Szinte a teljes hazai lakosság részt vesz valamilyen hűségprogramban - reprezentatív kutatás

A magyar internetező, 15-59 éves korosztály 93 százaléka tagja az üzletek által kínált hűségprogramok valamelyikének – derül ki az Euronics reprezentatív felméréséből. Bár a vásárlók több mint kétharmada előnyben részesíti a hűségprogramot kínáló üzleteket az ilyen kedvezményt nem nyújtó versenytársaikkal szemben, adataik megadását többnyire fenntartásokkal kezelik a regisztráció során.

Szinte a teljes hazai lakosság részt vesz valamilyen hűségprogramban - reprezentatív kutatás

Országos lefedettségű reprezentatív kutatást készített az Euronics megbízásából az Opinio, amelyben a magyarok online vásárlással és a hűségprogramokkal kapcsolatos szokásait, attitűdjeit vizsgálták. A felmérésből kiderül, hogy a 15 év feletti internethasználó lakosság 97 százaléka rendszeresen vásárol online. Ezt a válaszadók 16 százaléka vendégfelhasználóként teszi, míg 39% saját fiókot regisztrál hozzá, és közel ennyien vannak azok, akik az adott áruháztól teszik függővé, hogy beregisztrálnak-e – utóbbi csoportba főként a húszas éveikben járók tartoznak.

A válaszadók 44 százaléka előszeretettel regisztrál egy-egy üzlet hűségprogramjára, így élve a pontgyűjtő kártya, klubtagság vagy időszaki kedvezmény adta lehetőségekkel. Valamivel nagyobb azok aránya (51%), akik az adott áruháztól és/vagy a hűségprogram kínálta lehetőségektől függően regisztrálnak a programba – e csoportban szignifikánsan magas a diplomával rendelkezők és a fővárosban, illetve Kelet-Magyarországon élők aránya –, míg mindösszesen 7% az, aki semmilyen esetben sem vesz részt ilyen programban.

Alig van olyan vásárló, aki ne venne részt valamilyen hűségprogramban

Szinte a teljes hazai lakosság részt vesz valamilyen hűségprogramban: a magyar internetező, 15-59 éves korosztály 93 százaléka jelenleg él ezzel a lehetőséggel. A legnépszerűbbek az élelmiszereket árusító boltok programjai (a vásárlók 66 százaléknak van itt érdekeltsége), amelyet a drogéria/szépségápolás (56%), a könyv és írószer (29%), a műszaki cikk/számítástechnika (27%), divat (24%) és az optika/patika, egészség (18%) követ.

A kizárólagos magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc a hazai műszaki piacon elsőként vezetett be állandó hűségprogramot online és offline egyaránt. „Mind a meglévő vásárlói bázist, mind a hűségprogramokra, akciókra, kedvezményekre nyitott új fogyasztói rétegeket is szeretnénk megszólítani. Friss kutatásunk is igazolja, hogy aki részt vesz egy üzlet hűségprogramjában, nagyobb eséllyel (14% mindig, 68% többnyire) részesíti előnyben az adott cég termékeit a versenytársakéval szemben” – mondta el a hűségprogram bevezetéséről Hunyady László, az Euronics értékesítési és operációs igazgatója. „​A bevezetésnek több oka is van. Egyrészt szeretnénk vásárlóink lojalitását díjazni, másrészt a hűségprogramban résztvevő ügyfelek számára szokásaik megismerése nyomán személyre szabott ajánlatokat kínálni, így téve még kényelmesebbé a vásárlást egy, az üzleteinkben és a webshopunkban is használható hűségkártya segítségével” – teszi hozzá az Euronics szakembere.

Az azonnali kedvezményre jogosító hűségprogramok a legnépszerűbbek

A legvonzóbb lehetőségnek a törzsvásárlói kedvezmény számít, amelynek köszönhetően minden vásárlás alkalmával megtakaríthatnak egy adott összeget. Ezt követi a pontgyűjtéses rendszer, ahol a fizetéskor gyűjtenek hűségpontot, amelyeket később levásárolhatnak.

A magyarok 46 százalékának fontos, hogy minél gyakrabban érvényesíthessék a kedvezményeiket, és az a vásárlások gyakoriságától és összegétől függetlenül járjon számukra (43%). A válaszadók 42 százalékának fontos, hogy személyre szabott kedvezményhez jusson, aminél kevésbé jelentős, hogy exkluzív ajánlatban legyen részük, a hűségprogram keretében. A törzsvásárlói események lehetősége nem számít igazán népszerűnek.

A telefonszám a legféltettebb adat a regisztráció során

A vásárlók többsége ugyan hajlandó regisztrációkor megadni az ehhez szükséges adatait, de több, mint kétharmaduk nem szívesen teszi ezt, csak ha elengedhetetlen a kedvezmények eléréséhez, 4% pedig inkább le is mond a lehetőségeiről adatainak védelmében. 13 százalék azok aránya, akiknek nem okoz gondot adataik beregisztrálása. Elsősorban a telefonszám számít hazánkban érzékeny adatnak, ezt a válaszadók 59 százaléka nem szívesen adja meg a regisztrációkor – jellemzően a 20-29 évesek; ezt követi a lakcím (52%), amelyre szintén a húszas éveikben járók és a nők ügyelnek különösen. Majd a születési dátum következik, a legkevesebb dilemmát pedig a név megadása jelenti a vásárlóknak (7%).

„Fontos tudni, hogy a hűségprogramba való regisztrációkor csupán azokat az adatokat kérjük el a vásárlóktól, amelyek feltétlenül szükségesek – ilyen például az elérhetőség gyanánt megadott email cím, amelyen keresztül értesíteni tudjuk a kedvezményes lehetőségekről, tájékoztatjuk az aktualitásokról, vagy éppen a személyes adatok a beazonosítás érdekében. És természetesen minden adatot a GDPR-nak megfelelően tárolunk és kezelünk, amely biztonságot nyújt a felhasználóknak” – magyarázza az Euronics értékesítési és operációs igazgatója.

Kicsit enyhült a borúlátó fogyasztói hangulat az euróövezetben

Az euróövezetben némileg enyhült a borúlátó fogyasztói hangulat szeptemberben az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatóságának (DG ECFIN) hétfőn közzétett előzetes adatokon alapuló jelentése szerint.
2025. 09. 22. 18:30
Megosztás:

Új korszak kezdődik: megújul a Suzuki logója

A Suzuki Motor Corporation 22 év után változtat a termékein használt logón - jelentette be a cég honlapján hétfőn.
2025. 09. 22. 18:00
Megosztás:

Energiaügyi Minisztérium: 9 gigawatt felett a hazai zöldenergia kapacitás

A MAVIR energia irányító adatai szerint szeptember elejére 9000 megawatt fölé nőtt a megújuló áramtermelők összes beépített teljesítménye Magyarországon - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán hétfőn az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2025. 09. 22. 17:30
Megosztás:

Tovább bővült a Mészáros Csoport agrár portfóliója

Sikeresen lezárult a Békés vármegyei mezőgazdaság egyik meghatározó szereplője, a 25 éves múltra visszatekintő Gyulai Agrár Zrt. akvizíciója. A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó Talentis Agro Zrt. a tranzakció keretében a Good Farming Kft.-től vásárolta meg a vállalatot, ezzel tovább erősítve vezető pozícióját a hazai agráriumban - közölte a Mészáros Csoport hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 22. 17:00
Megosztás:

Az intelligens vízmegoldások segíthetnek megvédeni a magyar városokat az egyre gyakoribb villámárvizektől

Miközben a klímaváltozás hatására egyre nagyobb aggodalmat jelent a vízkészletek csökkenése és a szárazságok gyakoribbá válása, a hirtelen, intenzív esőzések veszélye is nő. Spanyolországban több helyütt is katasztrófát okozott a gyorsan lezúduló csapadék az elmúlt időszakban – több spanyol város a világ egyik vezető víztechnológiai vállalata, a Xylem megoldásaival épített ki védelmi rendszert a villámárvizek ellen. A korszerű technika szimulációval, lakossági figyelmeztetésekkel és más digitális megoldásokkal növeli a vízelvezető infrastruktúra hatékonyságát, nagyobb esélyt adva arra, hogy még az özönvízszerű esőzések se vezessenek végzetes katasztrófákhoz.
2025. 09. 22. 16:30
Megosztás:

Hozott is megegyezést a telefonhívás, meg nem is

Donald Trump és Hszi Csin-ping telefonon beszéltek pénteken. Ezt követően Trump kijelentette, hogy Hszi elvileg jóváhagyta a TikTok-kal kapcsolatos megállapodást, de még nem írtak alá.
2025. 09. 22. 16:00
Megosztás:

Fizetőssé válik a brain drain

Donald Trump rendeletben kötelezi a vállalatokat, hogy minden egyes új H-1B vízumért 100 ezer dollárt fizessenek évente.
2025. 09. 22. 15:30
Megosztás:

Az EU kereskedelmi megállapodással szeretné megdrágítani az orosz kőolaj importját

A Bloomberg kiszivárgott információi szerint az EU kereskedelmi megállapodásokkal, elsősorban vámok bevezetésével szeretné rávenni a MOL csoportot, illetve Magyarországot és Szlovákiát az orosz energiahordozókról való leválásra - írja az ERSTE.
2025. 09. 22. 15:00
Megosztás:

Agrárminisztérium: átadták az év szaktanácsadója díjakat

Kihirdették a 2025 Év Szaktanácsadója díj nyerteseit. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrárminisztérium által immár hatodik alkalommal meghirdetett pályázat célja az agrárágazatban tevékenykedők érdekeit szolgáló, kiemelkedő szaktanácsadói munka elismerése - jelentette be hétfőn az Agrárminisztérium (AM).
2025. 09. 22. 15:00
Megosztás:

Leminősítés! 2.715 forintos célár mellett csökkentésre ajánlja az Erste a MOL-t

Az Erste szektorelemzője a korábbi 3.360 forintról 2.715 forintra csökkentette a MOL célárát a ma megjelent angol nyelvű elemzésében. Az ajánlást Felhalmozásról Csökkentésre módosította.
2025. 09. 22. 14:30
Megosztás:

Mire figyelj, ha robotkormányt vásárolsz?

A robotkormány a mezőgazdaság világában – nem ismeretlen fogalom, ám a beszerzése körüli kérdésekkel gyakran szembesülnek a gazdák.
2025. 09. 22. 14:00
Megosztás:

Nem követte a Fedet a kínai jegybank

A kínai jegybank a várakozásoknak megfelelően nem változtatott a kamatokon a mai kamatdöntő ülésén.
2025. 09. 22. 13:30
Megosztás:

Temu-sokk: a magyar online vásárlók többet költenek külföldön, mint itthon!

Történelmi fordulat a magyar e-kereskedelemben: a külföldi webáruházak, élükön a Temuval, már több bevételt zsebelnek be a magyar bankkártyás vásárlásokból, mint az összes hazai online bolt együttvéve. Minden 100 forint online vásárlásból már 52 forint külföldi kereskedő kasszáját gazdagítja ugyanis – emelte ki Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
2025. 09. 22. 13:00
Megosztás:

A betegségek megelőzése mindig költéghatékonyabb

Lassan nyakunkon a betegségekkel nehezített őszi-téli szezon, amikor nem csupán a gyermekek vannak fokozottabban kitéve a megbetegedéseknek, hanem a felnőttek is. A vírusok kiválóan végzik a munkájukat, amelynek eredményeképp rengeteg pénzt hagyhatunk ott a patikában, nem beszélve a kiesett munkanapokról és az egyéb elvesztegetett lehetőségekről.
2025. 09. 22. 12:30
Megosztás:

Egy törvényjavaslat szerint készpénzben is kérhetjük a fizetésünket

A munkabér készpénzben való felvételének könnyítéséről nyújtott be törvényjavaslatot a jobbikos Z. Kárpát Dániel. A tervezet célja az lenne, hogy a munkavállalók egyszerűbben és gyorsabban tudják megkapni a fizetésüket készpénzben, ha ők ezt szeretnék.
2025. 09. 22. 12:00
Megosztás:

Átlépte a százezret a fogyasztóbarát lakásbiztosítások száma

Idén májusra elérte a 100 ezret a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által kezdeményezett Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) szerződésszáma. Ezek átlagos díja 19 százalékkal kedvezőbb az egyéb piaci konstrukcióknál, és még a kárkifizetéseket is beszámítva 13 százalékkal kedvezőbb szolgáltatási szintet nyújtanak az ügyfeleknek - közölte az MNB hétfőn az MTI-vel.
2025. 09. 22. 11:30
Megosztás:

Az ezüst ára 14 éves csúcsra emelkedett

Az ezüst jegyzése 14 éves csúcsra erősödött a New York-i tőzsde fémrészlegében (Comex) hétfőn reggel, miután növelték a nemesfémek, így az ezüst iránti keresletet azok a várakozások, hogy tovább csökkenti a kamatot az amerikai jegybank szerepét betöltő Fed.
2025. 09. 22. 11:00
Megosztás:

Kína készen áll együttműködni az Egyesült Államokkal

Vasárnap hat év után először látogatott Kínába amerikai képviselőházi delegáció, hogy a világ két legnagyobb gazdasága közötti feszültségek enyhítéséről és a kétoldalú kapcsolatok újraindításáról tárgyaljon.
2025. 09. 22. 10:30
Megosztás:

Emelkedtek a fejlett piaci és hazai hozamok is, ismét 390 felett a forint az euróval szemben

Az amerikai állampapírhozamok pénteken többnyire emelkedtek, különösen a 10 éves kötvények hozama, amely már harmadik napja nőtt, és öt hét után először zárt heti pluszban, miután a Fed a héten 25 bázisponttal csökkentette az irányadó kamatot.
2025. 09. 22. 10:00
Megosztás:

A kamatcsökkentést követő pozitív hangulat pénteken is kitartott, így mindhárom fő amerikai index rekordon zárt

A Wall Street főbb indexei pénteken emelkedéssel zártak: a Dow 0,4%-ot, az S&P 500 körülbelül 0,5%-ot, míg Nasdaq közel 0,75%-ot erősödött.
2025. 09. 22. 09:30
Megosztás: