A NÚSZ 270 millió forintnyi e-matrica miatti pótdíjat vont vissza tavaly
Kiemelték, hogy a 84 ezer ügyfélszolgálati szolgáltatásból a magyar közlekedők mintegy 20 ezer esetben intéztek az e-matrica-vásárláshoz kapcsolódó korrekciós ügyet. Mintegy 15 ezer esetben rendszámelírás történt, több mint 2,1 ezer esetben a díjkategóriát, közel 1,6 ezer alkalommal pedig a felségjelzést rögzítették rosszul, nagyjából ezer esetben pedig véletlenül többet vettek egy-egy e-matricából ugyanarra a járműre - részletezték.
Leszögezték, hogy a tévesztéseket az esetek nagy részében utólag lehet javíttatni, ilyenkor a kiszabott pótdíjat a társaság visszavonja; tipikusan ilyen eset a rendszám és a felségjelzés elírása. Eltér azonban az előbbiektől a díjkategória eltévesztése, amikor a jogszabály alapján pótdíjkülönbözetet kell fizetnie az érintett úthasználónak. Érdemes az e-matricához rögzített adatokat még a vásárlás során, a fizetés előtt alaposan leellenőrizni, mert annak aláírásával vagy az elektronikus nyugtázó értesítés
jóváhagyásával a vevő elfogadja az e-matricához rögzített adatok helyességét - figyelmeztettek a közleményben.