A marketing szakmának a háború olyan, mint a pandémia

Hetek óta együtt élünk azzal a ténnyel, hogy az egyik szomszédos országban háború zajlik. Az orosz-ukrán konfliktus egyre nagyobb hatással van az életünkre, de arra kevesen gondolnak, hogy a háborús helyzet még a magyar cégek marketing kommunikációját is megváltoztatta.

A marketing szakmának a háború olyan, mint a pandémia

Már nem elég csak a Facebook vagy a Google hirdetések felé nyitni. Az a jó, ha több értékesítési csatornával rendelkezik egy cég. A marketing szakértők szerint az Ukrajnában dúló háború 360 fokos változást hozott a magyar cégek életében is.

„Talán az egyik legfontosabb tényező, hogy a háborús helyzet miatt minden drágult az országban, így a Facebook, Google hirdetések is. Ráadásul ilyenkor sokan a leállás mellett döntenek, viszont ez az egyik legrosszabb dolog, amit tehetnek, mert nagyobb lesz a visszaesés, és utána meg nehezebb lesz visszahozni a céget” – mondta Berta Gergő, marketing szakértő, aki azt is elárulta, hogy vannak olyan ügyfeleik, akik a háború közvetlenül negatívan súlyt termék-beszerzési korlátozásaik miatt.

Emelkedő árak, leállított értékesítés

„Több ügyfelünk is van, akik Oroszországból vagy Ukrajnából szerezték be a termékeiket és például van, ahol kitiltották az orosz termékeket a webshopból, így ebben az esetben teljesen megállt az értékesítés. A másik probléma, hogy a magas Euró miatt emelkedtek a beszerzési árak is. Tudunk olyanról, aki megduplázta az árát, hogy a haszonkulcsába beleférjen. Persze, ezt a vásárlók nagyon nehezen viselik, és aki csak teheti inkább ott vásárol, ahol olcsóbb a termék, hiszen senki sem szeret kétszeres árat fizetni” - tett hozzá Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing ügynökség ügyvezetője és tulajdonosa.

Vannak azok a cégek is, akik nagyon alacsony árréssel értékesítettek. Ilyen az informatikai kiegészítők piaca. „Számukra még nehezebb kigazdálkodni egy hirdetési költséget, főleg, ha annak az ára még emelkedik is. Ilyenkor lehet jó a termékfejlesztés, mert, ha nem megy valami, elkezdhetünk egy újat. Illetve a 360 fokos marketing is, hogy több értékesítési csatornánk legyen kéznél.”

Háború egyenlő pandémia?

A mostani, háború okozta helyzet sokban hasonlít a pandémiához. 2020-ban hasonló nehézségekkel találták szembe magukat a cégek. A marketing szakember szerint a megoldást akkor is, és most is a termékfejlesztés adja.

„Szinte ugyanazon mennek keresztül a cégek most, mint a koronavírus-járvány elején. Van, aki csődöt mond, és van, aki szárnyal. Időt kell szánni a termékek, szolgáltatások fejlesztésére, mert a mai változó világnak éppen ez kell a legjobban. Illetve, hogy már ne csak egy-egy marketing csatornára támaszkodjunk. A háború okozta legnagyobb félelem a szakmában, hogy ugyanannyit költünk hirdetésekre, mint eddig, de gyengébb eredménye lesz. Vagyis, ugyanaz a pénz kevesebbet fog érni. Ilyenkor az ügyfél gyakran a saját piacában vagy a marketing ügynökségében keresi a hibát, még akkor is, ha ugyan olyan jól végzi a munkáját, mint előtte. De átrendeződtek a pioritások is. Most megnőtt a kereslet például az üzemanyag iránt, így az emberek erre költik a pénzüket és kevésbé pl. egy új díszpárnahuzatot vásárolnak az egyik lakberendezési áruházban. Így valahol csökken a rendelés, de máshol meg növekszik” – összegezte Berta Gergő.

Képek helyett videóban kommunikáljunk

A legújabb trend a videók irányába mutat. A képekkel szemben 30-40 százalékkal jobb egy Facebookos hirdetés, ha videó van benne.

„Egyre nagyobb szerepe lesz annak, hogy videóban kommunikáljunk. Aktívan kell tartalmakat, értékes anyagokat gyártanunk. Amíg eddig csak posztoltunk a Közösségi Médiába, most már olyan videókat kell gyártani, ami olyan értéket ad, mintha fizetnénk érte, mégis ingyen kapjuk. Ezáltal edukálunk és értéket adunk” – tett hozzá a Maximum Business Web és Marketing ügynökség ügyvezetője.

Elfogadta az Európai Parlament a digitális rendeleteket

Július 5-én elfogadta az Európai Parlament azt a két rendeletet, amelyek elsődleges célja a nagy online platformok határozottabb szabályozása. Az új rendeletek kifejezetten figyelnek a gyerekekre, mivel az őket célzó reklámtevékenységet szélesebb körben tiltani fogják, de visszafogják az adatalapú marketinget, és határozottak lesznek a felhasználókat manipuláló, megtévesztő, pszichés befolyásoláson alapuló felületek létrehozásával szemben is. A digitális piacokról és szolgáltatásokról szóló jogszabályok a felhasználók és a vállalatok online életére is hatással lesznek, azonban nagy kérdés, hogy a gyakorlatban mindez mennyire lesz végrehajtható a BigTech cégekkel szemben – a részletekben Bajtay Máté, a PRM-CEE tanácsadó cég szakértője segít eligazodni.
2022. 07. 06. 06:30
Megosztás:

Beszámolóval késő cégek: bírság és adószám törlés is lehet a vége!

A kettős könyvvitelt vezető, cégjegyzékbe bejegyzett vállalkozó köteles a jóváhagyásra jogosult testület által elfogadott beszámolót az adott üzleti év mérlegfordulónapját követő ötödik hónap utolsó napjáig (naptári évvel megegyező üzleti év esetén tárgyhót követő május 31-ig) letétbe helyezni. Amennyiben a Társaság esetében kötelező a könyvvizsgálat akkor a könyvvizsgálói záradékot vagy a záradék megadásának elutasítását is tartalmazó független könyvvizsgálói jelentést is letétbe kell helyezni. A beszámolót ugyanolyan formában és tartalommal (szövegezésben) szükséges letétbe helyezni, mint amelynek alapján a könyvvizsgáló a beszámolót felülvizsgálta –hívja fel a figyelmet Gulyás Gábor, az International Consulting Team Audit Kft. vezető könyvvizsgálója.
2022. 07. 06. 06:00
Megosztás:

Új vezető a Nestlé Hungária szerencsi és diósgyőri üzemeinek élén

Hélène Kovalevsky közel hat éves vezetése után Lidia Wrońska veszi át a Nestlé Hungária szerencsi és diósgyőri gyárainak irányítását. Lidia Wrońska a Nestlé egyesült királyságbeli Fawdon gyáregységből érkezik Magyarországra.
2022. 07. 06. 05:30
Megosztás:

Mi segíthetne a forinton?

Az uniós pénzekről szóló megállapodás kulcskérdés az újabb mélypontra süllyedő forint szempontjából, de a kockázatvállalási hajlandóságnak is javulni kell ahhoz, hogy erősebb lehessen a forint.
2022. 07. 06. 05:00
Megosztás:

Egy trükk, amivel nyugdíjas lehetsz sok évvel korábban!

A fejlett országokban egyre tarthatatlanabbá válik az állami nyugdíjrendszer fenntartása, mert az elöregedő társadalomban az un. felosztó-kirovó nyugdíjrendszer (ilyen van hazánkban is) nem képes kezelni a demeográfiai változásból eredő problémákat: magyarul egyre több nyugdíjast kell eltartani egyre kevesebb aktív korú munkavállalónak (adófizetőnek). Vannak azonban olyan megoldások, amelyek segítségével "kivédhető" a nyugdíj korhatár esetleges jövőbeni emelkedése.
2022. 07. 06. 04:01
Megosztás:

Lassult a termelői áremelkedés havi és éves szinten az euróövezetben és az EU-ban

Havi és éves összevetésben is lassult a termelői árak emelkedése az euróövezetben és az Európai Unióban májusban.
2022. 07. 06. 03:00
Megosztás:

Teljes hardverkapacitással folytatódik a mesterséges intelligencia kutatás-fejlesztés az OTP Banknál

Beérkezett az utolsó egység is az OTP Bank szuperszámítógéphez, ezzel teljes kapacitással folytatódhat az Technológiai és Ipari Minisztérium Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapjának (NKFIA) támogatásával megvalósuló nyelvi mesterséges intelligencia kutatás-fejlesztési projekt.
2022. 07. 06. 02:00
Megosztás:

Így befolyásolja a lakásárakat a forintgyengülés

A forintgyengülés eredményeként az euró korábban soha nem látott 400-as szintek fölé került. Ez pedig az euróban eladásra kínált lakóingatlanok árát is befolyásolta. Az országos lakásárakra nézve ez a hatás egyelőre elenyésző, de erőteljesen növekszik: 2021-ben az eladó ingatlanok mindössze fél százalékánál adták meg euróban az árat, idén viszont már háromszorosára nőtt ez az arány. Főként Budapesten és a Balaton környékén magasabb az eurós áron hirdetett lakóingatlanok aránya. Az árfolyamváltozások miatt az euróban fizető külföldi vevők számára viszont néhány hónap alatt 10 százalékkal csökkent a magyarországi ingatlanok ára. Emiatt a külföldi érdeklődők száma egy hónap alatt 30 százalékkal nőtt.
2022. 07. 06. 01:00
Megosztás:

Felszállóágban várja a Kékszalagot a hazai vitorlázás

Alig több mint egy hét múlva kezdődik a hazai vitorlásszezon csúcseseménye, az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. A szervezők mintegy 600 hajóra és 3000 körüli indulóra számítanak, akik között egyre nagyobb arányban vannak azok, akik a versenyzés helyett az élményért vágnak neki a tókerülésnek. Mindez nem meglepő, hiszen az új aranykorát élő Balatonon az utóbbi években csak a kikötőhelyek száma szabott határt a hobbivitorlázás bővülésének. A szakértő szerint pedig a gazdaság felett gyülekező fellegek sem hoznak majd jelentős visszaesést ilyen téren.
2022. 07. 06. 00:01
Megosztás:

Pontozzák a munkahelyeket, elérhető cégek munkavállalói értékelése

Az elmúlt hónapok során az álláskeresőknek lehetőségük nyílt jelenlegi vagy korábbi munkahelyük minősítésére a Profession.hu felületén, amelynek eredményeként összeállt egy olyan céges értékeléseket tartalmazó oldal, ahol a legtöbb magyar vállalat megtalálható. Már 2 600 olyan munkahely szerepel az adatbázisban, amely legalább 3 különböző felhasználótól kapott visszajelzést. Az álláskeresési portál célja olyan, munkaadói moderálás nélkül közvetített értékelések közzététele, amelyek valós munkavállalóktól származnak; a véleményezők kilétét megőrzik – a felületen név nélkül lehet pontozni.
2022. 07. 05. 23:00
Megosztás:

Tiltott ármegkötés miatt büntette meg a GVH a Casio termékek hazai nagykereskedőjét

A nemzeti versenyhatóság 325 millió forint bírságot szabott ki a Casio óra- és hangszertermékek hazai forgalmazójára, valamint cseh anyavállalatára, amiért meghatározták termékeik internetes viszonteladói árait a kiskereskedők felé, kiiktatva ezzel a vásárlókért folyó versenyt.
2022. 07. 05. 22:00
Megosztás:

Tovább romlott a befektetői hangulat az euróövezetben

Az elemzői várakozásoknál is jelentősebben romlott júliusban a befektetői hangulat az euróövezetben a frankfurti Sentix gazdaságkutató intézet hétfőn közölt felmérése szerint.
2022. 07. 05. 21:00
Megosztás:

Idén 75 százalékkal is többet költenek a magyarok nyári játékokra

A nyári szezonban átlagosan 2-6 ezer forintot költenek a magyar családok strandjátékokra, az éves forgalom 20 százaléka realizálódik ilyenkor az üzletekben; ahol a forgalom a tavalyinál már 75 százalékkal magasabb - derül ki a REGIO Játékkereskedelmi Kft. friss, online felméréséből, amelyet hétfőn juttattak el az MTI-nek.
2022. 07. 05. 20:00
Megosztás:

Áruházakat vontak blokád alá Hollandiába

Traktoros blokád alá vették több áruház elosztóközpontját Hollandiában a nitrogén-oxid- és az ammóniakibocsátás visszaszorítását célzó kormánytervek ellen tiltakozó farmerek, a hadsereg is készen áll a bevetésre, ha a nemzetbiztonságot veszély fenyegeti - írta a Dutchnews hírportál hétfőn.
2022. 07. 05. 19:00
Megosztás:

Mínuszban zárt a BÉT

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 450,93 pontos, 1,14 százalékos csökkenéssel, 39 256,26 ponton zárt kedden.
2022. 07. 05. 18:00
Megosztás:

Akár egy havi keresetbe is kerülhet az idei nyaralás

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni idén, és az utazást tervezők átlagosan mintegy 250 ezer forintot költenének a vakációra, megegyezően a járvány előttivel - derül ki a K&H biztos jövő reprezentatív felméréséből.
2022. 07. 05. 17:00
Megosztás:

Meghosszabbította az üzemanyagár-stopot a horvát kormány

A horvát kormány további két héttel meghosszabbított az üzemanyagár-stopot - közölte a kabinet hétfőn.
2022. 07. 05. 16:00
Megosztás:

Fellendülést jeleznek Kínában - hogy áll a kínai gazdaság?

Kínában a szolgáltatóipari beszerzési menedzser index értéke júniusban 54,5-re emelkedett a májusi 41,4-ről, jelentősen meghaladva a 49,1-es várakozást.
2022. 07. 05. 15:00
Megosztás:

Nem tud erősödni az arany, kirajzolódott a halálkereszt

Csökkent az arany árfolyama, ma délelőtt 1803 dollárba kerül egy uncia a nemesfémből.
2022. 07. 05. 14:00
Megosztás:

Aki a forintot bántja, az...

Ma reggelre történelmi mélypont közelébe csökkent a forint árfolyama, azaz a történelmi csúcs közelébe emelkedett az EURHUF keresztárfolyam.
2022. 07. 05. 13:00
Megosztás: