Magyarok millióinak a lakásügyébe nyúl bele a magyar kormány márciusban
A 2024. március 1-jétől március 31-ig tartó kampányidőszakban akár félmillió lakásbiztosítás is újraköthető lesz az ügyfelek számára, ahol a biztosítási díjak jelentős csökkenése várható.
A BEK korábbi közleményében emlékeztetett arra, hogy jövő március 1-jén kezdetét veszi a teljes lakásbiztosítási piacot érintő biztosítóváltási kampány. Az eseményre 13 biztosító, több mint 300 alkuszcég és több ezer üzletkötő készül, és több mint 3 millió biztosítási szerződést érint.
A kutatások szerint az ügyfelek közel 20 százaléka már hallott a kampányról, és közel harmada tervezi, hogy ebben az időszakban vált biztosítót. A legnagyobb váltási hajlandóságot a 25-34 éves korosztály mutatja, de a nyugdíjasok között is tízből négyen érdeklődnének egy kedvezőbb ajánlat iránt.
A váltásra szándékozók közel 40 százaléka a magas biztosítási díjat jelölte meg váltási okaként, míg több mint 30 százalékuk arról számolt be, hogy biztosítója túl magas díjemelésről tájékoztatta.
Bár az akciós díjakat csak márciusban hozzák nyilvánosságra a biztosítók, a jelenlegi díjak között már most is jelentős különbségek tapasztalhatók. A BEK kalkulációi szerint a családi házzal rendelkezők éves biztosítási díjai akár a felükre is csökkenthetők, ami évi 40-50 ezer forintos megtakarítást jelenthet.
A lakások esetén az átlagdíjak valamivel alacsonyabbak, de itt is elérhető 10-20 ezer forintos éves megtakarítás. A BEK hangsúlyozza, hogy a versenyt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is támogatja a közvetítői jutalékok csökkentésével, és elvárja, hogy a biztosítók az így elért költségmegtakarítást a formájában kedvezőbb díjak formájában juttassák vissza az ügyfeleknek.
A márciusi váltási lehetőség a hitellel terhelt lakások biztosításaira is kiterjed, függetlenül a biztosítások évfordulójától. Az összességében mintegy 165 milliárd forintos piacot kitevő lakásbiztosításokat eddig nagyobbrészt személyes értékesítés keretében adták el. Azonban a BEK szerint márciusban megfordulhat ez a tendencia az ügyfelek számára kedvezőbb ajánlatoknak köszönhetően.