Rekorddal búcsúzott a tavalyi évtől az elektronikus fizetés
A karácsonyi időszak miatt az év utolsó három hónapjában hagyományosan magasabb az elektronikus fizetési forgalom, mint más időszakokban, azonban a tavalyi eredmények a legoptimistább várakozásokat is túlszárnyalták.
Az OTP Bank legfrissebb adatai alapján 2021 negyedik negyedéve rekordot hozott mind forgalom, mind tranzakciószám tekintetében. 2020 azonos időszakához képest a tavalyi negyedik negyedévben a hitelintézet által kihelyezett POS-terminálok forgalma 23 százalékkal emelkedett, míg a tranzakciók száma csaknem 25 százalékkal bővült. A megelőző, tehát a harmadik negyedévvel összehasonlítva tavaly jelentősen, 8 százalékkal bővült a forgalom, ami 3 százalékkal haladja meg a két negyedév között 2020-ban látható növekedést. A tavalyi utolsó három hónap kiemelkedő eredménye hozzájárult ahhoz is, hogy a 2020-as és 2021-es teljes évet vizsgálva a tranzakciók száma 19,5 százalékkal növekedett.
A forgalommal párhuzamosan az OTP Bank POS-termináljait használó üzletek száma is növekedett, a negyedik negyedévben 3,2 százalékkal. Éves összehasonlításban december végén már 8,2 százalékkal több helyen fizethettek OTP-s terminálon kártyával, okostelefonnal, vagy akár okosórával a vásárlók. A terminál nélkül, okostelefonon használható SimpleBusiness 2021 minden negyedévében kétszámjegyű forgalomnövekedést könyvelhetett el, december végén 11 százalékkal nőtt a forgalom az előző negyedévhez képest, a csatlakozott kereskedők száma pedig a harmadik negyedévhez hasonlóan, további 3 százalékkal növekedett.
„Számítottunk arra, hogy az ünnepi időszak nagyobb forgalmat hozhat, mint a 2020-as, hiszen akkor még több korlátozás is érvényben volt, azonban a vártnál is nagyobb bővülés arról tanúskodik, hogy a kártyás fizetés népszerűsége folyamatosan nő. Az idén januári tapasztalatok alapján az elektronikus fizetési forgalom növekedésének további üteme a számlanyitások számához fog igazodni, ugyanakkor a SZÉP-kártya felhasználásának kibővített lehetőségei miatt pillanatnyilag a megszokottnál élénkebb az érdeklődés, és bizonyos piaci átrendeződés figyelhető meg. Erre a változásra az OTP Bank már a rendelet megismerése után felkészült, így az érdeklődőknek a lehető legrövidebb idő alatt biztosíthatjuk a számukra legideálisabb elektronikus fizetési megoldást” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára a SimpleBusinessmobilalkalmazás használatát javasolja, amivel többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az applikáció a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetés lehetőségét is.