Akció nélkül szinte nincs vásárlás sem: a magyar vásárlók 57%-át a kedvezmények csábítják

Az adatok szerint a vásárlók 57%-ának az akciók, kedvezmények és promóciók jelentik a fő kiindulópontot: ha egy termék így elérhető, sokkal nagyobb eséllyel csapnak le rá. A válaszadók 39%-a azt is bevallotta, hogy gyakran vásárol csupán azért, hogy megjutalmazza vagy jobb kedvre derítse magát, míg 15% a könnyű hozzáférhetőséget jelölte meg indoknak, ami azt jelenti, hogy a jó online felületek és appok elősegíthetik a sikeres vásárlásokat.
Ezzel szemben a közösségi média hirdetései csupán 7% esetében számítanak valódi motivátornak. Az Árukereső Áresett termékekre fókuszáló aloldal segít abban, hogy a tényleges kedvezményeket kutassák fel a felhasználók. Az akciók kecsegtetők lehetnek, de egyben kockázatot is jelentenek, elvégre impulzusvásárlásra és szükségtelen költésre motiválhatják a fogyasztókat - és ennek a kiküszöbölésében segítenek az Árukereső funkciói.
„Fejlődhet a technológia, megjelenhetnek új technikák, azonban a kedvezmények jól bevált módszerének sikere vitathatatlan. Az akciók minden generáció számára komoly vonzerőt jelentenek, de a tudatos vásárlás ennél többről szól. Az Árukeresőn a vásárlók nemcsak az árengedményeket láthatják át, hanem összehasonlíthatják a különböző boltok ajánlatait is, így valóban a legjobb döntést hozhatják meg, akár a termékre van szükségük, akár csak hangulatukat dobnák fel” – mondta Szták András, az Árukereső.hu ügyvezető igazgatója.
A kutatásról
A felmérés alapjául szolgáló kérdőív 1638, az Árukereső.hu-n vásárló, különböző nemű, korosztályú és bevétellel rendelkezőfelhasználóval készült.