" abba, hogy az Európai Unió nem akar hatékony intézkedéseket hozni a gázai háború ügyében - közölte Maxime Prévot belga külügyminiszter szerdán a szövetségi parlamentben.
2025. 09. 04. 04:00
Megosztás:

Tovább épül a turisztikai célokat is szolgáló kerékpárút hálózat Sárváron

Több mint 375 millió forintos vissza nem térítendő uniós támogatásból a Széchenyi Terv Plusz program keretében tovább épül Sárvár kerékpáros turisztikai hálózata - közölte az MTI-vel a projekt menedzsere.
2025. 09. 04. 03:30
Megosztás: