Észbe kapott a YouTube: Éleződik a globális tech cégek harca a podcast piac uralásáért - többszázmilliós hirdetési piac a tét

Az Apple és a Spotify mellett a Google is versenybe száll a podcast hirdetési piac súlyos dollármillióiért. A YouTube-on építenek új podcast platformot, integrálják a hirdetési rendszerükbe, sőt, akár többszázezer dollárral tömik ki a podcast készítőket. Mikor lép vajon a Facebook?

Észbe kapott a YouTube: Éleződik a globális tech cégek harca a podcast piac uralásáért - többszázmilliós hirdetési piac a tét

A YouTube Music zenei streaming app megjelenése után a podcast piacon is a Spotify és az Apple nyomába ered a kaliforniai videómegosztó szolgáltatás, méghozzá komoly tervekkel - derült ki a PodNews birtokába jutott belső dokumentumokból.

A podcast piaci hírekre szakosodott portálhoz eljuttatott belső használatú prezentációból egyértelműen kiderül, hogy a YouTube felületére integrált podcast lejátszó alkalmazás érkezik a közeljövőben, ráadásul nem babra megy a játék: a tavaly több mint 300 millió dolláros podcast hirdetési piacból szeretne szeletet hasítani ezzel a fejlesztéssel a Google, a YouTube tulajdonosa, miután a hirdetési technológiájukkal összehangolják a podcastokkal, nagy lépést téve a az audio hirdetési piac uralásáért is.

Sándorfy Adrián, a hazai Brocasterz podcast marketing ügynökség ügyvezetője szerint még épp jókor kapcsolt a YouTube, ha a 2021-es évben minden eddigi rekordot megdöntő podcast piac hirdetési pénzeire fáj a foga. A Podsights és az Inside Radio kutatásaiból kiderül ugyanis, hogy a tavalyi évben már csak az amerikai piacon 300 millió dollár felett pörgő audio hirdetési piac 2022-ben várhatóan további 18%-kal fog növekedni, ezzel a legdinamikusabban fejlődő digitális reklámozási alternatívát jelenti.

A Google már 2018 óta jelen van a podcast piacon, saját Google Podcasts nevű applikációjával, mely azonban nem tudott az Apple és a Spotify fejére nőni. A mostani döntés a cég erőforrás- és tudás-koncentrációjának tűnik: a meglévő podcast platform vegyítése a legnagyobb streaming platformon a Google Ads-szel, a legnagyobb online hirdetési rendszerrel logikus lépésnek tűnik a dollármilliókért folytatott harcban.

Ez a lépés pedig nem csak az amerikai, hanem a globális piacra, így a tavaly már 800.000 egyedi, aktív podcast hallgatót számláló magyar piacra is pezsdítően fog hatni - vallja Sándorfy Adrián podcast szakértő. A Spotify mellett ugyanis immár a legnagyobb streaming platform, a YouTube is olyan audio hirdetési rendszert fejleszt, mely bármelyik podcast készítőnek és bármelyik podcastekben hirdetni kívánó vállalkozásnak hamarosan elérhetővé válik. A 2020-as és 2021-es évek a Spotify podcast piaci felvásárlásaitól volt hangos: az Anchor podcast platform mellett megvásárolták a Megaphone nevű audio hirdetéskiszolgáló céget, valamint legutóbb a Podsights és Chartable nevű, kifejezetten podcast statisztikák kimutatására létrejött szoftvercégeket, mostanra pedig már egymilliárd dollár felett invesztáltak a podcast piac uralásába.

A YouTube által megszellőztetett 84 oldalas prezentációból kiderül, hogy a videómegosztó felületeire integrálva lehet majd podcast-eket hallgatni, könnyebbé teszik a műsorkészítőknek az epizódok feltöltését RSS feed alapján, beépítik a rendszer fejlett kereső-algoritmusaiba a podcast epizódokat, de a nagy durranást a hirdetési és analitikai rendszerrel való integráció jelenti.

A YouTube ismert arról, hogy olyan hirdetési modellt követ, amivel részben a műsorkészítőket is honorálja az ő műsoraik alatt lejátszott hirdetések után. Jelen esetben is ezzel lehet számolni.

Podcasteket eddig is nagy számban hallgattak a videómegosztón a felhasználók, de azok eddig videófájlokként feltöltött hanganyagok voltak, vagy kifejezetten az epizódhoz forgatott videós hibrid podcastek. Hirdetésekkel a Google Ads rendszerén keresztül eddig is meg lehetett jelenni a podcast videók előtt/alatt, de ez nem terjedt ki a kifejezetten audio formátumú hirdetéstípusokra, és a célzási lehetőségek sem voltak kifejezetten a podcast iparághoz igazítva - véli Sándorfy Adrián, aki jelenleg podcast ügynökségével közel 30 műsort készít, első sorban cégek számára.

Márciusi hírek szerint ráadásul olyannyira komolyan gondolja a YouTube a podcast piac meghódítását, hogy a független podcastkészítőket 50.000 dollárral, míg a nagyobb podcast ügynökségeket akár 300.000 dollárral is támogatja, hogy magas minőségű videós tartalmat is gyártsanak a podcast adásokhoz, ami bizony költséges feladat.

A videó és a podcast formátum keveredése már évek óta tartó trend Sándorfy Adrián szerint, számos nemzetközi és hazai podcast már képi tartalommal együtt is elérhető, akárcsak a hazai csúcstartó, Friderikusz Sándor podcast-je. A videókészítés a podcastekhez az egyik legerősebb podcast marketing eszköz is, mivel ezáltal teljesen más célközönséget lehet elérni, kiaknázva jelenleg is a YouTube videókra optimalizált algoritmusait - ezért is került be a videós marketing eszközök kiaknázása a Brocasterz “Nagy Podcast Marketing Útmutató” című szakcikkébe, mely ingyenesen elérhető minden tartalomkészítőnek.

Ezeket a kocsikat hozzák be most külföldről a használt autó importőrök

Júliusban a DataHouse adatai szerint 11 420 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami 17,9 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak 9 683-as értékét. Ezzel újabb szintet lépett a használtautó-import: 2022 májusa óta nem volt példa havi 11 ezer feletti számban regisztrált importautóra.
2025. 08. 08. 08:00
Megosztás:

Itt érheti meg építkezni az Otthon Start hitellel

Budapesten leginkább a külvárosi kerületekben van esély arra, hogy átlagos jövedelmi viszonyokkal olyan telket vásároljunk, amire az Otthon Start program kedvezményes hiteléből építkezhetünk – derül ki a zenga.hu ingatlanhirdetési portál adataiból. Az ország olcsóbb részein többnyire 10-20 millió forinttal kell számolnia annak, aki családi ház építésére alkalmas telket szeretne venni, de Budapest drágább kerületeiben könnyen 100 millió forint fölé kúszhat a vételár.
2025. 08. 08. 07:00
Megosztás:

Trendfordulót prognosztizál a szakértő a lakásépítések terén

Bár 2025 első félévében 15 százalékkal kevesebb lakás készült el, mint egy évvel korábban, a Mapei trendfordulót prognosztizál, különösen az építési engedélyek számának látványos növekedése és az Otthon Start Program közelgő indulása miatt.
2025. 08. 08. 06:00
Megosztás:

Accor: megjöttek az első féléves eredmények, az EBITDA 9,4%-kal növekedett

Az Accor, a világ vezető vendéglátóipari csoportja az idei év első felében változatlan árfolyamon az árbevétel 5,1%-os, illetve az EBITDA 9,4%-os növekedéséről számolt be.
2025. 08. 08. 05:00
Megosztás:

Munkahelyek után költözünk: Kelet-Nyugat tengelyen mozog a magyar munkaerő

A belföldi mobilitást leginkább a munkahelyváltás (35 százalék), új élmények keresése (30 százalék) és családi okok (20 százalék) motiválják, míg a külföldi munkavállalás esetében a magasabb bérek, nyelvtanulási lehetőségek és a nemzetközi tapasztalatszerzés a fő hajtóerők. Országon belül elsősorban a keleti régiókból a nyugati országrészekbe történő elvándorlás a jellemző továbbra is, amit a bérek közötti különbségek, az ipari beruházások földrajzi koncentrációja és a lakhatási költségek eltérései is erősítenek.
2025. 08. 08. 04:00
Megosztás:

Júliusi viharok a számok tükrében: közel 400 millió forintos a legnagyobb kár a Generali Biztosítónál

Az elmúlt években egyre gyakrabban szembesülhettünk szélsőséges időjárási eseményekkel, és az ezek által okozott károkkal. A Generali Biztosítóhoz a július 7-i héten közel 20.000 elemi kárbejelentés érkezett, mely az intenzitását tekintve rekord méretűnek számít: egy normál időszakot nézve általában másfél hónap alatt éri el ezt a mennyiséget a kárbejelentések száma a biztosítónál.
2025. 08. 08. 03:00
Megosztás:

Érdemes-e befektetni olyan projektekbe mint a Pistolo online?

Az online kaszinóipar az elmúlt évtizedben olyan mértékű növekedést ért el, hogy ma már lehetőség nyílik különböző platformokba való befektetésre.
2025. 08. 08. 02:32
Megosztás:

GenAI a pénzügyi szektorban: kihívások, lehetőségek és a sikeres adaptáció kulcslépései

A mesterséges intelligencia (AI) iránti kezdeti lelkesedést mára felváltotta egy pragmatikusabb megközelítés, a vállalatok az új technológia kapcsán egyre inkább a kézzelfogható és mérhető eredményekre fókuszálnak. A Deloitte szakértői konkrét tanácsokat adnak, hogy hogyan navigálhatnak a pénzügyi vezetők (CFO) a generatív AI (GenAI) bevezetésének kihívásai között, és miként érhetnek el mérhető üzleti értéket a technológia segítségével.
2025. 08. 08. 02:00
Megosztás:

Szeretnéd, ha a nyugdíjad 28.500 Ft-nál több lenne? Akkor mutatjuk mi a megoldás!

Magyarországon jelenleg az állami nyugdíjakat a munkavállalók béréből levont járulékokból finanszírozzák. A rendszer fenntarthatósága alapvetően attól függ, hogyan változik a lakosság korösszetétele:
2025. 08. 08. 01:00
Megosztás:

Külföldre utazol? Készíts ki napi 716 forintot!

A nyár első két hónapjában 716 forint volt a megkötött utasbiztosítások átlagdíja, ami szinte teljesen megegyezik az az előző év hasonló időszakában mért 710 forintos szinttel – derül ki az Insura.hu biztosításközvetítő társaság legfrissebb adataiból. A külföldre utazók több mint fele az idei szezonban három országot választott célpontnak: 25 százalékuk Horvátországban, 18 százalékuk Olaszországban, míg 10 százalékuk Ausztriában nyaralt.
2025. 08. 08. 00:05
Megosztás:

Ezek a lokációk és ingatlantípusok lehetnek az otthon start program nyertesei

Egyre inkább erősödő keresletet generál a használt lakások piacán a szeptembertől elérhető fix 3 százalékos lakáshitel lehetősége.
2025. 08. 07. 23:00
Megosztás:

SZÉP-kártya a magyar családok szolgálatában – idén júniusban 44 milliárd forintot költöttek a kártyabirtokosok belföldi kikapcsolódásra

A kormány a SZÉP-kártyán keresztül kiemelten támogatja családok gondtalan pihenését, emellett a hazai turizmust és a gazdaságot is erősíti a kereslet növekedésén és a fogyasztás bővülésén keresztül. A SZÉP-kártya a 2024-es rekordévet követően idén is a belföldi turizmus egyik legfontosabb hajtóereje: 2025 júniusában az előző évit közel 27%-kal túlszárnyalva 44,4 milliárd forint feltöltés került a SZÉP-kártyákra. A költések összesen mintegy 44,2 milliárd forintot tettek ki, közel 14%-kal felülmúlva a tavalyi felhasználást. A pihenni vágyók egyre több helyen használhatják SZÉP-kártyájukat: az elfogadóhelyek száma 7,5%-kal nőtt tavaly júniushoz képest, ezzel megközelítette a 158 ezret.
2025. 08. 07. 22:00
Megosztás:

Jó úton halad stratégiai céljai felé a Generali: erős negyedévet tudhat maga mögött a biztosító csoport

A nemzetközi Generali Csoport bruttó díjbevétele elérte a 50,5 milliárd eurót (+0,9%), főként a nem életbiztosítási (P&C) (+7,6%) szegmens növekedésének köszönhetően.
2025. 08. 07. 21:00
Megosztás:

Váratlan növekedés a kínai importban

Kína külkereskedelmi mérlege júliusban 98,2 milliárd dolláros többletet mutatott, elmaradva a 104,7 milliárdos várakozásoktól.
2025. 08. 07. 20:00
Megosztás:

Visszájára sülhet el a hongkongi stabilcoin törvény?

A szigorú KYC szabályok aggodalmat keltenek az iparágban. Hongkong augusztus 1-jén életbe léptette a világ egyik első stabilcoin-szabályozását, amivel a város digitális eszközök globális központjává válását tűzte ki célul. Azonban a véglegesített ügyfélazonosítási (KYC) követelmények komoly visszhangot váltottak ki az iparági szereplők körében – sokan attól tartanak, hogy az új szabályok a stabilcoinok használatának visszaesését és a régió versenyképességének csökkenését okozhatják.
2025. 08. 07. 19:00
Megosztás:

Vegyes második negyedéves eredmények a Magyar Telekomtól

Az Erste szektorelemzője augusztus 7-én tette közzé a Magyar Telekom második negyedéves eredményéről szóló véleményét. Az elemzés főbb megállapításai:
2025. 08. 07. 18:00
Megosztás:

Nyereséges lett a Disney streaming üzletága

A Disney 23,65 milliárd dollár bevétellel zárta az előző negyedévét, ami minimálisan, 3 millió dollárral maradt csak el az elemzői várakozásoktól.
2025. 08. 07. 17:00
Megosztás:

Olaszország szépségei: kirándulások és kalandok kicsiknek és nagyoknak

Európa szívében az "olasz csizma" igazán vonzó célpont azoknak, akik kalandos utazásokra vágynak. Az ország lenyűgöző tájai, gazdag történelme és kultúrája teszi világszerte közkedveltté.
2025. 08. 07. 16:00
Megosztás:

A bálázóalkatrészek jelentősége a mezőgazdaságban

A mezőgazdaságban sok múlik azon, hogyan használjuk fel a rendelkezésre álló erőforrásokat és milyen eszközöket alkalmazunk.
2025. 08. 07. 15:00
Megosztás:

Hogyan válasszuk ki a tökéletes kerítést?

Az otthonunk környezetéhez illeszkedő kerítés kiválasztása nem egyszerű feladat. A kerítések szerepe messze túlmutat az esztétikumon; fontos eleme a privát szféra fenntartásának és a biztonság növelésének. Milyen szempontokat vegyünk figyelembe? Nézzünk meg néhány kulcsfontosságú tényezőt, amelyek segíthetnek a döntésben.
2025. 08. 07. 14:00
Megosztás: