A Covid tovább erősíti a internetes bankolási szokásainkat
Egy év alatt szinte teljesen átalakultak az ügyintézésről eddig megszokott elképzeléseink, hiszen a koronavírus miatti szigorítások következtében több olyan már korábban is ismert, de annyira nem elterjedt szolgáltatásnak jutott nagyobb szerep, amik egyszerűbbé teszik az ügyfeleknek a banki ügykezelést. Ma már sokak számára egyértelmű, hogy ezek a lehetőségek a járványtól függetlenül is jól használhatóak, hiszen biztonságosak és kényelmesek.
A netbankolás nem a koronavírus megjelenésének köszönhető, hiszen egy évek óta méltán népszerű és egy egyre szélesebb körben elterjedt kényelmi szolgáltatásról van szó, aminek ismertségét csak tovább fokozta az egészségmegóvási okokból való előtérbe kerülése. Emellett fontos szerepet játszik a változásban az az uniós szabályozás, aminek köszönhetően biztonságosabbá vált a netes pénzhasználat, hiszen 2020-tól erős ügyfél azonosításra van szükség az online vásárlások során éppúgy, ahogy az internetbank szolgáltatásainak használatához.
A személyes ügyintézések számának lecsökkenésével biztonságosabbá váli a bankfiókokban való ügykezelés is, emellett az online térben elkerülhetővé vált a sorban állás, gyorsabb és kényelmesebb a folyamat. A Budapest Bank internetes szolgáltatásai is azok közé tartoznak, amik nem véletlenül rendelkeznek egyre növekvő számú ügyféllel, hiszen széles skálán több terméklehetőség közül lehet választani. Ezek közé tartozik a napjainkban virágzó mobil netbank.
A számlával rendelkező ügyfeleknek személyesen kell igényelni a netbank szolgáltatást, amivel később otthonról vagy a mobiltelefon segítségével gyakorlatilag bárhonnan irányíthatják a befizetéseiket, az átutalásaikat, sőt valójában az összes banki ügyüket.
Általánosan elmondható, hogy a járvány megváltoztatta bankolási szokásainkat, de mivel a bizalmat nem lehet csak úgy kiérdemelni, így korántsem meglepő, hogy az Erste netbank használók száma is megnőtt. Korábban az adathalászoktól való félelem, illetve az internetes csalók adatokkal való visszaélése szült bizonytalanságot a netbank szolgáltatásokkal kapcsolatban, de ezen a félelmen sokat enyhített az új uniós szabályozás, aminek köszönhetően jóval megnyugtatóbb és biztonságosabb az online vásárlás és ügyintézés. Az elfogadás és az elégedettség növekedésével egyre általánosabbá vált, hogy azok az ügyfelek, akik korábban nem éltek ezekkel az online lehetőségekkel, a személyes ügyintézés újbóli bevezetésével sem tértek vissza a hagyományos ügymenethez.
Mivel kényelmesen és gyorsan értesülünk minden a számlánkon történő pénzmozgásról, illetve mi magunk is egyszerűbben tudunk utalásokat, befizetéseket bonyolítani, illetve lehetőségünk van a hitelügyeket is online intézni, limiteket beállítani, valóban olyan széles körű szolgáltatást kínál ez a megoldás, hogy ahogy a bankok is tanácsolják, csak a legégetőbb helyzetben kell a bankfiókban történő személyes ügyintézést választani. A netbank mellett a legtöbb banknál elérhető a mobilbank szolgáltatás is, ez az Erste esetében sincs máshogy. A mobilunkon applikációként futó MobilBank gyors megoldásokat kínál, de általában nem nyújt olyan gazdag kínálatot, mint a böngészőben futó társa. Ennek ellenére vannak olyan esetek, amikor ezzel a megoldással rengeteg időt spórolhatunk magunknak, és mindehhez be sem kell kapcsolnunk a számítógépünket.