Növelte forgalmát és nyereségét a Hugo Boss
A Hugo Boss ruházati konszern rekordösszegű, 1,026 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert a második negyedévben, 17 százalékkal az egy évvel korábbi 878 millió euró felett. Működési eredménye (EBIT) 100 millióról 121 millió euróra nőtt. Bevételarányos jövedelmezősége 40 bázisponttal javult, 11,8 százalékra 11,4 százalékról. A nyereség 30 százalékkal emelkedett 78 millió euróra 60 millió euróról. Az egy részvényre jutó nyereség 1,09 euró lett, 31 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 0,83 eurónál.
Az év első hat hónapjában 1,993 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el a Hugo Boss, 21 százalékkal magasabban a 2022. január-júniusi 1,650 milliárd eurónál. A működési eredmény (EBIT) 33 százalékkal emelkedett 186 millió euróra 140 millióról. A nyereség 35 százalékkal lett magasabb, 110 millió euró 82 millió euró után. Az egy részvényre jutó nyereség 1,60 euróra ment fel 35 százalékkal 1,18 euróról.
A konszern vezetése rekord értékesítési árbevételre számít a 2023-as éves eredményében is, korábbi bevételi tervét 4 milliárd euróról 12-15 százalékkal 4,1-4,2 milliárdra emelte meg. Az üzemi eredmény pedig a korábban tervezett 20 százalék helyett 20-25 százalékkal növekedhet az idén a 2022-eshez képest.
A konszern már az első negyedéves eredményt nyugtázva megemelte éves tervét, a gazdálkodási mutatók második negyedévi további javulása láttán pedig tovább emelt rajta.
A ruházati konszern eredménye mind férfi, mind női divatruházati üzletágában, valamint regionálisan is minden földrajzi régióban, illetve a különböző értékesítési csatornák esetében is javult.