A virtuális rendezvények és koncertek új korszaka
A virtuális rendezvények kényelmes módszert jelentettek a koncertek és előadások digitális formátumban való megtekintésére. Előnyök voltak mind a nézők számára, akik élvezhették az eseményt, mind a művészek számára, akik megkapták a munkájukért járó pénzt.
De a virtuális események is átestek néhány változáson. Ugyanolyan értékessé váltak, mint a fizikai események, és a modern kaszinók és a Betmatch magyar fogadások olyan nézőket és résztvevőket vonzottak, akik belevetették magukat a szórakoztatóipar világába. A világjárvány rövid idő alatt sok mindent megváltoztatott, de éppen ez bizonyította, hogy a digitális élet is izgalmas lehet.
Hogyan gyorsította fel a világjárvány a virtuális események fejlődését
2020-ig az emberek nem vették komolyan a virtuális fellépéseket. Ezeket látványos előadásoknak tartották, de mindig minimális számban voltak. Az élő koncertek iparága mindig stabil volt, hasonlóan a szerencsejátékok világához a betmatchclub.com/ oldalon, de a világjárvány kezdetével és a virtuális világba való tömeges átállással minden megváltozott.
A világjárvány azonban visszafordíthatatlan folyamatokat indított el. A globális szórakoztatóipar szüneteltetésre kényszerült, és minden élő koncertet betiltottak. Emiatt a szórakoztatóipar nagyobb hangsúlyt fektetett a túlélésre és az online formátumra való átállásra. Mindezek a változások mindössze 5-10 hónap alatt történtek meg.
A technológiai befektetők és vállalatok többet kezdtek befektetni olyan platformok fejlesztésébe, amelyek kiváló minőségű élő online közvetítéseket tettek lehetővé. A nézők pedig ezt a szokatlan, kísérleti formátumot az egyetlen lehetőségnek tekintették, hogy kedvenc művészüket vagy zenekarukat láthassák. A kísérlet megmutatta, hogy még bezárva is az emberek részt vehetnek kulturális eseményeken és élvezhetik kedvenc szórakozásaikat.
Az online koncertek mögött álló technológiák
A modern virtuális koncertet meglehetősen bonyolult megszervezni. Ehhez különböző innovációkat használnak, beleértve az online élő közvetítéseket. Sokan azonban még tovább mennek, és játékmotorokat használnak nagyszabású 3D-világok létrehozásához, ahol koncerteket lehetne tartani.
Itt is fejlődött a streaming. A cégek elkezdtek befektetni nagy teljesítményű szerverekbe, amelyek tiszta videót továbbítanak millióknak szerte a világon. Néhány cég pedig még AR/VR-be is befektetett, hogy a nézők teljes mértékben elmerülhessenek a koncert hangulatában.

Előnyök az előadók és a nézők számára
Az új formátum valóban tetszett sok felhasználónak, akik rövid idő alatt megszerették az ilyen nagyszabású eseményeket. Előnyöket élveztek azok az előadók is, akiknek lehetőségük nyílt a monitorok és kamerák képernyőin keresztül érezni rajongóik szeretetét. Beszéljünk részletesebben az előnyökről mindkét csoport számára.
|
Előnyök a nézők számára |
Előnyök az előadók számára |
|
A koncerteket lehet nézni vízum, szálloda, repülés nélkül, bárhonnan |
Olyan közönség gyűjthető össze, amely meghaladja egy teljes stadionturné méretét |
|
Több tökéletes kameraállás, hiszen a nézők közel lehetnek az előadóhoz, sőt irányíthatják is a kamerát |
Nem kell tonnányi felszerelést szállítani, nem kell aggódni az időjárás vagy a helyszínbérlés költségei miatt |
|
A koncert megtekinthető kényelmes, otthoni környezetben |
Lehetőség különleges körülmények között fellépni, sőt online formátumban akár megváltoztatni a megjelenést |
|
Hozzáférhetővé teszi a koncertet azok számára, akiknek fizikai korlátaik vagy szociális fóbiáik vannak |
|
Végül mindenki új lehetőségeket kapott. A művészek megőrizhették rajongóik közönségét, a rajongók pedig hozzáférést kaptak kedvenc előadóik műveihez.
A virtuális események gazdasága: jegyek, adományok, NFT
Amellett, hogy a virtuális események lehetőséget adtak a művészek és a rajongók közötti törékeny kapcsolat megőrzésére, egy másik tényezőt is fejlesztettek: a virtuális gazdaságot. Ez a formátum lehetővé tette, hogy több forrásból is bevételhez jussanak:
1. Minden koncertet online fizetnek, és a jegyek sokkal olcsóbbak, mint ha fizikailag látogatnák a koncerttermet.
2. A művészek számlájára sokkal gyakrabban érkeznek adományok, mivel ehhez megfelelő technológiákat vezetnek be.
3. A virtuális univerzumokban megjelentek a digitális termékek, így a művészek virtuális merchandising termékekért is bevételt kapnak.
4. A márkák is több lehetőséget láttak a virtuális koncertekben, így az előadók most már natív módon is integrálhatják a reklámokat.
Az NFT-k forradalmat hoztak a digitális gazdaság világában. Lehetőséget adtak a felhasználóknak, hogy digitális eszközök vásárlásával exkluzív lehetőségekhez jussanak.
A digitális formátumú szórakoztatóipar jövője
A jövőben a digitális formátumú szórakoztatóipart hibriditás és a metaverzum létrehozása várja. Az emberiség a szórakozás egyetlen funkciójával rendelkező állandó digitális világok létrehozása felé halad. A szabványok élő koncertek lesznek fizikai és digitális közönséggel. Minden felhasználó részt vehet a koncerteken, élvezve kedvenc zenéjét.
Már megjelennek olyan AI-előadók is, akiknek nem lesz fizikai megtestesülése. A legismertebb példák ilyen művészekre a K/DA zenekar vagy más előadók. Bármely pontján a világnak, gyakorlatilag éjjel-nappal koncertezhetnek. Sőt, az AI-t a konkrét nézőhöz lehet igazítani, hiszen az ember maga is irányíthatja a kamera szögét a koncert alatt.
Lehet-e a virtuális formátum teljes mértékben helyettesíteni az élő koncerteket?
Egyértelműen kijelenthető, hogy a vizuális formátum nem helyettesítheti teljes mértékben az élő koncerteket. Nem lehetnek versenytársak, mert lényegükben különböző termékek. És különböző igényeket elégítenek ki.
Az élő koncert kollektív energiát ad a nézőknek. A zene rezgéseit, a több ezer fős tömeg üdvrivalgását, a spontaneitást és azt az érzést adja, hogy a kedvenc művész karnyújtásnyira van. Ezt a valósághű élményt a virtuális világ nem tudja átadni.
A virtuális koncert pedig szabadjára engedi a fantáziát, és elérhető módnak tűnik a kedvenc zene élvezésére. Értéke a néző kényelmében rejlik. Tökéletes képet kap, és olyan élményben részesülhet, amely a valós világban különböző tényezők miatt lehetetlen.
A virtuális koncertformátum nem fogja teljesen kiszorítani az élő fellépéseket. A mozi nem tudta kiirtani a színházat, és a dalok hangfelvételei sem szüntetik meg az élő zenét. Ez a formátum egyszerűen csak egy új, párhuzamos szórakoztatóipart hoz létre. És ez jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy a zene és a művészetek több ember számára elérhetőbbé váljanak szerte a világon.