Az erőteljes növekedés mellett a jövőbe történő befektetések határozták meg a LEGO Csoport 2022-es évét
A LEGO Csoport vezérigazgatója, Niels B. Christiansen a következőt mondta: „2022 mérföldkő volt a LEGO Csoport számára, hiszen a 90. évfordulónkat ünnepeltük. Az eredményeink is azt mutatják, hogy a LEGO játékrendszer relevánsabb és vonzóbb, mint valaha.”
“Nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel. Kétszámjegyű növekedést értünk el, és a várakozásokat felülmúlva zártuk az évet a tavalyi rendkívüli növekedés és a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére, ami többek között a meghatározó márkánknak, a fantasztikus és változatos termékportfóliónknak, az inspiráló vásárlói élménynek és a csapataink kiemelkedő teljesítményének volt köszönhető.”
A működési eredmény 5 százalékkal, a 2021-es 17 milliárd DKK-ról 17,9 milliárd DKK-ra, míg a nettó nyereség az előző évvel összehasonlítva 4 százalékkal, 13,3 milliárd DKK-ról 13,8 milliárd DKK-ra nőtt. Ezek az eredmények az alapanyag-, a fuvar-, és az energiaköltségekre nehezedő rendkívüli inflációs nyomás ellenére születtek. A cash flow 9,3 milliárd DKK-t ért el – 2021-ben ez 12,9 milliárd DKK volt. Ez például a termelési kapacitás növelése érdekében megnövekedett tőkebefektetéseknek volt köszönhető.
Változatos és vonzó termékportfólió
Az értékesítés 12 százalékkal nőtt 2022-ben minden nagyobb országban, de legfőképpen az amerikai kontinensen és Nyugat-Európában.
A vállalat minden eddiginél több gyereket ért el széles és változatos termékportfóliójával. A készletválaszték 48 százaléka megújult, és minden korosztályt és érdeklődési kört lefed. A legkeresettebb témák a LEGO® City, a LEGO® Icons, a LEGO® Technics, a partnerek témái közül pedig a LEGO® Star Wars™ és a LEGO® Harry Potter™.
Újabb lendületet adó stratégiai kezdeményezések
2022-ben a LEGO Csoport gyors ütemben folytatta befektetéseit stratégiailag fontos területeken, mint például a kiskereskedelmi csatornákba, a termékinnovációba, a saját és partnerek kiskereskedelmi platformjaiba (instore és online), a termelési kapacitásba, a digitalizációba és a fenntarthatóság növelésébe.
„Az elmúlt években tapasztalt lendület 2022-ben sem torpant meg, elkezdődött az ez idő alatt végrehajtott beruházások megtérülése, amelyek megalapozzák a hosszú távú, fenntartható növekedést. Az elkövetkezendő években a stratégiai kezdeményezésekbe történő befektetések felgyorsítását tervezzük, hogy hosszú távon biztosítsuk a márka relevanciáját és növekedését” – nyilatkozta Christiansen.
Az év során a LEGO Csoport 155 új üzletet nyitott, így a LEGO üzletek száma világszerte elérte a 904-et. A vállalat három gyárának kapacitásbővítési projektjében is további előrelépéseket ért el, a vietnámi Binh Duongban megtörtént az új széndioxid-semleges üzem alapkőletétele, és bejelentették egy új széndioxid-semleges gyár építését Richmondban (Virginia, Egyesült Államok) az amerikai kontinens jövőbeli keresletének kielégítése érdekében. A vállalat felgyorsította a digitális átmenetbe történő beruházásokat is, melyek széles körű előnyökkel jártak, beleértve a vásárlók és a partnerek számára nyújtott jobb online és a fogyasztók számára kínált kiterjesztett építési élményt.
A vállalat 2023-ban egyszámjegyű árbevétel-növekedésre számít, amivel megelőzi a globális játékpiacot, és tovább gyorsítja a stratégiai programokba történő beruházásokat.
Pozitív hatással a jövő generációira
2022-ben a LEGO Csoport folytatta az üzleti tevékenység és a termékek fenntarthatóságát célzó munkát. A vállalat megkezdte a LEGO dobozokban található csomagolóanyagok papír alapúra váltását, a tervek szerint 2025 végére minden csomagolás fenntarthatóbb forrásból fog származni. Gyáraiban folytatta a hulladékcsökkentést, az energiahatékonyabb működést, valamint a termelésnek és a napenergia felhasználásának bővítésébe való befektetést.
A LEGO Csoport elkötelezte magát amellett, hogy portfóliójában és marketingtevékenységében javítja a nemek egyenlő reprezentációját és felszámolja a nemi sztereotípiákat. Az elmúlt év során a vállalat különböző képességű karaktereket vezetett be LEGO készleteibe, és a LEGO Friends termékcsaládot úgy alakította át, hogy a mai gyerekek sokszínűségét és optimizmusát tükrözze.
A vállalat társadalmi felelősségvállalási erőfeszítései során több mint 9,8 millió helyi közösségekben élő rászoruló gyermeket és családot ért el a ’Learning through Play’ programokon keresztül, olyan partnerek segítségével, mint például a Save the Children és az UNICEF.
"Hálásak vagyunk, hogy pénzügyi lendületünk lehetővé teszi, hogy továbbra is támogassuk a rászoruló gyerekeket, és hogy még több játékon keresztül történő tanulási lehetőséget biztosítsunk számukra világszerte” – tette hozzá Christiansen.