A Henkel eredményei 2022 első felében

A csoport árbevétele 2022 első felében szervesen +8,9 százalékkal, mintegy 10,9 milliárd euróra nőtt (nominálisan +9,9 százalékkal), az összes üzletág és régió hozzájárulásával.

A Henkel eredményei 2022 első felében

Ahogy az várható volt, a drasztikusan megnövekedett anyag- és logisztikai árak negatív hatással vannak ez eredményre:

- Az üzemi eredmény (EBIT)* eléri az 1166 millió eurót (-18,5%)
- EBIT marzs* 10,7% (-370 bázispont)
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* 1,95 euró, -20,8% változatlan árfolyamon
- Jól halad a céltudatos növekedési cselekvési terv megvalósítása és a fogyasztói üzletágak egyesítése a Henkel Consumer Brands égisze alatt
- Frissítve a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó kilátások:
- Szerves árbevétel növekedés: +4,5 és +6,5 százalékra nőtt
- EBIT marzs*: változatlan, 9,0-11,0 százalék
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* változatlan árfolyamon: változatlan, -35 és -15 százalék közötti csökkenés

2022 első felében a Henkel mintegy 10,9 milliárd euróra növelte a csoport árbevételét. Ez jelentős, +8,9 százalékos szerves árbevétel-növekedésnek felel meg. Ehhez a pozitív fejleményhez minden üzletág és régió hozzájárult. A várakozásoknak megfelelően az első félév eredményét az anyag- és logisztikai árak drasztikus emelkedése befolyásolta. A jelentős áremelkedések, a szigorú költséggazdálkodás és a további hatékonyságjavítás ellenére ezeket a hatásokat nem sikerült maradéktalanul ellensúlyozni.

„A rendkívül nehéz környezetben az első hat hónap árbevétel teljesítménye meghaladta a teljes évre vonatkozó korábbi várakozásokat, miközben az eredményadatok a Csoport 2022-es pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésével összhangban alakultak. Az eddigi fejleményeket tekintve a Csoport szerves árbevétel-növekedésére vonatkozó éves előrejelzésünket megemeltük, és megerősítettük az EBIT marzsra és az elsőbbségi részvények korrigált hozamára vonatkozó prognózisunkat” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Következetesen követjük a céltudatos növekedésre irányuló stratégiánkat, és 2022 első felében jelentős előrelépést tettünk megvalósításában – mindenekelőtt munkatársaink világszerte nagy elkötelezettségének köszönhetően. Adhesive Technologies üzletágunkkal globális vezető szerepet töltünk be, és innovatív megoldásokat kínálunk, amelyek egyértelműen a jövőbeli trendekre, például a mobilitásra, a kapcsolódásra és a fenntarthatóságra összpontosítanak. A Laundry & Home Care és a Beauty Care fogyasztói üzletágak összevonásával egy többkategóriás platformot hozunk létre, mintegy 10 milliárd eurós árbevétellel. Jó úton haladunk, és arra törekszünk, hogy jövőbeli Consumer Brands üzletágunkat legkésőbb 2023 elejére létrehozzuk. Az egyesített üzletág szélesebb alapot kínál majd portfóliónk következetesebb optimalizálásához, és magasabb növekedést valamint árrést eredményez az üzletág számára.”

Frissített kilátások a 2022-es pénzügyi évre

Csoportszinten a Henkel most +4,5 és +6,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a 2022-es pénzügyi évben (korábban: +3,5 és +5,5 százalék között). Az Adhesive Technologies üzletágnál továbbra is +8,0 és +10,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedés várható. A Beauty Care területén a Henkel most -3,0 és -1,0 százalék közötti szerves árbevétel-teljesítményt feltételez (korábban -5,0 és -3,0 százalék között). A Laundry & Home Care üzletágnál a Henkel most +4,0 és +6,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedéssel számol (korábban: +2,0 és +4,0 százalék között). A korrigált EBIT marzs csoportszinten várhatóan változatlan marad, 9,0 és 11,0 százalék között. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) változatlan árfolyamon számított alakulása tekintetében a Henkel továbbra is -35 és -15 százalék közötti csökkenést vár.

