Három szarvashiba, amit egy vállalkozás elkövethet az online marketingben

Megvan a termék vagy szolgáltatás, amire úgy tűnik kereslet is akad, megvan egy alap ügyfélkör, megvannak a jó munkatársak, szép munkakörnyezet, de mégis úgy érezzük, hogy valami lehetne jobb a vállalkozásunk üzletmenetében? Így van, az online marketing!

Három szarvashiba, amit egy vállalkozás elkövethet az online marketingben

Semmit sem érnek a jó ötletek, termékek, szolgáltatások, ha nem tudjuk azt eljuttatni a megfelelő emberekhez, vásárlókhoz, valamint ha nem tudjuk egyre növelni ezt a kört. Ebben segít az online marketing.

Miért fontos az online marketing a vállalkozások számára?

Ezáltal válnak láthatóvá az interneten, amire ma mind nagyobb szükség van. Szinte igazsággá válik az a mondat, hogy ami nincs fenn az interneten, az nem is létezik. Átvitt értelemben és a kereskedés szempontjából ez biztosan így van. Lassan nincs olyan tevékenységünk, melyet ne tudnánk online elintézni, emiatt több időt töltünk az internet böngészésével, ott ér el minket a legtöbb reklám.

Az, hogy az online marketing létfontosságú természetesen egyre több vállalkozás számára válik egyértelművé, ami azt is jelenti, hogy hatalmas a verseny az interneten a vásárlók kegyeiért. Egyre esztétikusabb, informatívabb és interaktívabb honlapok születnek, nem könnyű kitűnni ezek között. Gondoljunk például a chatbotra, amivel szinte az elő beszélgetést szimulálja egy szoftver, segítve abban, hogy a vásárló megszólítva érezze magát, sőt merjen kérdezni is. És ez csak egy eszköz a sok közül. Nézzük, mi minden áll még a rendelkezésünkre és hol hibázhatunk ezek használatakor!

Mi az online marketing három fő hibalehetősége?

1. Ha egyáltalán nem foglalkozunk vele

Ha úgy gondoljuk, hogy weblapunk, Facebook-oldalunk már van, ezek majd működnek maguktól, a vásárlóink rátalálnak maguktól, akkor nagy tévedésben vagyunk. Önmagukban olyanok, mintha rendeznénk egy baráti összejövetelt, készülnénk étellel, itallal, kicsinosítanánk a lakást, csak épp a vendégeket elfelejtenénk meghívni. Sok pénzt áldozunk tehát ezekre a külön-külön is hasznos és a vendégséghez szükséges eszközökre, tevékenységekre csak épp a célunkat nem érjük el, mert a vendégek nem tudnak az eseményről.  Az online marketing magas szakmai szintű művelése létszükséglet minden vállalkozás számára, mert segít célba juttatni a vállalkozás hírét, termékét, segít meghívni a vendégeket, sőt a lehető legtöbbféle módon hívogatja az ügyfeleket.

2. Ha nincs stratégia

Az online marketing számos olyan eszközt ad a kezünkbe, melyekkel célzottan, több területen és szerteágazóan lehetünk képesek népszerűsíteni a vállalkozásunkat. Ahogy a bevezetőben is olvashattuk, ma már annyi inger ér minket az interneten, hogy egyre nehezebben ragadja meg a figyelmünket egy-egy weblap. Az online marketing eszközei abban segítenek, hogy a megfelelő helyen és időben, a megfelelő célcsoport számára jelenjenek meg vállalkozásunk hirdetései. Melyek ezek az eszközök?

Az egyik ilyen eszköz a Facebook, ahol akár magunk is generálhatunk fizetett hirdetéseket, kiemelhetünk bejegyzéseket. Ám ha ezek nem egy folyamat részei, csak vaktában lövöldözünk, és a pénzünket sem fektetjük be eredményesen. Szakemberek segítségét kérve hirdetési kampányokat szerkeszthetünk, melyek már célzottan segítenek a vásárlók szerzésében és megtartásában. Egy könyvkiadó esetében például ez azt is jelentheti, hogy szinte a könyv kiadóba érkezésétől, szerkesztésétől kezdve végigkísérhetik a bejegyzések az elkészülés folyamatát, akár egy-egy részlet megosztásán keresztül, vagy egy nyelvhelyességi kérdés megvitatásán keresztül. Így mire a nyomdából megérkezik a könyv, a leendő vásárlók már tűkön ülve várják, hogy megvehessék, hiszen több hete fokozatosan szereznek róla benyomásokat, ismerkednek vele. Így már a termék elkészülte előtt felkelthetjük iránta az érdeklődést.

A manapság sokat emlegetett keresőoptimalizálás (SEO) a másik megkerülhetetlen eszköz, hiszen enélkül lehet bármilyen esztétikus és informatív weblapunk, a Google „magától” nem az első keresési találatok között fogja megjeleníteni. A SEO-ban jártas szakemberek folyamatos munkával azon dolgoznak, hogy ha egy adott termékre vagy szolgáltatásra valaki rákeres a Google-ben, akkor lehetőleg a mi vállalkozásunk weblapját találja meg. A jó weblap tehát SEO nélkül nem lesz eredményes.

A Google-ben is hirdethetünk, ám itt is ugyanaz az elv érvényes, mint a Facebook esetében. Ha nincs kidolgozott, jól targetált marketingstratégiánk, akkor nem érjük el a célunkat a hirdetésekkel. Ma már rengeteg online marketinggel foglalkozó iroda áll rendelkezésünkre, mindenképp kérjünk segítséget a stratégia kialakításához!

3. Ha csak fizetett hirdetésekben gondolkodunk

Az előbbiekből jól látható tehát, hogy egy-egy egyszeri Google- vagy Facebook-hirdetés nem fogja meghozni a kívánt eredményt, hiszen ezek csak addig fejtik ki a hatásukat, amíg fizetünk. Célunk természetesen, hogy az egyszeri vásárlóból visszatérő vagy törzsvásárló legyen. Ehhez folyamatos kapcsolattartás szükséges, folyamatosan szem előtt kell lennünk. A keresőoptimalizálás ezzel szemben hosszútávon képes a népszerűsítésre.

Ha belevágunk és áldozunk rá, hamar látni fogjuk az eredményét.

Fél évben belül NAV ellenőrzésre számít a cégek többsége

Az európai kereslet visszaesése és a digitális átállás miatt aggódnak leginkább a hazai vállalatok – mutat rá az EY közel 200 pénzügyi és adóvezető körében készített felmérése. A tanácsadó cég éves adókonferenciáján bemutatott kutatásából kiderül, hogy a megkérdezett társaságok többsége fél éven belül adóellenőrzésre számít.
2025. 11. 21. 07:30
Megosztás:

Az EP-nek haladéktalanul meg kell kezdenie az ukrajnai korrupciós ügyek kivizsgálását

Elképesztőnek és példátlan demokratikus visszaélésnek nevezte csütörtökön Deutsch Tamás a Fidesz európai parlamenti képviselője, hogy az Európai Parlament többsége nem engedte napirendre venni az Ukrajnában napokban kirobbant korrupciós ügyek megtárgyalását.
2025. 11. 21. 06:30
Megosztás:

184 milliárd forintos adózás előtti eredménnyel zárta az év első három negyedévét az MBH Bank

Az MBH Bank eredményesen zárta a 2025-ös év első kilenc hónapját: a társaság továbbra is magas jövedelmezőséggel, szilárd tőkemegfeleléssel és likviditási pozícióval rendelkezik. A bankcsoport az idei év első kilenc hónapjában jelentős, több mint 184,3 milliárd forintos korrigált adózás előtti eredményt ért el, a korrigált tőkearányos megtérülési mutatója pedig 18,1%.
2025. 11. 21. 05:30
Megosztás:

Az érdeklődő vállalkozók már jelentkezhetnek a SEED Alapítvány Országos Vállalkozói Mentorprogramjára

Személyes támogatással, valódi tapasztalattal, bizonyított eredményekkel folytatódik a Kormány és az Európai Unió társfinanszírozásával, 1,5 milliárd forintos keretből megvalósuló Országos Vállalkozói Mentorprogram. A program 2025 és 2027 között 400 hazai vállalkozó személyre szabott fejlesztését és mentori támogatását célozza, kiemelt figyelemmel a női, fiatal, generációváltó és társadalmi vállalkozásokra. Az érdeklődő vállalkozók a https://seed.hu/szintlepes/ weboldalon jelentkezhetnek a mentorprogramra.
2025. 11. 21. 05:00
Megosztás:

A Waberer’s csoport kivásárolja a Magyar Posta Biztosító kisebbségi tulajdonosát

A Waberer’s csoport kivásárolja a Magyar Posta Biztosító Zrt. kisebbségi tulajdonosát, és 100 százalékos tulajdonrészt szerez a biztosítóban - tette közzé a Waberer’s International Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
2025. 11. 21. 04:30
Megosztás:

Mennyire gondolkodik előre és gondoskodik magáról a magyar?

Az Öngondoskodási Index 2025 kutatás szerint a tudatos pénzügyi tervezés egyre inkább beépül a mindennapokba. A magyar lakosság pénzügyi tudatossága tovább erősödik, és ez leglátványosabban a fiatalok körében figyelhető meg.
2025. 11. 21. 04:00
Megosztás:

Átadták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjakat

Átadták a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díjakat csütörtökön a Nemzetgazdasági Minisztériumban (NGM), az idén három diák, öt pedagógus és egy oktatási intézmény részesült az elismerésben.
2025. 11. 21. 03:30
Megosztás:

Horvátországban tovább bővül az árstopos termékek listája

A horvát kormány hetvenről százra növelte az árstoppal érintett termékek, illetve termékkategóriák számát - közölte a kabinet ülését követően Ante Susnjar gazdasági miniszter, a döntéssel a magas megélhetési költségek által leginkább sújtott fogyasztókat szeretnék segíteni.
2025. 11. 21. 02:30
Megosztás:

Karácsonyi hal árak 2025

Milyen karácsonyi hal árak várnak ránk idén? Élőponty kiló ára, szeletelt ponty ára. Hány forint egy kiló harcsa vagy épp afrikai harcsa 2025 karácsonyán? Cikkünkből minden kiderül.
2025. 11. 21. 02:00
Megosztás:

Siess, ha pénzt akarsz! Januártól szigorodik a hitelfelvétel

Januártól életbe lépnek azok az új JTM-előírások, amelyek szigorítják a lakáshitelezést, és különösen a nettó 600–800 ezer forint közötti jövedelemmel rendelkező ügyfeleknél eredményezhetnek érezhető hitelösszeg-csökkenést. De mire kell most igazán figyelni?
2025. 11. 21. 01:00
Megosztás:

Így spórolhatsz legálisan 40%-ot a fűtés költségeden!

Magyarországon az alacsonyabb bevételű háztartások átlagosan költségvetésük 14 százalékát költik energiára, miközben az épületek 70 százaléka nem megfelelően szigetelt.
2025. 11. 21. 00:30
Megosztás:

Francia-magyar együttműködés az európai agrárium jövőjéért

Fenn kell tartani a jelenlegi uniós agrártámogatási rendszert és meg kell őrizni a gazdáknak járó forrásokat, ebben a küzdelemben hazánk számít Franciaországra is – közölte Nagy István agrárminiszter, aki Annie Genevard-ral, a Francia Köztársaság mezőgazdaságért, élelmiszeriparért és élelmiszer-szuverenitásért felelős tárcavezetőjével tárgyalt csütörtökön Párizsban, az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint.
2025. 11. 20. 23:30
Megosztás:

Digitap ($TAP) árfolyam-előrejelzés 2025, 2026, 2030

Ahogy a valódi felhasználói hasznosságra építő tokenek egyre több figyelmet kapnak a pusztán spekulatív eszközökkel szemben, a kriptopiac új szakaszba lép.
2025. 11. 20. 23:00
Megosztás:

Új hatóanyaggyártó üzemet avatott az Egis

Az Egis Gyógyszergyár Zrt. Budapesten átadta 112 éves történetének egyik legjelentősebb hatóanyaggyártási fejlesztését. A vállalat saját forrásból finanszírozott, 30 milliárd forintos új üzemében egy globálisan vezető készítmény hatóanyagának gyártását végzi majd - tájékoztatta a társaság csütörtökön az MTI-t.
2025. 11. 20. 22:30
Megosztás:

PEPE Coin bálna most egy olyan altcoinba önti a pénzét, amelynek tokenfeloldása 2035-re tolódott

Egy legendás PEPE-bálna, aki korábban 36 millió dollárnyi nyereséget realizált, most agresszívan halmozza fel az Aster (ASTER) tokent, miközben a projekt szigorítja tokenfeloldási ütemtervét, és az árfolyam jóval a Binance-alapító CZ átlagos belépési ára fölött forog.
2025. 11. 20. 22:00
Megosztás:

463 millió dollár tűnt el? A Bitcoin ETF súlyos veszteséget szenvedett, miközben a befektetők a Digitap ($TAP) 2 millió dolláros előértékesítésének biztonságába menekülnek

Rekordot döntő, 463 millió dolláros tőkekiáramlás rázta meg a BlackRock Bitcoin ETF-jét, ami megingatta a kriptopiacot. Ez a jelentős eladási hullám árcsökkenést okozott a főbb kriptovaluták, így a BTC és az ETH esetében is.
2025. 11. 20. 21:00
Megosztás:

A Franklin Templeton XRP ETF-je akár 150–250 millió dolláros első napi forgalmat is elérhet – állítja egy elemző

Az XRP közösség nagy figyelemmel kíséri, ahogy a globális vagyonkezelő óriás, a Franklin Templeton felkészül a spot XRP ETF-je, az EZRP elindítására.
2025. 11. 20. 20:30
Megosztás:

Alsóbbrendű utakat újítanak fel Nógrád vármegyében

Négy és öt számjegyű utakat újít fel Nógrád vármegyében a Magyar Közút Nonprofit Zrt., több mint 37 kilométernyi mellékút teljes körű felújítását indították el 20 útszakaszon a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Plusz keretében - tájékoztatta a társaság csütörtökön az MTI-t.
2025. 11. 20. 20:00
Megosztás:

Stabil a magyar nagyvállalatok beruházási kedve

A magyar nagyvállalatok nagyobb része stabil fejlesztési kedvvel kezdi a következő évet, 52 százalékuk tervez beruházást egy éven belül - közölte a K&H csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 20. 19:30
Megosztás:

A vállalatok közel fele küzd a munkaerő megbízhatatlanságával Magyarországon

A fizikai munkavállalók megbízhatósága ma a magyar munkaerőpiac egyik legégetőbb kérdése – derül ki a Jobtain kutatásából, amely több mint száz HR-szakember és vezető részvételével készült. A válaszadók 88%-a a megbízhatóságot nevezte meg a legfontosabb kiválasztási szempontként, megelőzve a fizikai állóképességet (60%) és a szakmai tapasztalatot (54%).
2025. 11. 20. 19:00
Megosztás: