A Kaspersky kutatása szerint a szülők 84%-a aggódik gyermeke online biztonsága miatt, mégsem szán időt a témáról való beszélgetésre

A szülők 84%-a aggódik gyermekeinek online biztonsága miatt világszerte, derül ki a Savanta piackutató cég által a Kaspersky megbízásából készített legújabb felmérésből. Ennek ellenére a szülők a gyermekük egész gyermekkora alatt összesen átlagosan csak 46 percet fordítanak arra, hogy az online biztonságról beszélgessenek vele. A felmérésben részt vevők több mint fele (58%-a) kevesebb mint 30 percet tölt a témáról való beszélgetéssel, ami rövidebb, mint egy iskolai tanóra időtartama.

A Kaspersky kutatása szerint a szülők 84%-a aggódik gyermeke online biztonsága miatt, mégsem szán időt a témáról való beszélgetésre
ffA gyermekek adatainak védelme és biztonsága az online térben manapság a szülők egyik legkomolyabb aggálya. Minden okuk meg is van erre, hiszen a Kaspersky felmérése szerint ma már – globális szinten – a 7–12 éves gyerekek közül 10-ből 9 rendelkezik internetre csatlakozni tudó készülékkel, okostelefonnal vagy tablettel. 
Háromból csaknem 2 szülő (64%) egyetért azzal, hogy gyermeke túl sok időt tölt az interneten, ami nem pusztán azt jelenti, hogy a gyermekkor egyéb örömeit és előnyeit a képernyő előtt töltött időre cserélik, hanem azt is, hogy folyamatosan különféle potenciális kockázatoknak vannak kitéve. 
A szülők szerint a legveszélyesebb online fenyegetések a következők: a gyerekek káros, például szexuális vagy erőszakos tartalmakat láthatnak (27%); internetfüggővé válhatnak (26%); és olyan névtelen üzeneteket vagy tartalmakat kaphatnak, amelyek erőszakos vagy helytelen cselekedetek végzésére ösztönzik őket (14%). 
A szülők 81%-a úgy gondolja, hogy a potenciális kockázatok csökkentése és az interneten való szörfözés veszélyeinek megismertetése érdekében a gyermekek online biztonsággal kapcsolatos oktatása a szülők és az iskola közös felelőssége. 86% szerint a szülők jobb helyzetben vannak ehhez, hiszen a gyerekek rendszerint jobban megbíznak bennük. 
A szülők ugyan elismerik, hogy az ő felelősségük, hogy a gyermeküket megfelelő információval elllássák, ugyanakkor egy óránál is kevesebb időt fordítanak erre. A Kaspersky kutatásából egyértelműen kiderül, hogy a szülők számára nehézséget jelentenek az ilyen jellegű beszélgetések. A beszélgetések kapcsán a szülők a következő kihívásokat sorolták fel: 
Úgy elmagyarázni a fenyegetéseket, hogy a gyerekek megértsék azokat és átérezzék a súlyosságukat (60%)
Rávenni a gyerekeket arra, hogy komolyan vegyék a fenyegetéseket (51%)
Rábeszélni a gyerekeket, hogy álljanak ellen kortársaik nyomásának és/vagy elég magabiztossá tenni őket ahhoz, hogy ellenálljanak a nyomásnak (42%)
Emma Kenny – a neves pszichológus, aki állandó vendége az ITV This morning című műsorának, emellett TV- és rádióbemondó, valamint újságíró is, és jelenleg a Kasperskyvel dolgozik együtt – így kommentálta a felmérés megállapításait: 
„Miközben teljességgel érhető, hogy a szülők nem szeretnék, ha gyermekük félelmet érezne az online térrel kapcsolatban, rendkívül fontos, hogy ez ne jelentse azt, hogy lazán kezelik az online biztonság kérdését. A kulcsszó itt az egyensúly, és a jól informált gyermekek biztonságban vannak.” 
„Az online biztonsággal és etikettel kapcsolatos kommunikációs akadályok lebontásával a szülők biztosítani tudják, hogy gyermekük a legtöbbet hozhassa ki a kibertérből, ugyanakkor nyugodtak lehetnek a gyermek online magatartását illetően.”
„A gyermekeket meg kell védeni, és a szülők ezt úgy biztosíthatják, hogy először is megismerik a gyermekük által látogatott webhelyeket úgy, hogy időt töltenek a gyermekkel, amíg az szörfözik a weben. Másodszor pedig gondoskodniuk kell egy megbízható megoldásról, amely megvédi a gyerekeket attól, hogy nem megfelelő vagy megbotránkoztató anyagokba botoljanak.”  
Teljesen világos, hogy a szülőknek személyesebb hangvételt kell alkalmazniuk a biztonságosabb internetes élmények megteremtéséhez, és a rendelkezésükre álló eszközök használata sokat segíthet a beszélgetések elkezdésében.
Emmával egyetértve Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője elmondta: „Sajnos el kell fogadnunk azt a tényt, hogy az interneten a gyerekek olyan tartalmakkal is találkozhatnak, amelyeket sosem szeretnénk nekik megmutatni. A szülők számára komoly aggályt jelent az adatvédelem és a biztonság kérdése, és tudjuk, hogy milyen nehéz lehet ezekről az aggályokról egy gyerekkel úgy beszélni, hogy odafigyeljen ránk, és ne pattintson le. A Kaspersky ezért elkötelezetten törekszik arra, hogy olyan megoldásokat és javaslatokat mutasson az egész családnak, amelyek mind a szülők, mind a gyerekek számára megnyugvást jelentenek.”
A Kaspersky a következőket ajánlja a családoknak ahhoz, hogy megvédhessék a gyerekeket a különféle internetes fenyegetésektől:
Ha tudja, mit keres a gyermeke az online térben, felajánlhatja neki a segítségét és a támogatását, de óvatosan bánjon az információkkal. 
Beszélje meg a gyermekével, hogy mennyi időt tölthet a közösségi oldalakon. Próbálja meg rávenni a gyermekét, hogy a tanórákon vagy éjszaka ne lógjon a közösségi oldalakon.
Próbálja meg nem korlátozni a gyermek szociális kapcsolatait, de mondja meg neki, hogy körültekintően válassza meg a barátait és az ismerőseit.
Vegye igénybe a Kaspersky Security Cloud családi verziójának szolgáltatásait, amely tartalmazza a Kaspersky Safe Kids alkalmazást is, és segít Önnek megvédeni a családját és a privát adatait, valamint megvédi a gyermeket az online térben és azon kívül is.
A gyermekek adatainak védelme és biztonsága az online térben manapság a szülők egyik legkomolyabb aggálya. Minden okuk meg is van erre, hiszen a Kaspersky felmérése szerint ma már – globális szinten – a 7–12 éves gyerekek közül 10-ből 9 rendelkezik internetre csatlakozni tudó készülékkel, okostelefonnal vagy tablettel. 
Háromból csaknem 2 szülő (64%) egyetért azzal, hogy gyermeke túl sok időt tölt az interneten, ami nem pusztán azt jelenti, hogy a gyermekkor egyéb örömeit és előnyeit a képernyő előtt töltött időre cserélik, hanem azt is, hogy folyamatosan különféle potenciális kockázatoknak vannak kitéve. 
A szülők szerint a legveszélyesebb online fenyegetések a következők: a gyerekek káros, például szexuális vagy erőszakos tartalmakat láthatnak (27%); internetfüggővé válhatnak (26%); és olyan névtelen üzeneteket vagy tartalmakat kaphatnak, amelyek erőszakos vagy helytelen cselekedetek végzésére ösztönzik őket (14%). 
A szülők 81%-a úgy gondolja, hogy a potenciális kockázatok csökkentése és az interneten való szörfözés veszélyeinek megismertetése érdekében a gyermekek online biztonsággal kapcsolatos oktatása a szülők és az iskola közös felelőssége. 86% szerint a szülők jobb helyzetben vannak ehhez, hiszen a gyerekek rendszerint jobban megbíznak bennük. 
A szülők ugyan elismerik, hogy az ő felelősségük, hogy a gyermeküket megfelelő információval elllássák, ugyanakkor egy óránál is kevesebb időt fordítanak erre. A Kaspersky kutatásából egyértelműen kiderül, hogy a szülők számára nehézséget jelentenek az ilyen jellegű beszélgetések. A beszélgetések kapcsán a szülők a következő kihívásokat sorolták fel: 
Úgy elmagyarázni a fenyegetéseket, hogy a gyerekek megértsék azokat és átérezzék a súlyosságukat (60%)
Rávenni a gyerekeket arra, hogy komolyan vegyék a fenyegetéseket (51%)
Rábeszélni a gyerekeket, hogy álljanak ellen kortársaik nyomásának és/vagy elég magabiztossá tenni őket ahhoz, hogy ellenálljanak a nyomásnak (42%)
Emma Kenny – a neves pszichológus, aki állandó vendége az ITV This morning című műsorának, emellett TV- és rádióbemondó, valamint újságíró is, és jelenleg a Kasperskyvel dolgozik együtt – így kommentálta a felmérés megállapításait: 
„Miközben teljességgel érhető, hogy a szülők nem szeretnék, ha gyermekük félelmet érezne az online térrel kapcsolatban, rendkívül fontos, hogy ez ne jelentse azt, hogy lazán kezelik az online biztonság kérdését. A kulcsszó itt az egyensúly, és a jól informált gyermekek biztonságban vannak.” 
„Az online biztonsággal és etikettel kapcsolatos kommunikációs akadályok lebontásával a szülők biztosítani tudják, hogy gyermekük a legtöbbet hozhassa ki a kibertérből, ugyanakkor nyugodtak lehetnek a gyermek online magatartását illetően.”
„A gyermekeket meg kell védeni, és a szülők ezt úgy biztosíthatják, hogy először is megismerik a gyermekük által látogatott webhelyeket úgy, hogy időt töltenek a gyermekkel, amíg az szörfözik a weben. Másodszor pedig gondoskodniuk kell egy megbízható megoldásról, amely megvédi a gyerekeket attól, hogy nem megfelelő vagy megbotránkoztató anyagokba botoljanak.”  
Teljesen világos, hogy a szülőknek személyesebb hangvételt kell alkalmazniuk a biztonságosabb internetes élmények megteremtéséhez, és a rendelkezésükre álló eszközök használata sokat segíthet a beszélgetések elkezdésében.
Emmával egyetértve Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője elmondta: „Sajnos el kell fogadnunk azt a tényt, hogy az interneten a gyerekek olyan tartalmakkal is találkozhatnak, amelyeket sosem szeretnénk nekik megmutatni. A szülők számára komoly aggályt jelent az adatvédelem és a biztonság kérdése, és tudjuk, hogy milyen nehéz lehet ezekről az aggályokról egy gyerekkel úgy beszélni, hogy odafigyeljen ránk, és ne pattintson le. A Kaspersky ezért elkötelezetten törekszik arra, hogy olyan megoldásokat és javaslatokat mutasson az egész családnak, amelyek mind a szülők, mind a gyerekek számára megnyugvást jelentenek.”
A Kaspersky a következőket ajánlja a családoknak ahhoz, hogy megvédhessék a gyerekeket a különféle internetes fenyegetésektől:
Ha tudja, mit keres a gyermeke az online térben, felajánlhatja neki a segítségét és a támogatását, de óvatosan bánjon az információkkal. 
Beszélje meg a gyermekével, hogy mennyi időt tölthet a közösségi oldalakon. Próbálja meg rávenni a gyermekét, hogy a tanórákon vagy éjszaka ne lógjon a közösségi oldalakon.
Próbálja meg nem korlátozni a gyermek szociális kapcsolatait, de mondja meg neki, hogy körültekintően válassza meg a barátait és az ismerőseit.
Vegye igénybe a Kaspersky Security Cloud családi verziójának szolgáltatásait, amely tartalmazza a Kaspersky Safe Kids alkalmazást is, és segít Önnek megvédeni a családját és a privát adatait, valamint megvédi a gyermeket az online térben és azon kívül is.
A gyermekek adatainak védelme és biztonsága az online térben manapság a szülők egyik legkomolyabb aggálya. Minden okuk meg is van erre, hiszen a Kaspersky felmérése szerint ma már – globális szinten – a 7–12 éves gyerekek közül 10-ből 9 rendelkezik internetre csatlakozni tudó készülékkel, okostelefonnal vagy tablettel. 
Háromból csaknem 2 szülő (64%) egyetért azzal, hogy gyermeke túl sok időt tölt az interneten, ami nem pusztán azt jelenti, hogy a gyermekkor egyéb örömeit és előnyeit a képernyő előtt töltött időre cserélik, hanem azt is, hogy folyamatosan különféle potenciális kockázatoknak vannak kitéve. 
A szülők szerint a legveszélyesebb online fenyegetések a következők: a gyerekek káros, például szexuális vagy erőszakos tartalmakat láthatnak (27%); internetfüggővé válhatnak (26%); és olyan névtelen üzeneteket vagy tartalmakat kaphatnak, amelyek erőszakos vagy helytelen cselekedetek végzésére ösztönzik őket (14%). 
A szülők 81%-a úgy gondolja, hogy a potenciális kockázatok csökkentése és az interneten való szörfözés veszélyeinek megismertetése érdekében a gyermekek online biztonsággal kapcsolatos oktatása a szülők és az iskola közös felelőssége. 86% szerint a szülők jobb helyzetben vannak ehhez, hiszen a gyerekek rendszerint jobban megbíznak bennük. 
A szülők ugyan elismerik, hogy az ő felelősségük, hogy a gyermeküket megfelelő információval elllássák, ugyanakkor egy óránál is kevesebb időt fordítanak erre. A Kaspersky kutatásából egyértelműen kiderül, hogy a szülők számára nehézséget jelentenek az ilyen jellegű beszélgetések. A beszélgetések kapcsán a szülők a következő kihívásokat sorolták fel: 
Úgy elmagyarázni a fenyegetéseket, hogy a gyerekek megértsék azokat és átérezzék a súlyosságukat (60%)
Rávenni a gyerekeket arra, hogy komolyan vegyék a fenyegetéseket (51%)
Rábeszélni a gyerekeket, hogy álljanak ellen kortársaik nyomásának és/vagy elég magabiztossá tenni őket ahhoz, hogy ellenálljanak a nyomásnak (42%)
Emma Kenny – a neves pszichológus, aki állandó vendége az ITV This morning című műsorának, emellett TV- és rádióbemondó, valamint újságíró is, és jelenleg a Kasperskyvel dolgozik együtt – így kommentálta a felmérés megállapításait: 
„Miközben teljességgel érhető, hogy a szülők nem szeretnék, ha gyermekük félelmet érezne az online térrel kapcsolatban, rendkívül fontos, hogy ez ne jelentse azt, hogy lazán kezelik az online biztonság kérdését. A kulcsszó itt az egyensúly, és a jól informált gyermekek biztonságban vannak.” 
„Az online biztonsággal és etikettel kapcsolatos kommunikációs akadályok lebontásával a szülők biztosítani tudják, hogy gyermekük a legtöbbet hozhassa ki a kibertérből, ugyanakkor nyugodtak lehetnek a gyermek online magatartását illetően.”
„A gyermekeket meg kell védeni, és a szülők ezt úgy biztosíthatják, hogy először is megismerik a gyermekük által látogatott webhelyeket úgy, hogy időt töltenek a gyermekkel, amíg az szörfözik a weben. Másodszor pedig gondoskodniuk kell egy megbízható megoldásról, amely megvédi a gyerekeket attól, hogy nem megfelelő vagy megbotránkoztató anyagokba botoljanak.”  
Teljesen világos, hogy a szülőknek személyesebb hangvételt kell alkalmazniuk a biztonságosabb internetes élmények megteremtéséhez, és a rendelkezésükre álló eszközök használata sokat segíthet a beszélgetések elkezdésében.
Emmával egyetértve Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője elmondta: „Sajnos el kell fogadnunk azt a tényt, hogy az interneten a gyerekek olyan tartalmakkal is találkozhatnak, amelyeket sosem szeretnénk nekik megmutatni. A szülők számára komoly aggályt jelent az adatvédelem és a biztonság kérdése, és tudjuk, hogy milyen nehéz lehet ezekről az aggályokról egy gyerekkel úgy beszélni, hogy odafigyeljen ránk, és ne pattintson le. A Kaspersky ezért elkötelezetten törekszik arra, hogy olyan megoldásokat és javaslatokat mutasson az egész családnak, amelyek mind a szülők, mind a gyerekek számára megnyugvást jelentenek.”
A Kaspersky a következőket ajánlja a családoknak ahhoz, hogy megvédhessék a gyerekeket a különféle internetes fenyegetésektől:
Ha tudja, mit keres a gyermeke az online térben, felajánlhatja neki a segítségét és a támogatását, de óvatosan bánjon az információkkal. 
Beszélje meg a gyermekével, hogy mennyi időt tölthet a közösségi oldalakon. Próbálja meg rávenni a gyermekét, hogy a tanórákon vagy éjszaka ne lógjon a közösségi oldalakon.
Próbálja meg nem korlátozni a gyermek szociális kapcsolatait, de mondja meg neki, hogy körültekintően válassza meg a barátait és az ismerőseit.
Vegye igénybe a Kaspersky Security Cloud családi verziójának szolgáltatásait, amely tartalmazza a Kaspersky Safe Kids alkalmazást is, és segít Önnek megvédeni a családját és a privát adatait, valamint megvédi a gyermeket az online térben és azon kívül is.
A gyermekek adatainak védelme és biztonsága az online térben manapság a szülők egyik legkomolyabb aggálya. Minden okuk meg is van erre, hiszen a Kaspersky felmérése szerint ma már – globális szinten – a 7–12 éves gyerekek közül 10-ből 9 rendelkezik internetre csatlakozni tudó készülékkel, okostelefonnal vagy tablettel. 
Háromból csaknem 2 szülő (64%) egyetért azzal, hogy gyermeke túl sok időt tölt az interneten, ami nem pusztán azt jelenti, hogy a gyermekkor egyéb örömeit és előnyeit a képernyő előtt töltött időre cserélik, hanem azt is, hogy folyamatosan különféle potenciális kockázatoknak vannak kitéve. 
A szülők szerint a legveszélyesebb online fenyegetések a következők: a gyerekek káros, például szexuális vagy erőszakos tartalmakat láthatnak (27%); internetfüggővé válhatnak (26%); és olyan névtelen üzeneteket vagy tartalmakat kaphatnak, amelyek erőszakos vagy helytelen cselekedetek végzésére ösztönzik őket (14%). 
A szülők 81%-a úgy gondolja, hogy a potenciális kockázatok csökkentése és az interneten való szörfözés veszélyeinek megismertetése érdekében a gyermekek online biztonsággal kapcsolatos oktatása a szülők és az iskola közös felelőssége. 86% szerint a szülők jobb helyzetben vannak ehhez, hiszen a gyerekek rendszerint jobban megbíznak bennük. 
A szülők ugyan elismerik, hogy az ő felelősségük, hogy a gyermeküket megfelelő információval elllássák, ugyanakkor egy óránál is kevesebb időt fordítanak erre. A Kaspersky kutatásából egyértelműen kiderül, hogy a szülők számára nehézséget jelentenek az ilyen jellegű beszélgetések. A beszélgetések kapcsán a szülők a következő kihívásokat sorolták fel: 
Úgy elmagyarázni a fenyegetéseket, hogy a gyerekek megértsék azokat és átérezzék a súlyosságukat (60%)
Rávenni a gyerekeket arra, hogy komolyan vegyék a fenyegetéseket (51%)
Rábeszélni a gyerekeket, hogy álljanak ellen kortársaik nyomásának és/vagy elég magabiztossá tenni őket ahhoz, hogy ellenálljanak a nyomásnak (42%)
Emma Kenny – a neves pszichológus, aki állandó vendége az ITV This morning című műsorának, emellett TV- és rádióbemondó, valamint újságíró is, és jelenleg a Kasperskyvel dolgozik együtt – így kommentálta a felmérés megállapításait: 
„Miközben teljességgel érhető, hogy a szülők nem szeretnék, ha gyermekük félelmet érezne az online térrel kapcsolatban, rendkívül fontos, hogy ez ne jelentse azt, hogy lazán kezelik az online biztonság kérdését. A kulcsszó itt az egyensúly, és a jól informált gyermekek biztonságban vannak.” 
„Az online biztonsággal és etikettel kapcsolatos kommunikációs akadályok lebontásával a szülők biztosítani tudják, hogy gyermekük a legtöbbet hozhassa ki a kibertérből, ugyanakkor nyugodtak lehetnek a gyermek online magatartását illetően.”
„A gyermekeket meg kell védeni, és a szülők ezt úgy biztosíthatják, hogy először is megismerik a gyermekük által látogatott webhelyeket úgy, hogy időt töltenek a gyermekkel, amíg az szörfözik a weben. Másodszor pedig gondoskodniuk kell egy megbízható megoldásról, amely megvédi a gyerekeket attól, hogy nem megfelelő vagy megbotránkoztató anyagokba botoljanak.”  
Teljesen világos, hogy a szülőknek személyesebb hangvételt kell alkalmazniuk a biztonságosabb internetes élmények megteremtéséhez, és a rendelkezésükre álló eszközök használata sokat segíthet a beszélgetések elkezdésében.
Emmával egyetértve Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője elmondta: „Sajnos el kell fogadnunk azt a tényt, hogy az interneten a gyerekek olyan tartalmakkal is találkozhatnak, amelyeket sosem szeretnénk nekik megmutatni. A szülők számára komoly aggályt jelent az adatvédelem és a biztonság kérdése, és tudjuk, hogy milyen nehéz lehet ezekről az aggályokról egy gyerekkel úgy beszélni, hogy odafigyeljen ránk, és ne pattintson le. A Kaspersky ezért elkötelezetten törekszik arra, hogy olyan megoldásokat és javaslatokat mutasson az egész családnak, amelyek mind a szülők, mind a gyerekek számára megnyugvást jelentenek.”
A Kaspersky a következőket ajánlja a családoknak ahhoz, hogy megvédhessék a gyerekeket a különféle internetes fenyegetésektől:
Ha tudja, mit keres a gyermeke az online térben, felajánlhatja neki a segítségét és a támogatását, de óvatosan bánjon az információkkal. 
Beszélje meg a gyermekével, hogy mennyi időt tölthet a közösségi oldalakon. Próbálja meg rávenni a gyermekét, hogy a tanórákon vagy éjszaka ne lógjon a közösségi oldalakon.
Próbálja meg nem korlátozni a gyermek szociális kapcsolatait, de mondja meg neki, hogy körültekintően válassza meg a barátait és az ismerőseit.
Vegye igénybe a Kaspersky Security Cloud családi verziójának szolgáltatásait, amely tartalmazza a Kaspersky Safe Kids alkalmazást is, és segít Önnek megvédeni a családját és a privát adatait, valamint megvédi a gyermeket az online térben és azon kívül is.

A gyermekek adatainak védelme és biztonsága az online térben manapság a szülők egyik legkomolyabb aggálya. Minden okuk meg is van erre, hiszen a Kaspersky felmérése szerint ma már – globális szinten – a 7–12 éves gyerekek közül 10-ből 9 rendelkezik internetre csatlakozni tudó készülékkel, okostelefonnal vagy tablettel. 


Háromból csaknem 2 szülő (64%) egyetért azzal, hogy gyermeke túl sok időt tölt az interneten, ami nem pusztán azt jelenti, hogy a gyermekkor egyéb örömeit és előnyeit a képernyő előtt töltött időre cserélik, hanem azt is, hogy folyamatosan különféle potenciális kockázatoknak vannak kitéve. 


A szülők szerint a legveszélyesebb online fenyegetések a következők: a gyerekek káros, például szexuális vagy erőszakos tartalmakat láthatnak (27%); internetfüggővé válhatnak (26%); és olyan névtelen üzeneteket vagy tartalmakat kaphatnak, amelyek erőszakos vagy helytelen cselekedetek végzésére ösztönzik őket (14%). 


A szülők 81%-a úgy gondolja, hogy a potenciális kockázatok csökkentése és az interneten való szörfözés veszélyeinek megismertetése érdekében a gyermekek online biztonsággal kapcsolatos oktatása a szülők és az iskola közös felelőssége. 86% szerint a szülők jobb helyzetben vannak ehhez, hiszen a gyerekek rendszerint jobban megbíznak bennük. 


A szülők ugyan elismerik, hogy az ő felelősségük, hogy a gyermeküket megfelelő információval elllássák, ugyanakkor egy óránál is kevesebb időt fordítanak erre. A Kaspersky kutatásából egyértelműen kiderül, hogy a szülők számára nehézséget jelentenek az ilyen jellegű beszélgetések. A beszélgetések kapcsán a szülők a következő kihívásokat sorolták fel: 


-Úgy elmagyarázni a fenyegetéseket, hogy a gyerekek megértsék azokat és átérezzék a súlyosságukat (60%)


-Rávenni a gyerekeket arra, hogy komolyan vegyék a fenyegetéseket (51%)


-Rábeszélni a gyerekeket, hogy álljanak ellen kortársaik nyomásának és/vagy elég magabiztossá tenni őket ahhoz, hogy ellenálljanak a nyomásnak (42%)


Emma Kenny – a neves pszichológus, aki állandó vendége az ITV This morning című műsorának, emellett TV- és rádióbemondó, valamint újságíró is, és jelenleg a Kasperskyvel dolgozik együtt – így kommentálta a felmérés megállapításait: 


„Miközben teljességgel érhető, hogy a szülők nem szeretnék, ha gyermekük félelmet érezne az online térrel kapcsolatban, rendkívül fontos, hogy ez ne jelentse azt, hogy lazán kezelik az online biztonság kérdését. A kulcsszó itt az egyensúly, és a jól informált gyermekek biztonságban vannak.” 


„Az online biztonsággal és etikettel kapcsolatos kommunikációs akadályok lebontásával a szülők biztosítani tudják, hogy gyermekük a legtöbbet hozhassa ki a kibertérből, ugyanakkor nyugodtak lehetnek a gyermek online magatartását illetően.”


„A gyermekeket meg kell védeni, és a szülők ezt úgy biztosíthatják, hogy először is megismerik a gyermekük által látogatott webhelyeket úgy, hogy időt töltenek a gyermekkel, amíg az szörfözik a weben.
Másodszor pedig gondoskodniuk kell egy megbízható megoldásról, amely megvédi a gyerekeket attól, hogy nem megfelelő vagy megbotránkoztató anyagokba botoljanak.”  


Teljesen világos, hogy a szülőknek személyesebb hangvételt kell alkalmazniuk a biztonságosabb internetes élmények megteremtéséhez, és a rendelkezésükre álló eszközök használata sokat segíthet a beszélgetések elkezdésében.


Emmával egyetértve Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője elmondta: „Sajnos el kell fogadnunk azt a tényt, hogy az interneten a gyerekek olyan tartalmakkal is találkozhatnak, amelyeket sosem szeretnénk nekik megmutatni. A szülők számára komoly aggályt jelent az adatvédelem és a biztonság kérdése, és tudjuk, hogy milyen nehéz lehet ezekről az aggályokról egy gyerekkel úgy beszélni, hogy odafigyeljen ránk, és ne pattintson le. A Kaspersky ezért elkötelezetten törekszik arra, hogy olyan megoldásokat és javaslatokat mutasson az egész családnak, amelyek mind a szülők, mind a gyerekek számára megnyugvást jelentenek.”


A Kaspersky a következőket ajánlja a családoknak ahhoz, hogy megvédhessék a gyerekeket a különféle internetes fenyegetésektől:


-Ha tudja, mit keres a gyermeke az online térben, felajánlhatja neki a segítségét és a támogatását, de óvatosan bánjon az információkkal. 


-Beszélje meg a gyermekével, hogy mennyi időt tölthet a közösségi oldalakon. Próbálja meg rávenni a gyermekét, hogy a tanórákon vagy éjszaka ne lógjon a közösségi oldalakon.


-Próbálja meg nem korlátozni a gyermek szociális kapcsolatait, de mondja meg neki, hogy körültekintően válassza meg a barátait és az ismerőseit.


-Vegye igénybe a Kaspersky Security Cloud családi verziójának szolgáltatásait, amely tartalmazza a Kaspersky Safe Kids alkalmazást is, és segít Önnek megvédeni a családját és a privát adatait, valamint megvédi a gyermeket az online térben és azon kívül is.

A Bitcoinnak fájni fog, ha nem tudja utolérni az aranyat, az XRP-bikák visszatértek: miért veszítenek mindketten a Digitappal ($TAP) szemben

Az arany végre megremegett. Október 21-én <a href="https://economictimes.indiatimes.com/news/international/us/why-is-gold-down-today-gold-price-crashes-over-5-its-worst-single-day-drop-since-2013-silver-plunges-7/articleshow/124724560.cms?from=mdr" target="_blank">az arany több mint 5%-ot esett, ami a legnagyobb napi visszaesés 2013 óta</a> — mindez hónapokon át tartó kitartó erősödés után. Kriptobefektetők világszerte készülődtek long pozíciók nyitására, mivel az arany mindig előbb indul el, majd nagyjából kilencven nappal később a Bitcoin is lendületbe jön.
2025. 10. 23. 22:00
Megosztás:

Az ukrán elnök azt reméli, hogy az EU mielőbb döntést hoz a zárolt orosz vagyonok felhasználásával kapcsolatban

Volodimir Zelenszkij ukrán elnök csütörtökön Brüsszelben az uniós tagállamok vezetőinek reményét fejezte ki, hogy az Európai Unió mielőbb politikai döntést hoz egy új, úgynevezett "jóvátételi hitel" elindításáról, amelyet a zárolt orosz vagyonokból finanszíroznának Ukrajna támogatására.
2025. 10. 23. 21:00
Megosztás:

Több hullámban áztató eső érkezik

Az őszi vetésnek nagy szüksége lenne csapadékra, a következő egy hétben pedig több hullámban áztató eső érkezik - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. 10. 23. 20:00
Megosztás:

Gyengült a forint csütörtök estére

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben csütörtökön kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 10. 23. 19:00
Megosztás:

A Renault 6,8 százalékkal növelte negyedéves árbevételét

A francia Renault SA autógyártó 6,8 százalékkal növelte árbevételét a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest - áll a cég csütörtöki közleményében.
2025. 10. 23. 18:00
Megosztás:

Kína technológiai függetlenséget és ipari fejlesztéseket ígér következő ötéves tervében

A Kínai Kommunista Párt (KKP) vezetése a 2026 és 2030 közötti időszakra vonatkozó fejlesztési terv előkészítése során többek közt a modern ipari rendszer kiépítését és a tudományos-technológiai önellátás felgyorsítását nevezte meg a következő évek legfontosabb céljai között - jelentette a kínai állami média csütörtökön.
2025. 10. 23. 17:00
Megosztás:

A Waberers stratégiai megállapodást írt alá a kazah KTZ Express-szel

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett Waberer’s Csoport a KTZ Express-szel, amely a kazah állami vasúttársaság nemzetközi intermodális logisztikai leányvállalata. A megállapodás célja, hogy a felek közös vállalatot hozzanak létre egy, Budapest térségében megvalósuló intermodális terminál, gyűjtőpont fejlesztésére és üzemeltetésére. A terminál a Transzkaszpi Nemzetközi Szállítási Útvonal (másnéven Middle Corridor) – az új Selyemút – európai végpontjaként, logisztikai hubjaként szolgál majd. A fejlesztés mellett a felek abban is megállapodtak, hogy a Kínából Európába irányuló konténerforgalmat közösen bonyolítják le, a Waberer’s Csoport végezheti az Európán belüli vasúti és közúti szállítási feladatokat, míg a KTZ az ázsiai szállítási útvonalakért felelős.
2025. 10. 23. 16:00
Megosztás:

Ökoszisztéma-alapú keretrendszert jelentett be a Visa az AI-vezérelt kereskedelem biztonságosabbá tételére

A Visa bejelentette a Trusted Agent Protocol elindítását, amely alapvető keretrendszert teremt az ügynökalapú kereskedelemhez. A protokoll biztonságos kommunikációt tesz lehetővé a mesterséges intelligenciával működő ügynökök és a kereskedők között a vásárlási folyamat minden szakaszában. Célja, hogy kezelje az AI vezérelt vásárlások egyedi kihívásait, és megteremtse annak lehetőségét, hogy a mesterséges intelligencia a fogyasztók nevében keressen, hasonlítson össze és fizessen – mindezt biztonságosan az ügynökök és a kereskedők között. A Cloudflare-rel közösen fejlesztett protokoll már elérhető a Visa Developer Centerben és a GitHubon.
2025. 10. 23. 15:11
Megosztás:

Hyperliquid milliárdos tervvel robbantaná be a HYPE tokent – új korszak jöhet a decentralizált tőzsdéknél

A decentralizált pénzügyi (DeFi) szektor egyik legmerészebb vállalkozása készülődik: a Hyperliquid, az egyik legdinamikusabban növekvő DEX, most 1 milliárd dolláros tőkebevonásra készül. Az ambiciózus cél: új szintre emelni a HYPE tokent, és hidat képezni az intézményi pénzügyek és a kriptovilág között. Vajon ez lesz az első valóban legitimált decentralizált tőzsde a Wall Street szemében?
2025. 10. 23. 14:00
Megosztás:

Az ipari tápegységek szerepe az energiaellátásban

Elgondolkodtál már azon, hogy mi tartja működésben az ipari berendezéseket? Valószínűleg nem, de ez az az elem, ami nélkül nehéz lenne fenntartani a termelés folytonosságát: az ipari tápegység. Első ránézésre talán kevésbé tűnik fontosnak, mégis mindennek az alapja. Ha egy ilyen eszköz meghibásodik, az jelentős gazdasági következményekkel is járhat.
2025. 10. 23. 13:00
Megosztás:

Új szegmens nyílhat az ingatlanpiacon, tovább bővülhet a kínálat

Véglegesítés előtt áll a kormányrendelet, amely lehetővé teszi, hogy az önkormányzatok helyi rendeletben jelöljék ki, hol kérhető a zártkerti ingatlanok „művelés alól kivett területként” való bejegyzése. A jogszabály-módosítás várhatóan már akár október végén megjelenhet a Magyar Közlönyben, és a kihirdetését követő napon hatályba is léphet. Az Otthon Starttal kombinálva pedig akár új szegmens is nyílhat az ingatlanpiacon..
2025. 10. 23. 12:00
Megosztás:

A csirke lett a világ fehérjeforrása - a vegán hype-nak vége

A világ húsiparának erőviszonyai átrendeződtek – a csirkehús az elmúlt évtized nyertese lett. A kölni ANUGA élelmiszeripari szakkiállításról hazatérve Bárány László, a Master Good ügyvezető-tulajdonosa arról beszélt, hogy a baromfiágazat az elkövetkező tíz évben legalább 25 százalékkal fog növekedni, és ma már egyértelmű: a csirke lett a világ fehérjeforrása. A vegán hype-nak vége, a fogyasztók köszönték, nem kértek belőle.
2025. 10. 23. 11:00
Megosztás:

Bódis László: tovább dinamizálják a hazai startup ökoszisztémát

Október 22-ével elindították az innovációs és startup rendezvényeket támogató program harmadik szakaszát - jelentette be Bódis László, a Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) vezérigazgatója szerdán a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetben.
2025. 10. 23. 10:00
Megosztás:

Gyengült a forint csütörtök reggelre

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 10. 23. 09:00
Megosztás:

Átmenetileg kevesebb kerozin érkezik a Liszt Ferenc-repülőtérre

Az ellátási láncban jelentkező fennakadások miatt átmenetileg kevesebb kerozin érkezik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre - közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport szerdán az MTI-vel.
2025. 10. 23. 08:00
Megosztás:

Az adidas bevétele 3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben

Az adidas AG német sportfelszerelés-gyártó vállalat bevétele 6,63 milliárd euró volt az idei harmadik negyedévben, 3 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. Az árfolyamváltozások nélkül a bevétel 8 százalékkal nőtt - közölte a cég közleményében nem végleges adatként.
2025. 10. 23. 07:00
Megosztás:

Holding struktúrára vált a Mol

A Mol-csoport november 27-ére rendkívüli közgyűlést hív össze, amelyen a vállalatcsoport új, holding típusú szerkezetéről hoznak döntést - közölte az olajipari társaság szerdán az MTI-vel.
2025. 10. 23. 06:00
Megosztás:

A magyarok közel egyharmada szerint a mesterséges intelligencia teljesen meg fogja változtatni az életünket

A jelenség munkahelyekre gyakorolt várható következményeinek megítélésével kapcsolatban továbbra is megosztottak a hazai munkavállalók, ugyanakkor érzékelhetően visszaesett azok aránya, akik szerint akár már tíz éven belül is érezhetőek lesznek a változások. A BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából az is megállapítható, hogy nem változott a válaszadók azzal kapcsolatos várakozása, hogy egy esetleges állásvesztés vagy felmondás esetén milyen könnyen találnának a képzettségüknek megfelelő új állást.
2025. 10. 23. 05:00
Megosztás:

Meddig élnek a magyar fiatalok a „mamahotelben”? Ezen is segít majd az Otthon Start?

Az Európai Unióban átlagosan 26,2 éves korban költöznek el a fiatalok a szüleiktől az első önálló otthonukba, a magyaroknál ez kicsivel az átlag felett van, 2024-ben 27,1 év volt az átlagéletkor. Érdekesség, hogy itthon a lányokra sokkal jellemzőbb, hogy előbb elhagyják a „mamahotelt”, náluk 25,9 év az átlagos kor, míg a fiúknál ez 28,3 év.
2025. 10. 23. 04:00
Megosztás:

Viharban kormányozni – A vezetés művészete

„A leadership – a vezetés – nem pusztán pozíció vagy rang. Nem csupán azt jelenti, hogy valaki a szervezet élén áll, hanem azt is, hogy példát mutat, a közösségért dolgozik, és a legnehezebb időkben is képes irányt mutatni. (…)
2025. 10. 23. 03:01
Megosztás: