Az erőteljes növekedés mellett a jövőbe történő befektetések határozták meg a LEGO Csoport 2022-es évét

A LEGO Csoport kiváló pénzügyi eredményekről számolt be a 2022-es év vonatkozásában, amellyel jelentősen felülmúlta a játékpiac teljesítményét és ezzel tovább növelte piaci részesedését. A bevétel 17 százalékkal, 64,5 milliárd DKK-ra nőtt az előző év azonos időszakához képest, beszámítva a devizaárfolyamok hatását is. Az eredményeket a vállalat portfóliója iránti erős kereslet, az online és bolti kiskereskedelmi együttműködések sora, a kiterjedt e-kereskedelem és a rugalmas globális ellátási hálózat hajtotta.

Az erőteljes növekedés mellett a jövőbe történő befektetések határozták meg a LEGO Csoport 2022-es évét

A LEGO Csoport vezérigazgatója, Niels B. Christiansen a következőt mondta: „2022 mérföldkő volt a LEGO Csoport számára, hiszen a 90. évfordulónkat ünnepeltük. Az eredményeink is azt mutatják, hogy a LEGO játékrendszer relevánsabb és vonzóbb, mint valaha.”

“Nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel. Kétszámjegyű növekedést értünk el, és a várakozásokat felülmúlva zártuk az évet a tavalyi rendkívüli növekedés és a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére, ami többek között a meghatározó márkánknak, a fantasztikus és változatos termékportfóliónknak, az inspiráló vásárlói élménynek és a csapataink kiemelkedő teljesítményének volt köszönhető.”

A működési eredmény 5 százalékkal, a 2021-es 17 milliárd DKK-ról 17,9 milliárd DKK-ra, míg a nettó nyereség az előző évvel összehasonlítva 4 százalékkal, 13,3 milliárd DKK-ról 13,8 milliárd DKK-ra nőtt. Ezek az eredmények az alapanyag-, a fuvar-, és az energiaköltségekre nehezedő rendkívüli inflációs nyomás ellenére születtek. A cash flow 9,3 milliárd DKK-t ért el – 2021-ben ez 12,9 milliárd DKK volt. Ez például a termelési kapacitás növelése érdekében megnövekedett tőkebefektetéseknek volt köszönhető.

Változatos és vonzó termékportfólió

Az értékesítés 12 százalékkal nőtt 2022-ben minden nagyobb országban, de legfőképpen az amerikai kontinensen és Nyugat-Európában. 
A vállalat minden eddiginél több gyereket ért el széles és változatos termékportfóliójával. A készletválaszték 48 százaléka megújult, és minden korosztályt és érdeklődési kört lefed. A legkeresettebb témák a LEGO® City, a LEGO® Icons, a LEGO® Technics, a partnerek témái közül pedig a LEGO® Star Wars™ és a LEGO® Harry Potter™. 

Újabb lendületet adó stratégiai kezdeményezések

2022-ben a LEGO Csoport gyors ütemben folytatta befektetéseit stratégiailag fontos területeken, mint például a kiskereskedelmi csatornákba, a termékinnovációba, a saját és partnerek kiskereskedelmi platformjaiba (instore és online), a termelési kapacitásba, a digitalizációba és a fenntarthatóság növelésébe.

„Az elmúlt években tapasztalt lendület 2022-ben sem torpant meg, elkezdődött az ez idő alatt végrehajtott beruházások megtérülése, amelyek megalapozzák a hosszú távú, fenntartható növekedést. Az elkövetkezendő években a stratégiai kezdeményezésekbe történő befektetések felgyorsítását tervezzük, hogy hosszú távon biztosítsuk a márka relevanciáját és növekedését” – nyilatkozta Christiansen.

Az év során a LEGO Csoport 155 új üzletet nyitott, így a LEGO üzletek száma világszerte elérte a 904-et. A vállalat három gyárának kapacitásbővítési projektjében is további előrelépéseket ért el, a vietnámi Binh Duongban megtörtént az új széndioxid-semleges üzem alapkőletétele, és bejelentették egy új széndioxid-semleges gyár építését Richmondban (Virginia, Egyesült Államok) az amerikai kontinens jövőbeli keresletének kielégítése érdekében. A vállalat felgyorsította a digitális átmenetbe történő beruházásokat is, melyek széles körű előnyökkel jártak, beleértve a vásárlók és a partnerek számára nyújtott jobb online és a fogyasztók számára kínált kiterjesztett építési élményt.

A vállalat 2023-ban egyszámjegyű árbevétel-növekedésre számít, amivel megelőzi a globális játékpiacot, és tovább gyorsítja a stratégiai programokba történő beruházásokat.

Pozitív hatással a jövő generációira

2022-ben a LEGO Csoport folytatta az üzleti tevékenység és a termékek fenntarthatóságát célzó munkát. A vállalat megkezdte a LEGO dobozokban található csomagolóanyagok papír alapúra váltását, a tervek szerint 2025 végére minden csomagolás fenntarthatóbb forrásból fog származni. Gyáraiban folytatta a hulladékcsökkentést, az energiahatékonyabb működést, valamint a termelésnek és a napenergia felhasználásának bővítésébe való befektetést. 

A LEGO Csoport elkötelezte magát amellett, hogy portfóliójában és marketingtevékenységében javítja a nemek egyenlő reprezentációját és felszámolja a nemi sztereotípiákat. Az elmúlt év során a vállalat különböző képességű karaktereket vezetett be LEGO készleteibe, és a LEGO Friends termékcsaládot úgy alakította át, hogy a mai gyerekek sokszínűségét és optimizmusát tükrözze.

A vállalat társadalmi felelősségvállalási erőfeszítései során több mint 9,8 millió helyi közösségekben élő rászoruló gyermeket és családot ért el a ’Learning through Play’ programokon keresztül, olyan partnerek segítségével, mint például a Save the Children és az UNICEF. 

"Hálásak vagyunk, hogy pénzügyi lendületünk lehetővé teszi, hogy továbbra is támogassuk a rászoruló gyerekeket, és hogy még több játékon keresztül történő tanulási lehetőséget biztosítsunk számukra világszerte” – tette hozzá Christiansen. 

Visit Hungary: csaknem 80 elismerést adtak át a Virágos Magyarország díjátadóján

A Virágos Magyarország megmérettetésén többszáz település 400 pályázata versengett, és az idei, immár 32. díjátadón csaknem 80 elismerést adtak át - közölte a Visit Hungary Nonprofit Zrt. szombaton az MTI-vel.
2025. 11. 22. 12:00
Megosztás:

A kormány őszi adócsomagja a gazdasági növekedést támogatja

A kormány kedden elfogadott őszi adócsomagjának célja a magyar gazdaság növekedésének támogatása a beruházások élénkítésével és a vállalkozások széles körét érintő pénzügyi és adminisztrációs terhek csökkentésével - mondta Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkárra a PwC éves adókonferenciáján pénteken, Budapesten.
2025. 11. 22. 11:00
Megosztás:

Vállalkozásokat tehetnek tönkre a zsarolóvírus-támadások

A zsarolóvírus-támadások nemcsak technikai fennakadásokkal vagy átmeneti anyagi veszteségekkel járhatnak, egy vállalkozás bukását is jelenthetik: az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint a sikeres védekezés kulcsa az, hogy egy cég üzleti stratégiája képes-e megelőzni a bajt, illetve felkészült-e a helyreállításra.
2025. 11. 22. 09:00
Megosztás:

A középkorúak még mindig 20 százalékos inflációt éreznek

Sokkal magasabb pénzromlást éreznek a középkorúak, mint amit a hivatalos számok tükröznek. A K&H biztos jövő index harmadik negyedéves felmérése szerint a 30-59 évesek úgy hiszik, idén szeptemberben átlagosan 21 százalék volt az éves infláció. Ez a vélt drágulási tempó szinte megegyezik a tavaly ilyenkor mért értékkel, ami arra utal, hogy a lakosság jelentős része nem hiszi el, hogy lassul az áremelkedés. A legtöbben a következő évben is tartósan magas, de mérséklődő ütemű áremelkedésre számítanak.
2025. 11. 22. 07:00
Megosztás:

Az új lakások ára vidéken is látványosan változik, de nem mindegy, hogy hol vizsgálódunk

A vármegyeszékhelyek között hatalmas különbségek alakultak ki az elmúlt három évben, és a trendek is kezdik kirajzolni a jövő irányát. Debrecen az új király. A 2024-es zöld kör toronymagasan a legmagasabban áll, 1,1 millió forint körüli négyzetméterárral. És ez nem véletlen. Az ipari beruházások, az egyetemi városfejlesztés és a külföldi munkaerő beáramlása mind felfelé húzzák az árakat. A város ma már árban megelőzi Győrt és Székesfehérvárt is, ami történelmi fordulat. Összességében a nagy, ipari és egyetemi központok (Debrecen, Győr, Székesfehérvár) húzzák felfelé az országos átlagot. A közepes méretű városok már stabilizálódnak. A keleti és déli perifériák pedig továbbra is olcsók, de legalább elérhetők maradtak a fiatalok számára. A kérdés az, vajon meddig bírja Debrecen a tempót, és lesz-e vidéki város, amely a következő években utoléri?
2025. 11. 22. 06:00
Megosztás:

Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart

A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal. A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
2025. 11. 22. 05:00
Megosztás:

All inclusive kényelem, váratlan költségek nélkül

A nyaralás ma már nem csupán a pihenésről szól: a családok egyre inkább pénzügyi döntésként kezelik. A megfelelően megválasztott utazási forma – például az all inclusive – nemcsak kényelmet, hanem gazdasági stabilitást is nyújt, miközben előre tervezhetővé teszi az év egyik legnagyobb kiadását.
2025. 11. 22. 04:00
Megosztás:

Szolnokon leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonatának első festett kocsiszekrényét

Új fejezet kezdődik a magyar vasúti járműgyártás történetében: a Stadler szolnoki üzemében ünnepélyes keretek között leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonat-flottájának első festett kocsiszekrényét. A projekt 30 év után az első InterCity-motorvonat beszerzés Magyarországon, amelynek komponensei a 15 éves szolnoki gyárban fognak elkészülni, magyar szakértelemmel és svájci precizitással.
2025. 11. 22. 03:00
Megosztás:

Miért ezek a legdrágább utcák Magyarországon?

Megjelent a KSH Ingatlanadattár legfrissebb kiadása, amely vármegyénként, megyei jogú városonként és utcánként mutatja be a 2024-ben értékesített családi házak, társasházi lakások és panellakások átlagos négyzetméterárait.
2025. 11. 22. 02:00
Megosztás:

Nyugdíjasként dolgoznál? Most itt a nagy lehetőség!

A megélhetési szempontok és a közösséghez tartozás érzése egyaránt ösztönzi a dolgozó nyugdíjasokat – derül ki a WHC Csoport, Magyarország egyik legjelentősebb HR-szolgáltatójának adataiból.
2025. 11. 22. 01:00
Megosztás:

A Bitcoin ismét visszaesett 85 ezer dollárra, közelítve a „maximális fájdalom” szintjéhez – Így vészelheted át ezt az időszakot anélkül, hogy egyetlen dollárt is veszítenél

A Bitcoin ismét csökkenő pályára került, most az 85 ezer dolláros zónát érintve, amellyel közelebb került, mint valaha, ahhoz a szinthez, amelyet az elemzők a piac „maximális fájdalom” pontjaként emlegetnek.
2025. 11. 21. 23:30
Megosztás:

A Digitap ($TAP) 0,03 dolláron és Dogecoin 16 centen – Melyik éri el előbb az 1 dollárt?

A mémcoinok világában a Dogecoin kétségtelenül vad utat járt be. Azonban sok szakértő úgy véli, hogy a Dogecoin esetében a további árfolyamemelkedés korlátozott a 16 centes szint fölé.
2025. 11. 21. 23:00
Megosztás:

Hány darab XRP tokent vásárolhat meg hét ETF egy év alatt?

Egy friss <a href="https://x.com/ChadSteingraber/status/1991182301170991472?s=20" target="_blank">elemzés</a>, melyet Chad Steingraber kriptostratéga készített, meglepő előrejelzést ad az XRP ETF-ek általi felhalmozásáról. A tanulmány szerint az első hullámban induló XRP spot ETF-ek már önmagukban is jelentős hányadát halmozhatják fel a kriptovaluta forgalomban lévő kínálatának mindössze egy éven belül.
2025. 11. 21. 22:30
Megosztás:

Top 5 új kriptovaluta előértékesítés 2025 novemberében, 10-szeres növekedési potenciállal (és miért a Digitap ($TAP) az első számú)

A kriptovaluta előértékesítések továbbra is a legmegbízhatóbb lehetőségek közé tartoznak, ha valaki korai, akár tízszeres megtérüléssel kecsegtető projekteket keres. Mivel a közepes és nagy kapitalizációjú coinok nehézségekkel küzdenek, a piaci helyzet pedig bizonytalan, egyre több kereskedő fordul a korai fázisban lévő projektek felé, ahol a hozamlehetőség nagyságrendekkel magasabb.
2025. 11. 21. 22:00
Megosztás:

A Bitget vadonatúj, sztárszereplős videósorozatot indít LALIGA-sztár Julián Álvarezzel

A világ legnagyobb Universal Exchange-e, a Bitget (bitget.com) elindította háromrészes videós kampányát, amelyben a LALIGA és az Atlético de Madrid kiemelkedő játékosa, Julián Álvarez szerepel.
2025. 11. 21. 21:30
Megosztás:

Magyar Vöröskereszt: csalók telefonálnak a szervezet nevében

Csalók telefonálnak a a Magyar Vöröskereszt nevében, pénzt kérnek arra hivatkozva, hogy mikuláscsomagokra gyűjtenek - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 21. 21:00
Megosztás:

Napelemparkot épített Vácon az MVM tagvállalata egy helyi cég számára

Az MVM Csoport tagvállalata, az MVM Optimum napelemparkot épített Vácon, a ZOLLNER Elektronik telephelyén – közölte az MVM pénteken az MTI-vel.
2025. 11. 21. 20:00
Megosztás:

Gyengült a forint pénteken

Gyengült pénteken a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon. A hetet vegyes eredménnyel fejezte be, a havi kezdésnél erősebben áll.
2025. 11. 21. 19:00
Megosztás:

Olaszországban több mint ötmillió bevándorló él

Olaszországban több mint ötmillió letelepedett bevándorló él, több mint harminc százalékuk muszlim, valamint több százezerre teszik az illegális bevándorlók számát, akiket állami forrásokból látnak el - derült ki az olasz szakszervezetek közös statisztikai összefoglalójából, amelyet Rómában mutattak be.
2025. 11. 21. 18:00
Megosztás:

Az online kaszinópiac növekedése és befektetési lehetőségei

A magyarországi online kaszinópiac jelentős növekedést mutat az elmúlt években. Az iparág folyamatosan alkalmazkodik az új technológiákhoz, ami új befektetési lehetőségeket kínál. A következő évek még nagyobb potenciált rejtenek a befektetők számára.
2025. 11. 21. 17:37
Megosztás: