Javult az európai fogyasztók bizalma
2019. 05. 22. 00:20
Jelentősen javult a fogyasztók bizalma májusban az euróövezetben és az Európai Unióban is - derült ki az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyi igazgatóságának (DG ECFIN) felméréséből.
A kedden közzétett előzetes eredmények szerint a bizalmi index 0,8 ponttal mínusz 6,5 pontra nőtt a 19 országot tömörítő eurózónában, ami tavaly október óta a legjobb érték.
Az áprilisi mutató értékét a felülvizsgálat során mínusz 7,9 pontról mínusz 7,3 pontra módosították. Elemzők mínusz 7,6 pontra számítottak májusról.
Az Európai Unió 28 tagállamában 1,1 ponttal, mínusz 6,2 pontra emelkedett a fogyasztói bizalmi index értéke.
Mindkét indikátor hosszú távú átlaga felett van, ami az euróövezetnél mínusz 10,7 pont, az EU esetében pedig mínusz 10,0 pont.
Az euróövezet GDP-jének több mint felét adja a lakossági fogyasztás.
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.