200 000 megtett kilométer után ugrásszerűen megnő a kilométeróra-visszatekerések száma

A futásteljesítmény az egyik legfontosabb mutatója egy jármű elhasználódásának, ezért különösen fontos szerepet játszik sok autóvásárló döntésében. Ez a mérőszám azonban nem mindig pontos, különösen a régebbi autók esetében. A kilométer-számlálót, amely arra szolgál, hogy a jármű teljes élettartama alatt megtett távolságot mérje, gyakran veszik célba a csalók, akik a műszer visszatekerésével megtévesztik a vásárlókat.

200 000 megtett kilométer után ugrásszerűen megnő a kilométeróra-visszatekerések száma

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég használt autókról készült járműtörténeti jelentések adatai alapján végzett kutatásának célja, hogy kiderítse, van-e összefüggés a jármű futásteljesítménye és a kilométeróra-manipuláció gyakorisága között, illetve növekszik-e a balesetek száma a megtett távolsággal.

Magyarországon a kilométeróra-visszatekerések száma ugrásszerűen megnő, amint egy autó túllépi a 200 000 megtett kilométert

Magyarországon a kilométeróra-manipuláció lényegesen gyakoribb, amikor egy jármű átlépi a 200 000 kilométeres határt. A carVertical adatai szerint a 200 000 és 250 000 kilométer közötti futásteljesítményű autók 7,1%-ánál derült ki, hogy módosították a kilométerórát. Összehasonlításképpen, ebben a tartományban több mint háromszor nagyobb az esélye annak, hogy visszatekert kilométerórájú autót vásárolunk, mint alacsony futásteljesítményű (0–50 000 km) járművek esetében.

Az 50 000 és 100 000 kilométer közötti futásteljesítményű autóknál a kilométeróra-módosítások aránya csak kismértékű emelkedést mutatott a 0 és 50 000 kilométert megtett autókéhoz képest: 2,2%-ról 2,6%-ra nőtt. A manipulációk aránya 100 000 és 150 000 kilométer között 3,3% volt, míg a 150 000–200 000 kilométer közötti futásteljesítményű járműveknél 4,5%-ot ért el. A 250 000 kilométeres határ átlépése után azonban ez az arány hirtelen megugrott, és elérte a 10,2%-ot.

A tendencia a továbbiakban is erőteljes növekedést mutatott: a kilométeróra-manipulációk aránya a 300 000–350 000 kilométert megtett járműveknél 12,4% volt, míg a 350 000–400 000 kilométert futott autóknál 19,3%-ra emelkedett. A vizsgált járművek között az 500 000 kilométert meghaladó futásteljesítményű autók esetében az arány több mint másfélszeresére nőtt (30,7%), ami azt jelzi, hogy ebben a futásteljesítmény-tartományban hozzávetőleg minden harmadik autó visszatekert kilométerórával kerülhet a piacra.

A káresetek aránya a futásteljesítmény-tartománytól függetlenül is magas

A visszatekert kilométerórájú autó vásárlásának kockázata csak egy a sok közül, ami a használtautó-vásárlók számára aggályos lehet. A kutatások szerint egy jármű élettartama alatt elszenvedett sérülések valószínűsége minden futásteljesítmény-kategóriában, beleértve a kevesebb kilométert megtett járműveket is, következetesen magas.

A carVertical által Magyarországon ellenőrzött autók közül az 500 000 kilométernél többet futott járművek voltak a leggyakrabban érintettek balesetben – ezen autók 61,9%-ánál szerepelt kárfeljegyzés. Azonban a kevesebb kilométert megtett autók sem maradtak el sokkal mögöttük, ami azt bizonyítja, hogy a probléma a jármű futásteljesítményétől függetlenül minden vásárlót érinthet. 

Például, míg az 50 000–100 000 kilométert futott autók esetében a sérülési arány 56,7%, addig további 50 000 megtett kilométerrel ez az arány 58,6%-ra emelkedik. Még az alacsony futásteljesítményű (0–50 000 kilométert megtett) autók esetében is 47,5%-os a sérülési arány, ami aggasztó.

„Egyre több vásárló dönt úgy, hogy még azelőtt ellenőrzi a kiválasztott jármű történetét, mielőtt közelről megtekintené, ezzel elkerüli a kockázatát annak, hogy sérült autót vásároljon” – mondja Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője. – Ha az előzményjelentésből kiderül, hogy az autó bármely része korábban kárt szenvedett, a vásárló vagy akár a kereskedő átvizsgáltathatja szakemberrel, hogy fény derüljön az olcsó javításokra. Ha például az autó eleje sérült, akkor kifejezetten azon a területen érdemes korrózióra vagy rossz minőségű javításra utaló nyomokat keresni. Így könnyebb eldönteni, hogy érdemes-e megvásárolni az autót, vagy ajánlatos tovább keresgélni.”

Az autótörténeti jelentések értékes betekintést nyújthatnak egy jármű múltjába, beleértve a kártörténetet és az esetleges kilométer-számláló eltéréseket, így a vásárlók kiküszöbölhetik az információs aszimmetriát, és pontosabb képet kapnak a jármű valós állapotáról. Ezzel könnyebben felmérhetik a lehetséges fenntartási költségeket, és megfontolt, megalapozott döntéseket hozhatnak.

A magyar vásárlók nagyrészt az 50 000 és 200 000 kilométer közötti futásteljesítményű autók iránt érdeklődnek

A carVertical által Magyarországon ellenőrzött autók közül a legnépszerűbbek (20,5%) a 100 000 és 150 000 kilométer közötti futásteljesítményű járművek. Szorosan követik őket a 150 000 és 200 000 kilométer között futott autók 18,8%-kal, míg az 50 000-100 000 kilométert megtett járművek az összes vizsgált autótörténeti jelentés 18,7%-át teszik ki.

Bár a legtöbb magyar vásárló nem lépi át a kritikus 200 000 kilométeres határt, ahol jelentősen megnő a visszatekert kilométerórájú autók vásárlásának kockázata, ez a veszély még így sem zárható ki teljesen. A legnépszerűbb, 100 000–150 000 kilométeres futásteljesítményű autók 3,3%-ánál manipulálták a kilométerórát. Emellett ezeknek a járműveknek 58,6%-ánál sérüléseket is regisztráltak, ami rejtett problémákra utalhat.

„A 3–5 éves autók gyakran ideális választásnak számítanak, mivel ezekkel elkerülhető a gyors értékvesztés és a magas futásteljesítmény. Sokan azonban nem engedhetik meg maguknak ezeket a járműveket, ezért népszerűek a régebbi, több kilométert futott autók. A vásárlóknak érdemes alaposan megismerniük a kiválasztott jármű valódi állapotát, hiszen nem csupán az előzmények számítanak. Az autóvásárlást mindig meg kell előznie egy alapos tesztvezetésnek és egy megbízható műhelyben végzett fizikai átvizsgálásnak” – hívja fel a figyelmet Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch

Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján.
2025. 12. 11. 08:00
Megosztás:

Erősödött csütörtök reggelre a forint

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 11. 07:30
Megosztás:

Természetvédők szövetsége: Magyarország határozottan lépjen fel az EU-Mercosur egyezmény ellen

Civil és agrár szervezetek kérik a magyar kormányt, az európai parlamenti képviselőket, hogy Magyarország határozottan lépjen fel az EU-Mercosur (Dél-amerikai Közös Piac) egyezmény ellen - közölte a Magyar Természetvédők Szövetsége szerdán az MTI-vel.
2025. 12. 11. 06:30
Megosztás:

Év végi teendő az utakon: már érdemes megváltani az új matricát

December elejétől lehet megvásárolni a jövő évre érvényes autópálya-matricákat, amelynek ára az infláció mértékével drágul, ugyanakkor a felújítások miatt kedvezményeket is bevezettek. A magyar autósok zöme jövőre nem akar változtatni az autózási szokásain, a többség nyaralás és családlátogatás miatt használja a fizetős útszakaszokat, és csak azok vesznek éves országos matricát, akik rendszeresen nagy távokat tesznek meg - derül ki a Simple alkalmazás felhasználói körében végzett felmérésből.
2025. 12. 11. 06:00
Megosztás:

Több mint kétmilliárd forintból újult meg a szennyvíztisztító telep Csorváson

Több mint kétmilliárd forint uniós támogatásból újult meg a szennyvíztisztító telep Csorváson - közölte az önkormányzat szerdán.
2025. 12. 11. 05:30
Megosztás:

A logisztika legdrágább hibája az „így szoktuk” mentalitás

A magyar és közép-európai logisztikai szektorban mára olyan működési minták rögzültek, amelyek minden nap újratermelik a költségnövekedést, a kapacitáshiányt és a felesleges környezeti terhelést. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) friss elemzése szerint az „így szoktuk” logika minden szereplőt sújt: a fuvarozókat, a szállítmányozókat, az árukibocsátókat, az árufogadókat és végső soron a fogyasztókat is, miközben a rendszer hatékonysága alig javul, a pazarlás pedig folyamatosan nő. A probléma nem a technológia hiányával kezdődik, hanem a bebetonozott, hibás gyakorlatokkal.
2025. 12. 11. 05:00
Megosztás:

Átadták az építőipari szakma Lechner Ödön-díját és az Építőipari nívódíjat

Átadták az építőipari szakma kitüntetéseit szerdán Budapesten, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) évzáró ünnepi közgyűlésén. Lechner Ödön-díj elismerésben részesült Hegedűs Gergely András, a Magyar Építők főszerkesztője, Keszthelyi Tibor, a FŐMTERV Zrt. vezérigazgatója, Peterka Attila, a West Hungária Bau Kft. stratégiai igazgatója, Piltman Miklós ácsmester és Závodiné Sánta Melinda Margit, az ÉVOSZ gazdasági vezetője.
2025. 12. 11. 04:30
Megosztás:

Digitális megoldások üzletág a WTS Klientnél

A WTS Klient Gazdasági Tanácsadó Kft. korábbi Business Automation üzletága a jövőben Digitális megoldások néven működik tovább, kibővített, a digitális transzformációt támogató szolgáltatási csomaggal. A megújult üzletág a meglévő portfólió mellett már saját fejlesztésű, automatizált áfabevallási megoldást is kínál, valamint informatikai és adózási-számviteli tapasztalattal rendelkező új szakemberekkel áll ügyfelei rendelkezésére.
2025. 12. 11. 04:00
Megosztás:

Tovább erősíti régiós jelenlétét a PwC Magyarország

A PwC Magyarország új debreceni irodájának megnyitója nemcsak a vállalat, de Debrecen és a Kelet-magyarországi régió gazdasági fejlődésének szempontjából is mérföldkő. A Forest Center Debrecen irodaházban az ünnepélyes megnyitót egy nagyszabású üzleti konferencia kísérte, ahol a térség meghatározó gazdasági szereplői - Debrecen város és a Debreceni Egyetem vezetése, valamint a PwC szakértői - aktuális üzleti és adózási kérdésekről, mesterséges intelligenciáról, e-kereskedelmi jógyakorlatokról és a bértranszparencia hazai átültetéséről is megosztották tapasztalataikat.
2025. 12. 11. 03:30
Megosztás:

Döntött a Parlament! A 14. havi nyugdíj sorsa volt a tét, ez lett a vége

Elfogadta az Országgyűlés szerdán a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló jogszabályt; a juttatást fokozatosan vezetik be, a nyugdíjasok 2026 februárjában a teljes összeg egynegyedét kapják meg.
2025. 12. 11. 03:00
Megosztás:

Új fejezetet nyit a Netrisk: elindultak a banki összehasonlítások

Szintet lép a 2,5 millió magyar ügyfelet kiszolgáló Netrisk.hu: a biztosítási piac digitalizációjában és versenyének élénkítésében betöltött vezető szerepe után most a banki termékek összehasonlítását is elindítja a vállalat. Decemberben vált elérhetővé a személyi kölcsön- és az Otthon Start Program-hitelkalkulátor, később pedig érkezik a jelzáloghitel- és bankszámla-összehasonlítás. A cél változatlan: egyszerű, gyors és tiszta döntési lehetőséget biztosítani minden ügyfél számára. Hosszabb távon pedig a magyar lakossági hitelpiac megreformálása, digitalizációjának élénkítése. A Netrisk célja ugyanis, hogy a hagyományos kamat-összehasonlítás mellett egy minőségi rangsort, később pedig ügyfélszintű hitelminősítést is bevezessen.
2025. 12. 11. 02:30
Megosztás:

A rendeletet aláírták! 65-91 éves nyugdíjasok készüljetek!

A képviselők a kormány előterjesztését egyhangúlag, 181 igen szavazattal támogatták.
2025. 12. 11. 02:00
Megosztás:

Változik a magyar villanyszámla rendszer - aki vált, jól járhat

Magyarországon jelenleg egy új, rugalmasabb villamosenergia-díjszabási rendszer bevezetésének lehetőségét vizsgálják, amely kedvező feltételeket kínálhat azoknak, akik vállalják az átállást. A dinamikus áramárak hazai alkalmazása előtt azonban több akadály is áll. Balogh József energetikai szakértő korábban a Pénzcentrum.hu-n rámutatott, hogy ehhez többek között jelentős mennyiségű új okosmérő telepítése lenne szükséges, ezekből pedig gyakran hiány van a piacon.
2025. 12. 11. 01:00
Megosztás:

Eurót vennél? Ne tedd! A forint huzamosabb ideig megőrizheti az erejét

Idén a hazai gazdaságban szolid, 0,4 százalékos bővülés várható, ám 2026-ban fokozatos élénkülés indulhat, s ez összességében 2,8 százalékos GDP-növekedéshez vezethet jövőre.
2025. 12. 11. 00:30
Megosztás:

Újra reflektorfényben a Sui: Intézményi tőke, technikai erő és 1 milliárd dolláros TVL hajtja a fellendülést

A kriptopiac egyik legnagyobb visszatérője idén kétségtelenül a Sui ($SUI) – a blokklánc, amely nemcsak technikai alapon, hanem masszív intézményi érdeklődéssel is megerősítette pozícióját. A kereskedők figyelme újra azokra az eszközökre irányul, amelyek már bizonyítottak. A Sui most újra átlépte az 1 milliárd dolláros zárolt értéket (TVL), és úgy tűnik, még csak most kezdődött a felfutás.
2025. 12. 11. 00:01
Megosztás:

A rendészeti szervek a mai nappal átveszik a javítóintézetek irányítását és felügyeletét

A Magyar Közlönyben kihirdetett rendelet szerint a javítóintézetek irányítása és fenntartása a büntetés-végrehajtási szervezethez kerül, az országos parancsnok felügyelete alá. A rendőrség folyamatos bűnmegelőzési jelenlétet biztosít a javítóintézetekben. A rendelet azonnal, ma 11 órakor lép hatályba.
2025. 12. 10. 23:30
Megosztás:

Meghosszabbított nyitvatartással fogadja az utasokat az ásotthalmi határátkelőhely

Az ünnepi időszakban megnövekedett forgalom miatt hétvégente meghosszabbított nyitvatartással fogadja az utasokat az ásotthalmi határátkelőhely - közölte a Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság szerdán a közösségi oldalán.
2025. 12. 10. 22:30
Megosztás:

Így alakult szerda estére a forint

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben szerda estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 12. 10. 21:00
Megosztás:

Hátrányos helyzetű óvodások támogatását finanszírozza az EU

Elindul a Hátrányos helyzetben élő óvodáskorú gyermekek támogatása a felzárkózó településeken elnevezésű pályázat 7,3 milliárd forint uniós támogatással - közölték a szervezők az MTI-vel közleményben szerdán.
2025. 12. 10. 20:30
Megosztás: