Négyezren vettek részt a Budapest Central European Fashion Week rendezvényein
Mint felidézték, az augusztus 29. és szeptember 4. között megrendezett divathét központi eseményén a Szépművészeti Múzeumban több mint kétezer érdeklődő tekintette meg a legfrissebb tavasz-nyári trendeket.
Összesen 24 márka legújabb darabjait láthatta a közönség, a magyarok mellett két lengyel és hét ukrán tervező is képviseltette magát. Mint írták, a "stiláris körkép nagyon vegyes volt, a klasszikus stílustól a streetwear márkákig láthattak kollekciókat az érdeklődők".
"Akadt, aki hagyományosan, virágmintákkal és élénk színekkel képzelte el a tavaszt, más már a nyárnak hódolt a keleti utazások inspirálta modelljeivel. Az elegáns darabok sem hiányozhattak, flitteres kosztümökben, szatén estélyikben is gyönyörködhetett a közönség. Kiemelt érdeklődés övezte az ukrán show-kat, ugyanakkor a lengyel tervezők is hatalmas közönségsikert arattak" - számoltak be a szervezők.
Az esemény harminc kiegészítő programmal várta az érdeklődőket városszerte. A divathéten részt vettek az olasz L'OFFICIEL, a brit Forbes, a New York-i The Cut és az ukrán VOGUE szerkesztői is. A divatbemutatók első soraiban pedig olyan nemzetközi influencerek foglaltak helyet, mint az indiai származású Farhana Bodi vagy a világsztárokat öltöztető francia stylist, Loicka Grace.
"A Magyar Divat & Design Ügynökség csatlakozott a Support Ukrainian Fashion kezdeményezéshez, amely az ukrán tervezők megsegítésére jött létre. A kijevi divathét szervezőivel többéves partneri viszonyban állunk, idén pedig ők is fontos évfordulót ünnepelnek: 25 éve rendezik meg az eseményt az ukrán fővárosban. Az ukrán divathét viszont a háborús helyzet miatt idén elmarad, így felajánlottuk, hogy Budapest adhasson helyszínt a legfrissebb ukrán kollekciók prezentálásának, több más európai divathét előtt" - idézte a közlemény Forintos-Szűcs Anitát, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettesét.
A divatbemutatókat élőben követhették az érdeklődők az ügynökség Facebook- és TikTok-felületein, utóbbin a legnézettebb bemutató több mint 66 ezer embert vonzott. A BCEFW közösségimédia-tartalmai a két nap alatt több mint 600 ezer felhasználót értek el.
Az MDDÜ a jegyértékesítésből származó teljes bevétellel, csaknem 2,3 millió forinttal ezúttal is az Ökumenikus Segélyszervezetet támogatja, amely a befolyó összeget az ukránokat segítő programjára fordítja. A tervezők kollekciói megtalálhatóak a BCEFW honlapján (www.bcefw.com).