Visszaesett a Hell Energy bevétele
A Budapesti Értéktőzsde honlapján hétfőn közölt konszolidált beszámoló szerint a társaság nettó árbevétele közel négy százalékkal, 74,296 milliárd forintról 77,060 milliárd forintra emelkedett 2023. első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A korábbi évekhez képest lassabb növekedés oka, hogy a cég főbb piacain visszaesett a fogyasztás. Az értékesítés volumene a vizsgált időszakban éves szinten 14 százalékkal, 739 millió darabról 632 millióra csökkent.
Az üzemi tevékenység eredménye 59 százalékos éves emelkedést követően 10,958 milliárd forintot ért el.
A pénzügyi eredmény soron a 2022 első felében elért 1,839 milliárd forint nyereség 5,138 milliárdos veszteségbe fordult át, így az adózott eredmény 8,699 milliárd forintról 5,301 milliárd forintra esett vissza az első fél év végére.
A csoport konszolidált mérlegfőösszege a tavalyi év végéhez képest 8,2 százalékkal 213,717 milliárd forintra nőtt június végére, a saját tőke pedig hasonló ütemű növekedést követően 55,123 milliárd forintra emelkedett.
A vezetői jelentésben jelezték, hogy a fél év során folytatódtak a 2021-ben indult tízéves kötvényprogramból finanszírozott beruházások. A társaság az MNB Növekedési kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki két éve.
A társaság fenntarthatósági stratégiájával összhangban az italportfólió 98 százaléka újrahasznosított alumíniumból készült 2023 első felében - emelték ki.
Jelezték, hogy az alapanyag- és energiaárak emelkedése negatív hatással lehet a cég eredményességére. A kockázatok csökkentését a beszállítókkal és az energiakereskedőkkel kötött keretszerződésekkel igyekeznek mérsékelni.
A menedzsment várakozása szerint 2023. és 2026. között tovább bővül az energiaitalok globális piaca, a piaci koncentráció folytatódik.
Korábbi közleményük szerint a Hell Energy száz százalékban magyar márkaként 2006-ban jött létre, és 2010-re Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital piacon pedig - mára több mint ötven országból álló exportpiaccal - meghatározó szereplővé vált. Az energiaital piacon Magyarországon kívül Bulgáriában, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában, Horvátországban, Görögországban és Cipruson is piacvezető. 2011. nyarától a társaság saját tulajdonú üzemében gyártja a termékeit.