Egymilliárddal támogatja a kormány a márciusi lakásbiztosítási kampányt - kiélezett helyzetbe került a biztosítási piac!

Egymilliárd forintos kampánytámogatást, próbavásárlásokat és emellett drákói szigort ígért az MNB azoknak a biztosítóknak, akik bármilyen eszközzel akadályozni próbálják az alig egy hét múlva induló lakásbiztosító váltási kampányt. A fél évvel ezelőtt még csendesnek ígérkező kampány mára akkorára dagadt, ami veszélybe sodorhatja egyes biztosítók pozitív eredményét, miközben a lakosság soha nem látott összegeket spórolhat majd meg, lakásbiztosításának optimalizálásával egyidőben.

Egymilliárddal támogatja a kormány a márciusi lakásbiztosítási kampányt - kiélezett helyzetbe került a biztosítási piac!

Az MNB tájékoztatása szerint a lakásbiztosítóknak hetente kétszer kell majd adatokat szolgáltatnia a kötésszámokról a márciusan megrendezésre kerülő lakásbiztosítási kampányban a felügyelet részére. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium által - a biztosítók közti verseny élénkítésének céljából - kikényszerített kampányban minden lakástulajdonos évfordulójától függetlenül lecserélheti, illetve optimalizálhatja meglévő lakásbiztosítását, 2024 március 1 és március 31-e között.

A Holkössekbiztosítást.hu által közreadott információk szerint - az eredetileg csendesnek ígérkező kampány mára egyaránt felkeltette az ügyfelek és a sajtó figyelmét is. Ezen lendített nagyot az MNB múlt heti bejelentése, mely többek között arról szólt, hogy az MNB egymilliárd forintot - eddig soha nem látott mértékű összeget - költ majd a kampány népszerűsítésére. Ehhez az összeghez jön még a piaci szereplők saját reklámköltése, mely így együtt jóval két milliárd fölé emeli majd a fizetett lakásbiztosítási hirdetések értékét márciusban. A Holkössekbiztosítást.hu által megkérdezett marketing szakértők szerint mindez azt fogja eredményezni, hogy az ügyfelek naponta 6-10 alkalommal is találkozhatnak majd márciusban a lakásbiztosításukhoz kapcsolódó felhívással, valamilyen formában.

Bekövetkezhet, amire kevesen számítottak!

A legtöbb elemzés a megnövekedett érdeklődés és a várható verseny kapcsán - a korábban jelzett csendes kampány helyett - ma már közel félmillió lehetséges váltóval és akár 20-25 milliárd forintos piaci szintű díjcsökkenéssel számol márciusra(!). Ekkora változás már komolyan átrendezheti az évtizedek óta stagnáló lakásbiztosítási piacot és jelentősen megváltoztathatja a biztosítók korábbi részesdését.

biztosítótársaságok lakásbiztosítási piaci részesedése ábra grafikon

Rendkívüli árverseny várható

A minden bizonnyal komoly árversenyt hozó kampányban az ügyfeleknek kikerülhetetlen lesz a biztosítási díjaik újra kalkulálása, ami azért vélhetően kellemes „kötelezettséget” jelent majd számukra, mivel várhatóan sokaknak csökken majd jelentősen az éves biztosítási díja, illetve a szerződések nagy részét érintő alacsony négyzetméter árak is a helyükre kerülnek a szerződések optimalizálásával - megszüntetve így az alulbiztosítás kockázatát. Egyes szereplők emellett abban bíznak, hogy a jelenleg sokszor fedezethiányos lakásbiztosítási szerződésüket naprakészre aktualizáló és új fedezeti körökkel bővítő lakástulajdonosok esetében a díjszint legalább megőrizhető lesz.

Kiélezett helyzetbe került a piac

Mindez jót jelent a lakások tulajdonosainak, illetve mindazoknak a biztosítótársaságoknak, akik a kampányban várhatóan növelni tudják lakásbiztosítási szerződéseik számát. Ugyanakkor komoly probléma is keletkezik más - az anyavállalati  profitelvárásoknak és a 2024-ben minden bizonnyal csökkenő befektetési eredményeknek már egyébként is kitett - a szerződéseik és ezzel üzemi és biztosítástechnikai eredményük jelentős részét elvesztő biztosítótársaságoknál, melyek így más biztosítási termékeik árának növelésére és/vagy drasztikus költségcsökkentésre kényszerülhetnek a jövőben.

biztosítótársaságok adózott eredménye, nyeresége Magyarországon

 

Amennyiben megvizsgáljuk az egyes biztosítók (a fenti ábrán látható) jelenlegi költséghányadát és az ezek mellett elért profitokat, könnyen beláthatjuk, hogy sok társaság esetében komoly üzleti és egyben financiális problémát okozhat az állománydíjak drasztikus csökkenésese és az ügyfelek esetleges elvándorlása, mivel a profitok mértéke sok esetben a lakásbiztosításokon elért eredményt közelíti. A lakásbiztosítások 40% alatti, kedvező kárhányaduknak és magas díjaiknak köszönhetően a profittermelő képességük mellett jelentős költséget is elviselnek a biztosítótársaságok éves költségeiből.

A mintegy 3,3 millió magyarországi lakásbiztosítás után 2023-ban több mint 190 milliárd forintnyi díjat szedtek be a hazai biztosítók. Ez 57.500 forintos átlagdíjat jelentett lakásbiztosításonként. Az előrejelzések szerint a díjak minimum 20-30%-os csökkenése várható márciusban, ami igen komoly hatással lehet a piacra. A legtöbb szerződés díja, tehát nagyrészt csökkenthető lesz, ami azt jelenti, hogy a  lakosság tényleges megtakarítása csak attól fog majd függeni, hogy hány ügyfél él majd a márciusi váltás és optimalizálás lehetőségével.

Új megoldások kellenek

Amennyiben a márciusi eredményeknek köszönhetően átalakul a piac és a díjak - biztosítási összegek emelkedése mellett - visszaesnek az 1-2 évvel ezelőtti szintre, a biztosítók számára megkerülhetetlen lesz az olyan programok elindítása, mint a 2023-ban berobbant és már konkrét üzleti megoldásokkal jelentkező mesterséges intelligencia integrációja (melynek alkalmazásával bizton növelhetők az értékesítési eredmények), vagy például a lakosság biztosítási termékekkel kapcsolatos - jelenleg döcögősen haladó - edukációs programjának a kidolgozása és bevezetése. Ez utóbbi természetesen lassú folyamat, de amennyiben el sem kezdődik, jövőbeli hatására sem számíthat a szektor.

Emelheti-e a kötelező biztosítás díját a lakásbiztosítási kampány?

A díjverseny hatására jelentősen csökkenhet a különböző termékek biztosítótársaságokon belüli, keresztfinanszírozási képessége. Ez a lakás-, kötelező gépjármű-felelősség- és CASCO biztosítással is rendelkező társaságok esetében okozhat kényszerű díjemelést és kiújuló versenyt. A Holkössekbiztositast.hu szerint, emiatt az ügyfeleknek is fokozott figyelemmel kell majd kísérniük a jövőben egyéb biztosításaikat is.  

Egyszerű lesz a lakosság dolga a kampányban

Az MNB - a Gazdaságfejlesztési Minisztériummal együttműködve - az elmúlt években megteremtette a kereteket ahhoz, hogy a lakosság számára ne csak a biztosítási díjak kerülhessenek optimalizálásra márciusban, de biztosítási szerződéseik által nyújtott szolgáltatások szintje is jelentősen emelkedjen.

Márciusban a lakástulajdonosok az ingóságaik és az épületük (lakásuk) biztosítási összegét, minden bizonnyal úgy tudják majd növelni - és ezzel a valós újjáépítési, pótlási értékre biztosítani - hogy ez nem jelent majd számukra díjemelkedést(!). E mellett nagy számban választhatják majd a szolgáltatásaiban és kárrendezési paramétereiben is kedvezőbb, az un. Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási termékeket is (MFO-kat), melyek mára szinte minden biztosító kínálatában megjelentek. Ezeknél a fogyasztóbarát termékeknél egyébként a biztosítók már meghirdették márciusi díjaikat és több biztosító is jelentősen csökkentette díjait, amiből már egy agresszív kampánystratégia körvonalazódik márciusra.

Az alkuszok igyekeznek alkalmassá tenni rendszereiket a várható rohamra

A lakásbiztosítások tulajdonosai számára, a biztosítók ügyfélszolgálatai, tanácsadói, a függő és független ügynökök és természetesen az összehasonlító portálok is rendelkezésre állnak majd márciusban. Az utóbbiak esetében el kell mondani, hogy még egyik online szereplő sincs megfelelően felkészülve a kampányra, mivel a lakásbiztosítási szerződések összehasonlítása eddig nem volt fókuszban az alkuszi oldalakon. A márciusban várható ügyfélaktivitáshoz mérhető terhelést a 2000-es évek elején futó kötelező gépjármű felelősségbiztosítási kampányok óta nem látott az online piac. Jelenleg az oldalak kampányverzióinak elkészítése folyik, de a társaságoknak ezzel párhuzamosan kell megoldaniuk a termékajánlások és megjelenítések és működések korábbi problémáit is. Amennyiben ez sikerül, akkor az ügyfelek mellett az online alkuszok lehetnek a márciusi kampány legnagyobb nyertesei. Hogy melyik alkuszi, vagy melyik biztosító oldalán érdemes kalkulálni a márciusi lakásbiztosítási kampányban, azt a Holkössekbiztosítást.hu mutatja meg számunkra, ahol az egyes szereplők elérhetőségét és az ügyfelek számára kínált szolgáltatásait is áttekinthetjük előzetesen. Így a lehető legkönnyebben tudunk magunknak alkuszt/biztosítót választani.   

A lakásbiztosítási elemzés szakmai támogatója a Biztosítási Elemző Központ (BEK)

Folyamatosan csökken idehaza a regisztrált álláskeresők száma

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat legfrissebb adatai alapján 2024. májusban is folytatódott a regisztrált álláskeresők számának folyamatos csökkenése, a regiszterben jelenleg mindössze 225,9 ezren szerepelnek, ami a rendszerváltás óta mért harmadik legalacsonyabb adat.
2024. 05. 28. 12:30
Megosztás:

Teszári Zoltán cége vásárolja meg a Telekom Romaniát

Romániai magyar üzletember, Teszári Zoltán cége vásárolja meg a Telekom Romániát - közölte hétfőn a Digi Romania.
2024. 05. 28. 12:00
Megosztás:

Nőtt a román GDP-arányos költségvetési hiány áprilisban

Románia GDP-arányos költségvetési hiánya 3,24 százalékra nőtt áprilisban - közölte a bukaresti pénzügyminisztérium hétfőn.
2024. 05. 28. 11:30
Megosztás:

Újabb jogszabályt hagyott jóvá az EU tanácsa

Az Európai Unió Tanácsa véglegesen jóváhagyta a nettó nulla kibocsátású iparról szóló jogszabályt, amelynek célja az, hogy az EU belső piaca alkalmas legyen megvalósítani az ipar szén-dioxid-mentességét - tájékoztatott az uniós tanács hétfőn.
2024. 05. 28. 11:00
Megosztás:

3 hasznos tanács, ha hosszú távra tervezel a napelemmel

A klímaváltozás által előidézett problémák egyre többeket sarkallnak egy fenntarthatóbb életvitelre. Már a kisebb lépésekkel, mint a komposztálással, vagy a nejlonzacskók kerülésével is sokat segíŧünk a természetnek, de vannak olyanok, akik a következő szintre emelik a fenntarthatóságot.
2024. 05. 28. 10:30
Megosztás:

Ennyit költ egy átlagos magyar ember a TV nézésre - És Ön?

Szinte minden háztartásban van legalább egy tévé, minden harmadik magyar két készülékkel is rendelkezik, viszont a legtöbben maximum 150 ezer forintot szánnak rá – derült ki egy friss kutatásból. A Hisense legújabb felmérése rávilágított arra, hogy a magyarok jelentős része továbbra is elsősorban hagyományos tévénézésre használja a készülékét, habár ez csökkenő tendenciát mutat 2022 ősze óta, miközben a streaming szolgáltatásokat többen használják. Új készülék vásárlásakor a magyaroknak az ár a legfontosabb szempont, de mindössze a megkérdezettek 17 százaléka tervezi új tévé beszerzését.
2024. 05. 28. 10:00
Megosztás:

A DTX előértékesítése 300%-os hozamot ígér, és ígéretes ártrenddel vonzza a Chainlink és XRP befektetőket

Az SEC jóváhagyta az Ethereum spot ETF-et 2024 májusának utolsó hetében, ami jelentős mérföldkövet jelent a befektetési táj számára a prominens altcoinok, például a Chainlink (LINK) és az XRP esetében.
2024. 05. 28. 09:30
Megosztás:

Az Algotech eladta a végső bónusz kör 30%-át, dominálva a Near Protocol és a Chainlink piacát

A blokklánc világában az innováció zúgása hallatszik, és az előértékesítések gyakran az első csatatér, ahol az ígéretes projektek bemutatják potenciáljukat. Az Algotech, az előértékesítési piac feltörekvő csillaga, nemrégiben azzal került a hírekbe, hogy eladta végső bónuszkörének megdöbbentő 30%-át, ezzel magára hagyva olyan jól ismert szereplőket, mint a Near Protocol és a Chainlink. Nézzük meg közelebbről, mi teszi az Algotechot ilyen lenyűgöző erővé.
2024. 05. 28. 09:00
Megosztás:

Kicsit erősödött a forint

Halvány erősödést ért el kedd reggelre a forint a főbb devizákkal szemben az előző délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2024. 05. 28. 08:30
Megosztás:

Letették a Nyíregyházi Iparfejlesztési Alap beruházásában megvalósuló Multifunkciós termelő és logisztikai inkubátor alapkövét

A Nyíregyháza városával hagyományosan jó kapcsolatra és együttműködésre alapozva a XANGA Cégcsoport és Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata – az MFB Invest Zrt-vel együttműködésben - létrehozta a Nyíregyházi Iparfejlesztési Alapot, amely a közösen kialakított fejlesztési stratégia mentén valósít meg több beruházást. Ez a projekt is ennek az együttműködésnek az eredménye.
2024. 05. 28. 08:00
Megosztás:

Nancy Pelosi a FIT21 kriptovaluta törvény mellett szavazott, elindul a kripto rally – készülj ezekkel a top altcoinokkal

Egy monumentális mérföldkő a kriptovaluta piacon az Egyesült Államokban. A Képviselőház elfogadott egy jelentős kriptovaluta törvényt, amely egyértelmű szabályozási keretet hoz létre az iparág számára. A törvényjavaslat kétpárti támogatást kapott, 71 demokrata, köztük Nancy Pelosi, szavazott mellette. Ez a bikapiaci kriptohír kiemeli a befektetési osztály változó megítélését.
2024. 05. 28. 07:00
Megosztás:

Változásokat jelent be a Train Hungary vezetőségében a GRAMPET Csoport Călin Grațian vezérigazgató menesztését követően

A GRAMPET Csoport, Közép- és Délkelet-Európa legnagyobb román tulajdonú magánvasúti holdingja bejelentette, hogy változások történtek a vállalatcsoporthoz tartozó, többek között Magyarországon, Horvátországban és Szlovéniában működő Train Hungary vezetőségében.
2024. 05. 28. 06:30
Megosztás:

Nyíregyházán építkezik a Xanga csoport

Termelő és logisztikai inkubátorcsarnok épül a Xanga csoport és Nyíregyháza önkormányzatának együttműködésében a város ipari parkjában, a mintegy négymilliárd forint értékű befektetés alapkövét hétfőn tették le a nyírségi megyeszékhelyen - közölte a cégcsoport az MTI-vel.
2024. 05. 28. 06:00
Megosztás:

Furcsa számok és a viszontbiztosítók

Furcsa számokat olvashattunk az elmúlt napokban az amerikai gazdasággal kapcsolatban. Miközben a 2008-2009-es válság óta a legtöbb háztartás tart részvényt (62 százalék, Gallup), addig az amerikaiak fele (49 százalék, Guardian) gondolja azt, hogy az amerikai piacok idén eddig csökkentek, miközben pl. az S&P500 eddig 11,4 százalékot emelkedett.
2024. 05. 28. 05:30
Megosztás:

Partneri együttműködést kötött az Auchan és az MLSZ

Játszani csak szívből. Vásárolni csak OKAuchan.” szlogennel kötött partneri együttműködést az Auchan és az MLSZ, amelynek keretében a kiskereskedelmi lánc hivatalosan is a magyar labdarúgó-válogatott partnere az idei Európa-bajnokság ideje alatt. Május 27. és július 14. között a Bizalomkártyás vásárlók 10 000 forint feletti vásárlás esetén napi és heti nyereményjátékokon vehetnek részt, a kampány végén pedig valamennyi vásárló között 1 millió Bizalompontot is kisorsolnak, ami egy az egyben levásárolható.
2024. 05. 28. 05:00
Megosztás:

Minden, amit a mikrotanúsítványokról tudni érdemes

Új kategória jelent meg az elmúlt hónapokban az oktatási palettán, a mikrotanúsítványok rendszere. Ezek olyan rövid képzések, amelyeken a résztvevők célirányosan fejleszthetik azokat az ismereteiket, készségeiket és kompetenciáikat, amelyekre a személyes és szakmai fejlődésükhöz szükségük van.
2024. 05. 28. 04:30
Megosztás:

Magyar program segíthet a meddő pároknak: ITT a Garantált Gyermek Program

A legfrissebb adatok szerint ma hazánkban 300.000 meddő pár él, a statisztikák pedig évről évre romlanak. A férfiaknál a nemzőképtelenség, a nőknél pedig a meddőség folyamatosan növekvő számú populációt érint és az elmúlt évtizedekben a nyugati típusú, modern társadalmak legjelentősebb súlyú betegségévé vált.
2024. 05. 28. 04:00
Megosztás:

Ekkora büntetést kell fizetni a CSOK Pluszra, ha megsértjük az előírásokat

A CSOK Plusz egy kedvező, legfeljebb 3 százalékos kamatozású támogatott lakáshitel, ráadásul tartozáselengedés is kapcsolódhat hozzá. A kedvezményekért cserébe azonban számos feltételt kell teljesítenünk, melyek megsértésekor büntetőkamattal növelten kell visszafizetnünk a kapott kamattámogatást és tartozáselengedést. A Bankmonitor szakértői kiszámolták ennek összegét.
2024. 05. 28. 03:30
Megosztás:

A legtöbb magyar ebbe a három országba utazik nyaralni idén!

Az Insura.hu legfrissebb felmérése szerint idén nyáron az ügyfelek 56 százaléka tervez külföldi utazást, többségük legalább egy hetes út keretében teszi majd ezt. A biztosításközvetítő társaság utasbiztosítási statisztikái szerint a nyaralási utazások az esetek felében Horvátországba, Olaszországba vagy Ausztriába irányulnak. Az utazni vágyók idén a tavalyinál 7-8 százalékkal magasabb utasbiztosítási díjakkal számolhatnak.
2024. 05. 28. 03:00
Megosztás:

A Dogecoin (DOGE) és Shiba Inu (SHIB) ára lemarad, miközben a Rollblocknak (RBLK) tízszeres nyereséget jósolnak júniusra

Számos altcoin piacán a kriptovaluták ára egyre ingadozóbbá válik. A mém érmék piacán a két vezető, a Dogecoin (DOGE) és a Shiba Inu (SHIB) konszolidációs jeleket mutat, amit a lendület hiányaként lehet értelmezni. Ezzel szemben egy másik előértékesítési érme azt jelzi, hogy ez lehet a legjobb kripto, amit ebben a negyedévben érdemes vásárolni. Ez az új gyöngyszem, a Rollblock (RBLK) vonzereje abban rejlik, hogy hogyan oldja meg az online játék világában felmerülő problémákat. Olvass tovább a részletes információkért!
2024. 05. 28. 02:30
Megosztás: