Az ígéret szép szó - a Tesla betartja?
A vállalat nyeresége is visszaesett, az egy részvényre jutó kiigazított nyereség 0,73 dollár volt a várt 0,75 dollár helyett.
Az egész évet tekintve az árbevétel növekedés mindössze 1 százalék lett, ezen felül a Tesla első alkalommal szenvedett el éves szintű visszaesést az autók kiszállításában, 1,78 millió járművet értékesítve, ami 1 százalékos csökkenés. A negyedévet tekintve év/év alapon 7 százalékkal csökkent a járműgyártás. A bruttó nyereséghányad 16,3 százalékra esett vissza az egy évvel korábbi 17,6 százalékról, miközben a működési eredmény 23 százalékkal csökkent.
Elon Musk ennek ellenére optimista, mivel az új, olcsóbb modell 2025 gyártása állítólagosan még az év első felében elindul, a teljesen önvezető Cybercab robotaxi tömeggyártása pedig 2026-ban kezdődik. Musk szerint a Tesla hamarosan belép az autonóm fuvarmegosztási piacra is.
A vállalat várhatóan júniusban indítja el Austinban az első teljesen önvezető robotaxi szolgáltatását, amely az év végéig további városokba is eljuthat. Azt azonban Musk is elismerte, hogy a szabályozási akadályok továbbra is kihívást jelentenek, különösen az Egyesült Államokban, ahol az engedélyezési folyamat városonként eltérő. A vállalat figyelmeztetett arra, hogy az új Trump-adminisztráció vámintézkedései kedvezőtlen hatással lehetnek az üzletmenetre.
Az összességében gyenge eredmények és pozitív kilátások elegendőek voltak ahhoz, hogy a Tesla részvényei 4 százalékkal emelkedjenek a tőzsdezárás utáni kereskedésben.