A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot

A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok kétharmada havi több alkalommal is használja – derült ki a Pepita.hu friss felméréséből. Felhasználói népszerűsége mellett a gazdaság hajtóereje is, hiszen többletfogyasztást generál: háromból ketten többet költenek vele, mint nélküle tennék.

A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot

Bár szűkebb felhasználói körrel, az egészségpénztár is kedvelt juttatás, elsősorban gyógyszerekre és gyógyászati segédeszközökre fordítják. A kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók egyre nyitottabbak a részletfizetésre: minden ötödik válaszadó fontolgatja, hogy online áruhitel segítségével vásárol nagyobb értékű terméket.

A SZÉP-kártya nagyobbra nyitja a magyarok pénztárcáját

A Széchenyi Pihenőkártya mára nemcsak a hazai turizmus és vendéglátás egyik meghatározó motorja, hanem a magyarok mindennapi pénzügyi tervezésének is szerves része - derült ki a Pepita.hu friss felméréséből.. A kutatás szerint a SZÉP-kártya tulajdonosok kétharmada havonta többször is használja cafeteria keretét, ami egyértelműen mutatja: a kormány által biztosított juttatás nemcsak népszerű, hanem aktívan igénybe vett eszköz a dolgozók körében.

A válaszadók több mint ötöde évente néhány alkalommal él vele, míg 13 százalékuk havonta egy alkalommal költ a kártyáról. A kutatás egy további fontos tanulsága, hogy a SZÉP-kártya valódi többletfogyasztást generál: háromból kettő kártyabirtokos nyilatkozott úgy, hogy többet költ összességében annak köszönhetően, hogy ez a lehetőség a rendelkezésére áll.

A kártyahasználók jelentős része nagyjából az előző évhez hasonló mértékben használja fel a rendelkezésére álló összeget, egyharmaduk viszont várhatóan többet költ róla 2025-ben. A költési célokat tekintve a melegétel vásárlása a legnépszerűbb: a SZÉP-kártyások kétharmada étkezésre fordítja a keretét. Közel felük utazásra, szállásfoglalásra használja fel a rendelkezésére álló összeget, valamivel több mint egyharmaduk pedig vendéglátásra, szórakozásra költ. „A felhasználási körök idei bővítése a felmérésünk szerint valódi igényekre adnak választ" – magyarázta Dorcsinecz József, a Pepita Group társalapítója.

A 2025-től elérhető felújítási lehetőséggel minden negyedik válaszadó tervez élni, amely lehetővé teszi barkácsáru, bútor, festék és egyéb háztartási eszközök vásárlását is. A sport és aktív életmód területén kisebb, de jól körülhatárolható csoport mutat aktív érdeklődést: a kártyatulajdonosok mintegy 17 százaléka költ sportrendezvényekre, kulturális belépőkre és 13 százaléka pedig sporteszközökre vagy azok kölcsönzésére.

A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy ha a SZÉP-kártya kerete még szabadabban felhasználható lenne, mire költenének róla a magyarok. A válaszokból egyértelműen kirajzolódik: a többség ruházatra, háztartási cikkekre és elektronikai eszközökre fordítaná a támogatást – ezek az igények is rávilágítanak a magyar családok praktikus gondolkodására.

A kutatás kitért a SZÉP-kártya digitalizációjához való viszonyra is. Az adatok alapján a válaszadók közel fele (46%) örömmel fogadja a digitális verziót, és tervezi is használni azt. További 41% szerint ugyan jó ötlet a fejlesztés, de ők inkább maradnak a hagyományos, fizikai kártyánál. Ez azt mutatja, hogy bár a magyar felhasználók nyitottak az innovációra, sokak számára a megszokott formátum is megfelelő és kényelmes.

Egészségpénztár költéseknél a gyógyszerek és a család egészsége a fókuszban

A felmérésben résztvevők harmada rendelkezik egészségpénztár-tagsággal, és körükben a legnépszerűbb költési cél a gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök vásárlása: ezt 83%-uk említette. 44% gyógyászati szolgáltatásokat (pl. vizsgálatok, kezelések), 30% pedig családtagjai egészségügyi kiadásait fedezi az egészségpénztárból. 17% egészségmegőrzésre és prevencióra (pl. szűrések, vitaminkúrák), 8% pedig baba-mama termékekre és szolgáltatásokra használja fel az összeget.

A pénztártagok kétharmada kizárólag olyan helyen vásárol, ahol elfogadják az Egészségpénztári kártyát, míg 20% számára ez nem meghatározó szempont, mivel utólag is benyújtja a számlát. 9% jelezte, hogy nincs konkrét preferenciája e tekintetben. Az egészségpénztárral rendelkezők 58%-a egyéni befizető, 36%-uk esetében a munkáltató biztosítja a hozzájárulást, míg 6%-nál családtag fizet be a számlára.

Áruhitel kilátások: Egyre többen nyitottak az online áruhitelre is

A pénzügyi tudatosság nemcsak a juttatások felhasználásában, hanem a nagyobb értékű vásárlási döntésekben is megjelenik. A kutatás eredményei szerint a válaszadók közel minden negyedik tagja (24%) már élt online áruhitellel, míg további 20% nyitott rá, és fontolgatja a lehetőséget. Ez azt jelzi, hogy a fogyasztók egyre inkább terveznek tudatosan, és a részletfizetési konstrukciót eszközként használják a nagyobb kiadások átgondolt ütemezésére

Az is jól látszik, hogy a megfelelő hitelkonstrukció valós segítséget jelenthet a vásárlási döntések meghozatalában: a válaszadók 30%-a jelezte, hogy szívesebben vásárolna, ha elérhető lenne áruhitel egy webáruházban. Közülük 18% szerint így könnyebben megengedhetnének maguknak bizonyos termékeket, míg 13% kifejezetten nagyobb értékű termékek beszerzésére használná ki a lehetőséget.

A legnépszerűbb kategóriák, ahol a válaszadók szerint az áruhitel igazán hasznos lenne, a háztartási gépek (28%) és az elektronikai eszközök (21%). Ezek a termékek gyakran váratlanul, sürgősen szükségesek, és hosszú távra szólnak — így a tudatos részletfizetés lehetővé teszi, hogy a vásárlók kompromisszumok nélkül válasszanak megfelelő minőséget.

A Pepita Group számára kiemelten fontos a hazai vásárlói igények megértése és kiszolgálása – éppen ezért végez rendszeresen átfogó kutatásokat a magyar piac sajátosságairól. A mostani eredmények is megerősítik, hogy a SZÉP-kártya, az egészségpénztári juttatások és az online áruhitel kulcsszerepet játszanak a magyar fogyasztók pénzügyi döntéseiben. Bár a Pepita Group több közép-európai piacon is jelen van, a magyarországi működés továbbra is kiemelt szerepet kap: a hazai fogyasztói szokások alapos ismerete nemcsak a szolgáltatásfejlesztés alapja, hanem stratégiai előnyt is jelent a vállalat számára.

A Continental Csoport autóipari szektora a jövőben Aumovio néven folytatja tevékenységét

A Continental Csoport Automotive szektora az Auto Shanghai kiállításon jelentette be jövőbeli márkanevét, immár független autóipari vállalatként. Az új név egyesíti a vállalat autóiparban betöltött erős piaci pozícióját, hagyományait és technológiai szakértelmét azzal az ambícióval, hogy innovációkon keresztül formálja a jövő mobilitását.
2025. 04. 24. 05:30
Megosztás:

Milyen bort és hogyan iszik a Z és Y generáció? Kutatási anyag

Az elmúlt két évben jelentősen nőtt az alkalmi borfogyasztók aránya a 18-40 éves korosztály körében, és a választásnál egyre inkább előtérbe kerül az egészség- és környezettudatosság, valamint a magyar termőhely fontossága – derült ki a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) megbízásából készült reprezentatív kutatásból. A kutatás rámutat: a fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is. A jövő borfogyasztóit a bor természetes összetevői, az adalékanyag mentesség, a termék mögötti történet, a termelői felelősségvállalás és a bor származási helye is érdekli.
2025. 04. 24. 05:00
Megosztás:

A legnépszerűbb országos adókkal is felveszik a versenyt a helyi rádiók

A vármegyeszékhelyek rádiói az országos elérésű adók szorításában is a hazai médiapiac meghatározó, versenyképes szereplői tudtak maradni – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatásában.
2025. 04. 24. 04:30
Megosztás:

A Citroën, a Toyota és az Alfa Romeo modelleknek nagyobb valószínűséggel tiszta a múltjuk Magyarországon

Minden autóvásárló abban reménykedik, hogy az általa kiszemelt használt járműnek nincsenek rejtett hibái, és nem manipulálták a kilométeróra-állását. A valóság ezzel szemben az, hogy egyáltalán nem könnyű olyan autót találni, amelynek tökéletesen tiszta a múltja. Ráadásul bizonyos márkák esetében a kockázat kifejezetten magas – különösen, ha a megfizethető prémium kategóriás modellek között keresgélünk.
2025. 04. 24. 04:00
Megosztás:

Visszafogott növekedés, optimista kilátások – így kezdte a 2025-ös évet a Mapei Kft.

Noha a tervezett célok nem teljesültek maradéktalanul, a hazai építőipar gyengélkedő teljesítménye mellett stabil növekedést mutatott a Mapei Kft. az év első három hónapjában. Az exportpiacokon biztató élénkülés tapasztalható, miközben a hazai kereslet még nem érte el a tervezett szintet.
2025. 04. 24. 03:30
Megosztás:

Megtartotta az éves rendes közgyűlését az MBH Bank

Megtartotta éves rendes közgyűlését az MBH Bank, amelyen a részvényesek elfogadták a hitelintézet 2024-es évi Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok szerint készült egyedi és konszolidált pénzügyi beszámolóit és szavaztak a további napirendi pontokról. A társaság 2024-es éve a stratégiai célokkal összhangban telt, ennek eredményeként a tavalyi év mind jövedelmezőség, mind a bank piaci pozícióinak megerősítése szempontjából sikeres volt.
2025. 04. 24. 03:00
Megosztás:

Stabil pénzügyi növekedéssel erősíti pozícióját a MET Csoport

A svájci központú MET Csoport stabil pénzügyi teljesítménye tovább erősíti a vállalat pozícióját az energiaátmenetben. A 2024-es eredmények jól mutatják a MET elkötelezettségét aziránt, hogy hozzájáruljon az egyensúly megteremtéséhez a fenntarthatóság, az energiabiztonság és a megfizethetőség között.
2025. 04. 24. 02:30
Megosztás:

Nincs minimum 2 gyereked? Akkor bajban leszel!

Magyarország népessége drámai ütemben csökken, noha az elmúlt években számos kormányzati intézkedés született a gyermekvállalás ösztönzésére – ilyen például a babaváró támogatás, a CSOK vagy a falusi CSOK. Vajon tényleg eltűnhet a magyarság? Ki tehető felelőssé a népességfogyásért, és ki viseli ennek a súlyos következményeit? Bár bízunk benne, hogy létezik megoldás, cikkünkben most bemutatjuk a csökkenés mértékét és megvizsgáljuk, kik állhatnak a háttérben és azt is miért hordoz komoly veszélyt, ha nincs legalább 2 gyerek a családban.
2025. 04. 24. 02:00
Megosztás:

Eldőlt! Özvegyi nyugdíjat csak a következő feltételekkel kaphat valaki

Magyarországon az özvegyi nyugdíj azon házastársakat illeti meg, akiknek párja elhunyt, feltéve, hogy a házasság idején legalább egyikük részesült társadalombiztosítási ellátásban. Ennek a nyugdíjnak az összege az elhunyt által korábban befizetett nyugdíjjárulékok mértékétől függ, és a haláleset után a túlélő házastárs számára kerül kifizetésre. Az özvegyi nyugdíjra való jogosultság feltételeit, valamint annak időtartamát a mindenkor érvényes jogszabályok határozzák meg. Nézzük a pontos szabályokat!
2025. 04. 24. 01:00
Megosztás:

Betelt a pohár: a kalauzok megelégelték a bántalmazást

Megelégelték a vasutasoknak a rendszeres bántalmazást, határozott jogi és erős rendőri védelmet követelnek az egyre durvább utastámadások ellen.
2025. 04. 24. 00:01
Megosztás:

Új pályázat támogatja a kertvárosi zöldítést

A külvárosi zöldfelületek növelése érdekében a fővárosi önkormányzat új lakossági zöldpályázatot hirdet Gyümölcsöző kertváros címmel - közölte a Főpolgármesteri Hivatal szerdán az MTI-vel.
2025. 04. 23. 23:00
Megosztás:

Új, ellenálló szőlőfajták születtek pécsi egyetemi és borászati együttműködésben

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 450 millió forintos támogatásával - közölte a cég és az egyetem szerdán az MTI-vel.
2025. 04. 23. 22:30
Megosztás:

Nő az érdeklődés a magyar spárga iránt belföldön és külföldön is

A jó minőségű magyar spárga iránt nagy a kereslet mind a hazai, mind az exportpiacokon; a termőterület összességében csökken, az exportra termelt mennyiség ugyanakkor évről évre nő - közölte a A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szerdán az MTI-vel.
2025. 04. 23. 22:00
Megosztás:

Marketingkampányt indított a Tej Terméktanács

A Tej Terméktanács közösségi marketing alapjának finanszírozásából országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére, ismertségének növelésére és jó hírnevének visszaállítására - közölte a Tej Terméktanács az MTI-vel.
2025. 04. 23. 21:30
Megosztás:

Új ökoturisztikai központ létesül a Nagyszéksós-tónál

Kiemelkedő ökoturisztikai beruházás kezdődik a Nagyszéksós-tónál 1,4 milliárd forintos uniós támogatással - közölte az Agrárminisztérium (AM) szerdán az MTI-vel.
2025. 04. 23. 21:00
Megosztás:

A Zöld Busz Program részeként Komáromba megérkezett két Ikarus 120e

A Zöld Busz Program részeként megérkezett két tisztán elektromos meghajtású Ikarus 120e autóbusz Komáromba – közölte a MÁV-csoport az MTI-vel szerdán.
2025. 04. 23. 20:30
Megosztás:

Átadták a Ghibli Kft. logisztikai központját Debrecenben

A debreceni déli ipari övezetben átadták szerdán a Ghibli Kft. logisztikai központját, a 22 ezer négyzetméteres új csarnokkal együtt az országban hét helyszínen több mint 120 ezer négyzetméter raktárkapacitással állnak az ügyfeleik rendelkezésére - jelezte az átadón Szabó Zoltán, a vállalat ügyvezető igazgatója.
2025. 04. 23. 19:30
Megosztás:

A Mapei Kft. szerint kivárás jellemzi az építőipart

Az építőipar a kivárás időszakában van, sokan figyelnek, kevesebben költenek Markovich Béla, az építőipari segédanyagokat gyártó és forgalmazó Mapei Kft. ügyvezetője szerint, aki úgy látja, a gyors kilábalást nehezítik a világpiaci nyersanyagárak ingadozásai és az Egyesült Államok vámintézkedései is - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
2025. 04. 23. 19:00
Megosztás:

Csütörtökön munkaszüneti nap lesz a rendőrségen

Csütörtökön, Szent György napján munkaszüneti nap lesz a rendőrségen - hívta fel a figyelmet az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szerdán a rendőrség honlapján.
2025. 04. 23. 18:30
Megosztás:

Jóváhagyták az EBRD részvényesei a működési térség kiterjesztését Afrikára és Irakra

Jóváhagyták az az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) részvényesei a működési térség kiterjesztését Afrikára és Irakra.
2025. 04. 23. 18:00
Megosztás: