Vállalatirányítás hatékonyan 2022-ben
A SMARTFRONT ERP vállalatirányítási rendszert fejlesztő cég kereskedelmi képviselőjét, Balogh Leventét kérdeztük, hogy ERP-rendszer szakértőként milyen fejlesztéseket tanácsol a hazai KKV vállalatoknak 2022-re.
„Különleges helyzetben vannak 2022 elején a cégek: lassan két éve tart a koronavírus járvány, ami mondhatjuk, hogy világszerte átrendezte a gazdasági élet korábbi gyakorlatait” – magyarázta Balogh Levente. – „Amennyire megtépázta ez az időszak a magyar vállalatokat, legalább annyi hozadéka is volt a pandémiának. Megtanultuk például, hogy átlátható, nyomon követhető céges folyamatokra van szükség ahhoz, hogy egy ilyen válságidőszakban talpon tudjon maradni egy vállalkozás. Már a kisebb 5-10 fős cégek számára is sokat jelent, ha egy ügyviteli szoftverben egy helyen látják például a raktározást, ügyfélkezelést, számlázást.”
Balogh Levente szerint a vállalatirányítási rendszerek már nemcsak a multik és a nagyvállalatok kiváltságai: KKV szinten is vannak remek belépő kategóriás ERP-k, amelyek a cég növekedésével együtt bővíthetők.
„Mi a SMARTFRONT-nál kifejezetten a KKV méretű vállalatoknak készítünk vállalatirányítási szoftvereket. Ügyfeleink nagyobb része a 15-50 fő körüli cégekből áll, de az elmúlt időszakban egyre gyakrabban keresnek meg minket a kisebb, akár 5-10 fő körüli vállalkozások is. Amellett, hogy ezek a programok egészen kis méretű cégeknél is hatékonyabbá, stabilabbá teszik a működést, további hasznuk, hogy a munkatársak elégedettségének növeléséhez is hozzájárulnak. Mi már a kezdetektől a felhő alapú vállalatirányításban hiszünk – a koronavírus járvány is megmutatta, hogy a home office többé nemcsak egy álom, hanem a távmunka korszakát éljük jelenleg is. A felhőből bárki, bárhonnan elérheti a céges dokumentumokat, gyors rálátást kaphat a cége pillanatnyi helyzetére a kulcsfontosságú kimutatások egyszerű elérésével, és mindezt egy rugalmas, költséghatékony ERP-n keresztül teheti meg.”
Balogh Levente elmagyarázta, hogy bár ügyfeleik elsősorban az e-kereskedelemből, kis- és nagykereskedelemből kerülnek ki, a készletezésen és raktározáson kívül több olyan alapfunkciója is van a rendszerüknek, amelyek iránt egyre fokozódó érdeklődés tapasztalható:
„A vállalatirányítási rendszerek hosszú távon szolgálják egy cég fejlődését, legyen szó akár egy új piacon történő megjelenésről, vagy akár új céges folyamatok támogatásáról. A SMARTFRONT-nál azt tapasztaljuk, hogy ügyfeleink az alapértelmezett ERP funkciókon túl egyre gyakrabban keresnek a gyors bolti kiszolgálásra, az e-kereskedelemre, projekt alapú értékesítésre, vagy éppen a szerviz tevékenység támogatására fejlesztett modern megoldásokat.
A hazai cégek is egyre inkább magukénak érzik a modern informatikai megoldásokat, ezáltal az összes ERP-t szállítónak rajta kell tartani a szemét az új piaci igényeken, a változó környezeti adottságokon és mielőbb megoldást kínálni rájuk. Beszéljünk akár a kisebb cégek megjelenéséről az ügyviteli rendszerek felhasználói között, egy új technológiai lehetőségről, vagy éppen egy világjárványról.”