Az oroszországi és fehéroroszországi tevékenységekből történő kilépés folyamatban van

2022 áprilisában a Henkel úgy döntött, hogy kilép oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységeiből. A Henkel minden lehetőséget alaposan felülvizsgál, és az év végéig kívánja befejezni a folyamatot.

Csoport-szintű árbevétel és eredmény 2022 első felében

A Csoport 10 913 millió eurós árbevétele 2022 első felében +9,9 százalékkal haladta meg az előző évi szintet (2. negyedév: 5642 millió euró, +13,8 százalék). A szerves árbevétel, amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és az akvizíciók/eladások hatását, jelentős, +8,9 százalékos növekedést mutatott (2. negyedév: +10,9 százalék). Az akvizíciók és értékesítések -1,4 százalékos negatív hatással voltak az árbevételre (2. negyedév: -1,8 százalék). 2022 második negyedév eleje óta ez magában foglalja az oroszországi és fehéroroszországi tevékenységekből történő kilépés hatásait is. Az árfolyamhatások +2,4 százalékkal növelték az árbevételt (2. negyedév: +4,7 százalék). Ezek magukban foglalják az IAS 29-et (Pénzügyi Jelentéstétel a hiperinflációs gazdaságokban), a Törökország számára a beszámolási időszak kezdete óta előírt alkalmazásából eredő hatásokat is.

Az első félévi árbevétel-növekedést elsősorban az Adhesive Technologies üzletág generálta, amely kétszámjegyű, +12,2 százalékos szerves növekedést ért el. Itt minden üzleti terület árbevétel-növekedést ért el. A Beauty Care üzletág +0,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el az első félévben. A fodrász üzletág kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést rögzített. Ezzel szemben a fogyasztói üzletág az előző évi szint alatt maradt, elsősorban a portfóliójavításra bejelentett intézkedések miatt. A Laundry & Home Care üzletág jelentős, +7,4 százalékos szerves árbevétel-növekedésről számolt be, elsősorban a Laundry üzleti terület kétszámjegyű növekedésének köszönhetően. A Home Care üzleti terület pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el az év első felében.

A feltörekvő piacokon a szerves árbevétel-növekedés kétszámjegyű, +12,9 százalékos növekedést mutatott (2. negyedév: +14,6 százalék). Az érett piacokon végzett üzleti tevékenység nagyon jó, +5,5 százalékos szerves értékesítési fejlődést mutatott (2. negyedév: +7,8 százalék).

Az első félévi árbevétel Nyugat-Európában +2,2 százalékos szerves növekedést mutatott (2. negyedév: +4,8 százalék). Kelet-Európában a szerves árbevétel +23,2 százalékos növekedést ért el (2. negyedév: +26,3 százalék). Afrikában/Közel-Keleten a szerves árbevétel +3,2 százalékkal nőtt (2. negyedév: +5,1 százalék). A szerves árbevétel-növekedés Észak-Amerikában +9,2 százalék volt (2. negyedév: +11,7 százalék). Latin-Amerika +16,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelt el (második negyedév: +18,5 százalék). Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a szerves árbevétel +6,1 százalékkal nőtt (2. negyedév: +6,9%).

A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) 1166 millió euró volt az első félévben, szemben az előző évi 1430 millió euróval. A visszaesést elsősorban a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek okozták.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) 14,4 százalékpontról 10,7 százalékra csökkent, a lényegesen magasabb közvetlen anyagköltségek miatt.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama 1,95 euró volt 2022 első felében. Ez változatlan árfolyamon -20,8 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezt elsősorban a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása generálta.

A nettó forgótőke 1,6 százalékponttal az árbevétel 5,2 százalékára nőtt (előző év azonos időszaka: 3,6 százalék), amelyet szintén befolyásolt a nyersanyagárak meredek emelkedése.

A 46 millió eurós szabad cash flow alacsonyabb volt, mint 2021 első félévében (471 millió euró), az alacsonyabb működési eredmény és a magasabb nettó forgótőke következtében alacsonyabb, működési tevékenységből származó cash flow miatt.

A nettó pénzügyi helyzet 2022. június 30-án -1441 millió eurót tett ki (2021. december 31.:
-292 millió euró). Ez magában foglalja a 2022 februárjában elindított részvény-visszavásárlási program mintegy 430 millió eurós kiadásait, valamint a második negyedévben mintegy 800 millió eurós osztalékfizetést is.

Az üzletágok teljesítménye 2022 első felében

2022 első felében az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan +15,0 százalékkal 5467 millió euróra nőtt (2. negyedév: 2836 millió euró, +18,5 százalék). A szerves árbevétel +12,2 százalékkal nőtt (2. negyedév: +13,7 százalék). Ehhez minden üzleti terület és régió hozzájárult. A korrigált üzemi eredmény 2022 első felében elérte a 743 millió eurót, szemben az előző évi azonos időszak 820 millió eurójával. A 13,6 százalékos korrigált árbevétel-arányos megtérülés 3,7 százalékponttal maradt el 2021 első félévétől, a nyereség adatokat pedig a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása befolyásolta.

A Beauty Care üzletágban 2022 első félévében az árbevétel szerves növekedése +0,4 százalék volt (2. negyedév: +2,1%). Nominálisan az árbevétel +0,2 százalékkal nőtt, és elérte az 1842 millió eurót (2. negyedév: 950 millió euró, +3,9 százalék). Ezt a növekedést elsősorban a fodrász üzleti terület erős teljesítménye generálta, amely képes volt építeni az előző évi kiemelkedő teljesítményére. A fogyasztói üzleti terület viszont elmaradt az előző évi szinttől, elsősorban a 2022-re meghirdetett portfóliójavító intézkedések végrehajtása miatt. A korrigált működési eredmény 2022 első felében elérte a 169 millió eurót, 2021 első félévi 183 millió euróhoz képest. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,8 százalékponttal elmaradt az előző évi szinttől (9,2 százalék), amit a magasabb közvetlen anyagköltségek is befolyásoltak.

A Laundry & Home Care üzletág jelentős, +7,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el 2022 első felében (2. negyedév: +10,1 százalék). A növekedést elsősorban a Laundry üzleti terület árbevételének kétszámjegyű növekedése generálta. Nominálisan az árbevétel +6,7 százalékkal 3494 millió euróra nőtt (2. negyedév: 1802 millió euró, +11,3 százalék). A korrigált üzemi eredmény elérte a 313 millió eurót, szemben az előző évi azonos időszak 490 millió eurójával. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 9,0 százalék volt, ami szintén elmaradt 2021 első félévétől, különösen a közvetlen anyagköltségek jelentős drágulása miatt.

A célirányos növekedés cselekvési terv jól halad

A Henkel a céltudatos növekedést követi, és ehhez világos stratégiai keretet dolgozott ki. A stratégiai keret kulcsfontosságú elemei a sikeres portfólió, az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció terén megnyilvánuló egyértelmű versenyelőny, valamint a jövőképes működési modellek – az erős vállalati kultúrán alapulva.

2022 első felében a Henkel továbbra is következetesen dolgozott növekedési cselekvési terve megvalósításán, és minden pillérben jó előrehaladást ért el. A Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak új Henkel Consumer Brands üzletágban történő egyesítésével a Henkel céltudatos növekedési cselekvési tervét a következő szintre emeli. Az új üzletág struktúrája a központi funkciók által támogatott két globális Laundry & Home Care és Hair Care kategóriából, valamint négy régióból áll. A további kategóriák kezelése regionális ellenőrzés alatt történik. Az első négy irányítási szint mostanra meghatározásra került. A Henkel legnagyobb egységes piacán, az USA-ban az új szervezet várhatóan már szeptembertől teljes mértékben kiépül.

A két fogyasztói üzletág összeolvadásával összefüggésben és egy aktív portfóliókezelés részeként jelenleg az 1 milliárd eurós összárbevételt elérő üzleti területek és márkák felülvizsgálata folyik. Ez magában foglalja a Henkel növekedési és jövedelmezőségi kritériumainak nem megfelelő üzleti területek leválasztását vagy megszüntetését. 2022 első felében a Henkel már jelentős előrehaladást ért el azáltal, hogy kilépett néhány nem alaptevékenységgel foglalkozó tevékenységből a Beauty Care területén. Ezek a Beauty Care mintegy 200 millió eurós értékesítési volumenű portfólióintézkedései részét képezik, amelyeket az év végéig kívánnak végrehajtani.

A Henkel akvizíciókkal is tovább erősítette portfólióját. 2022 júliusában lezárult a Shiseido fodrász üzletágának felvásárlása az ázsiai-csendes-óceáni régióban. Ezzel a Henkel a Fodrász (Hair Professional) üzletágban a világ 2. vállalata lett.

Versenyelőnyének megerősítése érdekében a Henkel az innovációk további felgyorsítására, a fenntarthatóság mint megkülönböztető tényező fokozására, valamint az ügyfelek és fogyasztók számára a digitalizáció révén történő értékteremtésre összpontosított.

A Henkel stratégiájának kulcsfontosságú pillére a sikeres innovációk révén elért piaci megkülönböztethetőség. Ezek jelentősen támogatták a növekedést az év első felében. Az Adhesive Technologies területén például a Henkel új tűzvédelmi bevonatokat fejlesztett ki elektromos járművek akkumulátoraihoz. Ezek nemcsak jelentősen növelik az utasok biztonságát, hanem költséghatékony termelést is lehetővé tesznek az autóipari ügyfelek számára. A Beauty Care területén a Henkel újraindította Schauma hajápoló márkáját egy újratervezett fenntartható csomagolási koncepcióval, amely 50-100 százalékban újrahasznosított műanyagot tartalmaz. A Laundry & Home Care üzletágban kétszámjegyű növekedést és további piaci részesedésnövekedést értek el a Persil segítségével, amit a fenntartható és e-kereskedelemre alkalmas termékpaletta bővítése támogat.

A fenntarthatóság hosszú ideje a Henkel egyik legnagyobb erőssége. A fenntartható gazdálkodás növekvő fontosságát, valamint az ügyfelek és a társadalom növekvő elvárásait tükrözve a Henkel megerősítette hosszú távú fenntarthatósági stratégiáját az új „2030+ Fenntarthatósági Célkitűzés Keretrendszerrel”, amelyet ez év elején vezettek be. A meglévő célokon túlmenően új, hosszú távú célokat tűztek ki a további előrehaladás érdekében három dimenzióban: „Regeneratív bolygó”, „Virágzó közösségek” és „Megbízható partner”.

A Henkel 2022 első felében további előrelépést tett a fenntarthatóság terén. A Henkel páldául három további gyárat alakított át Európában, hogy 100 százalékban CO2-semleges energiával működjenek, így jó úton halad azon cél felé, hogy 2030-ra elérje a klíma-pozitív CO2-egyensúlyt a gyártóhelyeken. Emellett a Henkel továbbra is folyamatosan a megújuló nyersanyagokra összpontosít. A BASF-fel kötött partnerség révén évente körülbelül 110 000 tonna fosszilis alapú anyagot helyettesítenek megújuló szénforrásokkal.

Az innováció és a fenntarthatóság mellett a Henkel a digitalizációt kulcsfontosságú sikertényezőként határozta meg versenyképességének megerősítésében. Az első félévben a digitális csatornákon generált árbevétel részaránya kétszámjegyű növekedést mutatott, több mint 20 százalékot elérve. Az Adhesive Technologies üzletág saját e-kereskedelmi platformja kétszámjegyű növekedést ért el 2022 első felében. A fodrász (Hair Professional) üzletágban az eShop szintén kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a kibővül márka- és termékpalettával. Emellett a Henkel tovább bővíti az e-kereskedelemre alkalmas kínálatát a Laundry & Home Care terén. Ehhez hozzájárult az új integrált RAQN technikai platform.

A karcsú, gyors és jövőre felkészített működési modellek fontos elemei a Henkel stratégiai keretrendszerének. A Henkel tovább bővítette a 2020-ban elindított változtatásokat: a Henkel dx digitális egység rendkívül hatékony struktúrákkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a magasabb informatikai projektberuházásokat stabil költségek mellett.

A célirányos növekedési cselekvési terv másik kulcseleme a Henkel vállalati kultúrájának továbbfejlesztése és a kulturális átalakulás felgyorsítása. A társaság célja az együttműködésen alapuló kultúra előmozdítása. Az év első felében a Henkel folytatta egy sor intézkedés elindítását e cél elérése és alkalmazottai további felhatalmazása érdekében.

A Henkel átfogó változásmenedzsment programot indított a Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágak összevonása kapcsán. A program a változtatással kapcsolatos továbbképzésre és a csapatátalakításra összpontosít. Ezen túlmenően, hogy 2025-re elérje a nemek közötti egyenlőség célját az összes vezetési szinten, a Henkel további konkrét lépéseket tett, és olyan kezdeményezéseket indított el, mint a Sokszínűség, Méltányosság és Befogadás Hete. Az átfogó Smart Work koncepció részeként új kezdeményezéseket vezettek be, amelyek a munkavállalók mentális egészségére és jólétére helyezik a hangsúlyt.

„Bár szembesültünk a COVID-járvány és az ukrajnai háború hatásaival, az év első felében jelentősen növeltük szerves árbevételünket, és az év első felében beszámoltunk róla. Eredményeinket a várakozásoknak megfelelően elsősorban a nyersanyag- és logisztikai költségek drasztikus növekedése befolyásolta. Ez tükröződik a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó frissített előrejelzésünkben is. Büszkék vagyunk arra a kiemelkedő előrelépésre, amelyet a céltudatos növekedést célzó stratégiai programunk megvalósítása terén értünk el, és továbbra is következetesen folytatjuk stratégiánkat még ebben az igen nehéz kihívásokkal teli környezetben is.” – mondta Carsten Knobel.

3-4 éves mélyponton a lakásépítések, de az Otthon Start új lendületet adhat

Az év első kilenc hónapjában 7490 lakás épült, ami 14 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az építési engedélyek és a beruházók friss bejelentései alapján viszont jövőre fordulat jöhet a lakásépítésekben. Az Otthon Start Program július és szeptember között látványosan felpörgette az új lakások iránti keresletet minden településtípus esetében, és sok helyen robbanásszerű növekedést okozott. Az ingatlan.com adatai szerint országosan és éves összevetésben közel 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt. A budapesti 25 százalékos erősödéshez képest a vármegyeszékhelyeken 65, a községekben pedig 93 százalékos élénkülés látható.
2025. 11. 04. 16:30
Megosztás:

Rekord után újabb rekord várható a hitelpiacon

A Duna House cégcsoporthoz tartozó Credipass adatai szerint 2025 októberében minden eddiginél magasabb lakáscélú jelzáloghitel-volument regisztráltak Magyarországon, novemberben pedig újabb rekord várható. Az Otthon Start Program (OSP) által támogatott piacon, a különböző támogatási formák maximális kihasználásához mára már csak ezért is elengedhetetlenné váltak a felkészült független pénzügyi tanácsadók. A Duna House reprezentatív ingatlan- és hitelpiaci kutatásából pedig még az is kiderül, hogy az emberek leginkább mely területeken vonnak be pénzügyi tanácsadókat.
2025. 11. 04. 16:00
Megosztás:

Több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást a vállalati e-autó programban

Több mint ötezer nyertesnek utaltak már támogatást a vállalati e-autó programban, a megemelt keretösszeg bő feléből több mint 5600 tisztán elektromos gépkocsit szerezhettek be a hazai cégek. A pályázati lehetőség december elsejéig még nyitva áll a flottáik zöldítését tervező gazdasági társaságok előtt - hívta fel a figyelmet az Energiaügyi Minisztérium keddi Facebook-bejegyzésében.
2025. 11. 04. 15:30
Megosztás:

A Lakhatási tőkeprogram hatására akár 30 ezer új lakóingatlan épülhet a következő hat évben

A Lakhatási tőkeprogram hatására akár 30 ezer új lakás, bérlakás és kollégium épülhet a következő hat évben - közölte a Nemzeti Tőkeholding kedden az MTI-vel.
2025. 11. 04. 15:00
Megosztás:

A SZÉP-kártya a nyarat követően sem lassít: szeptemberben közel 33,2 milliárd forintot költöttek az emberek 7%-kal többet, mint tavaly

