Nyilvánosak a Hankook 2023 harmadik negyedévés pénzügyi eredményei
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó bejelentette, hogy 2023 harmadik negyedévében a globális konszolidált pénzügyi eredmények alapján 2 340,0 milliárd KRW (körülbelül 1 638,4 millió EUR) árbevételt, valamint 396,3 milliárd KRW (körülbelül 277,4 millió EUR) üzemi eredményt ért el. Az árbevétel 1,8, az üzemi eredmény pedig 106 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest.
A harmadik negyedévben Hyunbum Cho, a Hankook & Company elnök-vezérigazgatója az elektromos járművekhez (EV) és a szuperautó-márkák első szereléséhez szükséges új gumiabroncsok szállítására irányuló beruházásokra összpontosított, azzal a céllal, hogy a vállalat a jövő mobilitási iparágában domináns szerepet töltsön be. A cég elsősorban a globális prémium autómárkák által gyártott szuperautók és nagy teljesítményű elektromos járművek gumiabroncsainak teljesítményére vonatkozó követelmények teljesítése érdekében végzett kutatás-fejlesztés (K+F) terén ért el figyelemre méltó eredményeket.
Emellett a Hankook a világ első, speciálisan elektromos járművekhez készült gumiabroncsa, az „iON” 2022. májusi megjelenését követően folyamatosan bővítette az abroncs az értékesítési területét és a termékválasztékát. Ugyanakkor az elektromos járművekhez készült gumiabroncsok területén szerzett szakértelmének köszönhetően a vállalat a világ vezető elektromos járműversenyének, az "ABB FIA Formula E világbajnokságnak" (Formula E) az exkluzív ellátója és hivatalos partnere lett.
A Hankook összesen körülbelül 250 eredeti felszerelési-ellátási láncon világszerte nagyjából 40 globális autómárkához szállít abroncsokat, köztük az Audi, a BMW, a Mercedes-Benz, a Porsche és a Tesla számára. Ezzel tovább erősíti a vállalat pozícióját a globális piac prémium gumiabroncs-gyártójaként.
A továbbra is kihívást jelentő gazdasági körülmények ellenére a Hankook markáns teljesítményt nyújt. Ez olyan tényezőknek köszönhető, mint a stabilizálódó nyersanyagárak, köztük a szintetikus kaucsuk és a korom, valamint a tengeri szállítási költségek csökkenése. A prémium termékek - köztük a nagy átmérőjű gumiabroncsok, a nagy teljesítményű és elektromos járművekhez készült gumiabroncsok - stratégiai árképzése és hatékony kezelése hozzájárult a kiváló eredményekhez vezető összhang megteremtéséhez.
Ezek a folyamatok a harmadik negyedévre is kiterjedtek, a személygépjárművekhez és a kisteherautókhoz készült 18 colos vagy nagyobb gumiabroncsok esetében, az összes értékesítés 43,4 százalékát tették ki. Ez 2,3 százalékpontos növekedést jelentett a tavalyi év ugyanezen szakaszához képest. A főbb piacok közül Kínában volt a legmagasabb a nagyméretű személygépjárművekhez készült gumiabroncsok eladási aránya (57,3 százalék), ezt követte Korea (53,6 százalék), Észak-Amerika (51,4 százalék) és Európa (34,3 százalék).