Javítják a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásának feltételeit Szegeden
Plesovszkiné Ujfaluczki Judit közlése szerint a szegedi Bárczi-iskola egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézményként működik, amely biztosítja a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelését, általános iskolások nevelését és oktatását, egységes gyógypedagógiai, módszertani feladatként utazó gyógypedagógus hálózatot működtet, súlyos-halmozottan sérült iskoláskorú tanulók számára fejlesztő nevelést, oktatást nyújt.
Az ellátottak száma és köre folyamatosan bővül, a gyermekek, tanulók diagnosztikai spektruma egyre szélesebb, így komoly az igény a fejlesztő munkát segítő eszközök bővítésére.
A jövő nyárig tartó, 214,8 millió forintos költségvetésű projekt célja, hogy komplex szakmai fejlesztéseken keresztül növelje a sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók esélyeit a minőségi, inkluzív oktatáshoz való hozzáférésre. A fejlesztések az emelt szintű ellátást szolgálják, módszertani tudatosságra épülnek, és hozzájárulnak a támogató szakmai környezet megerősítéséhez.
A projekt keretében módszerspecifikus képzéseken vesznek részt a szakemberek, hogy korszerű tudással támogassák az SNI gyermekek fejlesztését.
A két intézmény eszközparkja jelentősen bővül: modern vizsgáló- és fejlesztőeszközöket, gyógyászati segédeszközöket, speciális szoftvereket, valamint a mobilitás javítása érdekében elektromos személygépjárművet és kerekesszékes tanulók szállítására alkalmas kisbuszt vásárolnak.
Kialakítanak egy, a többségi iskolák számára elérhető eszközkölcsönző rendszert is, ezzel támogatva az inkluzív nevelést.
Egy akadálymentesített, informatív honlapot is fejlesztenek segítve a szülők és pedagógusok tájékozódását.
A projekt részeként a három ágazat - oktatás, egészségügy, szociális szféra - szakemberei közös rendezvényeken osztják meg tudásukat, érzékenyítő programokkal támogatva a társadalmi szemléletformálást - áll a közleményben.