Digitális asszisztens: éppen csak randevúzni nem lehet vele

Az ügyfelek kegyeiért folyó versenyt azok a pénzügyi szolgáltatók nyerik, amelyek össze tudják kötni az egyszerű, gyors, kényelmes és biztonságos kiszolgálást a perszonalizált kapcsolattartással – mondta Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője egy szerdai eseményen. A jövő pedig a digitális asszisztenseké.

Digitális asszisztens: éppen csak randevúzni nem lehet vele

„A kibertér folyamatosan tágul, mint a világegyetem. Szinte mindenre van technológiai megoldás, csak az a kérdés, hogy ez így nem túl bonyolult-e az ügyfélnek” – ezzel a dilemmával indította előadását Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője egy szerdai szakmai rendezvényen.

Németh Balázs megfigyelése szerint nem csupán a banki technológiák fejlődtek az elmúlt három évben, de az ügyfelek is. Általánossá vált az állandó online jelenlét, egy-egy banki átutalásért ma már senkinek nem muszáj bemennie a bankfiókba. Az ügyfelek döntő többsége megjósolhatatlanul szörfözik a különféle platformok – applikációk, honlapok, közösségi médiafelületek ‒ között, ahol, ha szükséges, fizetnek is egy-egy szolgáltatásért, megrendelt árucikkért, vagy éppen egy játékért. Egyre kézre állóbb megoldások születnek, a cégek és a pénzintézetek is igyekeznek minden csatornán keresztül kiszolgálni az ügyfeleiket. Ugyanakkor a folyamatok nehezen átláthatóak és nem mindig komfortosak az ügyfelek számára.

Személyes segítség

Az sem biztos, hogy egy ügyfél csak fizetni szeretne online. Lehet, hogy van komolyabb megtakarítása, amelyet szeretne kedvező feltételekkel befektetni. Vagy éppen jelzáloghitelen gondolkodik, de nem igazodik el a támogatási konstrukciók között. Németh Balázs szerint a digitális megoldások akkor igazán hasznosak, ha az ügyfeleket az elejétől végig vezetik egy folyamaton és többlet-értéket nyújtanak a számára. Szerinte ellentmondás feszül aközött, hogy a digitális szolgáltatások szükségszerűen erősen standardizáltak, míg az ügyfelek személyes kiszolgálást, személyre szabott ajánlatokat igényelnek. Németh Balázs szerint az ügyfelek kegyeiért folyó versenyt az nyeri, aki össze tudja kötni az egyszerű, gyors, kényelmes és biztonságos kiszolgálást a perszonalizált kapcsolattartással.

Életre kel a mesterséges intelligencia

A minőségi digitális szolgáltatás és a kapcsolat személyességének élményét Németh Balázs szerint a mesterséges intelligencia felhasználásával lehet elérni. Mégpedig nem csak az adatelemzéssel, szegmentálással és profilírozással, hanem azzal is, hogy a mesterséges intelligenciát saját személyiséggel ruházzuk fel. Ezt a megoldást hívják digitális asszisztensnek, amellyel szemben három elvárást kell támasztani: egyrészt okosnak, szakértői szinten felkészültnek kell lennie a pénzügyekben; másrészt valódi segítséget kell nyújtania, támogatva az ügyfelet abban, hogy válasszon, okos döntést hozzon a lehetséges opciók közül. Végül, de nem utolsó sorban a digitális asszisztens nem lehet egyszerű chatbot, amely szabvány kérdésekre szabvány választ tud csak adni.

„Mindez persze csak akkor tud működni – tette hozzá a K&H Csoport innovációért felelős vezetője – „ha a digitális asszisztens nem csak reaktív, vagyis nem csak válaszokat ad, de proaktív is, azaz konkrét ajánlatokkal áll elő”. Németh Balázs egy szemléletes példát is hozott: ha a digitális asszisztens az ügyfél korábbi költései alapján arra a következtetésre jut, hogy az ügyfélnek még hónap vége előtt el fog fogyni a pénze, akkor időben szólhat, hogy meg kellene emelni a folyószámla-hitel keretét. Az ügyfélnek pedig elegendő annyit válaszolnia, hogy „igen, emeljük fel a hitelkeretet”. Ha csak nem akar tovább társalogni – tette hozzá Németh Balázs –, mert a digitális asszisztensekkel kapcsolatos tesztek azt mutatják, hogy kötődés alakul ki a felhasználók és a digitális asszisztensek között. Így aztán ‒ letudva a pénzügyeket ‒, ügyfél és asszisztens cseveghetnek is még egy kicsit. A lényeg, hogy az ügyfél elégedett legyen.

Diákhitel Központ: továbbra is kamatstop védi a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhiteleket

A kormány döntésének köszönhetően továbbra is érvényben marad a kamatstop a 2024. december 31-ig felvett szabad felhasználású diákhitelekre, így ezekre változatlanul 7,99 százalékos kamat vonatkozik, az ezen időpont után igényelt Diákhitel1 kamata 2026. január 1-től 8,69 százalékra mérséklődik. Változatlanul kamatmentesen áll rendelkezésre a tanulmányi önköltségre fordítható Diákhitel2, valamint a szak- és felnőttképzésben igénybe vehető Képzési Hitel is - közölte a Diákhitel Központ csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 19:30
Megosztás:

Az MI egyre bizalomgerjesztőbb, a közösségi média és a spontán vásárlások kevésbé

Az elmúlt évben a kontinens vizsgált országaiban és hazánkban is 8%-kal többen fordulnak az MI-hez, amikor nem értettek bizonyos pénzügyi kifejezéseket. Többnyire az Y és a Z generáció tagjai azok, akik az MI segítségét kérik a fogalmak tisztásához, előbbi csoport arra is kifejezetten nyitott, hogy személyes adósságkezelési ügyeit élő emberek helyett MI-alapú botokkal vitassa meg.
2025. 12. 18. 19:00
Megosztás:

Új fejezet a magyar techpiacon: a Sprintform üzletága a Trans-Uni-hoz kerül, régiós digitális szolgáltató épül

2026. január 1-jével új korszak kezdődik a Financial Times FT1000-es listáján szereplő Sprintform életében: a gyorsan növekvő digitális tanácsadó és fejlesztő cég teljes üzleti tevékenysége beolvad a Trans-Uni Kft.-be. A tranzakció üzletág-átadás formájában valósul meg. A Sprintform teljes jelenlegi csapata a céghez kerül és a Sprintform alapítója, Berczeli András partnerként csatlakozik a Trans-Uni-hoz. A lépéssel a hazai piacon egyedülálló együttműködés jön létre: a Sprintform mély technológiai és termékfejlesztési szakértelme a Trans-Uni nagyvállalati IT-fejlesztői tapasztalatával és stabil infrastruktúrájával egyesül.
2025. 12. 18. 18:30
Megosztás:

Komlóra is megérkeztek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok

A MÁV-csoport flottájába az Energiaügyi Minisztérium (EM) és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával a Zöld Busz Program folytatásaként az idén húsz környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezett, ezek közül az utolsó hét jármű Komlón állt forgalomba - közölte a MÁV-csoport csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 18:00
Megosztás:

Bitget x Google Developer Group: Web3 oktatás az ETH Zurich-en

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange-e (UEX), örömmel jelenti be éves együttműködését a Google Developer Group on Campus (GDGoC) ETH Zurich közösségével.
2025. 12. 18. 17:30
Megosztás:

Péntektől megerősített járatokkal készül az ünnepi időszakra a MÁV-csoport

Már péntektől a megszokottnál több jármű forgalomba állításával készül a MÁV-csoport az ünnepi időszakra - közölte a közlekedési társaság csütörtökön a honlapján.
2025. 12. 18. 16:30
Megosztás:

Csökkentette alapkamatát a Bank of England

Negyed százalékponttal 3,75 százalékra csökkentette alapkamatát a Bank of England monetáris tanácsa. A csütörtökön bejelentett döntés megfelelt az elemzői várakozásoknak.
2025. 12. 18. 16:00
Megosztás:

Az EKB változatlanul hagyta az irányadó kamatlábakat

Az Európai Központi Bank (EKB) Kormányzótanácsa csütörtöki ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően nem változtatott a három irányadó eurókamat szintjén.
2025. 12. 18. 15:30
Megosztás:

Alacsony kamattal és garanciadíj mentességgel segíti a kkv-kat a Nemzetgazdasági Minisztérium

A Kormány mindent megtesz a magyar kis- és középvállalkozások beruházásainak támogatása, ezáltal termelékenységük növelése és méretugrásuk elősegítése érdekében. Az október 6-án bevezetett fix 3%-os kkv hitel kulcsszerepet játszik a vállalkozói bizalom erősítésében.
2025. 12. 18. 15:00
Megosztás:

Amikor a számok mögött emberi történetek állnak

A sportban minden statisztika és eredmény mögött ott lapul egy-egy emberi sors. Nem csupán pontszámokról, győzelmekről vagy vereségekről van szó, hanem küzdelmekről, áldozatokról és felemelő pillanatokról is.
2025. 12. 18. 14:30
Megosztás:

Multifunkciós lézernyomtató otthonra – minden feladat egy gombnyomásra

A home office, az online oktatás és a digitális ügyintézés világában ma már szinte elképzelhetetlen az élet egy megbízható nyomtató nélkül. A jó hír az, hogy nem kell külön készülékeket vásárolni szkenneléshez, másoláshoz és nyomtatáshoz: egy multifunkciós lézernyomtató otthonra mindenre képes – gyorsan, gazdaságosan és kiváló minőségben.
2025. 12. 18. 14:00
Megosztás:

A NAV közzétette az ünnepek alatti ügyfélfogadás időpontját

A közigazgatási szünet alatt is kezdeményezhető ügyintézés elektronikusan a NAV-nál, személyesen az ünnepek alatt is nyitva tartó hivatalt lehet felkeresni, az ügyfélszolgálatokról a hatóság honlapján az Ügyfélszolgálat-keresőben lehet tájékozódni - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) csütörtökön az MTI-nek elküldött közleményében.
2025. 12. 18. 13:30
Megosztás:

Vízpótlás zajlik a gemenci erdőben

Megkezdte a szivattyús vízpótlást a gemenci erdő déli területén a Dél-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság, így biztosítva a Gemenc Erdőgazdálkodási Zrt. által korábban jelzett vízigényt - közölte a zrt. csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 13:00
Megosztás:

A vállalati ügyfeleknek is megnyílik az OTP SingleMarket

2025 nyarán indította el az OTP Bank újgenerációs befektetési platformját, a böngészőből és applikáció formájában is elérhető OTP SingleMarket-et, amely a tőzsdei megbízások mellett devizakonverziós műveletekre ad lehetőséget. 2025. december 16-a óta pedig a hitelintézet lakossági ügyfelei mellett már többezer vállalati ügyfele is elérheti a szolgáltatást, tehát már ezen vállalkozások képviselői is kereskedhetnek több mint ezer, a BÉT-en és a Xetra-n forgalmazott befektetési termékkel.
2025. 12. 18. 12:30
Megosztás:

33 millió forintra bírságolta a Bravogroup vagyonkezelőt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa mintegy 33 millió forintos bírságot szabott ki a Bravogroup Holding Vagyonkezelő Kft.-re végrehajtási tilalom megsértése miatt, az infokommunikációs cég még 2023-ban a nemzeti versenyhatóságnak való bejelentés - így a GVH engedélye - nélkül hajtott végre irányításszerzést a Mystical Hungary Zrt. felett - közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 12:00
Megosztás:

Az átlagosnál melegebb és szárazabb volt az idei ősz

Az átlagosnál melegebb és szárazabb volt az idei ősz - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján.
2025. 12. 18. 11:30
Megosztás:

Fordulópont az online piacon: az import eléri a 24%-ot Magyarországon

A főleg Kínából érkező import rendelések aránya a teljes magyar e-kereskedelem 24 százalékát is elérheti 2025-ben, az import a hazai online kereskedelmi piacon 20-22 százalékkal nőtt az előző évhez képest, míg a belföldi kereskedők forglma 6-7 százalékkal emelkedett - közölte a PwC Magyarország az MTI-vel Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján.
2025. 12. 18. 11:00
Megosztás:

Kína különleges vámfelügyeleti övezetté nyilvánította Hajnan szigetét

Kína csütörtökön szigetszintű különleges vámfelügyeleti rendszert vezetett be a Hajnan Szabadkereskedelmi Kikötőben (FTP), amely a világ legnagyobb területű ilyen övezete – jelentette a kínai állami média csütörtökön.
2025. 12. 18. 10:30
Megosztás:

43 új mentőautó áll szolgálatba

Az idén vásárolt 101 új, korszerű mentőautóból újabb 43 áll szolgálatba az országban - jelentette be a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
2025. 12. 18. 10:00
Megosztás:

Raisz Anikót ismét megválasztották az ENSZ Környezetvédelmi Közgyűlése alelnökének

Az országhatárokon átnyúló környezeti kihívásokra - mint a klímaválság, légszennyezés, műanyagszennyezés, vízhiány, a fajok tömeges kihalása - csak globális, összehangolt cselekvéssel tudunk megfelelően reagálni. A cselekvés kulcsa pedig a párbeszéd, a tagállamok álláspontjának egyeztetése, az érdekek összehangolása - mondta el Raisz Anikó, az Energiaügyi Minisztérium államtitkára az ENSZ Környezetvédelmi Közgyűlésén (UNEA) Nairobiban az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdai közleménye szerint.
2025. 12. 18. 09:30
Megosztás: