Tíz év, százmillió palack eladott magyar bor
A közlemény szerint az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2014-ben elindított, a hazai borok külpiacra jutását is támogató beszállítói programja óta több mint kilencvenmilliárd forint bevételhez jutottak a hazai borászatok és pincészetek.
Az áruházlánc tavaly huszonkilencmillió palack magyar bort értekesített Magyarországon és a külföldi piacokon, a tíz évvel ezelőtti hatmillió palackhoz képest. A program indításakor hat európai országba jutottak el a magyar borok, tavaly már 17 országban voltak elérhetők.
A hazai családi pincészetek exportlehetőségeit segítő Lidl Wine Expo program szervesen illeszkedik a magyar kormány nemzetstratégiai elképzeléseibe is - közölték.
Az elmúlt évtizedben a külföldi áruházakban értekesített, több mint százmillió palack magyar bor legnépszerűbb fajtái között a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér szerepelt.