1,4 milliárd eurós forgalommal zárta a 2020-as évet az Alza
Az MTI-nek elküldött pénteki közleményük szerint csaknem 5 millióra emelkedett a vásárlók száma, akik 15,8 millió megrendelést adtak le 2020-ban.
Magyarországon 27, Csehországban 23, Szlovákiában pedig 36 százalékkal nőtt a vállalat forgalma éves szinten. Kiemelték emellett az Ausztriában és Németországban elért, az előző évinél 250, illetve 236 százalékkal nagyobb forgalmat.
A vásárlók a készpénz nélküli fizetési módokat részesítették előnyben, a fizetési tranzakciók csaknem 70 százaléka bankkártyával történt. A korábban nagyon népszerű utánvéttel vagy a készpénzes fizetéssel szemben az online kártyás fizetések aránya 46 százalékra nőtt.
A közlemény szerint a világjárvány idején bebizonyosodott, hogy helyes döntés volt az önkiszolgáló AlzaBox átvevőhelyek hálózatának intenzív fejlesztése. A webshop tavaly megháromszorozta az AlzaBoxok számát, mert a gyorsaság és az átvétel biztonsága az ügyfelek legfőbb igényévé vált.
A vállalat rekordnapja december 14-e volt, amikor több mint 11 millió eurós bevételt értek el csaknem 120 ezer megrendelés mellett, ez másodpercenként átlagosan 1,39 megrendelést jelent - közölték.