A Henkel eredményei 2022 első felében

A csoport árbevétele 2022 első felében szervesen +8,9 százalékkal, mintegy 10,9 milliárd euróra nőtt (nominálisan +9,9 százalékkal), az összes üzletág és régió hozzájárulásával.

A Henkel eredményei 2022 első felében

Ahogy az várható volt, a drasztikusan megnövekedett anyag- és logisztikai árak negatív hatással vannak ez eredményre:

- Az üzemi eredmény (EBIT)* eléri az 1166 millió eurót (-18,5%)
- EBIT marzs* 10,7% (-370 bázispont)
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* 1,95 euró, -20,8% változatlan árfolyamon
- Jól halad a céltudatos növekedési cselekvési terv megvalósítása és a fogyasztói üzletágak egyesítése a Henkel Consumer Brands égisze alatt
- Frissítve a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó kilátások:
- Szerves árbevétel növekedés: +4,5 és +6,5 százalékra nőtt
- EBIT marzs*: változatlan, 9,0-11,0 százalék
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* változatlan árfolyamon: változatlan, -35 és -15 százalék közötti csökkenés

2022 első felében a Henkel mintegy 10,9 milliárd euróra növelte a csoport árbevételét. Ez jelentős, +8,9 százalékos szerves árbevétel-növekedésnek felel meg. Ehhez a pozitív fejleményhez minden üzletág és régió hozzájárult. A várakozásoknak megfelelően az első félév eredményét az anyag- és logisztikai árak drasztikus emelkedése befolyásolta. A jelentős áremelkedések, a szigorú költséggazdálkodás és a további hatékonyságjavítás ellenére ezeket a hatásokat nem sikerült maradéktalanul ellensúlyozni.

„A rendkívül nehéz környezetben az első hat hónap árbevétel teljesítménye meghaladta a teljes évre vonatkozó korábbi várakozásokat, miközben az eredményadatok a Csoport 2022-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésével összhangban alakultak. Az eddigi fejleményeket tekintve a Csoport szerves árbevétel-növekedésére vonatkozó éves előrejelzésünket megemeltük, és megerősítettük az EBIT marzsra és az elsőbbségi részvények korrigált hozamára vonatkozó prognózisunkat” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Következetesen követjük a céltudatos növekedésre irányuló stratégiánkat, és 2022 első felében jelentős előrelépést tettünk megvalósításában – mindenekelőtt munkatársaink világszerte nagy elkötelezettségének köszönhetően. Adhesive Technologies üzletágunkkal globális vezető szerepet töltünk be, és innovatív megoldásokat kínálunk, amelyek egyértelműen a jövőbeli trendekre, például a mobilitásra, a kapcsolódásra és a fenntarthatóságra összpontosítanak. A Laundry & Home Care és a Beauty Care fogyasztói üzletágak összevonásával egy többkategóriás platformot hozunk létre, mintegy 10 milliárd eurós árbevétellel. Jó úton haladunk, és arra törekszünk, hogy jövőbeli Consumer Brands üzletágunkat legkésőbb 2023 elejére létrehozzuk. Az egyesített üzletág szélesebb alapot kínál majd portfóliónk következetesebb optimalizálásához, és magasabb növekedést valamint árrést eredményez az üzletág számára.”

Frissített kilátások a 2022-es pénzügyi évre

Csoportszinten a Henkel most +4,5 és +6,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a 2022-es pénzügyi évben (korábban: +3,5 és +5,5 százalék között). Az Adhesive Technologies üzletágnál továbbra is +8,0 és +10,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedés várható. A Beauty Care területén a Henkel most -3,0 és -1,0 százalék közötti szerves árbevétel-teljesítményt feltételez (korábban -5,0 és -3,0 százalék között). A Laundry & Home Care üzletágnál a Henkel most +4,0 és +6,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedéssel számol (korábban: +2,0 és +4,0 százalék között). A korrigált EBIT marzs csoportszinten várhatóan változatlan marad, 9,0 és 11,0 százalék között. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) változatlan árfolyamon számított alakulása tekintetében a Henkel továbbra is -35 és -15 százalék közötti csökkenést vár.

Az oroszországi és fehéroroszországi tevékenységekből történő kilépés folyamatban van

2022 áprilisában a Henkel úgy döntött, hogy kilép oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységeiből. A Henkel minden lehetőséget alaposan felülvizsgál, és az év végéig kívánja befejezni a folyamatot.

Csoport-szintű árbevétel és eredmény 2022 első felében

A Csoport 10 913 millió eurós árbevétele 2022 első felében +9,9 százalékkal haladta meg az előző évi szintet (2. negyedév: 5642 millió euró, +13,8 százalék). A szerves árbevétel, amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és az akvizíciók/eladások hatását, jelentős, +8,9 százalékos növekedést mutatott (2. negyedév: +10,9 százalék). Az akvizíciók és értékesítések -1,4 százalékos negatív hatással voltak az árbevételre (2. negyedév: -1,8 százalék). 2022 második negyedév eleje óta ez magában foglalja az oroszországi és fehéroroszországi tevékenységekből történő kilépés hatásait is. Az árfolyamhatások +2,4 százalékkal növelték az árbevételt (2. negyedév: +4,7 százalék). Ezek magukban foglalják az IAS 29-et (Pénzügyi Jelentéstétel a hiperinflációs gazdaságokban), a Törökország számára a beszámolási időszak kezdete óta előírt alkalmazásából eredő hatásokat is.

Az első félévi árbevétel-növekedést elsősorban az Adhesive Technologies üzletág generálta, amely kétszámjegyű, +12,2 százalékos szerves növekedést ért el. Itt minden üzleti terület árbevétel-növekedést ért el. A Beauty Care üzletág +0,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el az első félévben. A fodrász üzletág kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést rögzített. Ezzel szemben a fogyasztói üzletág az előző évi szint alatt maradt, elsősorban a portfóliójavításra bejelentett intézkedések miatt. A Laundry & Home Care üzletág jelentős, +7,4 százalékos szerves árbevétel-növekedésről számolt be, elsősorban a Laundry üzleti terület kétszámjegyű növekedésének köszönhetően. A Home Care üzleti terület pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el az év első felében.

A feltörekvő piacokon a szerves árbevétel-növekedés kétszámjegyű, +12,9 százalékos növekedést mutatott (2. negyedév: +14,6 százalék). Az érett piacokon végzett üzleti tevékenység nagyon jó, +5,5 százalékos szerves értékesítési fejlődést mutatott (2. negyedév: +7,8 százalék).

Az első félévi árbevétel Nyugat-Európában +2,2 százalékos szerves növekedést mutatott (2. negyedév: +4,8 százalék). Kelet-Európában a szerves árbevétel +23,2 százalékos növekedést ért el (2. negyedév: +26,3 százalék). Afrikában/Közel-Keleten a szerves árbevétel +3,2 százalékkal nőtt (2. negyedév: +5,1 százalék). A szerves árbevétel-növekedés Észak-Amerikában +9,2 százalék volt (2. negyedév: +11,7 százalék). Latin-Amerika +16,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelt el (második negyedév: +18,5 százalék). Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a szerves árbevétel +6,1 százalékkal nőtt (2. negyedév: +6,9%).

A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) 1166 millió euró volt az első félévben, szemben az előző évi 1430 millió euróval. A visszaesést elsősorban a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek okozták.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) 14,4 százalékpontról 10,7 százalékra csökkent, a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek miatt.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama 1,95 euró volt 2022 első felében. Ez változatlan árfolyamon -20,8 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezt elsősorban a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása generálta.

A nettó forgótőke 1,6 százalékponttal az árbevétel 5,2 százalékára nőtt (előző év azonos időszaka: 3,6 százalék), amelyet szintén befolyásolt a nyersanyagárak meredek emelkedése.

A 46 millió eurós szabad cash flow alacsonyabb volt, mint 2021 első félévében (471 millió euró), az alacsonyabb működési eredmény és a magasabb nettó forgótőke következtében alacsonyabb, működési tevékenységből származó cash flow miatt.

A nettó pénzügyi helyzet 2022. június 30-án -1441 millió eurót tett ki (2021. december 31.:
-292 millió euró). Ez magában foglalja a 2022 februárjában elindított részvény-visszavásárlási program mintegy 430 millió eurós kiadásait, valamint a második negyedévben mintegy 800 millió eurós osztalékfizetést is.

Az üzletágok teljesítménye 2022 első felében

2022 első felében az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +15,0 százalékkal 5467 millió euróra nőtt (2. negyedév: 2836 millió euró, +18,5 százalék). A szerves árbevétel +12,2 százalékkal nőtt (2. negyedév: +13,7 százalék). Ehhez minden üzleti terület és régió hozzájárult. A korrigált üzemi eredmény 2022 első felében elérte a 743 millió eurót, szemben az előző évi azonos időszak 820 millió eurójával. A 13,6 százalékos korrigált árbevétel-arányos megtérülés 3,7 százalékponttal maradt el 2021 első félévétől, a nyereség adatokat pedig a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása befolyásolta.

A Beauty Care üzletágban 2022 első félévében az árbevétel szerves növekedése +0,4 százalék volt (2. negyedév: +2,1%). Nominálisan az árbevétel +0,2 százalékkal nőtt, és elérte az 1842 millió eurót (2. negyedév: 950 millió euró, +3,9 százalék). Ezt a növekedést elsősorban a fodrász üzleti terület erős teljesítménye generálta, amely képes volt építeni az előző évi kiemelkedő teljesítményére. A fogyasztói üzleti terület viszont elmaradt az előző évi szinttől, elsősorban a 2022-re meghirdetett portfóliójavító intézkedések végrehajtása miatt. A korrigált működési eredmény 2022 első felében elérte a 169 millió eurót, 2021 első félévi 183 millió euróhoz képest. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,8 százalékponttal elmaradt az előző évi szinttől (9,2 százalék), amit a magasabb közvetlen anyagköltségek is befolyásoltak.

A Laundry & Home Care üzletág jelentős, +7,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el 2022 első felében (2. negyedév: +10,1 százalék). A növekedést elsősorban a Laundry üzleti terület árbevételének kétszámjegyű növekedése generálta. Nominálisan az árbevétel +6,7 százalékkal 3494 millió euróra nőtt (2. negyedév: 1802 millió euró, +11,3 százalék). A korrigált üzemi eredmény elérte a 313 millió eurót, szemben az előző évi azonos időszak 490 millió eurójával. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 9,0 százalék volt, ami szintén elmaradt 2021 első félévétől, különösen a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása miatt.

A célirányos növekedés cselekvési terv jól halad

A Henkel a céltudatos növekedést követi, és ehhez világos stratégiai keretet dolgozott ki. A stratégiai keret kulcsfontosságú elemei a sikeres portfólió, az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció terén megnyilvánuló egyértelmű versenyelőny, valamint a jövőképes működési modellek – az erős vállalati kultúrán alapulva.

2022 első felében a Henkel továbbra is következetesen dolgozott növekedési cselekvési terve megvalósításán, és minden pillérben jó előrehaladást ért el. A Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak új Henkel Consumer Brands üzletágban történő egyesítésével a Henkel céltudatos növekedési cselekvési tervét a következő szintre emeli. Az új üzletág struktúrája a központi funkciók által támogatott két globális Laundry & Home Care és Hair Care kategóriából, valamint négy régióból áll. A további kategóriák kezelése regionális ellenőrzés alatt történik. Az első négy irányítási szint mostanra meghatározásra került. A Henkel legnagyobb egységes piacán, az USA-ban az új szervezet várhatóan már szeptembertől teljes mértékben kiépül.

A két fogyasztói üzletág összeolvadásával összefüggésben és egy aktív portfóliókezelés részeként jelenleg az 1 milliárd eurós összárbevételt elérő üzleti területek és márkák felülvizsgálata folyik. Ez magában foglalja a Henkel növekedési és jövedelmezőségi kritériumainak nem megfelelő üzleti területek leválasztását vagy megszüntetését. 2022 első felében a Henkel már jelentős előrehaladást ért el azáltal, hogy kilépett néhány nem alaptevékenységgel foglalkozó tevékenységből a Beauty Care területén. Ezek a Beauty Care mintegy 200 millió eurós értékesítési volumenű portfólióintézkedései részét képezik, amelyeket az év végéig kívánnak végrehajtani.

A Henkel akvizíciókkal is tovább erősítette portfólióját. 2022 júliusában lezárult a Shiseido fodrász üzletágának felvásárlása az ázsiai-csendes-óceáni régióban. Ezzel a Henkel a Fodrász (Hair Professional) üzletágban a világ 2. vállalata lett.

Versenyelőnyének megerősítése érdekében a Henkel az innovációk további felgyorsítására, a fenntarthatóság mint megkülönböztető tényező fokozására, valamint az ügyfelek és fogyasztók számára a digitalizáció révén történő értékteremtésre összpontosított.

A Henkel stratégiájának kulcsfontosságú pillére a sikeres innovációk révén elért piaci megkülönböztethetőség. Ezek jelentősen támogatták a növekedést az év első felében. Az Adhesive Technologies területén például a Henkel új tűzvédelmi bevonatokat fejlesztett ki elektromos járművek akkumulátoraihoz. Ezek nemcsak jelentősen növelik az utasok biztonságát, hanem költséghatékony termelést is lehetővé tesznek az autóipari ügyfelek számára. A Beauty Care területén a Henkel újraindította Schauma hajápoló márkáját egy újratervezett fenntartható csomagolási koncepcióval, amely 50-100 százalékban újrahasznosított műanyagot tartalmaz. A Laundry & Home Care üzletágban kétszámjegyű növekedést és további piaci részesedésnövekedést értek el a Persil segítségével, amit a fenntartható és e-kereskedelemre alkalmas termékpaletta bővítése támogat.

A fenntarthatóság hosszú ideje a Henkel egyik legnagyobb erőssége. A fenntartható gazdálkodás növekvő fontosságát, valamint az ügyfelek és a társadalom növekvő elvárásait tükrözve a Henkel megerősítette hosszú távú fenntarthatósági stratégiáját az új „2030+ Fenntarthatósági Célkitűzés Keretrendszerrel”, amelyet ez év elején vezettek be. A meglévő célokon túlmenően új, hosszú távú célokat tűztek ki a további előrehaladás érdekében három dimenzióban: „Regeneratív bolygó”, „Virágzó közösségek” és „Megbízható partner”.

A Henkel 2022 első felében további előrelépést tett a fenntarthatóság terén. A Henkel páldául három további gyárat alakított át Európában, hogy 100 százalékban CO2-semleges energiával működjenek, így jó úton halad azon cél felé, hogy 2030-ra elérje a klíma-pozitív CO2-egyensúlyt a gyártóhelyeken. Emellett a Henkel továbbra is folyamatosan a megújuló nyersanyagokra összpontosít. A BASF-fel kötött partnerség révén évente körülbelül 110 000 tonna fosszilis alapú anyagot helyettesítenek megújuló szénforrásokkal.

Az innováció és a fenntarthatóság mellett a Henkel a digitalizációt kulcsfontosságú sikertényezőként határozta meg versenyképességének megerősítésében. Az első félévben a digitális csatornákon generált árbevétel részaránya kétszámjegyű növekedést mutatott, több mint 20 százalékot elérve. Az Adhesive Technologies üzletág saját e-kereskedelmi platformja kétszámjegyű növekedést ért el 2022 első felében. A fodrász (Hair Professional) üzletágban az eShop szintén kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a kibővül márka- és termékpalettával. Emellett a Henkel tovább bővíti az e-kereskedelemre alkalmas kínálatát a Laundry & Home Care terén. Ehhez hozzájárult az új integrált RAQN technikai platform.

A karcsú, gyors és jövőre felkészített működési modellek fontos elemei a Henkel stratégiai keretrendszerének. A Henkel tovább bővítette a 2020-ban elindított változtatásokat: a Henkel dx digitális egység rendkívül hatékony struktúrákkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a magasabb informatikai projektberuházásokat stabil költségek mellett.

A célirányos növekedési cselekvési terv másik kulcseleme a Henkel vállalati kultúrájának továbbfejlesztése és a kulturális átalakulás felgyorsítása. A társaság célja az együttműködésen alapuló kultúra előmozdítása. Az év első felében a Henkel folytatta egy sor intézkedés elindítását e cél elérése és alkalmazottai további felhatalmazása érdekében.

A Henkel átfogó változásmenedzsment programot indított a Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak összevonása kapcsán. A program a változtatással kapcsolatos továbbképzésre és a csapatátalakításra összpontosít. Ezen túlmenően, hogy 2025-re elérje a nemek közötti egyenlőség célját az összes vezetési szinten, a Henkel további konkrét lépéseket tett, és olyan kezdeményezéseket indított el, mint a Sokszínűség, Méltányosság és Befogadás Hete. Az átfogó Smart Work koncepció részeként új kezdeményezéseket vezettek be, amelyek a munkavállalók mentális egészségére és jólétére helyezik a hangsúlyt.

„Bár szembesültünk a COVID-járvány és az ukrajnai háború hatásaival, az év első felében jelentősen növeltük szerves árbevételünket, és az év első felében beszámoltunk róla. Eredményeinket a várakozásoknak megfelelően elsősorban a nyersanyag- és logisztikai költségek drasztikus növekedése befolyásolta. Ez tükröződik a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó frissített előrejelzésünkben is. Büszkék vagyunk arra a kiemelkedő előrelépésre, amelyet a céltudatos növekedést célzó stratégiai programunk megvalósítása terén értünk el, és továbbra is következetesen folytatjuk stratégiánkat még ebben az igen nehéz kihívásokkal teli környezetben is.” – mondta Carsten Knobel.

Vegyesen zártak a főbb amerikai indexek, a várakozásoknál lényegesen gyorsabban emelkedtek a termelői árak Amerikában

A nap közben látható gyengélkedés után a kereskedés végére beleerősítettek a főbb amerikai indexek és így végül kis elmozdulások mellett vegyesen zártak tegnap.
2025. 08. 15. 12:00
Megosztás:

Emelkedtek az európai tőzsdék; az előzetes adatközléssel megegyezően alakult az euróövezet növekedése

Emelkedéssel zártak tegnap az európai tőzsdék, a mai Putin és Trump közötti találkozót megelőzően. Az euróövezet gazdasága a második negyedévében az első becsléssel megegyezően negyedéves alapon 0,1%-kal nőtt, ami lassulást jelent az első negyedévi 0,6%-hoz képest, de megegyezik az első becsléssel.
2025. 08. 15. 11:00
Megosztás:

10. alkalommal koronázza meg a fesztiválszezont a Kerekdomb Fesztivál

Nem kell elbúcsúznunk a fesztiválok közösségi élményeitől, mert szeptember 19. és 21. között Tállyán a Kerekdomb Fesztivál mossa össze az ősz színeit a nyár pörgésével.
2025. 08. 15. 10:10
Megosztás:

Blokképítők - builders jelentése és értelmezése: Új szereplők a kriptovaluta-piac technikai ökoszisztémájában

Kik azok a blokképítők, és miért kell ismerned őket? Ahogy a kriptovaluták világa egyre összetettebbé válik, új szereplők és fogalmak jelennek meg a háttérben, amelyek alapvetően befolyásolják, hogyan működnek ezek a decentralizált rendszerek.
2025. 08. 15. 10:00
Megosztás:

A nyugdíjpénztári tagok is jól járhatnak a tőzsdei hegymenettel

Az utóbbi hetek tőkepiaci lendülete az idei nyugdíjpénztári hozamok szempontjából is kedvező hatású – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Ugyanakkor hozzátette: kérdéses, hogy a tőzsdék emelkedő trendje tartós marad-e, és azt sem szabad elfelejteni, hogy az árfolyamnyereség elsősorban a magasabb kockázatot vállaló, jellemzően fiatalabb korosztályba tartozó pénztártagoknak kedvez.
2025. 08. 15. 09:00
Megosztás:

Kiadták a vörös kód figyelmeztetést

Fülöp Attila, a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára a HungaroMet Zrt. előrejelzését és az országos tisztifőorvos harmadfokú hőségriasztását figyelembe véve péntek reggel 8 órától vasárnap 24 óráig az egész országra kiadta a vörös kód figyelmeztetést – közölte a Belügyminisztérium csütörtökön az MTI-vel.
2025. 08. 15. 08:00
Megosztás:

A humanoid robotok jelenlegi piaci és technológiai trendjei

A humanoid robotok gyors ütemben terjednek a szolgáltatóiparban, az iparban és a mindennapi élet különböző területein. Ezek a robotok kamerákkal, szenzorokkal és mesterséges intelligenciával vannak felszerelve, hogy emberi mozgásokat és interakciókat utánozzanak, hogy járjanak, tárgyakat mozgassanak, kommunikáljanak és reagáljanak a környezetükre. 2025-re a humanoid robotok világszintű piaca dinamikusan növekszik, a technológiai fejlődésnek, a mesterséges intelligencia megoldóértékének növekedésével és a szükség hasonló ütemű növekedésével.
2025. 08. 15. 07:00
Megosztás:

Egy partner, több megoldás: így lesz hatékony a HR 2025-ben

2025 júniusában 45 ezer fővel csökkent a foglalkoztatottak száma Magyarországon az előző évhez képest, ugyanakkor közel 70 ezer betöltetelen álláshely van Magyarországon – derül ki a KSH friss adataiból. A magyar munkaerőpiac széttöredezett, az igények komplexek, míg sok HR-es túlterhelt a jogszabályi megfelelés, illetve a komplex feladatok miatt. A Work Force szakértője szerint ebben segíthet az egykapus modell: egy olyan HR-szolgáltató, mely nemcsak időt és pénzt takarít meg, hanem a versenyképesség záloga is. Egyetlen kapcsolattartó, egy stratégia, semmi káosz.
2025. 08. 15. 06:00
Megosztás:

Magához tért az e-autó piac

A globális BEV-eladások (Battery Electric Vehicle) 33%-kal emelkedtek 2025 második negyedévében az egy évvel korábbi, azonos időszakhoz képest. A vizsgált piacokon az újonnan regisztrált akkumulátoros elektromos járművek száma meghaladta az 5,9 milliót, ezzel az eladott autók közül majdnem minden ötödik (19%) BEV volt - derül ki a PwC legfrissebb elektromosautó-piaci jelentéséből.
2025. 08. 15. 05:00
Megosztás:

Otthon Start: a 20%-os szabály miatt bukhat el a vásárlás

Az Otthon Start Program keretében elérhető Fix 3%-os lakáshitel egy rendkívül kedvező lehetőség azok számára, akik az első saját ingatlan megvásárlását tervezik. Az új program természetes módon felfokozza az ingatlanpiaci keresletet, ugyanakkor aki most szeretne vevőt találni ingatlanára, fontos tudnia, hogy a hitelintézetek nem kizárólag a vételár alapján döntenek a hitelösszeg megállapításáról. A szabályozás értelmében az ingatlan vételára ugyanis legfeljebb 20%-kal térhet el a bank által megállapított forgalmi értéktől. Ez a korlátozás alapvetően a bank kockázatának csökkentését szolgálja, de egyben gátat szab a túlárazásnak is, figyelmeztetnek a money.hu szakértői.
2025. 08. 15. 04:00
Megosztás:

Hatósági fellépés a „Kalóriakirály” étrend-kiegészítői ellen

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Pest Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságával együttműködve újabb határozott lépést tett a fogyasztók egészségének védelme és a jogsértő kereskedelmi gyakorlatok felszámolása érdekében. Az NKFH hatósági ellenőrzést folytat a „Kalóriakirály” néven publikáló influenszer ellen, aki a hatósági intézkedések ellenére továbbra is jogszerűtlenül forgalmazza a veszélyes étrend-kiegészítő termékeit. A vizsgálat során élelmiszer-hamisításra – azaz lényeges tulajdonságra vonatkozó félrevezető jelölésre és egyéb jelölési hibákra – derült fény.
2025. 08. 15. 03:00
Megosztás:

Új bázist épít Debrecenben a Waberer’s

Közel 22 ezer négyzetméteres logisztikai központot épít Debrecenben a Waberer’s. A multifunkcionális logisztikai létesítmény kivitelezése tavaly novemberben indult, idén áprilisban felállításra került az első pillér, a csarnok augusztusra elérte a szerkezetkész állapotot és várhatóan 2025 végén megkezdi operatív működését. A komplexum teljes körű, testre szabható tárolási és logisztikai szolgáltatásokat kínál majd partnereinek, ezen keresztül kiemelt szerepet kap Kelet-Magyarország és a környező régiók ellátási láncaiban.
2025. 08. 15. 02:00
Megosztás:

E-sportláz söpör végig Magyarországon!

Az e-sport iparág robbanásszerűen növekedett az elmúlt években, amit a mobilplatformok terjedése, valamint a professzionális versenyek köré épülő ökoszisztéma erősödése hajt folyamatosan előre. Nemzetközi kutatások alapján 2032-re 9,1 milliárd dolláros forgalom is várható. A K&H e-sporttal kapcsolatos kutatása is a nemzetközi előrejelzéseket erősíti, ugyanis a válaszadók közel 65 százaléka nagy jövőt jósol az e-sport iparágának.
2025. 08. 15. 01:00
Megosztás:

A MET Csoport belép a belga és holland energiapiacokra a Mega többségi tulajdonrészének megszerzésével

A svájci központú MET Csoport megkapta az összes szükséges hatósági jóváhagyást, és így lezárta a Liège-i székhelyű Mega Group International energia- és távközlési szolgáltató 68,5 százalékos tulajdonrészének felvásárlását. A tranzakció sikeres zárásával a MET Csoport pénzügyi stabilitása és szakértelme a Mega ügyfelei számára is elérhetővé válik Belgiumban és Hollandiában. Ez egyben megteremti annak a lehetőségét is, hogy a Mega tovább terjeszkedjen a Benelux országokban az üzleti ügyfelek irányába, a MET pedig Európa-szerte a lakossági ügyfelek felé nyisson.
2025. 08. 15. 00:05
Megosztás:

Így menthetők meg a fesztiválok – Orbán Balázs a rendezvénypiac jövőjéről

Fesztiválok maradnak el, programokat húznak össze, a közönség pedig egyre megfontoltabban választ – ez a 2025-ös fesztiválmérleg. Komoly változáson megy át a magyar rendezvénypiac. A megszokott modellek sorra mondanak csődöt, mégis kevesen beszélnek róla nyíltan. Az elsők között szólalt meg Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezetője, a BME Egyetemi Napok főszervezője, aki szerint a túlélés kulcsa a rendezvénypiac újrafogalmazása.
2025. 08. 14. 23:00
Megosztás:

Jelentős változás az EKR-ben: új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés

Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú rendelete, amely a közlekedési szektorban működők számára új lehetőségeket teremt az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerben (EKR). Az új szabályozás lehetővé teszi – többek között – elavult tehergépjárművek, targoncák, buszok, mozdonyok cseréjét korszerűbb, energiatakarékosabb eszközökre, és támogatást biztosít az intermodális fuvarozásra való átállásra. A szakmai együttműködés példaértékű volt: a módosítások az Energiaügyi Minisztérium iránymutatásával, az MLSZKSZ, HUNGRAIL, MKFE és a NiT Hungary közös munkájával valósultak meg.
2025. 08. 14. 22:00
Megosztás:

A romló kilátások miatt ütik a Deere részvényeit

A vártnál hajszálnyival jobb eredményt publikált üzleti évének harmadik negyedévében a mezőgazdasági gépeket gyártó cég.
2025. 08. 14. 21:00
Megosztás:

Meglepetés az albérletpiacon - a korábbinál mérsékeltebb drágulást hozott eddig a főszezon

A KSH–ingatlan.com lakbérindex júliusi adatai szerint a felsőoktatási ponthatárhirdetéshez köthető főszezonhoz képest mérsékelt drágulás történt a bérleti piacon: országosan 1,4, Budapesten pedig 1,3 százalékos volt a havi áremelkedés. Ez jóval visszafogottabb tempó a korábbi évek júliusaira jellemző 1,8-1,9 százalékos növekedéshez képest. Éves összevetésben is lassult az albérletárak emelkedése: országosan 7,3 százalékról 6,9 százalékra, Budapesten pedig 6,7 százalékról 6,6 százalékra mérséklődött a drágulás üteme.
2025. 08. 14. 20:00
Megosztás:

MEV (Maximal Extractable Value) – fogalma, jelentése és értelmezése a kriptogazdaságban

MEV jelentése: A MEV (Maximal Extractable Value) azt az extra értéket jelöli, amelyet egy blokklánc tranzakcióinak sorrendjének befolyásolásával ki lehet „préselni” a rendszerből. Eredetileg „Miner Extractable Value”-ként ismerték (bányászok által kinyerhető érték), ma inkább Maximal jelzőt használunk, mert nemcsak bányászok/validátorok, hanem sorrendezők (sequencerek), blokképítők (builders) és keresők (searchers) is részt vesznek benne.
2025. 08. 14. 19:00
Megosztás:

Most az Aldi tett piacelsőségi állításokat – a GVH ezt is megvizsgálja

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel (Aldi) szemben. A Magyarországon közel 200 bolttal rendelkező kiskereskedelmi vállalkozás olyan piacelsőségi állításokat alkalmaz kereskedelmi kommunikációjában, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg a valóságnak. A GVH továbbra is folyamatos figyelem alatt tartja a kereskedelmi szektort és lecsap minden jogellenes tevékenységre.
2025. 08. 14. 18:00
Megosztás: