Markus Hilken az SAP Emarsys Hungary élén
Az Emarsys korábban osztrák alapítású startupként vált nemzetközi ismertségűvé a többcsatornás ügyfélélmény-platformot fejlesztő vállalatok között, és ma már több mint 150 országban használják megoldásait a digitális marketing egyik vezető megoldásszállítójaként. Az SAP 2020-ban vásárolta fel a céget, amely mára a német szoftveróriás ügyfélélmény-portfóliójának egyik legfontosabb pillérévé vált. A budapesti székhelyű Emarsys Technology Hungary Kft. jelenleg több mint 250 fejlesztőt foglalkoztat, ezzel a világ legnagyobb Emarsys-fejlesztő központja.
A vállalat olyan AI-alapú marketing-automatizációs platformot fejleszt, amely több mint 15 000 vállalatot – köztük prémium márkákat, például kozmetikai és divatipari cégeket – támogat abban, hogy személyre szabott, omnichannel kommunikációval erősítsék vásárlóik lojalitását. Az új AI-funkciók nem csupán a marketingautomatizációt, hanem a háttérrendszerek működését is támogatják – például előrejelzik a kampányok erőforrásigényét vagy optimalizálják a készletkezelést.
„A mai marketing nem a tömeges üzenetekről, hanem a valódi kapcsolódásról szól, amely személyreszabott kommunikációval érhető el”– fogalmazott Markus Hilken. „Az Emarsys célja, hogy a marketingszakembereket olyan intelligens eszközökkel ruházza fel, amelyek segítenek tartós lojalitást építeni. Azzal, hogy az Emarsys szervesen kapcsolódik az SAP-ökoszisztéma más üzleti megoldásaihoz, ügyfeleink képesek lesznek valódi, adatalapú kapcsolatot építeni fogyasztóikkal. Minden egyes interakció gyorsabbá, személyesebbé és üzletileg értékesebbé válik.”
Az Emarsys-platform mostanra több mint másfél milliárd ügyfélprofil elérését teszi lehetőve, miközben folyamatosan növeli csatornaszintű hatékonyságát. Noha a legnagyobb részarányt még mindig az e-mail kommunikáció adja, a mobil- és in-app csatornák 70%-os növekedést mutatnak, míg a prediktív ajánlórendszerek konverziós aránya 2025-ben meghaladta a 38%-ot.
Az idei Black Friday-szezon friss eredményei még nem ismertek, de 2024-ben az Emarsys-platform történetének legerősebb eredményeit érte el: az ügyfelek által küldött kampányajánlatok száma meghaladta az 1,8 milliárdot, az e-mail megnyitási arány átlagosan 22%-kal, a kattintási arány pedig 17%-kal nőtt az előző évhez képest. A platformon futó valós idejű személyre szabási algoritmusok 40%-kal gyorsabban javasoltak releváns ajánlatokat, mint 2023-ban, ami jelentősen növelte a konverziós rátákat a kiskereskedelmi szektorban.
Az online és offline élmény összekapcsolása
A személyre szabás üzleti értékét, illetve azt, hogy hogyan válik a mesterséges intelligencia akár a tradicionális márkák kreatív üzleti motorjává is, jól mutatja a neves Gibson gitármárka példája. Noha a márka inkább szubkulturális jelentőségű, az Emarsys segítségével mégis képes volt 120%-kal növelni e-mail alapon indukált bevételeit, és megduplázta a felhasználói aktivitást. A zenei márka az automatizált, adatvezérelt marketing kommunikációnak köszönhetően – ami 2024-re már a teljes bevétel közel felét (46%) adja, szemben a két évvel korábbi 36%-kal - képes volt valós időben reagálni a vásárlói érdeklődésre, így egyetlen gitárra vágyó ügyfél sem maradt releváns ajánlat nélkül.
A márka korábban elsősorban viszonteladókra támaszkodva értékesített, mára azonban a Gibson stratégiájának középpontjába az online értékesítési csatornák erősítése, valamint a digitális és fizikai élmény összekapcsolása került. A vállalat két élményalapú márkaüzletet is megnyitott Nashville-ben és Londonban, valamint egy dedikált tanulóalkalmazást is elindított a gitározni vágyók számára.
„Amikor valaki belép egy Gibson Garage ajtaján, az azt jelenti, hogy valóban szenvedélyesen kötődik a márkához. Az SAP Emarsys segítségével lehetővé vált számunkra, hogy folytassuk ezt a párbeszédet akkor is, miután a vásárló kilépett az üzletből – legyen szó személyre szabott e-mailekről, kívánságlista-frissítésekről vagy az alkalmazásban elérhető tanulási utakról” – hangsúlyozta Martin Martz, a Gibson CRM menedzsere.
Integráció és növekedés az SAP-n belül
Az Emarsys Hungary továbbra is önálló CX-fejlesztési egységként működik, a budapesti csapat új generációs funkciók fejlesztésével bővíti az SAP CX-portfólióját. Az AI-vezérelt ajánlórendszerek, az automatizált készlet- és rendelés-előrejelzés, valamint az egységes UX-felület mind a fejlesztések középpontjában állnak, a globális tapasztalatok közvetlen hasznosításával.
Markus Hilken emellett továbbra is vezeti a budapesti székhelyű SAP Labs CEE Hungary-t, amely az SAP közép-kelet-európai kutatás-fejlesztési tevékenységeinek központja is egyben – mérete és széleskörű fejlesztési portfóliója révén. Az SAP Labs-hálózat 19 fejlesztési központot foglal magában világszerte, és fokozatosan régiós HUB-struktúrára tér át. A közel-keleti régióban a legnagyobb budapesti központ mellett Gliwice, Brno, Prága és Pozsony is fontos szerepet játszik a fejlesztésekben.
Hilken 1999-ben csatlakozott az SAP-hoz, és több mint tizenhárom éve él és dolgozik Magyarországon. Korábban Németországban, Luxemburgban és Ausztriában is töltött be vezető pozíciókat. Az SAP-nál szerzett kutatás-fejlesztési (R&D) és menedzsment tapasztalata mellett startup-környezetben is dolgozott, így ideális vezetője annak a kultúraváltásnak, amely az Emarsys-integrációval jár.
„Markus Hilken személyében olyan vezető irányítja az Emarsys-t, aki képes megőrizni a vállalat innovatív, startup-szellemű identitását, miközben biztosítja a nagyvállalati működés stabilitását és minőségi sztenderdjeit” – mondta Hidvégi Péter, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Hiszek abban, hogy a valódi innováció ott születik, ahol a fejlesztők és az ügyfelekkel dolgozó kollégák együtt gondolkodnak. A célom, hogy ez a kapcsolat az SAP Hungary-n belül még erősebbé váljon. A tudás és tapasztalat megosztása kulcs ahhoz, hogy valóban ügyfélközpontú megoldásokat alkossunk.”