AAA AUTO: 16%-os növekedés az év első harmadában
Az AAA AUTO áprilisban csoport szinten 5 722 autót értékesített. A legjobban - a társaság hagyományos piacának számító - Csehország teljesített, ahol 3 792 autót adtak el, Szlovákiában 1 482 darabot, Oroszországban 290-et, míg Magyarországon 158 gépjármű cserélt gazdát.
„Tovább folytatjuk a négy éve megszakítás nélkül tartó növekedésünket, amelynek fő hajtóereje a csehországi piac sikeres teljesítménye. Ehhez nagymértékben hozzájárult az is, hogy az idei év elejétől Csehországban és Szlovákiában bevezettük a kamatmentes autófinanszírozási termékünket. Az oroszországi egységünk pedig áprilisban a legjobb értékesítési eredményt érte el 2011-es megnyitása óta. A csoport februárban tért vissza a magyar piacra, amely minden várakozásunkat felülmúlta az áprilisban értékesített 158 darab autóval úgy, hogy a fóti telephely hivatalos megnyitójára csak május 15-én kerül sor. Várakozásaink szerint e dinamikus növekedést folytatva az értékesítésünk csoportszinten még az idei év vége előtt meghaladja majd a havi 6 000 darabot” – mondta Karolina Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója.
Az AAA AUTO a tradicionális értékesítési csatornák mellett egyéb felületeken is növeli jelenlétét. A különböző mobil eszközökre fejlesztett, így az iOS és Android operációs rendszerek alatt is futó új alkalmazás által generált értékesítés is dinamikus növekedést mutat. „A február közepén elindított alkalmazásunk felhasználóinak száma már elérte a 25 ezret, s havonta nagyjából további 5 százalékkal bővül az alkalmazást letöltők száma. Az applikáció segítségével 60 autót értékesítettünk áprilisban, ami 70 százalékos növekedésnek felel meg a márciusi értékhez képest” – mondta Topolová.
A társaság Csehországban az idei év elején bevezetett díj-, és kamatmentes hiteltermékét már több vásárló is igénybe vette. „Ezzel a lépéssel kívánjuk elősegíteni a lehető legtöbb gépjármű értékesítését. Biztos vagyok benne, hogy ennek a terméknek köszönhetően a korábbi várakozásaink felett teljesíthetünk az év során, és a célként megfogalmazott éves 62 ezer darabos eladást is túlszárnyalhatjuk“ – tette hozzá Topolová.
A cseh piac az eladási árak tekintetében is jól teljesít: az első negyedévben 177 ezer cseh korona volt az értékesített járművek átlagára, ami 16 százalékos növekedésnek felel meg 2013 utolsó negyedévéhez képest. „Az alig használt autók értékesítésével foglalkozó Mototechna márka ugyancsak sikeresen működött: 2,200 autót értékesített az idei év első négy hónapjában, ami 230 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Hosszú távon az értékesítéseket – az eladott darabszámok alapján – az AAA AUTO-nál továbbra is a ŠKODA, a VW és a Ford, míg a Mototechna-nál a ŠKODA, a Hyundai és a Kia vezeti” - tette hozzá Topolová.