Fogyasztói bizalom szükséges a szilárd, versenyképes pénzügyi rendszerhez
Kiemelte, a kormány több intézkedést tett és tesz a jövőben is azért, hogy erősödjön a fogyasztói bizalom a pénzügyi rendszer iránt.
Fontosnak nevezte az államtitkár, hogy a fogyasztó eligazodjon a pénzügy szektorban, és tudjon megfelelő döntéseket hozni.
Túri Anikó felidézte, hogy előírták a bankoknak az edukációs levél kiküldését az ügyfeleknek. A bankoknak október 1. és december 31. között tájékoztatniuk kell a fogyasztókat közérthetően arról, hogy ha a folyószámlán lévő pénzükből kockázatmentes befektetés révén állampapírokat vásároltak volna, mekkora hozamra tehettek volna szert.
Megjegyezte, ezzel az intézkedéssel a pénzügyi edukációban egyet előre léptek, mert eddig a fogyasztókat a plusz költségektől védték, most az elmaradt haszonra, a megtakarítás értékállóságára hívják fel a figyelmet.
Túri Anikó a fogyasztói bizalom erősítését célzó kormányzati intézkedések között említette a lakásbiztosítást érintő szabályozást is, amelynek hatása 2024-ben lesz érezhető. Egy kormányrendelet előírja, hogy 2024. tavaszán lakásbiztosítási kampányt kell indítani. Ezzel lehetőséget teremtenének arra, hogy költségmentesen felmondhatóvá váljon a lakásbiztosítás a március elsején induló egy hónapos kampányidőszakban - mondta az államtitkár.
Megjegyezte, ettől a verseny élénkítését várják, és arra számítanak, hogy modernizált, megújított lakásbiztosítási termékek árasztják el a piacot.
Az államtitkár jelezte, a minisztériumban dolgoznak a fogyasztói bizalom erősítésén a befektetési alapok iránt is, egyebek közt azzal, hogy a portfólió összetételét jobban tükröző elnevezést alakítsanak ki.
Túri Anikó elmondta, a pénzügyi edukációban több korosztályt, így a diákokat, a felnőtt lakosságot, az idősebbeket, nyugdíjasokat egyaránt el szeretnék érni, és hangsúlyt helyeznek a vállalkozási ismeretekre, a kkv-k pénzügyi tudatosságának erősítésére is.