A Henkel eredményei 2022 első felében

A csoport árbevétele 2022 első felében szervesen +8,9 százalékkal, mintegy 10,9 milliárd euróra nőtt (nominálisan +9,9 százalékkal), az összes üzletág és régió hozzájárulásával.

A Henkel eredményei 2022 első felében

Ahogy az várható volt, a drasztikusan megnövekedett anyag- és logisztikai árak negatív hatással vannak ez eredményre:

- Az üzemi eredmény (EBIT)* eléri az 1166 millió eurót (-18,5%)
- EBIT marzs* 10,7% (-370 bázispont)
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* 1,95 euró, -20,8% változatlan árfolyamon
- Jól halad a céltudatos növekedési cselekvési terv megvalósítása és a fogyasztói üzletágak egyesítése a Henkel Consumer Brands égisze alatt
- Frissítve a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó kilátások:
- Szerves árbevétel növekedés: +4,5 és +6,5 százalékra nőtt
- EBIT marzs*: változatlan, 9,0-11,0 százalék
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* változatlan árfolyamon: változatlan, -35 és -15 százalék közötti csökkenés

2022 első felében a Henkel mintegy 10,9 milliárd euróra növelte a csoport árbevételét. Ez jelentős, +8,9 százalékos szerves árbevétel-növekedésnek felel meg. Ehhez a pozitív fejleményhez minden üzletág és régió hozzájárult. A várakozásoknak megfelelően az első félév eredményét az anyag- és logisztikai árak drasztikus emelkedése befolyásolta. A jelentős áremelkedések, a szigorú költséggazdálkodás és a további hatékonyságjavítás ellenére ezeket a hatásokat nem sikerült maradéktalanul ellensúlyozni.

„A rendkívül nehéz környezetben az első hat hónap árbevétel teljesítménye meghaladta a teljes évre vonatkozó korábbi várakozásokat, miközben az eredményadatok a Csoport 2022-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésével összhangban alakultak. Az eddigi fejleményeket tekintve a Csoport szerves árbevétel-növekedésére vonatkozó éves előrejelzésünket megemeltük, és megerősítettük az EBIT marzsra és az elsőbbségi részvények korrigált hozamára vonatkozó prognózisunkat” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Következetesen követjük a céltudatos növekedésre irányuló stratégiánkat, és 2022 első felében jelentős előrelépést tettünk megvalósításában – mindenekelőtt munkatársaink világszerte nagy elkötelezettségének köszönhetően. Adhesive Technologies üzletágunkkal globális vezető szerepet töltünk be, és innovatív megoldásokat kínálunk, amelyek egyértelműen a jövőbeli trendekre, például a mobilitásra, a kapcsolódásra és a fenntarthatóságra összpontosítanak. A Laundry & Home Care és a Beauty Care fogyasztói üzletágak összevonásával egy többkategóriás platformot hozunk létre, mintegy 10 milliárd eurós árbevétellel. Jó úton haladunk, és arra törekszünk, hogy jövőbeli Consumer Brands üzletágunkat legkésőbb 2023 elejére létrehozzuk. Az egyesített üzletág szélesebb alapot kínál majd portfóliónk következetesebb optimalizálásához, és magasabb növekedést valamint árrést eredményez az üzletág számára.”

Frissített kilátások a 2022-es pénzügyi évre

Csoportszinten a Henkel most +4,5 és +6,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a 2022-es pénzügyi évben (korábban: +3,5 és +5,5 százalék között). Az Adhesive Technologies üzletágnál továbbra is +8,0 és +10,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedés várható. A Beauty Care területén a Henkel most -3,0 és -1,0 százalék közötti szerves árbevétel-teljesítményt feltételez (korábban -5,0 és -3,0 százalék között). A Laundry & Home Care üzletágnál a Henkel most +4,0 és +6,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedéssel számol (korábban: +2,0 és +4,0 százalék között). A korrigált EBIT marzs csoportszinten várhatóan változatlan marad, 9,0 és 11,0 százalék között. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) változatlan árfolyamon számított alakulása tekintetében a Henkel továbbra is -35 és -15 százalék közötti csökkenést vár.

Az oroszországi és fehéroroszországi tevékenységekből történő kilépés folyamatban van

2022 áprilisában a Henkel úgy döntött, hogy kilép oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységeiből. A Henkel minden lehetőséget alaposan felülvizsgál, és az év végéig kívánja befejezni a folyamatot.

Csoport-szintű árbevétel és eredmény 2022 első felében

A Csoport 10 913 millió eurós árbevétele 2022 első felében +9,9 százalékkal haladta meg az előző évi szintet (2. negyedév: 5642 millió euró, +13,8 százalék). A szerves árbevétel, amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és az akvizíciók/eladások hatását, jelentős, +8,9 százalékos növekedést mutatott (2. negyedév: +10,9 százalék). Az akvizíciók és értékesítések -1,4 százalékos negatív hatással voltak az árbevételre (2. negyedév: -1,8 százalék). 2022 második negyedév eleje óta ez magában foglalja az oroszországi és fehéroroszországi tevékenységekből történő kilépés hatásait is. Az árfolyamhatások +2,4 százalékkal növelték az árbevételt (2. negyedév: +4,7 százalék). Ezek magukban foglalják az IAS 29-et (Pénzügyi Jelentéstétel a hiperinflációs gazdaságokban), a Törökország számára a beszámolási időszak kezdete óta előírt alkalmazásából eredő hatásokat is.

Az első félévi árbevétel-növekedést elsősorban az Adhesive Technologies üzletág generálta, amely kétszámjegyű, +12,2 százalékos szerves növekedést ért el. Itt minden üzleti terület árbevétel-növekedést ért el. A Beauty Care üzletág +0,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el az első félévben. A fodrász üzletág kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést rögzített. Ezzel szemben a fogyasztói üzletág az előző évi szint alatt maradt, elsősorban a portfóliójavításra bejelentett intézkedések miatt. A Laundry & Home Care üzletág jelentős, +7,4 százalékos szerves árbevétel-növekedésről számolt be, elsősorban a Laundry üzleti terület kétszámjegyű növekedésének köszönhetően. A Home Care üzleti terület pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el az év első felében.

A feltörekvő piacokon a szerves árbevétel-növekedés kétszámjegyű, +12,9 százalékos növekedést mutatott (2. negyedév: +14,6 százalék). Az érett piacokon végzett üzleti tevékenység nagyon jó, +5,5 százalékos szerves értékesítési fejlődést mutatott (2. negyedév: +7,8 százalék).

Az első félévi árbevétel Nyugat-Európában +2,2 százalékos szerves növekedést mutatott (2. negyedév: +4,8 százalék). Kelet-Európában a szerves árbevétel +23,2 százalékos növekedést ért el (2. negyedév: +26,3 százalék). Afrikában/Közel-Keleten a szerves árbevétel +3,2 százalékkal nőtt (2. negyedév: +5,1 százalék). A szerves árbevétel-növekedés Észak-Amerikában +9,2 százalék volt (2. negyedév: +11,7 százalék). Latin-Amerika +16,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelt el (második negyedév: +18,5 százalék). Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a szerves árbevétel +6,1 százalékkal nőtt (2. negyedév: +6,9%).

A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) 1166 millió euró volt az első félévben, szemben az előző évi 1430 millió euróval. A visszaesést elsősorban a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek okozták.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) 14,4 százalékpontról 10,7 százalékra csökkent, a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek miatt.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama 1,95 euró volt 2022 első felében. Ez változatlan árfolyamon -20,8 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezt elsősorban a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása generálta.

A nettó forgótőke 1,6 százalékponttal az árbevétel 5,2 százalékára nőtt (előző év azonos időszaka: 3,6 százalék), amelyet szintén befolyásolt a nyersanyagárak meredek emelkedése.

A 46 millió eurós szabad cash flow alacsonyabb volt, mint 2021 első félévében (471 millió euró), az alacsonyabb működési eredmény és a magasabb nettó forgótőke következtében alacsonyabb, működési tevékenységből származó cash flow miatt.

A nettó pénzügyi helyzet 2022. június 30-án -1441 millió eurót tett ki (2021. december 31.:
-292 millió euró). Ez magában foglalja a 2022 februárjában elindított részvény-visszavásárlási program mintegy 430 millió eurós kiadásait, valamint a második negyedévben mintegy 800 millió eurós osztalékfizetést is.

Az üzletágok teljesítménye 2022 első felében

2022 első felében az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +15,0 százalékkal 5467 millió euróra nőtt (2. negyedév: 2836 millió euró, +18,5 százalék). A szerves árbevétel +12,2 százalékkal nőtt (2. negyedév: +13,7 százalék). Ehhez minden üzleti terület és régió hozzájárult. A korrigált üzemi eredmény 2022 első felében elérte a 743 millió eurót, szemben az előző évi azonos időszak 820 millió eurójával. A 13,6 százalékos korrigált árbevétel-arányos megtérülés 3,7 százalékponttal maradt el 2021 első félévétől, a nyereség adatokat pedig a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása befolyásolta.

A Beauty Care üzletágban 2022 első félévében az árbevétel szerves növekedése +0,4 százalék volt (2. negyedév: +2,1%). Nominálisan az árbevétel +0,2 százalékkal nőtt, és elérte az 1842 millió eurót (2. negyedév: 950 millió euró, +3,9 százalék). Ezt a növekedést elsősorban a fodrász üzleti terület erős teljesítménye generálta, amely képes volt építeni az előző évi kiemelkedő teljesítményére. A fogyasztói üzleti terület viszont elmaradt az előző évi szinttől, elsősorban a 2022-re meghirdetett portfóliójavító intézkedések végrehajtása miatt. A korrigált működési eredmény 2022 első felében elérte a 169 millió eurót, 2021 első félévi 183 millió euróhoz képest. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,8 százalékponttal elmaradt az előző évi szinttől (9,2 százalék), amit a magasabb közvetlen anyagköltségek is befolyásoltak.

A Laundry & Home Care üzletág jelentős, +7,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el 2022 első felében (2. negyedév: +10,1 százalék). A növekedést elsősorban a Laundry üzleti terület árbevételének kétszámjegyű növekedése generálta. Nominálisan az árbevétel +6,7 százalékkal 3494 millió euróra nőtt (2. negyedév: 1802 millió euró, +11,3 százalék). A korrigált üzemi eredmény elérte a 313 millió eurót, szemben az előző évi azonos időszak 490 millió eurójával. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 9,0 százalék volt, ami szintén elmaradt 2021 első félévétől, különösen a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása miatt.

A célirányos növekedés cselekvési terv jól halad

A Henkel a céltudatos növekedést követi, és ehhez világos stratégiai keretet dolgozott ki. A stratégiai keret kulcsfontosságú elemei a sikeres portfólió, az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció terén megnyilvánuló egyértelmű versenyelőny, valamint a jövőképes működési modellek – az erős vállalati kultúrán alapulva.

2022 első felében a Henkel továbbra is következetesen dolgozott növekedési cselekvési terve megvalósításán, és minden pillérben jó előrehaladást ért el. A Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak új Henkel Consumer Brands üzletágban történő egyesítésével a Henkel céltudatos növekedési cselekvési tervét a következő szintre emeli. Az új üzletág struktúrája a központi funkciók által támogatott két globális Laundry & Home Care és Hair Care kategóriából, valamint négy régióból áll. A további kategóriák kezelése regionális ellenőrzés alatt történik. Az első négy irányítási szint mostanra meghatározásra került. A Henkel legnagyobb egységes piacán, az USA-ban az új szervezet várhatóan már szeptembertől teljes mértékben kiépül.

A két fogyasztói üzletág összeolvadásával összefüggésben és egy aktív portfóliókezelés részeként jelenleg az 1 milliárd eurós összárbevételt elérő üzleti területek és márkák felülvizsgálata folyik. Ez magában foglalja a Henkel növekedési és jövedelmezőségi kritériumainak nem megfelelő üzleti területek leválasztását vagy megszüntetését. 2022 első felében a Henkel már jelentős előrehaladást ért el azáltal, hogy kilépett néhány nem alaptevékenységgel foglalkozó tevékenységből a Beauty Care területén. Ezek a Beauty Care mintegy 200 millió eurós értékesítési volumenű portfólióintézkedései részét képezik, amelyeket az év végéig kívánnak végrehajtani.

A Henkel akvizíciókkal is tovább erősítette portfólióját. 2022 júliusában lezárult a Shiseido fodrász üzletágának felvásárlása az ázsiai-csendes-óceáni régióban. Ezzel a Henkel a Fodrász (Hair Professional) üzletágban a világ 2. vállalata lett.

Versenyelőnyének megerősítése érdekében a Henkel az innovációk további felgyorsítására, a fenntarthatóság mint megkülönböztető tényező fokozására, valamint az ügyfelek és fogyasztók számára a digitalizáció révén történő értékteremtésre összpontosított.

A Henkel stratégiájának kulcsfontosságú pillére a sikeres innovációk révén elért piaci megkülönböztethetőség. Ezek jelentősen támogatták a növekedést az év első felében. Az Adhesive Technologies területén például a Henkel új tűzvédelmi bevonatokat fejlesztett ki elektromos járművek akkumulátoraihoz. Ezek nemcsak jelentősen növelik az utasok biztonságát, hanem költséghatékony termelést is lehetővé tesznek az autóipari ügyfelek számára. A Beauty Care területén a Henkel újraindította Schauma hajápoló márkáját egy újratervezett fenntartható csomagolási koncepcióval, amely 50-100 százalékban újrahasznosított műanyagot tartalmaz. A Laundry & Home Care üzletágban kétszámjegyű növekedést és további piaci részesedésnövekedést értek el a Persil segítségével, amit a fenntartható és e-kereskedelemre alkalmas termékpaletta bővítése támogat.

A fenntarthatóság hosszú ideje a Henkel egyik legnagyobb erőssége. A fenntartható gazdálkodás növekvő fontosságát, valamint az ügyfelek és a társadalom növekvő elvárásait tükrözve a Henkel megerősítette hosszú távú fenntarthatósági stratégiáját az új „2030+ Fenntarthatósági Célkitűzés Keretrendszerrel”, amelyet ez év elején vezettek be. A meglévő célokon túlmenően új, hosszú távú célokat tűztek ki a további előrehaladás érdekében három dimenzióban: „Regeneratív bolygó”, „Virágzó közösségek” és „Megbízható partner”.

A Henkel 2022 első felében további előrelépést tett a fenntarthatóság terén. A Henkel páldául három további gyárat alakított át Európában, hogy 100 százalékban CO2-semleges energiával működjenek, így jó úton halad azon cél felé, hogy 2030-ra elérje a klíma-pozitív CO2-egyensúlyt a gyártóhelyeken. Emellett a Henkel továbbra is folyamatosan a megújuló nyersanyagokra összpontosít. A BASF-fel kötött partnerség révén évente körülbelül 110 000 tonna fosszilis alapú anyagot helyettesítenek megújuló szénforrásokkal.

Az innováció és a fenntarthatóság mellett a Henkel a digitalizációt kulcsfontosságú sikertényezőként határozta meg versenyképességének megerősítésében. Az első félévben a digitális csatornákon generált árbevétel részaránya kétszámjegyű növekedést mutatott, több mint 20 százalékot elérve. Az Adhesive Technologies üzletág saját e-kereskedelmi platformja kétszámjegyű növekedést ért el 2022 első felében. A fodrász (Hair Professional) üzletágban az eShop szintén kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a kibővül márka- és termékpalettával. Emellett a Henkel tovább bővíti az e-kereskedelemre alkalmas kínálatát a Laundry & Home Care terén. Ehhez hozzájárult az új integrált RAQN technikai platform.

A karcsú, gyors és jövőre felkészített működési modellek fontos elemei a Henkel stratégiai keretrendszerének. A Henkel tovább bővítette a 2020-ban elindított változtatásokat: a Henkel dx digitális egység rendkívül hatékony struktúrákkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a magasabb informatikai projektberuházásokat stabil költségek mellett.

A célirányos növekedési cselekvési terv másik kulcseleme a Henkel vállalati kultúrájának továbbfejlesztése és a kulturális átalakulás felgyorsítása. A társaság célja az együttműködésen alapuló kultúra előmozdítása. Az év első felében a Henkel folytatta egy sor intézkedés elindítását e cél elérése és alkalmazottai további felhatalmazása érdekében.

A Henkel átfogó változásmenedzsment programot indított a Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak összevonása kapcsán. A program a változtatással kapcsolatos továbbképzésre és a csapatátalakításra összpontosít. Ezen túlmenően, hogy 2025-re elérje a nemek közötti egyenlőség célját az összes vezetési szinten, a Henkel további konkrét lépéseket tett, és olyan kezdeményezéseket indított el, mint a Sokszínűség, Méltányosság és Befogadás Hete. Az átfogó Smart Work koncepció részeként új kezdeményezéseket vezettek be, amelyek a munkavállalók mentális egészségére és jólétére helyezik a hangsúlyt.

„Bár szembesültünk a COVID-járvány és az ukrajnai háború hatásaival, az év első felében jelentősen növeltük szerves árbevételünket, és az év első felében beszámoltunk róla. Eredményeinket a várakozásoknak megfelelően elsősorban a nyersanyag- és logisztikai költségek drasztikus növekedése befolyásolta. Ez tükröződik a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó frissített előrejelzésünkben is. Büszkék vagyunk arra a kiemelkedő előrelépésre, amelyet a céltudatos növekedést célzó stratégiai programunk megvalósítása terén értünk el, és továbbra is következetesen folytatjuk stratégiánkat még ebben az igen nehéz kihívásokkal teli környezetben is.” – mondta Carsten Knobel.

Coldplay-koncerten csattant a csók: itthon milliós bírság járhatna érte

A Coldplay bostoni koncertjén történt csókkamerás botrány az utóbbi napok egyik legtöbbet emlegetett témája nemcsak a különböző médiafelületeken, hanem az adatvédelmi szakmában is. A videó percek alatt körbejárta a világot, mém lett belőle, az érintett vezérigazgató pedig lemondott. A történet ugyanakkor nemcsak egy párkapcsolati dráma, hanem éles adatvédelmi kérdés is. Dr. Tóth Judit Lenke, adatvédelmi és adatbiztonsági szakjogász elemezte a történteket.
2025. 07. 26. 05:00
Megosztás:

Az Auchan kuponakcióit vizsgálja a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Auchan Magyarország Kft.-vel szemben. A GVH gyanúja szerint az országszerte 24 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozás közel egy éven keresztül a különböző kuponakciókkal kapcsolatos kommunikációjával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amivel megtéveszthette a fogyasztókat.
2025. 07. 26. 04:00
Megosztás:

A FAO elismerésben részesíti a fiatal gazdákat. Jelentkezőket várnak Európa és Közép-Ázsia országaiból

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) jelöléseket vár a Fiatal Európai és Közép-ázsiai Gazdák Elismerésére. A kezdeményezés célja a régió agrár-élelmezési szektorának átalakításában szerepet vállaló fiatal gazdák és mezőgazdasági egyesületek ünneplése és támogatása. A jelentkezések benyújtásának határideje: 2025. július 31.
2025. 07. 26. 03:00
Megosztás:

Óvatosabban toboroznak a cégek jelenleg, mint ahogyan azt év elején tervezték

Az átlagos jelentkezőszámok továbbra is különösen magasnak számítanak a magyarországi munkaerőpiacon, azonban 2025 második negyedévében összességében a jelentkezőszámok 2,6%-kal csökkentek 2024 azonos időszakához képest. Vármegyei bontásban viszont jelentős különbségek figyelhetők meg. Az álláshirdetések száma ugyanebben a viszonylatban – a magyarországi álláspiaci trendbe illeszkedve – tizedével esett vissza.
2025. 07. 26. 02:00
Megosztás:

A rendeletet aláírták! 64-87 éves nyugdíjasok készüljetek!

A 2025-ben nyugdíjba vonulók járandóságát a korábbi évek keresetei alapján számítják ki, amelyeket valorizációs szorzószámokkal igazítanak a 2024-es keresetek szintjéhez. A kormány közzétette a legfrissebb szorzókat, amelyek alapján elmondható: a 2025-ben induló nyugdíjak összege magasabb lesz, mint a 2024-eseké.
2025. 07. 26. 01:00
Megosztás:

Magyarország a GDP mintegy 5 százalékát fordítja a családok támogatására

A kormány számára a magyar családok támogatása az első, ennek érdekében Európa legbőkezűbb családtámogatási rendszerét hozta létre, amelyet 2025-ben és 2026-ban is tovább bővít. Az eddigi családpolitikai intézkedéseknek köszönhetően 200 ezerrel több magyar gyermek született ahhoz képest, mintha a 2010 előtti negatív trendek folytatódtak volna - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel pénteken.
2025. 07. 26. 00:05
Megosztás:

A koszovói alkotmánybíróság ideiglenesen betiltotta a parlamenti képviselők munkáját

Ideiglenesen minden tevékenységtől eltiltotta a parlamenti képviselőket a koszovói alkotmánybíróság, mert a pristinai képviselőháznak 51 próbálkozás után sem sikerült megalakulnia.
2025. 07. 25. 23:00
Megosztás:

Vidéken stagnált az első lakásukat vásárlók száma

A Duna House legfrissebb adatai szerint 2025 második negyedévében a vidéki ingatlanpiacon jelentős drágulás figyelhető meg: az értékesített ingatlanok 44%-a 600 ezer Ft/m² feletti árszinten kelt el, míg egy évvel korábban ez az arány még csupán 24% volt. Az 50 millió forint feletti ingatlantranzakciók aránya ezzel párhuzamosan csaknem megduplázódott (27%-ról 49%-ra). Az első lakásukat vásárlók aránya viszont stagnál az előző év azonos időszakához viszonyítva.
2025. 07. 25. 22:00
Megosztás:

A várakozási idő a legnagyobb különbség az állami és magánellátás között

Tovább nőtt az állami és a magán szakorvosi ellátások megítélése közötti különbség egy országos kutatás eredményei alapján. Bár mindkét szektorban tapasztalhatók kedvezőtlen folyamatok, a magyarok ötöde már magán szakorvoshoz fordul, elsősorban a rövidebb várakozási idő, valamint a jobb körülmények és felszereltség miatt.
2025. 07. 25. 21:00
Megosztás:

Czomba Sándor: a kormány célja, hogy mindenki, aki akar és tud, az dolgozhasson

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a munkaerőpiac továbbra is stabil idehaza, a munkanélküliségi ráta egy év alatt 4,3 százalékra javult, így továbbra is az európai uniós átlag alatt van.
2025. 07. 25. 20:00
Megosztás:

Továbbra is 4,3%-on a munkanélküliségi ráta

Júniusban 4 millió 679 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma a 15-74 év közötti munkaképes korú népesség körében, ami 10 ezer fővel magasabb a májusi szintnél, de 45 ezerrel elmarad a tavaly júniusitól.
2025. 07. 25. 18:00
Megosztás:

Csökkent a Masterplast árbevétele az első fél évben

A Masterplast konszolidált árbevétele az első fél évben 65,8 millió euró volt, 2 százalékkal elmaradt az előző évi bázistól, a második negyedévben 32,4 millió eurót tett ki, 6 százalékkal alacsonyabbat az előző év azonos időszakához képest - közölte a cég csütörtökön a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett első féléves jelentésében.
2025. 07. 25. 17:00
Megosztás:

Rekordon az elektromos autók értékesítése Magyarországon

Júniusban 7,3%-kal csökkent az új autók értékesítése Európában, viszont az elektromos autóké 7,7%-kal, a hibrideké pedig 6,2%-kal növekedett. A tisztán elektromos autók piaci részesedés 16,7% volt a hónapban.
2025. 07. 25. 16:00
Megosztás:

Jó helyen van az EKB

Az EKB a várakozásoknak megfelelően 2,15%-on tartotta az alapkamatot és 2,0%-on a betéti rátát.
2025. 07. 25. 15:00
Megosztás:

Eldőlt, ki hol tanul ősztől, a bankok pedig egyre több pénzzel várják a diákokat

Tegnap este tették közzé a felsőoktatási felvételi ponthatárokat, diákok tízezrei tudták meg, hogyan alakul az életük szeptembertől. Azok számára, akik hamarosan megkezdhetik egyetemi vagy főiskolai tanulmányaikat, elengedhetetlen lesz egy saját bankszámla megnyitása. Ezt a bankok is tudják, ezért minden évben egyre vonzóbb akciókkal próbálják meg a fiatalokat rávenni a számlanyitásra. A jutalom a kedvező számlavezetési feltételek mellett akár több tízezer forint is lehet, érdemes élni a lehetőséggel - írja közleményében a Bank360.
2025. 07. 25. 14:00
Megosztás:

A Fed-elnök körmére nézett Trump

Donald Trump látogatást tett a jegybank székházában, és szemügyre vette az épületek túlárazottnak tartott felújítását. Az utóbbi hetekben többször felmerült az ügy, mint lehetséges indok Jerome Powell jegybankelnök menesztésére. Most azonban Trump óvatosabban fogalmazott a Fed-elnök elbocsátásával kapcsolatban: „Ezt megtenni nagy lépés lenne, és egyszerűen nem hiszem, hogy szükség lenne rá”.
2025. 07. 25. 13:00
Megosztás:

Erősödő kötvényhozamok Európában az EKB szigorú jelzései nyomán

Emelkedtek a kötvényhozamok tegnap a fejlett gazdaságok kötvénypiacain. Ehhez hozzájárult az, hogy az EKB szigorú hangvételben nyilatkozott azután, hogy hosszú kamatcsökkentési ciklusa után tegnap először hagyta változatlanul az alapkamatot.
2025. 07. 25. 12:00
Megosztás:

Fájdalommentes, altatásos fogászat: ezért jönnek a világ minden tájáról a páciensek Budapestre

Új lendületet kapott az elmúlt években a fogászati turizmus, a nyugati határvidék mellett Budapest egyre meghatározóbb úti céllá válik a külföldi páciensek körében. A kedvező árak mellett a magyar fogorvosok kiemelkedő szaktudása, a fájdalommentes és altatásos beavatkozások, valamint a modern technológiai háttér mind hozzájárulnak ahhoz, hogy már a világ távoli pontjairól – Skandináviától Brazíliáig – is érkeznek betegek a fővárosi rendelőkbe. Az Imperial Dental új fogászati központja a budapesti Liv Duna Medical Centerben új szintre emeli a hazai és nemzetközi fogászati ellátást.
2025. 07. 25. 11:00
Megosztás:

Szárnyalt az S&P 500 és a Nasdaq, a Dow esett

Míg az S&P500 (+0,1%), illetve a Nasdaq Composite (+0,2%) rekorddöntésekkel zárták a csütörtököt, melyet nagyban a Google-anyavállalat Alphabet (+1%) remekelése idézett elő, addig a Dow 0,7%-kal esett, amihez az IBM (-7,6%) csalódást keltő bevételi jelentése is hozzájárult. Jól szerepelt az Amazon, a Microsoft, valamint az NVIDIA is, melynek részvényei csakúgy 1%-kal drágultak.
2025. 07. 25. 10:00
Megosztás:

Óvatosan optimista hangulat a nyugat-európai részvénypiacokon az EU-USA vámegyezség vélelmezett közeledtével

Többnyire pozitívan zárták a csütörtököt a nyugat-európai részvényindexek; a pán-európai Stoxx600 második napja emelkedik, tegnap mérsékelten, 0,2%-kal került feljebb, hasonlóan a német DAX-hoz.
2025. 07. 25. 09:00
Megosztás: