2022 is az e-kereskedelem éve lesz: nyolc trend, amivel a magyar cégek is hasíthatnak

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

2022 is az e-kereskedelem éve lesz: nyolc trend, amivel a magyar cégek is hasíthatnak

Míg a járványt megelőzően némi lemaradásban volt a magyar e-kereskedelmi piac, az elmúlt két évben óriásit ugrott a szegmens, ráadásul olyan vásárlói csoportok is megjelentek az online térben, akik korábban szinte sohasem választották ezt az opciót. Együtt böngészi tehát a webáruházakat idős és fiatal, fővárosi és vidéki lakos, tapasztalt e-vevő és bizonytalan új ügyfél. A fogyasztói igények tehát ezen a területen is igencsak változatosan alakulnak, miközben mindenki azt várja, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressék meg, és hogy pontosan olyan vásárlói élményben lehessen részük, mint a járvány előtti, biztonságos világban. A korábbi vevők visszacsábítása és az új érdeklődők elvezetése a megrendelésig tehát élet-halál kérdés az e-kereskedelemben, melyben a digitális technológia a vállalkozások legfőbb szövetségese. De hogyan érdemes hozzákezdeni?

2022: fenntarthatóság, live shopping és hangalapú-megoldások vonzzák a vásárlókat

Az e-marketing megoldásokat kínáló Markestic ügyvezetője, Fodor Ákos úgy látja: „egyre több magyar cég ismeri fel a jövőbemutató webmarketing megoldások fontosságát, azonban továbbra is ritka az, hogy a vállalkozások tudatosan, komplex szemlélettel forduljanak a kérdés felé, leginkább erőforrásbeli hiányosságaik miatt. Ha be is építenek egy-egy újítást a szolgáltatásaik közé, gyakran nem jól vagy nem a megfelelő célokra használják őket, így nem tudják maximálisan kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket”. Természetesen nem arról van szó, hogy az e-kereskedelem legújabb trendjeit mindenkinek követnie kell, sokkal inkább arról, hogy a vállalkozás megismerje azokat az eszközöket, melyekből a legtöbbet tudja profitálni. De nézzük, mely megoldások tartják majd lázban az e-commerce világot 2022-ben!

1. Hangalapú asszisztensek és chatbotok

A hangalapú keresés egyre népszerűbb világszerte, ma már a vásárlók harmada találkozik ilyen eszközökkel napi rendszerességgel, és mind több webáruház kínál arra lehetőséget, hogy a keresett termék pusztán nevének kimondása után rendelkezésre álljon. Az ügyfélkiszolgálást pedig az ún. voice chatbotok forradalmasítják, melyek képesek rögzíteni, értelmezni és elemezni a beszélő által adott vokális inputot a mesterséges intelligencia segítségével.

2. Új őrület: live stream shopping

A közösségi médiafelületek és az élő közvetítések találkozásából igen ütős kombináció jött létre: az érdeklődők valós időben ismerhetik meg a termékeket, élőben láthatják, hogyan működnek és milyen a minőségük, eközben pedig választ kaphatnak a felmerülő kérdésekre is. Az egész streaming alatt a fogyasztók egy chatboxon keresztül interakcióba léphetnek egymással és a márkával, emellett kényelmesen, otthonról vásárolhatják meg a kiszemelt árut.

3. „Zöld” megoldások „zöld” fogyasztóknak

A statisztikák szerint a vásárlók 60%-a hajlandó többet fizetni a környezetkímélő termékekért, és ez a szám jelentősen emelkedni fog a közeljövőben. Ráadásul az, hogy az egész vállalat környezettudatos legyen, a vásárlók kívánatos márkacselekvéseinek listáján az első helyen áll. A sikeres cégek nem csak magukra figyelnek: olyan fenntartható gyakorlatokat vezetnek be működésükbe, mint a lebomló csomagolás vagy a környezetvédő szervezetek támogatása.
 
4. Még mindig az influenszerek

Hiába a fanyalgók, úgy tűnik, az influenszerek nem mennek sehova. A kisebb és nagyobb követőtáborral rendelkező fiatal véleményvezérek közreműködése könnyedén növelheti a márka ismertségét és elérését, illetve segítheti az értékesítési lead-ek megszerzését - mindezt költséghatékony és időtakarékos módon. Habár ma még sokan az Instagramban látják az influenzáért marketing fő platformját, érdemes jobban odafigyelni a Titokra is.

5. Virtuális vásárlás mesterfokon

Életünk egyre több és több területére lépnek be a virtuális- és kiterjesztett valóság alapú technológiák. Hiába szorulunk a négy fal közé a járvány idején, a termékvizualizáció, a 3D-s térképezés és sok más AR/VR megoldás használatával a látogatók felidézhetik az offline kiskereskedelmi élmény érzését, és szívesebben vásárolnak nálunk vagy térnek vissza a későbbiekben is. A jövőbeli fejlesztések ráadásul abba az irányba mutatnak, hogy a virtuális terek ne csak a szemünknek kedvezzenek, hanem akár a termékek illatát vagy tapintását is megtapasztalhassuk a távolból.

6. Fizetni csak okosan – és biztonságosan

Tapasztalatok szerint az online vásárlók mintegy 7%-a hagyja el a kosarat a változatos fizetési opciók hiánya miatt – ez figyelemreméltó szám. Mivel a vevők egyre inkább igénylik a rugalmasságot a webáruházakban is, érdemes ismert és megbízható fizetési módokat kínálni számukra, amelyek közül szabadon választhatnak. Ilyen például a Google Páty, a PayPal, a magyar Barion, vagy az itthon népszerű utánvétes fizetés, de fontos lehet az is, hogy mennyire átlátható és könnyen használható a fizetési felület.

7. Becsüld meg a vásárlód!

Az egyszer már megnyert vásárlók megtartása a megtérülés egyik legfőbb záloga az e-kereskedelemben, ezért minden olyan stratégiát érdemes megfontolni, mely ebben segítségünkre lehet: főként, hogy már egy egyszerű, kedvezménykódot tartalmazó köszönő e-maillel is kimutathatjuk megbecsülésünket ügyfeleink felé. Az ilyen gesztusok 67%-os megnyitási arányt és 6,3%-os átkattintási arányt mutatnak, ami több mint 300%-kal magasabb, mint a hagyományos e-mail kampányoknál.

8. Visszatér az SMS

2022-ben új erőre kapnak a szöveges üzenetek: az sms-ek több mint 95%-át megnyitják az emberek, 90%-át pedig a megnyitástól számított 3 percen belül el is olvassák. Ez nem csak az egyik legközvetlenebb módja az ügyfelek elérésének, de azt is figyelembe kell venni, hogy hatalmas potenciál rejlik benne az elköteleződés és a konverzió növelésében. Érdemes bevetni!

Mit mutat a gyerekinfláció?

A K&H évek óta egy minikosárral követi a gyerekinfláció alakulását, vagyis azt, hogyan változnak azoknak a termékeknek az árai, amelyek a gyerekek körében népszerűek vagy épp fontosak lehetnek.
2025. 11. 27. 05:30
Megosztás:

Felkészült az árvízkárosultak befogadására a Máltai Szeretetszolgálat Ipolytarnócon

Felkészült az árvízkárosultak befogadására a Máltai Szeretetszolgálat Ipolytarnócon - közölte a segélyszervezet szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 27. 05:00
Megosztás:

Szlovénia nem engedné külföldi állami kézbe a ljubljanai tőzsdét

A szlovén kormány nem szeretné, hogy külföldi - különösen más állam által tulajdonolt - szervezet szerezzen irányítást a Ljubljanai Értéktőzsde felett, ezért ellenzi a horvát állami pénzügyi intézet (FINA) tulajdonszerzését, és nemzeti jelentőségű kritikus infrastruktúrává minősítette a szlovén börzét.
2025. 11. 27. 04:30
Megosztás:

Már a jövő héten létrejöhet a megállapodás a 2026. évi minimálbér- és garantált bérminimum emelésről

Akár már a jövő héten létrejöhet a megállapodás a 2026. évi minimálbér- és garantált bérminimum emelés mértékéről - mondták el a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) szerdai monitoring bizottsági ülését követően a munkáltatói és a munkavállalói oldal képviselői az MTI-nek.
2025. 11. 27. 04:00
Megosztás:

Januártól könnyítés jön a biztosítási jogviszony bejelentésénél

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyik legnépszerűbb nyomtatványa, a T1041-es jogviszonybejelentő dokumentum január 1-jétől 08E néven lesz elérhető, a névváltoztatás mellett számos könnyítés is életbe lép - hívta fel a figyelmet az adóhatóság az MTI-nek küldött csütörtöki közleményében.
2025. 11. 27. 03:30
Megosztás:

A Bitcoin felett repült – most mégis kevesebbet ér: mi történt Michael Saylor cégével?

Az elmúlt években Michael Saylor vállalata (a cikkben Strategy-ként hivatkozott, a valóságban nyilvánvalóan MicroStrategy) a kriptovaluták világának ikonikus szereplőjévé vált. A cég névjegye: Bitcoin vásárlása, majd még több Bitcoin vásárlása – mindezt tőkeáttétellel, adósságból, részvénykibocsátásokból és agresszív pénzügyi manőverekkel.
2025. 11. 27. 03:00
Megosztás:

A döbbenetes orvosi felismerés: ugyanaz indítja be a túlsúlyt és a fiatalok rákját?

A túlsúly, a szív-érrendszeri betegségek és az 50 év alattiaknál robbanásszerűen terjedő daganatok hátterében több, közös biológiai mechanizmus áll, amelyek egy összefüggő, sejtszintű folyamatként gyorsítják az öregedést – derült ki a Digital Health Summiton Dr. Balázs Anna, a CMC Déli Klinika orvosigazgatójának előadásából.
2025. 11. 27. 02:30
Megosztás:

Az EP elfogadta a jövő évi uniós költségvetést

Az Európai Parlament elfogadta a 2026-os uniós költségvetést, amely a versenyképesség, a kutatás, az infrastruktúrafejlesztés és az európai biztonság erősítésére helyezi a hangsúlyt - közölte szerdán a testület sajtószolgálata.
2025. 11. 27. 02:00
Megosztás:

Kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM

Az ünnepi időszakra időzítve, több mint öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdet lakossági ügyfelei számára az MVM - közölte a társaság a Facebook-oldalán szerdán.
2025. 11. 27. 01:30
Megosztás:

Kiszivárgott: így változik a nyugdíjak kifizetése

A nyugellátások kifizetésével összefüggésben érdemes áttekinteni a legfontosabb szabályokat mind azoknak, akik a közeljövőben vonulnak nyugdíjba, mind azoknak, akik már kapják az ellátást, illetve a hozzátartozóknak – legyen szó öregségi vagy hozzátartozói nyugdíjról.
2025. 11. 27. 01:00
Megosztás:

Az otthonteremtési program eddigi eredményei imponzánsak

Szerdai ülésén a kormány áttekintette az otthonteremtési program eddigi eredményeit, amelyek imponzánsak, továbbá a nyugdíjemelésről, a 14. havi nyugdíj bevezetésének módjáról és a következő évi nyugdíjemelés mértékéről is egyeztettek más témák mellett - erről Orbán Viktor beszélt szerdán a Facebook-oldalán közzétett videóban.
2025. 11. 27. 00:05
Megosztás:

Megugrott a Rába Nyrt. adózott eredménye

A Rába Járműipari Holding Nyrt. adózott eredménye az idén az első kilenc hónapban 6,346 milliárd forintra nőtt az előző évi 31,730 millió forintról, az árbevétel ugyanebben az időszakban 5,7 százalékkal 40,660 milliárd forint nőtt - közölte a győri járműgyártó vállalat szerdán a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 11. 26. 23:30
Megosztás:

Az MVM 131,5 milliárd forint összegű osztalékelőleg fizetéséről döntött

Az MVM Zrt. 131,5 milliárd forint osztalékelőleget fizet az egyedüli részvényes részére november 30-ig - tájékoztatott a BÉT honlapján az MVM Energetika Zrt.
2025. 11. 26. 23:00
Megosztás:

SOL árfolyam-előrejelzés: a Solana a 160 dolláros támaszt keresi, miközben a Digitap ($TAP) 100-szoros emelkedést céloz 2026-ra

A kriptovaluta-piac folyamatosan változik, és az elemzők szorosan követik az eseményeket, ahogy a nagyobb eszközök ismét stabil struktúrákat próbálnak kialakítani. A Solana most a figyelem középpontjában áll, miután egy jelentős zuhanást gyors felépülés követett, ami az egész piaci hangulatot megváltoztatta.
2025. 11. 26. 22:00
Megosztás:

Erősödött kissé a forint szerdán

Erősödött kissé szerdán a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.
2025. 11. 26. 21:30
Megosztás:

Magyarország kiemelkedő a vízközmű-szolgáltatás területén

Magyarországon a lakások 95,5 százaléka rendelkezik bekötött vízszolgáltatással, ezzel Európa élmezőnyében lehetünk a vízközmű-szolgáltatás tekintetében – mondta V. Németh Zsolt, az Energiaügyi Minisztérium vízgazdálkodásért felelős államtitkára szerdán Egerben, a Magyar Víziközmű Szövetség és a Heves Megyei Vízmű Zrt. szervezte igazgatói értekezleten.
2025. 11. 26. 21:00
Megosztás:

A nagy kripto-IQ teszt - Mennyire vagy képben a kriptopiacok világában?

Tedd próbára a Kripto IQ-d – Te mennyire vagy otthon a digitális pénzügyek világában? Magyarország mindig is élen járt az új technológiák befogadásában – ez a kriptovilágban sincs másképp. A hazai közösség aktív, kíváncsi és gyakran a globális trendek előtt jár. De vajon tényleg értjük, hogy miről szól ez az új digitális forradalom? Itt az idő, hogy kiderüljön!
2025. 11. 26. 20:30
Megosztás:

Vedd meg a félelmet! 3 nagy potenciállal rendelkező altcoin óriási kedvezménnyel: SHIB, HYPE és Digitap

Ahogy a kriptopiac meredeken visszaesett, a „félelemre vásárlás” utólag akár a legokosabb befektetési döntésnek is bizonyulhat.
2025. 11. 26. 20:00
Megosztás:

Önmagunkba fektetett befektetések – milyen szépség- és egészségfejlesztések térülnek meg legjobban?

A modern életvitel gyors tempója mellett egyre többen jönnek rá arra, hogy az egyik legstabilabb befektetés nem más, mint önmagunk fejlesztése. Legyen szó egészségről, külsőről vagy mentális jólétről, ezek a területek magukban hordozzák azt a hozamot, amit sem ingatlan, sem részvényportfólió nem tud adni: a jobb életminőséget, a magabiztosságot és a hosszú távú boldogulást.
2025. 11. 26. 19:30
Megosztás:

Zcash kripto most a nagy intézményi kedvenc - miért?

Miközben a legtöbb nagy kriptovaluta árfolyama esik, a Zcash (ZEC) látványos raliba kezdett, és most egyre több intézményi befektető tekint rá új pénzügyi tartalékként. Két tőzsdén jegyzett cég is bejelentette, hogy jelentős összegeket fektetett ZEC-be novemberben.
2025. 11. 26. 19:00
Megosztás: