Nőtt a Zwack árbevétele, nyeresége csökkent
A jelentés szerint a nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 22,5 milliárd forint volt, mely 6,0 százalékkal magasabb a bázisidőszakinál.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 7,3 százalékkal lett magasabb, mint az előző üzleti évben. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 8,6 százalékkal nőtt 14 milliárd forintra. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 8,2 százalékkal, míg a minőségi termékeké 9,7 százalékkal haladta meg az előző évet.
A jelentés szerint a belföldi forgalom hanyatlása a cég eredményességét is érzékelhetően befolyásolja. Az elmúlt üzleti évben bár az árbevétel emelkedett, a volumen 1 százalékkal esett vissza.
Közölték, hogy az exportra értékesített termékek árbevétele 2,2 milliárd forint, ez 6,1 százalékos csökkenést jelent a bázishoz képest. A nagyobb export piacok közül Olaszországban (4 százalékkal) bázis felett értékesítettek, Romániában közel elérték az előző üzleti éves árbevételt, ugyanakkor számottevően csökkent a forgalom Németországban (17 százalékkal), illetve Szlovákiában (12 százalékkal).
A Zwack Unicum részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Az elmúlt egy évben a legalacsonyabb árfolyama 17 400 forint, a legmagasabb 25 500 forint volt.