A Magnus Aircraft Fusión 212 kisrepülőgépe bemutatkozik az USA-ban
Ilyen típusú, magyarországi gyártmányú kisrepülőgép még nem teljesített ilyen nagy, több mint ötven repült órás, 8000 kilométeres utat - írták. A vállalat történetének első transzatlanti repülésével "a magyar szürkeállományban rejlő potenciálra" kívánták a világ figyelmét felhívni, a landolás után pedig megkezdődik az amerikai piacra is szánt termékük népszerűsítése.
A repülőgéptípus kategóriájában az elsők között kapta meg azt az engedélyt, amely feltétele az Egyesült Államokban vészhelyzeti manőverek végrehajtására feljogosító tesztek, oktatások végzéséhez.
A gyártókapacitásának az év végéig várhatóan hatvan százalékát kihasználó, a Pécs melletti pogányi reptéren működő cég közlése szerint a típusból egyelőre egy géppel rendelkeznek, további háromra van megrendelésük, az amerikai piacra évi 24 darabot gyártanának belőle.
Közleményében a Magnus Aircraft fontos fejlesztései közül kiemelte, hogy egy elektromos meghajtású, eFusion nevű repülőgép megalkotásán dolgoznak az Óbudai Egyetemmel közösen, továbbá a kompozit anyagokból készülő ultrakönnyű Fusion 213 típus piaci debütálása hamarosan megtörténik. Utóbbi repülőgéptípust mind konstrukcióban, mind engedélyeztetésben a pilótaképzés világpiacára tervezik.
A jelenleg száz, év végétől várhatóan plusz tizenöt főt foglalkoztató társaság közölte: a világjárvány negatív hatással volt a forgalmukra, ennek ellenére kompetenciáikat és kapacitásukat megtartották. Az idei év legnagyobb kihívása az ellátási lánc kiszámíthatatlanságából adódik - írták.
A pogányi reptéren 2017 és 2019 között kétmilliárd forintos kormányzati támogatással, hatmilliárd forintos beruházással összeszerelő üzemet és kompozitgyárat építő, magyar tulajdonú vállalat közlése szerint a cég 2021. évi árbevétele 850 millió forint, ebből 350 millió forint export volt, 100 millió forintos veszteség mellett. Idén várhatóan a 2021-es bevétel többszörösét éri el a cég és profitot is fog termelni.