A SZÉP-kártya az idei ősz első hónapjában is a belföldi turizmus egyik legfontosabb hajtóereje volt: a költések összege közel 33,2 milliárd forintot tett ki, ami mintegy 7%-kal szárnyalta túl a tavaly szeptemberi felhasználást. Ezáltal a SZÉP-kártya is érdemben hozzájárult ahhoz, hogy szeptemberben 1,6 millió vendég 3,8 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi szálláshelyeken, ami új csúcsnak számít az év ezen hónapjában. A Kormány döntése értelmében 2025. december 1. és 2026. április 30. között ismét lehetőség lesz hideg élelmiszer vásárlására is felhasználni a SZÉP-kártyákon lévő összegeket. Ezáltal a Kormány SZÉP-kártyán keresztül a családok gondtalan pihenése és a hazai turizmus mellett a kiskereskedelmi fogalom bővülését is támogatja.
2025. 11. 04. 14:30
Megosztás:

Megtorpantak a vevők a sokszor már abszurd ingatlanpiaci árak miatt

Az Otthon Start hitel kezdetben komoly keresletet generált a XIV. és XVI. kerületben is, mára azonban sok vevő elbizonytalanodott a kialakult ingatlanárak miatt. Helyzetüket nehezít, hogy a bankok sokszor lényegesen kevesebbre értékelik az ingatlanokat a vételárnál.
2025. 11. 04. 14:00
Megosztás:

Indul az új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány

Megkezdődött a 2025-ös kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amelynek keretében az idősebb, 2010 előtt vásárolt, még ugyanannál az üzembentartónál lévő autók tulajdonosai válthatnak biztosítót vagy köthetnek új szerződést - közölte a Netrisk biztosításközvetítő kedden az MTI-vel.
2025. 11. 04. 13:30
Megosztás:

Csökkent a Hugo Boss negyedéves bevétele

Csökkent a Hugo Boss német ruházati és divatcikk kereskedő vállalat árbevétele a harmadik negyedévben éves összevetésben.
2025. 11. 04. 13:00
Megosztás:

Czomba Sándor: stabil a foglalkoztatási helyzet

A nehézségek ellenére a foglalkoztatás helyzete stabil, közel 4 millió 700 ezer ember dolgozik. A legfrissebb adatok alapján relatíve alacsony, 4,5 százalékos a munkanélküliség aránya - mondta Czomba Sándor kedden az M1 aktuális csatorna műsorában.
2025. 11. 04. 12:30
Megosztás:

Már az értékesítési kínálatban a Lakhatási Tőkeprogram első ingatlanjai

A Lakhatási Tőkeprogram kézzelfogható eredményei már megjelentek a piacon: a tőkeprogramban részt vevő 19 alapkezelő közül október végéig 10 kezdhette meg beruházásait. A program összesen 300 milliárd forintnyi keretösszegéből ezzel az állami befektető már 160 milliárd forintnyi kötelezettségvállalást nyitott meg a lakásprojektek előtt. Az első ingatlanok már a tervasztalról bekerültek az értékesítési kínálatba, a tömeges fizikai átadások pedig 2027-re várhatók. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Nemzeti Tőkeholding közös programja összességében mintegy 1000 milliárd forint értékű ingatlanfejlesztésnek is megágyazhat a piacon, ezáltal akár 30 ezer új lakás, bérlakás és kollégium épülhet a következő években.
2025. 11. 04. 12:00
Megosztás:

Stabilan egy százalék alatt az önkéntes nyugdíjpénztárak költsége

Az önkéntes nyugdíjpénztárak tavalyi - vagyonra vetített - díjterhelési mutatója 0,68 százalékra csökkent, változatlan befektetési és minimálisan apadó működési költségrészekkel, a jövőben várható terheket modellező 30 éves teljes költségmutató átlaga 0,93 százalék lett, így a pénztárak továbbra is az egyik legolcsóbb nyugdíj-előtakarékossági lehetőséget ajánlják ügyfeleiknek - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden az MTI-vel.
2025. 11. 04. 11:30
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők?

Az ázsiai-csendes-óceáni piacokon a korábbi történelmi csúcsokat követően a profitkivét következtében lefordultak az irányadó részvényindexek: a Nikkei 1,7, a Shanghai Composite 0,9, a Hang Seng közel 1%-os mínuszt mutat a reggeli zárás előtt.
2025. 11. 04. 11:00
Megosztás:

Tovább enyhültek a kamatcsökkentési várakozások az USA-ban

A tegnapi ISM feldolgozóipari BMI váratlanul esett, ennek ellenére pár bázisponttal emelkedtek a kötvényhozamok az USA-ban és az euróövezetben is.
2025. 11. 04. 10:30
Megosztás:

Felfelé korrigáltak hétfőn a nyugat-európai piacok

Vegyesen indították a hetet, illetve a novembert az európai részvénypiacok: a Stoxx600 csekély mértékben, míg a DAX 0,7%-kal került feljebb korrigálva a múlt heti gyengülést, míg a FTSE100 éppen ellentétesen mozgott.
2025. 11. 04. 09:30
Megosztás:

XRP hírek: XRP Spot ETF-ek indulhatnak a következő 14 napon belül? A Remittix árfolyama ugrás előtt áll

A kriptoközösség izgatottan figyel, ahogy olyan hírek láttak napvilágot, melyek szerint az XRP spot ETF-ek már a következő két héten belül elindulhatnak – ez a lépés jelentősen megnövelheti az intézményi hozzáférést a Ripple natív eszközéhez.
2025. 11. 04. 09:00
Megosztás:

FAO jelentés: 1,7 milliárd embert sújt az alacsonyabb terméshozam a termőföld minőségének romlása miatt

Mintegy 1,7 milliárd ember él olyan területeken, ahol a terméshozamok csökkennek az emberi tevékenység okozta talajromlás – egy mindent átható és csöndes válság miatt, ami aláássa a mezőgazdaság termelékenységét és az ökoszisztémák egészségét szerte a világon.
2025. 11. 04. 08:30
Megosztás:

Oda kell figyelni a neutrális kamatokra és a felárra

A magyar gazdaság az év utolsó hónapjaihoz közeledve fokozatos javulást mutat, és az év végén, valamint 2026-ban is élénkülés várható, de a növekedés alacsony bázisról indul. A kamatszint a jelenlegi kilátások szerint jövő februárban vagy márciusban csökkenhet. Fontos tényező ebből a szempontból, hogy miként alakulnak a fejlett országok neutrális kamatszintjei, amelyek nagyban befolyásolják a magyar mozgásteret - mondta Németh Dávid a magyar és nemzetközi gazdaság helyzetéről tartott sajtótájékoztatóján. Beszélt az inflációs pálya mellett arról is, hogyan alakult a termelékenység és miért fontos a javulás ezen a téren.
2025. 11. 04. 07:30
Megosztás:

500 millió forintos támogatással indít közös programot az SZTE és az ME

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs (NKFI) Alapból elnyert csaknem 500 millió forintos vissza nem térítendő támogatással indít közös programot a kutatás-fejlesztés-innováció (KFI) területén a Szegedi Tudományegyetem Technológia Transzfer Vállalata (SZTE TTC Zrt.) és a Miskolci Egyetem (ME) InnoME TTC Kft. az egyetemi kutatások piaci hasznosításáért - közölte hétfőn az SZTE az MTI-vel.
2025. 11. 04. 07:00
Megosztás:

Otthon Start Program: nagyobb a füstje, mint a lángja?

Megjelentek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) várva várt, szeptemberre vonatkozó jelzáloghitel-piaci adatai. A friss adatsor különlegessége, hogy azok most először adnak képet a szeptember 1-jén elindult Otthon Start Program hitelpiaci hatásairól. A korábban elhangzottakhoz képest azonban némi csalódást okoztak a most megjelent számok, ugyanis sem a kihelyezett hitelösszeg, sem a szerződésszám nem számít kiemelkedőnek. Az ugyanakkor igaz, hogy az új szerződéseken belül a támogatott lakáshitelek aránya jelentősen megugrott a korábbiakhoz képest – írja közleményében a Bank360.
2025. 11. 04. 06:30
Megosztás:

Meteorológia: átlag közeli hőmérsékletű és száraz volt az október

Átlag közeli hőmérsékletű és száraz volt az október - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján hétfőn.
2025. 11. 04. 06:00
Megosztás: