Kívül-belül megújul az Erste: fókuszban a szerethetőbb bankolás és modern kommunikáció
A bankolás mindenkié. Az Erstét több mint 200 éve azért alapították, hogy bárki számára elérhetővé tegyék azokat a pénzügyi szolgáltatásokat, amiket korábban csak kevesek értek el. A cél azóta sem változott, és erre épít az Erste új marketing stratégiája is, amely emberibbé, szerethetővé kívánja tenni a pénzügyeket. „Nem félünk eltérni a megszokottól. Meg szeretnénk mutatni, hogy az ember a bankját szeretheti is. Ehhez közelebb kell hoznunk a bankolást az emberekhez minden szempontból.” – hangsúlyozta Blaumann Debóra, az Erste marketing és PR területének vezetője. Kiemelte: ez az új szellemiség nem csak a bank megjelenésében, de az ügyfelekkel folytatott kommunikációjában és a szolgáltatásaiban is megjelenik majd.
A bonyolult procedúrák, jogi nyelvezet és a témát általánosan körbelengő tabu miatt a pénz kezelése sokak szemében még ma is inkább fejfájásnak számít, ezért a legtöbben nem akarnak vagy mernek segítséget kérni. Az Erste ezen szeretne változtatni, megmutatni, hogy lehet ezt másképp is csinálni. A régi elvekre építve, modernebb köntösben érthetővé és életszerűvé kell tenni a pénzügyek kezelését. Ahhoz, hogy az emberek bátrabban forduljanak a bankhoz, közelebb kell hozni azt a mindennapi élethez – erre pedig az Erstének több ötlete is van.
Az Erste már több mint két éve azon dolgozik, hogy világosan beszéljen: közérthetően, zsargonoktól mentesen magyarázza el ügyfeleinek, mit ajánl, mintha csak saját családtagjainknak beszélnénk a pénzügyekről.
Figyelve arra, hogy sok ügyfél nem szívesen tárgyal a pénzügyekről egy nagy, nyílt térben, mindenki előtt, az Erste új fiókjait már úgy alakította ki, hogy kisebb tárgyalókba elvonulva lehet beszélgetni a tanácsadókkal. Itt a tanácsadók az ügyfél mellett ülve, személyre szabottan, az ügyfél pénzügyi helyzetéhez igazodva adnak tanácsokat.
A cél, hogy a bankolás mindenki életébe könnyen és kényelmesen beilleszthető legyen: akár kutyasétáltatás közben is beugorhatunk egyes fiókokba, a George weben és az applikáció segítségével szinte már helytől és időtől függetlenül online nyithatunk számlát, fektethetünk be vagy igényelhetünk személyi kölcsönt.
A tavaly elindult változást ezentúl a bank megjelenése is tükrözi. Az Erste Bank Hungary például mostantól egyszerűen csak Erste lesz, ezzel is igazodva a hétköznapi szóhasználathoz és jobban képviselve az Erste összes többi, a kereskedelmi bankon túlmutató, termékeit és szolgáltatásait. Emellett az Erste Csoport arculatát is teljesen modernizálták, amely 2023-tól a digitális korba lép. A monokróm logóval és a nyolc új dizájnszínnel kombinálva az Erste megjelenése frissebbé, modernebbé válik a jövőben, valamint tükrözi a George online banki platform szerethető dizájnját is. Az eredmény egy olyan arculat, amely minden csatornán és országban egységes márkaélményt teremt, hiszen Magyarország mellett az Erste Csoport más országaiban Ausztriában, Horvátországban, Csehországban, Romániában, Szerbiában és Szlovákiában is megjelenik. Az ügyfelek így mindenütt felismerik jól bevált, megbízható bankjukat. Az új bankfiókok, így a készülő budapesti Corvin Palace fiók a Blaha Lujza téren természetesen már az új arculattal várja majd az ügyfeleket, de a többi fiók is fokozatosan megújul, és a bank honlapja, digitális felületei is modernebb külsőt kapnak az év során.