Három szarvashiba, amit egy vállalkozás elkövethet az online marketingben

Megvan a termék vagy szolgáltatás, amire úgy tűnik kereslet is akad, megvan egy alap ügyfélkör, megvannak a jó munkatársak, szép munkakörnyezet, de mégis úgy érezzük, hogy valami lehetne jobb a vállalkozásunk üzletmenetében? Így van, az online marketing!

Három szarvashiba, amit egy vállalkozás elkövethet az online marketingben

Semmit sem érnek a jó ötletek, termékek, szolgáltatások, ha nem tudjuk azt eljuttatni a megfelelő emberekhez, vásárlókhoz, valamint ha nem tudjuk egyre növelni ezt a kört. Ebben segít az online marketing.

Miért fontos az online marketing a vállalkozások számára?

Ezáltal válnak láthatóvá az interneten, amire ma mind nagyobb szükség van. Szinte igazsággá válik az a mondat, hogy ami nincs fenn az interneten, az nem is létezik. Átvitt értelemben és a kereskedés szempontjából ez biztosan így van. Lassan nincs olyan tevékenységünk, melyet ne tudnánk online elintézni, emiatt több időt töltünk az internet böngészésével, ott ér el minket a legtöbb reklám.

Az, hogy az online marketing létfontosságú természetesen egyre több vállalkozás számára válik egyértelművé, ami azt is jelenti, hogy hatalmas a verseny az interneten a vásárlók kegyeiért. Egyre esztétikusabb, informatívabb és interaktívabb honlapok születnek, nem könnyű kitűnni ezek között. Gondoljunk például a chatbotra, amivel szinte az elő beszélgetést szimulálja egy szoftver, segítve abban, hogy a vásárló megszólítva érezze magát, sőt merjen kérdezni is. És ez csak egy eszköz a sok közül. Nézzük, mi minden áll még a rendelkezésünkre és hol hibázhatunk ezek használatakor!

Mi az online marketing három fő hibalehetősége?

1. Ha egyáltalán nem foglalkozunk vele

Ha úgy gondoljuk, hogy weblapunk, Facebook-oldalunk már van, ezek majd működnek maguktól, a vásárlóink rátalálnak maguktól, akkor nagy tévedésben vagyunk. Önmagukban olyanok, mintha rendeznénk egy baráti összejövetelt, készülnénk étellel, itallal, kicsinosítanánk a lakást, csak épp a vendégeket elfelejtenénk meghívni. Sok pénzt áldozunk tehát ezekre a külön-külön is hasznos és a vendégséghez szükséges eszközökre, tevékenységekre csak épp a célunkat nem érjük el, mert a vendégek nem tudnak az eseményről.  Az online marketing magas szakmai szintű művelése létszükséglet minden vállalkozás számára, mert segít célba juttatni a vállalkozás hírét, termékét, segít meghívni a vendégeket, sőt a lehető legtöbbféle módon hívogatja az ügyfeleket.

2. Ha nincs stratégia

Az online marketing számos olyan eszközt ad a kezünkbe, melyekkel célzottan, több területen és szerteágazóan lehetünk képesek népszerűsíteni a vállalkozásunkat. Ahogy a bevezetőben is olvashattuk, ma már annyi inger ér minket az interneten, hogy egyre nehezebben ragadja meg a figyelmünket egy-egy weblap. Az online marketing eszközei abban segítenek, hogy a megfelelő helyen és időben, a megfelelő célcsoport számára jelenjenek meg vállalkozásunk hirdetései. Melyek ezek az eszközök?

Az egyik ilyen eszköz a Facebook, ahol akár magunk is generálhatunk fizetett hirdetéseket, kiemelhetünk bejegyzéseket. Ám ha ezek nem egy folyamat részei, csak vaktában lövöldözünk, és a pénzünket sem fektetjük be eredményesen. Szakemberek segítségét kérve hirdetési kampányokat szerkeszthetünk, melyek már célzottan segítenek a vásárlók szerzésében és megtartásában. Egy könyvkiadó esetében például ez azt is jelentheti, hogy szinte a könyv kiadóba érkezésétől, szerkesztésétől kezdve végigkísérhetik a bejegyzések az elkészülés folyamatát, akár egy-egy részlet megosztásán keresztül, vagy egy nyelvhelyességi kérdés megvitatásán keresztül. Így mire a nyomdából megérkezik a könyv, a leendő vásárlók már tűkön ülve várják, hogy megvehessék, hiszen több hete fokozatosan szereznek róla benyomásokat, ismerkednek vele. Így már a termék elkészülte előtt felkelthetjük iránta az érdeklődést.

A manapság sokat emlegetett keresőoptimalizálás (SEO) a másik megkerülhetetlen eszköz, hiszen enélkül lehet bármilyen esztétikus és informatív weblapunk, a Google „magától” nem az első keresési találatok között fogja megjeleníteni. A SEO-ban jártas szakemberek folyamatos munkával azon dolgoznak, hogy ha egy adott termékre vagy szolgáltatásra valaki rákeres a Google-ben, akkor lehetőleg a mi vállalkozásunk weblapját találja meg. A jó weblap tehát SEO nélkül nem lesz eredményes.

A Google-ben is hirdethetünk, ám itt is ugyanaz az elv érvényes, mint a Facebook esetében. Ha nincs kidolgozott, jól targetált marketingstratégiánk, akkor nem érjük el a célunkat a hirdetésekkel. Ma már rengeteg online marketinggel foglalkozó iroda áll rendelkezésünkre, mindenképp kérjünk segítséget a stratégia kialakításához!

3. Ha csak fizetett hirdetésekben gondolkodunk

Az előbbiekből jól látható tehát, hogy egy-egy egyszeri Google- vagy Facebook-hirdetés nem fogja meghozni a kívánt eredményt, hiszen ezek csak addig fejtik ki a hatásukat, amíg fizetünk. Célunk természetesen, hogy az egyszeri vásárlóból visszatérő vagy törzsvásárló legyen. Ehhez folyamatos kapcsolattartás szükséges, folyamatosan szem előtt kell lennünk. A keresőoptimalizálás ezzel szemben hosszútávon képes a népszerűsítésre.

Ha belevágunk és áldozunk rá, hamar látni fogjuk az eredményét.

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.
2025. 11. 27. 08:30
Megosztás:

Mi történt a forinttal csütörtök reggelre?

Vegyesen alakult, kevéssé változott a forint árfolyama csütörtök reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 27. 08:00
Megosztás:

15 százalékkal nő a kulturális ágazatban dolgozók bére jövőre

Január 1-jétől 15 százalékkal nő a kulturális ágazatban dolgozók bére - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) kultúráért felelős államtitkára szerdán az M1 Ma reggel című műsorában.
2025. 11. 27. 07:30
Megosztás:

Hitelközvetítővel erősítene az Otthon Centrum lengyel leányvállalata

Többségi tulajdonszerzésről kezdett tárgyalásokat a Biggeorge Holdinghoz tartozó Otthon Centrum Holding lengyelországi leányvállalata, a Freedom, a helyi piac egyik meghatározó szereplőjével, az ANG Responsible Finance-szel. A felek célja egyedülálló: a tranzakció révén egy integrált, ingatlanpiaci és pénzügyi technológiákat ötvöző (ReFinTech) ökoszisztémát kívánnak létrehozni. A Freedom nem része annak a napokban bejelentett tranzakciónak, amelynek során az MBH Bank az Otthon Centrum csoport magyarországi cégeit vásárolja meg két lépésben a Biggeorge csoporttól.
2025. 11. 27. 07:00
Megosztás:

Mennyit tud megtakarítani egy átlagos felnőtt és mire tesz félre?

57 000 forint: ennyi a havi átlagos megtakarítása egy magyar felnőttnek – derült ki az NN Biztosító kutatásából. Leginkább vésztartalékra, lakásra vagy a nyugdíjas évekre teszünk félre. A különbségek azonban jelentősek: a férfiak, fővárosiak vagy diplomások akár havonta több tízezer forinttal is többet tudnak félretenni, mint a nők, falvakban élők vagy alacsony iskolázottságúak. A fiatalok és a fővárosiak fele már euróban is megtakarítana.
2025. 11. 27. 06:30
Megosztás:

Magyar startupokat is díjaztak az Európai Innovációs és Technológiai Intézet budapesti díjátadóján

Budapesten rendezte meg az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) az EIT Innovation Awards 2025 eseményt, amelyet november 25-én tartottak a Budapesti Kongresszusi Központban. A rendezvény keretében tartott EIT Jumpstarter Grand Finale eseményen összesen 21 startup kapott rangos díjat és indulótőkét, mintegy 132 500 euró (több mint 51,5 millió Ft) összdíjazással.
2025. 11. 27. 06:00
Megosztás:

Mit mutat a gyerekinfláció?

A K&H évek óta egy minikosárral követi a gyerekinfláció alakulását, vagyis azt, hogyan változnak azoknak a termékeknek az árai, amelyek a gyerekek körében népszerűek vagy épp fontosak lehetnek.
2025. 11. 27. 05:30
Megosztás:

Felkészült az árvízkárosultak befogadására a Máltai Szeretetszolgálat Ipolytarnócon

Felkészült az árvízkárosultak befogadására a Máltai Szeretetszolgálat Ipolytarnócon - közölte a segélyszervezet szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 27. 05:00
Megosztás:

Szlovénia nem engedné külföldi állami kézbe a ljubljanai tőzsdét

A szlovén kormány nem szeretné, hogy külföldi - különösen más állam által tulajdonolt - szervezet szerezzen irányítást a Ljubljanai Értéktőzsde felett, ezért ellenzi a horvát állami pénzügyi intézet (FINA) tulajdonszerzését, és nemzeti jelentőségű kritikus infrastruktúrává minősítette a szlovén börzét.
2025. 11. 27. 04:30
Megosztás:

Már a jövő héten létrejöhet a megállapodás a 2026. évi minimálbér- és garantált bérminimum emelésről

Akár már a jövő héten létrejöhet a megállapodás a 2026. évi minimálbér- és garantált bérminimum emelés mértékéről - mondták el a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) szerdai monitoring bizottsági ülését követően a munkáltatói és a munkavállalói oldal képviselői az MTI-nek.
2025. 11. 27. 04:00
Megosztás:

Januártól könnyítés jön a biztosítási jogviszony bejelentésénél

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyik legnépszerűbb nyomtatványa, a T1041-es jogviszonybejelentő dokumentum január 1-jétől 08E néven lesz elérhető, a névváltoztatás mellett számos könnyítés is életbe lép - hívta fel a figyelmet az adóhatóság az MTI-nek küldött csütörtöki közleményében.
2025. 11. 27. 03:30
Megosztás:

A Bitcoin felett repült – most mégis kevesebbet ér: mi történt Michael Saylor cégével?

Az elmúlt években Michael Saylor vállalata (a cikkben Strategy-ként hivatkozott, a valóságban nyilvánvalóan MicroStrategy) a kriptovaluták világának ikonikus szereplőjévé vált. A cég névjegye: Bitcoin vásárlása, majd még több Bitcoin vásárlása – mindezt tőkeáttétellel, adósságból, részvénykibocsátásokból és agresszív pénzügyi manőverekkel.
2025. 11. 27. 03:00
Megosztás:

A döbbenetes orvosi felismerés: ugyanaz indítja be a túlsúlyt és a fiatalok rákját?

A túlsúly, a szív-érrendszeri betegségek és az 50 év alattiaknál robbanásszerűen terjedő daganatok hátterében több, közös biológiai mechanizmus áll, amelyek egy összefüggő, sejtszintű folyamatként gyorsítják az öregedést – derült ki a Digital Health Summiton Dr. Balázs Anna, a CMC Déli Klinika orvosigazgatójának előadásából.
2025. 11. 27. 02:30
Megosztás:

Az EP elfogadta a jövő évi uniós költségvetést

Az Európai Parlament elfogadta a 2026-os uniós költségvetést, amely a versenyképesség, a kutatás, az infrastruktúrafejlesztés és az európai biztonság erősítésére helyezi a hangsúlyt - közölte szerdán a testület sajtószolgálata.
2025. 11. 27. 02:00
Megosztás:

Kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM

Az ünnepi időszakra időzítve, több mint öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdet lakossági ügyfelei számára az MVM - közölte a társaság a Facebook-oldalán szerdán.
2025. 11. 27. 01:30
Megosztás:

Kiszivárgott: így változik a nyugdíjak kifizetése

A nyugellátások kifizetésével összefüggésben érdemes áttekinteni a legfontosabb szabályokat mind azoknak, akik a közeljövőben vonulnak nyugdíjba, mind azoknak, akik már kapják az ellátást, illetve a hozzátartozóknak – legyen szó öregségi vagy hozzátartozói nyugdíjról.
2025. 11. 27. 01:00
Megosztás:

Az otthonteremtési program eddigi eredményei imponzánsak

Szerdai ülésén a kormány áttekintette az otthonteremtési program eddigi eredményeit, amelyek imponzánsak, továbbá a nyugdíjemelésről, a 14. havi nyugdíj bevezetésének módjáról és a következő évi nyugdíjemelés mértékéről is egyeztettek más témák mellett - erről Orbán Viktor beszélt szerdán a Facebook-oldalán közzétett videóban.
2025. 11. 27. 00:05
Megosztás:

Megugrott a Rába Nyrt. adózott eredménye

A Rába Járműipari Holding Nyrt. adózott eredménye az idén az első kilenc hónapban 6,346 milliárd forintra nőtt az előző évi 31,730 millió forintról, az árbevétel ugyanebben az időszakban 5,7 százalékkal 40,660 milliárd forint nőtt - közölte a győri járműgyártó vállalat szerdán a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 11. 26. 23:30
Megosztás:

Az MVM 131,5 milliárd forint összegű osztalékelőleg fizetéséről döntött

Az MVM Zrt. 131,5 milliárd forint osztalékelőleget fizet az egyedüli részvényes részére november 30-ig - tájékoztatott a BÉT honlapján az MVM Energetika Zrt.
2025. 11. 26. 23:00
Megosztás:

SOL árfolyam-előrejelzés: a Solana a 160 dolláros támaszt keresi, miközben a Digitap ($TAP) 100-szoros emelkedést céloz 2026-ra

A kriptovaluta-piac folyamatosan változik, és az elemzők szorosan követik az eseményeket, ahogy a nagyobb eszközök ismét stabil struktúrákat próbálnak kialakítani. A Solana most a figyelem középpontjában áll, miután egy jelentős zuhanást gyors felépülés követett, ami az egész piaci hangulatot megváltoztatta.
2025. 11. 26. 22:00
Megosztás: